Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2008, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Papieren werkelijkheid versus realiteit.

Als die schrijver een .pdf van zijn boek maakt en dat op zijn site zet mag je dat overigens wel degelijk kopiëren. Het heet niet voor niets openbaar maken.
Maar je mag ze niet verspreiden.
Advertentie
Oud 23-06-2008, 16:48
Verwijderd
Citaat:
ik beweer niet dat het is toegestaan, ik beweer dat het onmogelijk te controleren is.
Waarom niet, voor elke versie die online staat moet toestemming van de auteur zijn afgegeven. Dat is eenvoudig te controleren.
Citaat:

dat dacht ik al, nee maar ik doelde er dus op dat je je bewust bent dat het op internet verspreid als een bosbrand in australië.
zie comment hierboven, elke versie wordt apart beoordeeld.
Oud 23-06-2008, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Papieren werkelijkheid versus realiteit.

Als die schrijver een .pdf van zijn boek maakt en dat op zijn site zet mag je dat overigens wel degelijk kopiëren. Het heet niet voor niets openbaar maken.


Jouw betoog is alsof ik ergens aan iedereen die voorbij komt flyers geef, maar dan heel boos zou worden als mensen die flyers aan elkaar doorgeven.
Nee dat mag je wel degelijk niet. Openbaar maken mag alleen de auteursrechtelijk. Openbaar maken is met de buitenwereld delen, als je op dat moment afstand zou doen van je auteursrechten, zouden we net zo goed die hele passage over auteursrechten kunnen schrappen.

Je vergelijking slaat nergens op. Bij het doorgeven van flyers wordt het auteursrecht niet geschonden, bij het kopieeren van de tekst van de flyers wel.

Laatst gewijzigd op 23-06-2008 om 16:57.
Oud 23-06-2008, 17:26
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Waarom niet, voor elke versie die online staat moet toestemming van de auteur zijn afgegeven. Dat is eenvoudig te controleren.
de eerste versie wel, de verdere verspreiding lastig... zodra je het op internet openbaar maakt geef je als auteur in de praktijk dus 'toestemming' (eigenlijk niet maar hou het maar eens tegen)

(even nog buiten het feit dat je auteursrechten betaalt op opslagcapaciteit als compensatie)

Citaat:
Je vergelijking slaat nergens op. Bij het doorgeven van flyers wordt het auteursrecht niet geschonden, bij het kopieeren van de tekst van de flyers wel.
ok en hoe controleer jij dat ik de flyer kopieer?
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 23-06-2008, 17:46
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Dit heeft echt niks meer met het topic te maken.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 23-06-2008, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Dit heeft echt niks meer met het topic te maken.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Topless foto's beleid
Dark Phoenix
95 09-09-2012 17:15
Seksualiteit Mooie Blote Vrouwen! *O*
Verwijderd
2 22-12-2009 10:50
Seksualiteit Gewaagde foto's!! HOT??
benna
3 14-05-2009 13:40
Liefde & Relatie Vriend Boos Over Foto's
bj0etiejfreak
52 22-02-2005 13:19
Beleidszaken Teveel inmenging fb's op seksualiteit
'I'he Prophet
10 04-01-2004 15:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.