Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2003, 01:28
Enfant Terrible
Avatar van Enfant Terrible
Enfant Terrible is offline
Kan het zeggen van bepaalde ontwikkelingen in een serie of whatever niet eens verboden worden?

weer een recent voorbeeld: http://forum.scholieren.com/showthre...35#post5952835

t verpest gewoon t kijken naar de rest van de serie, heel leuk hoor dat al die mensen het al eens gezien hebben, maar hou het lekker voor jezelf.

Laatst gewijzigd op 20-06-2003 om 20:44.
Advertentie
Oud 19-06-2003, 01:44
PV
PV is offline
daar ben ik ook wel voor eigenlijk.. ik volg Survivor ook, nu is de lol er wel af :/

in de topic over ER wordt ook meerdere malen verteld wat er in aankomende afleveringen gaat gebeuren.. een enkele keer wordt dat wel van te voren aangekondigd, maar niet altijd. Ik lees die topic daarom maar niet meer, maar dat vind ik jammer want ik wil wel over ER praten

kan er niet een soort mogelijkheid komen als met de [offtopic] tag, maar dan dat je tekst onzichtbaar wordt totdat je bijv. op een of ander knopje drukt.. zodat je daar spoilers in kwijt kan?

of het gewoon verbieden, maar dan moet er wel een actievere forumbaas zijn die spoilers op tijd verwijderd
Oud 19-06-2003, 07:37
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Lees het dan niet?
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Oud 19-06-2003, 08:48
Verwijderd
Survivor is al 3 jaar oud ofzo. Ik keek toendertijd David Letterman en daar hadden ze ook bijna elke show wel wat commentaar op Survivor. Ze hebben de cast en de winnaar ook al te gast gehad
Oud 19-06-2003, 08:57
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
Morridin schreef op 19-06-2003 @ 09:48:
Survivor is al 3 jaar oud ofzo. Ik keek toendertijd David Letterman en daar hadden ze ook bijna elke show wel wat commentaar op Survivor. Ze hebben de cast en de winnaar ook al te gast gehad
Desalniettemin is het natuurlijk lullig voor mensen als Pv om de uitslag te horen te krijgen terwijl ze daar duidelijk laat weten dat ze nog niet weet wie 't wint. Misschien lijkt dat voor diegene die 't zegt als behulpzaam zijn, maar voor Pv is er natuurlijk nu weinig meer aan.

Extra tags kan je wel invoeren, maar die worden toch nooit gebruikt. Verbieden lijkt me een beter plan, maar dan zullen veel mods 't toch nog niet eerder weg krijgen dan jij 't leest.. Dus dat blijft lastig vrees ik.
Oud 19-06-2003, 09:16
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
in de topic over ER wordt ook meerdere malen verteld wat er in aankomende afleveringen gaat gebeuren.. een enkele keer wordt dat wel van te voren aangekondigd, maar niet altijd. Ik lees die topic daarom maar niet meer, maar dat vind ik jammer want ik wil wel over ER praten
het is dan wel niet zo belangrijk in dit topic, maar in de ER-topic is echt niet zoveel gezegd. Er is alleen gezegd dat er bepaalde personen volgend seizoen nog zeker wel inzitten. En er was van tevoren aangekondigd dat Greene doodging, maar dat kon je zelf ook wel bedneken. Zelf heb ik één keer een link geplaatst naar een spoiler, en dat is geloof ik alles wat r gebeurd is.

Maargoed, het ER-topic is alweer naar onder afgegleden......
Oud 19-06-2003, 10:41
Verwijderd
Het lastige met spilers is dat je het vaak niet snel genoeg doorhebt dat je loopt te spoilen.
je ziet namelijk een topic stan en je wilt aan de discussie meedoen. Tijdens die discussie vertel je dingen die je zelf wel weet, maar anderen dus niet. Het is moeilijk te voorkomen, want hoe kun je discusieren als je niet alle info die je hbt kunt gebruiken?

Natuurlijk wordt dit meestal opgelost door er heel groot een paar keer SPOILER bij te zetten, maar als je net een lap tekst hebt neergezet of als je ff snel hebt gereageerd, dan kun je dit automatisch wel eens vergeten.
Verbieden zl ook niet al te veel zin hebben, want dat zal er toe leiden dat de topics een stuk leger zullen zijn.
Oud 19-06-2003, 11:40
PV
PV is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 19-06-2003 @ 08:37:
Lees het dan niet?
dan kan ik net zo goed niet forummen nouja, ik wil gewoon wel over bepaalde series kunnen praten en discussieren enzo, maar niet dat dan allerlei dingen al worden gezegd die nog moeten gaan gebeuren

@ Keyser Saus; dat weet ik dus niet precies omdat ik die topic niet meer open.. de laatste keer dat ik m opende zag ik iets staan als 'goh dat had ik echt niet verwacht dat dat gaat gebeuren'.. toen heb ik niet verder gekeken waar dat over ging.
En welke personen er volgend seizoen nog in zitten hoef ik ook niet zo nodig te weten, dat merk ik wel als ik het kijk.. maar ik snap wel dat dat moeilijk wordt om zulke dingen tegen te houden.
Oud 19-06-2003, 21:05
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ja dat is idd niet echt leuk. Maar het is denk ik heel moeilijk bij te houden om alles maar weg te halen. Dan het volgende: Is het ook goed om al die berichten weg te halen of aan te passen? Ik denk dat het meer een mentaltiteid is van de posters. Hoeveel moet ik daar aan doen, hoeveel is toelaatbaar? Ik denk dat het goed is om erover te praten. Dus ik zou graag van jullie meningen en ideën horen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 20-06-2003, 01:58
Enfant Terrible
Avatar van Enfant Terrible
Enfant Terrible is offline
zet een Belangrijk: bericht bovenaan t forum ofzo, of zorg dat er topics komen met en zonder spoilers, of zet gewoon hoge straffen op het toch doen, want ik denk eigk. dat niemand het leuk vindt om te lezen, dan mailen ze maar.
Oud 20-06-2003, 14:23
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Op moviemeter.nl gebruiken ze tags, Koen had het er al over, waarmee de spoilers de kleur van de achtergrond krijgen. Zo zie je de tekst alleen nog maar als je deze selecteert.

Als de lokale forumbazen zoiets er goed in weten te stampen, dan is het wellicht een succes.
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com

Laatst gewijzigd op 20-06-2003 om 15:57.
Oud 20-06-2003, 15:04
de ijsprinses
Avatar van de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Citaat:
Simon schreef op 20-06-2003 @ 15:23:
Op moviemeter.nl gebruiken ze tags, Koen had het er al over, waarmee de spoilers de kleur van de tekst krijgen. Zo zie je de tekst alleen nog maar als je deze selecteert.

Als de lokale forumbazen zoiets er goed in weten te stampen, dan is het wellicht een succes.
bedoel je kleur van de achtergrond? want dat werd ooit in een topic vol spoilers gedaan. werkte best goed
Oud 20-06-2003, 15:09
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
lijkt me een goed idee
Oud 20-06-2003, 17:56
PV
PV is offline
krijg je dan niet een probleem doordat de posts om en om een andere kleur hebben? of past die tekst zich daar dan aan aan?
Oud 20-06-2003, 22:49
Enfant Terrible
Avatar van Enfant Terrible
Enfant Terrible is offline
ja als dat werkt en mensen het ook echt doen lijkt me dat een goed idee maar er zijn natuurlijk altijd mensen die t juist expres voor anderen willen verpesten...
Oud 21-06-2003, 09:51
Verwijderd
Is inderdaad een goed idee, want opeens een ander kleurtje valt heel sterk op.
Zal alleen in het begin ff duren voor iedereen het doorheeft, maar daarna zal het goed werken.

Lijkt me overigens ook erg handig om op Letteren te doen.
Oud 21-06-2003, 13:22
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Morridin schreef op 21-06-2003 @ 10:51:
Is inderdaad een goed idee, want opeens een ander kleurtje valt heel sterk op.
Zal alleen in het begin ff duren voor iedereen het doorheeft, maar daarna zal het goed werken.

Lijkt me overigens ook erg handig om op Letteren te doen.
Wat op letteren bedoel je dan?
Maar goed, ik vind zo'n ander kleurtje prima, maar dan moet het wel even heel duidelijk gemeld worden. Daarbij is het wel fijn dat als ik het mis (dat ze het kleurtje vergeten zijn en het me niet opgevallen is) iemand me het even meld.
Zo hoeven er ook geen reply's te worden verwijderd, alleen even de kleur te worden aangepast.
Iemand tegen?
(Welke kleur is het meest geschikt voor dit? Het lijkt me wel handig om het een vaste kleur te geven.)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 21-06-2003, 14:14
Verwijderd
Als er een gepraat wordt over een boek bijvoorbeeld.
Er is nu een grote thread over de nieuwe ´Arry. Voor je het weet praat iemand zijn mond voorbij.
Ads door Google
Oud 22-06-2003, 09:52
Verwijderd
Bij games zou het overigens ook niet verkeerd staan aangezien er soms mensen zijn die iets laten ontvalln over wat er later in een spel aan de orde komt.
Oud 22-06-2003, 10:26
de ijsprinses
Avatar van de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Citaat:
Ieke schreef op 21-06-2003 @ 14:22:

(Welke kleur is het meest geschikt voor dit? Het lijkt me wel handig om het een vaste kleur te geven.)
geel? de kleur van het forum bedoel ik dus. dan zie je de spoiler alleen als je de tekst selecteerd. alleen verschilt het geel wel per post (licht, donker, licht, donker)
Oud 22-06-2003, 11:36
Verwijderd
Citaat:
de ijsprinses schreef op 22-06-2003 @ 11:26:
geel? de kleur van het forum bedoel ik dus. dan zie je de spoiler alleen als je de tekst selecteerd. alleen verschilt het geel wel per post (licht, donker, licht, donker)
Oud 22-06-2003, 11:39
Verwijderd
Citaat:
de ijsprinses schreef op 22-06-2003 @ 11:26:
geel? de kleur van het forum bedoel ik dus. dan zie je de spoiler alleen als je de tekst selecteerd. alleen verschilt het geel wel per post (licht, donker, licht, donker)
Erg slim bedacht, dan heb je ook niet het probleem dat iemand het per ongeluk leest als hij er overheen raast naar de volgende post.
Oud 22-06-2003, 19:13
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Een tag moet er waarschijnlijk via een hack ingezet worden (of er los bijgeprogrammeerd). Er bestaan wel hackd voor in vbb dus ik denk dat als Jon het okee vindt wij binnenkort spoilers hebben.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Oud 22-06-2003, 20:22
Enfant Terrible
Avatar van Enfant Terrible
Enfant Terrible is offline
zo slim bedacht is dat niet, want:

Citaat:
Simon schreef op 20-06-2003 @ 15:23:
Op moviemeter.nl gebruiken ze tags, Koen had het er al over, waarmee de spoilers de kleur van de achtergrond krijgen. Zo zie je de tekst alleen nog maar als je deze selecteert.
Oud 02-07-2003, 17:50
BCR
Avatar van BCR
BCR is offline
Citaat:
de ijsprinses schreef op 22-06-2003 @ 11:26:
geel? de kleur van het forum bedoel ik dus. dan zie je de spoiler alleen als je de tekst selecteerd. alleen verschilt het geel wel per post (licht, donker, licht, donker)
Ja, wat moet je daar dan aan doen

Als je dan van die tags erin hebt (?), maakt dat licht-donker-licht dan niet uit? (is al gevraagd in dit topic, maar er is geen antwoord opgegeven )

Verder zou ik t erg handig vinden als dit een gewoonte werd van de forummers, want dan durf ik tenminste Het Buffy-topic te lezen
__________________
I'll find you.
Advertentie
Oud 02-07-2003, 18:09
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Ik zie op bepaalde fora ook gewoon dat er in de titels [SPOILERS]topictitel[SPOILERS] gezet wordt. Maar idd moet men dat dan wel doen.
Maar zoiets verplichten i.c.m. evt die tags is niet verkeerd denk ik.
__________________
yupyup.
Oud 02-07-2003, 18:30
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
TEST 123
TEST 123

wordt dat nou als algemene regel in gebruik genomen of niet?

btw hoe gebruik ik nou zo'n goed kleurtje dan? zoals je ziet lukt het niet echt.....
Oud 02-07-2003, 19:48
lana
Avatar van lana
lana is offline
Sorry, ik was degene die verklapte hoe het er aantoe zou gaan op Survivor, ik dacht dat het algemeen bekend was wie er zou winnen omdat de serie al een keer uit is gezonden op Nl'se tv, maar ik dacht eerlijk gezegd dat de finale tussen Sue en Rich zou gaan (niet Rich & Kelly) dus dat ik niet zou verklappen wie de uiteindelijke winnaar was.

Ook mijn verontschuldigingen over het feit dat ik zo kinderachtig reageerde.

Het spijt me dat ik het voor diegene vergalt heb maar dat was echt niet mijn intentie.

Excuses

__________________
http://www.davidmsc.com/pix/cowleap.JPG
Oud 02-07-2003, 20:30
PV
PV is offline
Citaat:
lana schreef op 02-07-2003 @ 20:48:
Sorry, ik was degene die verklapte hoe het er aantoe zou gaan op Survivor, ik dacht dat het algemeen bekend was wie er zou winnen omdat de serie al een keer uit is gezonden op Nl'se tv, maar ik dacht eerlijk gezegd dat de finale tussen Sue en Rich zou gaan (niet Rich & Kelly) dus dat ik niet zou verklappen wie de uiteindelijke winnaar was.

Ook mijn verontschuldigingen over het feit dat ik zo kinderachtig reageerde.

Het spijt me dat ik het voor diegene vergalt heb maar dat was echt niet mijn intentie.

Excuses

Sue ging er als eerste van de laatste vier uit, toen had je dus Rich, Kelly en Rudy nog over.. tja daarmee was de lol er af, omdat ik die opmerking had gelezen.

maar hoe zit het nu met die tags
Oud 02-07-2003, 20:34
lana
Avatar van lana
lana is offline
Citaat:
PV schreef op 02-07-2003 @ 21:30:
Sue ging er als eerste van de laatste vier uit, toen had je dus Rich, Kelly en Rudy nog over.. tja daarmee was de lol er af, omdat ik die opmerking had gelezen.
Ik had die opmerking gemaakt voordat Sue eruit was gegaan en ik dacht toen echt dat de finale tussen Sue en Rich zou gaan.

Maar anyway sorry again dat ik je kijkplezier vergalt heb.
__________________
http://www.davidmsc.com/pix/cowleap.JPG
Oud 02-07-2003, 20:47
PV
PV is offline
Citaat:
lana schreef op 02-07-2003 @ 21:34:
Ik had die opmerking gemaakt voordat Sue eruit was gegaan en ik dacht toen echt dat de finale tussen Sue en Rich zou gaan.

Maar anyway sorry again dat ik je kijkplezier vergalt heb.
ok, maakt niet meer uit joh tis geen wereldramp ofzo
Oud 02-07-2003, 20:50
lana
Avatar van lana
lana is offline
Citaat:
PV schreef op 02-07-2003 @ 21:47:
ok, maakt niet meer uit joh tis geen wereldramp ofzo
Okay

Nee ik zal er vervolgens op letten dat ik niet zomaar iets ga verklappen (kheb net ook weer een hele aflevering van Daziel en Pascoe vepest voor mijn ouders They were not happy!)
__________________
http://www.davidmsc.com/pix/cowleap.JPG
Oud 02-07-2003, 21:46
de ijsprinses
Avatar van de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 02-07-2003 @ 19:30:
TEST 123
TEST 123

wordt dat nou als algemene regel in gebruik genomen of niet?

btw hoe gebruik ik nou zo'n goed kleurtje dan? zoals je ziet lukt het niet echt.....
ik weet niet meer welke kleur het was, maar in dit topic begint Evito met op die manier spoilers neer te zetten.
Oud 03-07-2003, 16:57
Verwijderd
In dit topic http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=449843
(heb helaas geen idee hoe ik een link onder een woord kan zetten ) Gebruikt TAFKAB een vrij goede kleur.
Is goed te lezen als je er even kijkt, maar je moet er wel ff naar kijken, want door eroverheen te scrollen kun je het nauwelijks lezen.
Oud 03-07-2003, 19:02
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
test op lichtgeel
selecteer om te lezen!
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Oud 03-07-2003, 19:02
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Tampert schreef op 03-07-2003 @ 20:02:
test op donkergeel
selecteer om te lezen!
is deze kleur wat? Zo ja dan is het niet echt heel moeilijk een spoilertag in te bouwen, anders wel.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Ads door Google
Oud 03-07-2003, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Tampert schreef op 03-07-2003 @ 20:02:
is deze kleur wat? Zo ja dan is het niet echt heel moeilijk een spoilertag in te bouwen, anders wel.
Misschien kan je op wijzigen drukken in die post van Evito en dan kan je zien welke kleur hij gebruikt heeft
Oud 03-07-2003, 19:11
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
stefano schreef op 03-07-2003 @ 20:08:
Misschien kan je op wijzigen drukken in die post van Evito en dan kan je zien welke kleur hij gebruikt heeft
hij heeft de achtergrondkleur van het donkergeel genomen. Ik heb de kleur genomen die precies in het midden zit tussen donkergeel en lichtgeel.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Oud 03-07-2003, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Tampert schreef op 03-07-2003 @ 20:02:
test op lichtgeel
selecteer om te lezen!
Perfecte kleur. Je ziet lichtjes wel dat er wat staat, maar niet wát er staat.
Alleen moet het dan wel zo zijn dat of een post helemaal leeg is op dat na of dat er gezegd wordt dat er een spoiler is anders lees je er zo overheen
Oud 03-07-2003, 21:09
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Die kleur vind ik wel goed. Wel even boven het topic blijven zetten Spoiler in het zwart of een andere aankondiging.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 03-07-2003, 22:35
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Morridin schreef op 03-07-2003 @ 21:08:
Perfecte kleur. Je ziet lichtjes wel dat er wat staat, maar niet wát er staat.
Alleen moet het dan wel zo zijn dat of een post helemaal leeg is op dat na of dat er gezegd wordt dat er een spoiler is anders lees je er zo overheen
ik heb een spoil-tag aangemaakt. Deze heeft een ingebouwde waarschuwing
[spoil]ja die ene persoon, die gaat zegmaar dood in de volgende aflevering.[/spoil]
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Oud 04-07-2003, 08:50
Verwijderd
Citaat:
Tampert schreef op 03-07-2003 @ 23:35:
ik heb een spoil-tag aangemaakt. Deze heeft een ingebouwde waarschuwing
[spoil]ja die ene persoon, die gaat zegmaar dood in de volgende aflevering.[/spoil]
[SPOIL]Ziet er top uit

Is ook beter dan dat bijna onzichtbare wat Evito had, aangezien die voor verwarring zou kunnen zorgen doordat je helemaal niks ziet. [/SPOIL]

EDIT: oehw, erg handig dat er automatisch boven staat dat het om een spoiler gaat. Top werk
Oud 04-07-2003, 10:40
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Tampert schreef op 03-07-2003 @ 23:35:
ik heb een spoil-tag aangemaakt. Deze heeft een ingebouwde waarschuwing
[spoil]ja die ene persoon, die gaat zegmaar dood in de volgende aflevering.[/spoil]
Zeer handig...alleen een klein dingetje: Is het niet mogelijk om ipv de 'spoil' tag ([ spoil ]) em te activeren met 'spoiler' ([spoiler])? (maakt verder natuurlijk geen moer uit, maar spoiler typt wat natuurlijker )
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 04-07-2003, 10:45
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef op 04-07-2003 @ 11:40:
Zeer handig...alleen een klein dingetje: Is het niet mogelijk om ipv de 'spoil' tag ([ spoil ]) em te activeren met 'spoiler' ([spoiler])? (maakt verder natuurlijk geen moer uit, maar spoiler typt wat natuurlijker )
Ik maakte ook die fout. Toen ik het probeerde deed ik het met [spoiler] toen dat niet werkte quotte ik Tampert en zag dat het [spoil] is. spoiler zorgt denk ik voor minder verwarring en mensen zullen het minder snel fout doen denk ik.
Oud 04-07-2003, 12:32
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Morridin schreef op 04-07-2003 @ 11:45:
Ik maakte ook die fout. Toen ik het probeerde deed ik het met [ spoiler ] toen dat niet werkte quotte ik Tampert en zag dat het [spoil] is. spoiler zorgt denk ik voor minder verwarring en mensen zullen het minder snel fout doen denk ik.
Spoiler


__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen

Laatst gewijzigd op 04-07-2003 om 12:34.
Oud 04-07-2003, 12:39
Verwijderd
Spoiler
Oud 05-07-2003, 12:52
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Spoiler
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 05-07-2003, 17:37
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Tampert is mijn held van de dag.
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Oud 05-07-2003, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Simon schreef op 05-07-2003 @ 18:37:
Tampert is mijn held van de dag.
Dit heeft ie gistren gedaan. Issie nu je held van vandaag de dag of gistren de dag
Oud 06-07-2003, 10:43
Verwijderd
Is het niet handig om dit in een sticky te zetten op F&T, zodat de mensen die hier niet komen ook weten dat dit bestaat? Anders heb je er nog vrij weinig aan namelijk
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:51.