Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2005, 10:54
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Sketch schreef op 06-03-2005 @ 20:45 :
Als je op straat niks aan judo hebt, waar kun je je dan wel tegen verdedigen?
Hij bedoelt dat het geen offensieve sport is zoals bijvoorbeeld Kendo. Met Kendo val je eigenlijk alleen maar aan omdat dat de beste verdedeging is (volgens die gasten dan natuurlijk ^^). Met Judo heb je dat niet zo, dan leer je ook veel verdedegingen op verschillende aanvallen. En Judo is gewoon niet zo agresief/offensief.
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2005, 16:10
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 07-03-2005 @ 11:54 :
Hij bedoelt dat het geen offensieve sport is zoals bijvoorbeeld Kendo. Met Kendo val je eigenlijk alleen maar aan omdat dat de beste verdedeging is (volgens die gasten dan natuurlijk ^^). Met Judo heb je dat niet zo, dan leer je ook veel verdedegingen op verschillende aanvallen. En Judo is gewoon niet zo agresief/offensief.
Maar qua verdedigen heb je er ook niet zo veel aan hoor, denk ik. Ik heb zelf een paar jaar gejudood (hoe schrijf je dat?), maar als iemand op me in gaat slaan en schoppen, maak ik met judo geen kans, tenzij ik zo veel mazzel heb dat ik hem toevallig op de grond krijg. En dan lig ik op zo'n gast, hopend dat er iemand voorbij loopt die me helpt en de politie belt.

Nee, laat mij maar lekker z'n knie kapot trappen en hard weg rennen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 17:29
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Sketch schreef op 07-03-2005 @ 17:10 :
Maar qua verdedigen heb je er ook niet zo veel aan hoor, denk ik. Ik heb zelf een paar jaar gejudood (hoe schrijf je dat?), maar als iemand op me in gaat slaan en schoppen, maak ik met judo geen kans, tenzij ik zo veel mazzel heb dat ik hem toevallig op de grond krijg. En dan lig ik op zo'n gast, hopend dat er iemand voorbij loopt die me helpt en de politie belt.

Nee, laat mij maar lekker z'n knie kapot trappen en hard weg rennen.
Precies, daarom moet je ook niet op Judo gaan om te kunnen overleven op straat.
Ik bedoelde dat je met Judo verdegingen leert op aanvallen die je tijdens een wedstrijd en trainingen tegen je kan krijgen.
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 18:25
Verwijderd
spar-meeting ?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 18:28
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
gladde aal schreef op 07-03-2005 @ 19:25 :
spar-meeting ?
Jah goed idee
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 07-03-2005 @ 19:28 :
Jah goed idee
wel met mma regels dan uiteraard
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 18:54
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
gladde aal schreef op 07-03-2005 @ 19:25 :
spar-meeting ?

jaaaaaaaa! I'm gonna kick your ass
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 19:11
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Wat zijn precies de mma-regels?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 20:22
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Sketch schreef op 07-03-2005 @ 20:11 :
Wat zijn precies de mma-regels?
Geen flauw idee eigenlijk , zal wel gewoon de regels zijn zoals fullcontact ja/nee, tot hoever doorgaan, verboden technieken, enz.

Zeg nu we het hier toch over hebben:
Wat voor banden hebben jullie gehaald met vechtsporten ? En wanneer geleden, hoe snel, hoe vaak getraind, enz.

Zelf heb ik oranje band in Jui-Jitsu en oranje band met Judo. Met Jui-Jitsu heb ik de band bijna een week, ik zit er nu iets van 1 en een kwart jaar op met 1 keer per week trainen. Met Judo heb ik de band ongeveer een maand, toen zat ik er nog geen halfjaar op, dat ging behoorlijk snel dus maar dat kwam ook omdat ik al veel wist van JJ, Judo heb ik ook 1 uur per week.
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 20:34
Donny must die
Donny must die is offline
Ik heb bruine band kyokushinkai karate

momenteel doe ik ook pencak silat.

Ik heb verder boksen, schermen, shotokan karate, tae kwon do en judo gedaan
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 21:29
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 07-03-2005 @ 21:34 :
Ik heb bruine band kyokushinkai karate

momenteel doe ik ook pencak silat.

Ik heb verder boksen, schermen, shotokan karate, tae kwon do en judo gedaan


Ik heb een gele band Wing Chun
na 3 maanden gehaald (mag eigenlijk pas examen doen na 4 maanden, maar goed)
ik train tussen de 1.5 en 3 uur per week, maar de laatste tijd heb ik veel trainingen gemist.

Edit: ik heb ook een gele band met judo, en nog een of andere slip ofzo (groen?)

Als we een spar-meeting houden, gaan we tagteam doen, dan hoor ik bij Nanahara

Laatst gewijzigd op 07-03-2005 om 21:32.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 22:03
Verwijderd
mma regels : best hard sparren, maar niet echt keihard slaan ofzo, en doorgaan op de grond.

verboden technieken zijn gewoon de normale dingen als :
ogen prikken
ballen trappen
bijten
haar trekken
op elkaars gewrichten trappen en achterkant hoofd/rug

Als iedereen een bitje koopt van 3 euro kan er weinig misgaan, blauwe plekken horen er bij




En als er iets niks zegt dan is het een band, zelf heb ik een paar jaar ninjutsu gedaan en de laatste 2 jaar worstelen/boxen en kickboxen, alle ervaring in de ring opgedaan. (geen lessen)
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 22:24
el manuel
Avatar van el manuel
el manuel is offline
IK vind muay thai wel de mooiste sport.
zelf doe ik muay thai en grondworstelen
eerst nog wat taekwondo, jiu jitsu en pencak silat gedaan.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 08:43
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
gladde aal schreef op 07-03-2005 @ 23:03 :
En als er iets niks zegt dan is het een band, zelf heb ik een paar jaar ninjutsu gedaan en de laatste 2 jaar worstelen/boxen en kickboxen, alle ervaring in de ring opgedaan. (geen lessen)
Het zegt wel wat, okey, sommige oranje banden kunnen een 2e dan aan maar over het algemeen zegt het best wat. Wat moet ik dan vragen; "hoe goed ben je?" ofzo.
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 08:43
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 07-03-2005 @ 21:34 :
Ik heb bruine band kyokushinkai karate

momenteel doe ik ook pencak silat.

Ik heb verder boksen, schermen, shotokan karate, tae kwon do en judo gedaan

Ghihi, ik ga aan jou kant
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 12:00
Allochthony
Avatar van Allochthony
Allochthony is offline
Citaat:
el manuel schreef op 07-03-2005 @ 23:24 :
IK vind muay thai wel de mooiste sport.
zelf doe ik muay thai
Same here, sinds mijn 11e mee bezig geweest.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 15:00
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 08-03-2005 @ 09:43 :

Ghihi, ik ga aan jou kant
Ik was eerst!

Over banden,

In het begin zeggen banden niet echt veel, behalve welke technieken je hebt geleerd (zegt verder niets over toepassen).

Toen ik wit was kon ik enkele gele bander=n met gemak aan, en nu word ik ook weer hard ge-ownd door een witte bander die 2 jaar jonger is (maar hij is wel goed hoor).

Maar na oranje zegt het toch zeker wel wat. In ieder geval is bij 'ons' de rodebander duidelijk beter dan de groenebanders, en de bruinebander weer duidelijk beter dan de rode, etc.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 08-03-2005 @ 09:43 :

Ghihi, ik ga aan jou kant
ik vs Nanahara.

ik win in onder 10 seconde door houdgreep, let maar op
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 08-03-2005 @ 16:00 :

Maar na oranje zegt het toch zeker wel wat. In ieder geval is bij 'ons' de rodebander duidelijk beter dan de groenebanders, en de bruinebander weer duidelijk beter dan de rode, etc.
binnen de sport zelf, of in de dojo, maar tegen een andere vechtsport kan je je bandje vergeten.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 15:42
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Sketch schreef op 07-03-2005 @ 22:29 :


Als we een spar-meeting houden, gaan we tagteam doen, dan hoor ik bij Nanahara
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 08-03-2005 @ 09:43 :

Ghihi, ik ga aan jou kant
ik ben niet zo sterk hoor
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 15:43
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
gladde aal schreef op 08-03-2005 @ 16:30 :
ik vs Nanahara.

ik win in onder 10 seconde door houdgreep, let maar op
kom maar op
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 15:52
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
gladde aal schreef op 08-03-2005 @ 16:30 :
ik vs Nanahara.

ik win in onder 10 seconde door houdgreep, let maar op
Niet als Nanahara heel hard kan rennen en jouw 10 seconden lang kan ontwijken. Of als ze je gewoon meteen inmaakt.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 16:06
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 08-03-2005 @ 16:42 :
ik ben niet zo sterk hoor
ik moet het juist eerder hebben van m'n kracht dan techniek eigenlijk
Citaat:
Gladde aal schreef
binnen de sport zelf, of in de dojo, maar tegen een andere vechtsport kan je je bandje vergeten.
dat is gedeeltelijk waar, een bruine band judoka kan een oranje band jui-jitsika best aan (als het goed is) maar tegen een oranje band kunfu (maakt niet zo heel veel uit welke stroming) kan hij niks omdat hij op de grond ligt te janken zodra hij binnen een straal van 1 meter komt.
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 16:13
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 08-03-2005 @ 17:06 :
ik moet het juist eerder hebben van m'n kracht dan techniek eigenlijk
Ik ga toch meer voor souplesse. Hoewel kracht altijd mooi meegenomen is natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 08-03-2005 @ 17:06 :
omdat hij op de grond ligt te janken zodra hij binnen een straal van 1 meter komt.
BULSSSSSSSSHITTTTTTTTTTTTT



http://www.compfused.com/directlink/652/




Let op, hij vang een keiharde hoek van die kungfu gast, maarja, toen was het afgelopen.

Laatst gewijzigd op 08-03-2005 om 16:52.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 17:20
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
gladde aal schreef op 08-03-2005 @ 17:41 :
BULSSSSSSSSHITTTTTTTTTTTTT



http://www.compfused.com/directlink/652/




Let op, hij vang een keiharde hoek van die kungfu gast, maarja, toen was het afgelopen.
Filmie doet het bij mij niet.
En je gelooft zelf toch hopelijk niet dat omdat een judoka een kungfu gast (hoe zeg je dat kungfuka oid ?) aan kan als ze op gelijk niveau zitten, en waarschijnlijk nogsteeds niet als de judoka hogere band heeft (met judo).
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 08-03-2005 @ 18:20 :
Filmie doet het bij mij niet.
En je gelooft zelf toch hopelijk niet dat omdat een judoka een kungfu gast aan kan als ze op gelijk niveau zitten, en waarschijnlijk nogsteeds niet als de judoka hogere band heeft (met judo).
ik snap er geen bal van ?en volgens mij snap jij niks van vechten. (dat je in banden denkt bewijst dit)

en voor de mensen waar het filmpje niet werkt :
je ziet hoe een kung-fu expert echt hard in word gemaakt door een braziliaanse jiu-jitsu'er die geen enkele klap uitdeelt maar de kungfu'er meteen naar de grond sleept, hij vangt een paar klappen, maar zoals ik al zei, klappen kan je leren vangen.

Laatst gewijzigd op 08-03-2005 om 17:37.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 18:20
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
gladde aal schreef op 08-03-2005 @ 18:32 :
ik snap er geen bal van ?en volgens mij snap jij niks van vechten. (dat je in banden denkt bewijst dit)

en voor de mensen waar het filmpje niet werkt :
je ziet hoe een kung-fu expert echt hard in word gemaakt door een braziliaanse jiu-jitsu'er die geen enkele klap uitdeelt maar de kungfu'er meteen naar de grond sleept, hij vangt een paar klappen, maar zoals ik al zei, klappen kan je leren vangen.
Heb ik gesugesteerd dat jij er niks van snapt ? Om eerlijk te zijn weet ik bijna zeker dat jij er over het algemeen meer van weet.

Ik denk niet ik banden, ik ben gewoon benieuwd naar hoe goed/ver jullie zijn en de enigste manier hoe je dat een beetje redelijk te weten kan komen is door banden. Banden zijn daar namelijk ook voor he ^^ om aan te geven hoe ver je bent. Ik kan moeilijk gaan vragen 'hoe goed zijn jullie' toch. Ik moet toch op een of andere manier duidelijk maken in mijn voorbeelden hoe goed ze zijn.

Jammer dat het filmpje dan niet werkt, lijkt me wel cool om te zien eigenlijk . Maar dat even terzijde. Het verschil tussen kungfu en jiu-jitsu is stukken kleiner dan tussen kungfu en judo. Ik dacht dat het een gevecht was tussen een judoka en een kungfu iemand in dat filmpje. En dat was ook zo in mijn voorbeeld.
En in het filmpje gebruikt die jiu-jutsika dus judo technieken om die gast neer te krijgen, en dat kan ook best als je goed klappen op kan vangen en veel ervaring heb. Maar de meeste mensen die een vechtsport beofenen zijn niet erg ervaren tegen andere vechtsporten. En er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 18:59
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 08-03-2005 @ 17:06 :
dat is gedeeltelijk waar, een bruine band judoka kan een oranje band jui-jitsika best aan (als het goed is) maar tegen een oranje band kunfu (maakt niet zo heel veel uit welke stroming) kan hij niks omdat hij op de grond ligt te janken zodra hij binnen een straal van 1 meter komt.
Een band zegt alleen hoeveel je van de theorie al weet. Ik zal bv nooit een gele bander of wie dan ook onderschatten. Iets dat geen martial artist moet doen

Verder heeft elke vechtsport zijn sterke en zwakke punten. Maar om de ene vechtsport boven de ander te plaatsten is een beetje dom.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 19:01
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Het filmpje staat ook ergens op de eerste pagina van dit topic, maar ik geloof met een andere link. Misschien werkt die wel. (bij mij doen ze het allebei)

ajb:
http://s32.yousendit.com/d.aspx?id=3...W1FI9OX4DH10KJ

Laatst gewijzigd op 08-03-2005 om 19:12.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 19:05
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 08-03-2005 @ 19:59 :
Een band zegt alleen hoeveel je van de theorie al weet. Ik zal bv nooit een gele bander of wie dan ook onderschatten. Iets dat geen martial artist moet doen

Verder heeft elke vechtsport zijn sterke en zwakke punten. Maar om de ene vechtsport boven de ander te plaatsten is een beetje dom.
Ik plaats niks boven wat dan ook hor . Maar op 'afstand' is kungfu gewoon beter als Judo, maar als je tegen elkaar aanstaat en op de grond is Judo weer veel beter.
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 19:10
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 08-03-2005 @ 19:59 :
Een band zegt alleen hoeveel je van de theorie al weet. Ik zal bv nooit een gele bander of wie dan ook onderschatten. Iets dat geen martial artist moet doen

Verder heeft elke vechtsport zijn sterke en zwakke punten. Maar om de ene vechtsport boven de ander te plaatsten is een beetje dom.
Juist. Zoals Bruce Lee ooit zei:
“There is a range where Western boxing will counter any kicking art. There is a range where Wing Chun will counter boxing. There is a range where Tai Chi Chuan will counter Wing Chun.” (Jeet Kune Do: Its Concepts and Philosophies, by Paul Vunak, p. 11.)
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 20:09
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Sketch schreef op 08-03-2005 @ 20:10 :
Juist. Zoals Bruce Lee ooit zei:
“There is a range where Western boxing will counter any kicking art. There is a range where Wing Chun will counter boxing. There is a range where Tai Chi Chuan will counter Wing Chun.” (Jeet Kune Do: Its Concepts and Philosophies, by Paul Vunak, p. 11.)
Nice sayd
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 21:12
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
gladde aal schreef op 25-02-2005 @ 02:16 :
met boksen kom je al een heel end, ik denk stiekem veel verder dan alle 'oosterse' vechtsporten. Waarom een armklem aanzetten die je alleen in de dojo hebt 'geoefend' als je ook gewoon terug kan slaan, maar dan 10x zo hard en raak. Veel efficienter en veel minder risikant. Geloof me nou maar als ik zeg dat 90% van wat je in de dojo leert aan katas en technieken geen hol uitvoert als je het op straat probeert tegen iemand die je echt wilt slaan.

Als je in straatgevechten naar de grond gaat is het handig om daar ook wat te kunnen. Worstelen is misschien wel het simpelst, maar effectiefst. Brazilaanse jiu jitsu is ook heel leuk mits je een echte BJJ school kunt vinden.

Hier een demonstratie van hoe een 'grond-worstelaar' een kung fu meester poepie laat ruiken.


http://s32.yousendit.com/d.aspx?id=3...W1FI9OX4DH10KJ
Het beste is om niet te vechten, maakt niet uit of je wint, je krijgt zoiezo stoten (komt hard aan met blote vuist!!)
heb een paar keer gevochten, verder geen vechtervaring, train ook voor niets, ben gewoon een vrij grote jongen heb ook redelijk wat kracht van mezelf. Met stoten ben ik er toch altijd wel redelijk goed uitgekomen, heb ook nog nooit een trap gehad... wel eens een kopstoot, maar dat is helemaal niet te blokken.
Dus ik denk dat boksen het meest practisch is voor op straat, maar zoals ik al zei: je kan beter een gevecht gewoon ontwijken.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 21:27
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
MTpower schreef op 08-03-2005 @ 22:12 :
Het beste is om niet te vechten, maakt niet uit of je wint, je krijgt zoiezo stoten (komt hard aan met blote vuist!!)
heb een paar keer gevochten, verder geen vechtervaring, train ook voor niets, ben gewoon een vrij grote jongen heb ook redelijk wat kracht van mezelf. Met stoten ben ik er toch altijd wel redelijk goed uitgekomen, heb ook nog nooit een trap gehad... wel eens een kopstoot, maar dat is helemaal niet te blokken.
Dus ik denk dat boksen het meest practisch is voor op straat, maar zoals ik al zei: je kan beter een gevecht gewoon ontwijken.
Uiteraard moet je altijd proberen het gevecht te ontwijken, jammer genoeg kan dat niet altijd.

Maar boksen alleen is niet genoeg om een gevecht goed te doorstaan. Natuurlijk, als er niet wordt getrapt maak je met boksen een goede, zoniet de beste, kans.
Maar als er getrapt wordt, ben je als bokser weerloos. Met boksen leer je niet te blokken met je benen, en het incasseren is snel voorbij. Eén goede trap en je ligt tegen de grond. Ik denk dat je wat dat betreft beter Muay Thai of kickboksen kan doen. Maar je moet daar wel redelijk goed gebouwd voor zijn (voor zover ik weet).

Maar aangezien je grote kans hebt dat degene met wie je moet vechten niet echt kan vechten, behalve de standaard bar-gevechtstijl heb je al een hele goede kans als je weet hoe je moet blokken en stoten.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 21:56
Bluetje(moon)
Avatar van Bluetje(moon)
Bluetje(moon) is offline
Ik heb van 4 de t/m 11de dus gejudod (hoe schrijf je dat eigenlijk zeg maar: aan judo gedaan) en toen ik stopte had ik blauwe band zwarte slip. Maar die had ik al een lange tijd, omdat je 12 moest zijn voor een bruine band. En bij onze sportschool was het ook de regel dat je 16 moest zijn voor zwart.
Nou vraag ik me af: verschilt dat per sportschool? (aangezien de regeling in wel of geen slippen ook vaak verschilt)
__________________
Wat je ook doet, druk niet op de rode knop...
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 02:23
Verwijderd
hoi, ik ben een gans

Laatst gewijzigd op 09-03-2005 om 02:47.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 11:30
Verwijderd
http://www.bullshido.net/modules.php...linkinfo&id=44

Nog een voorbeeld hoe je iemand met alleen worstelen kan verslaan.


Kung Fu stylist challenged a MMA fighter (John Marsh) at his school. The rest, like the Kung Fu fighter, is history. .
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 16:18
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
gladde aal schreef op 09-03-2005 @ 03:23 :
hoi, ik ben een gans
Daar kan je wel is last van hebben jah ^^
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 16:26
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Bluetje(moon) schreef op 08-03-2005 @ 22:56 :
Nou vraag ik me af: verschilt dat per sportschool? (aangezien de regeling in wel of geen slippen ook vaak verschilt)
Een vriendje van m'n broertje moet tot z'n 18e wachten voor 'ie zwart mag halen. (is nu 12 )

Wie is eigenlijk jullie favoriete vechtfilmacteur/actrice?

Ik twijfel nog, voorlopige keuze is Bruce Lee (uiteraard)
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 20:00
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Sketch schreef op 09-03-2005 @ 17:26 :
Een vriendje van m'n broertje moet tot z'n 18e wachten voor 'ie zwart mag halen. (is nu 12 )

Wie is eigenlijk jullie favoriete vechtfilmacteur/actrice?

Ik twijfel nog, voorlopige keuze is Bruce Lee (uiteraard)
Jet Li denk ik, Bruce Lee en de andere heb ik niet zo vaak gezien eigenlijk.
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 20:13
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 09-03-2005 @ 21:00 :
Jet Li denk ik, Bruce Lee en de andere heb ik niet zo vaak gezien eigenlijk.
!! Bruce Lee is a must see. De man die martial arts films bekend maakte. Wat mij betreft staan zijn films qua gevechtscenes ver boven alle andere martial arts films die ik ken. Niet alleen wat betreft de choreografie, maar ook de manier van filmen en alles.

En als je dan ook nog in gedachten neemt dat het in de tijd was voor dat bijvoorbeeld Jackie Chan zijn eerste films maakte zie je nog eens hoe ongelooflijk goed die man was. Waar Jackie Chan nog de ouderwetse houterige gevechtscenes had, was de vloeiendheid van Bruce Lee al op het niveau van de huidige films, misschien zelfs hoger.
Alleen jammer dat hij zijn meesterwerk nooit heeft kunnen voltooien, en helemaal dat die hollywood mensen er een soort maffiafilm van hebben gemaakt.

Maar toch vind ik jet Li en Jackie ook wel heel gaaf. Jackie vanwege z'n humor, en Jet Li vanwege Hero (CTHD moet ik nog kijken). Jet Li's niet-wire-kung-fu-films vind ik niet zo geweldig, de gevechten van Bruce Lee zijn beter.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 20:22
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Ghihi, je spreekt zo lovend; ik denk dat ik binnenkort maar ff een Bruce Lee filmpie ga halen heb je nog een aanrader die ze in een normale(/kleine) videotheek hebben ?
Nu we er toch over hebben, ik vind de gevechten in de Matrix ook echt gaaf. Vooral de dojo fight in deel 1 (neo vs. morpheus), het is natuurlijk niet helemaal realistisch maar toch. En ik vind het wel cool dat hij Jui-Jitsu gaat leren als eerste *Jui-Jitsu aanbidder* .
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 20:47
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 09-03-2005 @ 21:22 :
Ghihi, je spreekt zo lovend; ik denk dat ik binnenkort maar ff een Bruce Lee filmpie ga halen heb je nog een aanrader die ze in een normale(/kleine) videotheek hebben ?
Nu we er toch over hebben, ik vind de gevechten in de Matrix ook echt gaaf. Vooral de dojo fight in deel 1 (neo vs. morpheus), het is natuurlijk niet helemaal realistisch maar toch. En ik vind het wel cool dat hij Jui-Jitsu gaat leren als eerste *Jui-Jitsu aanbidder* .
De oudste herinnering van een film die ik heb is er een van Bruce Lee. het einde van Fists Of Fury (dacht ik).

Ik heb ze ondertussen allemaal gezien, op de originele versie van game Of Death na. Ik weet van de helft niet meer wat welke film was ('t is ook al lang geleden), maar de vechtscene met Chuck Norris wordt betiteld als de beste vechtscene ooit (door sommigen ). Dat is Return Of The Dragon, ook wel Way Of The Dragon genoemd.
Enter the Dragon heeft ook hele goeie kritieken geloof ik.

The Matrix is idd ook wel cool, die moest ik maar weer eens gaan kijken. (dat is al 3 op m'n lijstje)
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 20:50
Ashitaka
Avatar van Ashitaka
Ashitaka is offline
Ik doe zelf Taekwondo (2e dan) en verder Hap-ki-do en Pencak Silat, met die laatste twee ben ik nog geen half jaar bezig...

Met taekwondo heb ik wel wedstrijdervaring, alleen het minpunt is dat het alleen op de benen is toegespist. daarom ben ik eigenlijk Pencak silat gaan doen.

Om de zelfverdediging te verbeteren ben ik Hap-ki-do gaan doen, ik moet zeggen die klemmen zijn erg handig, mits je ze goed beheerst.

Het zijn welliswaar geen straatvechtsporten, maar ik kom toch een heel eind denk ik...

maargoed, elke sport/kunst heeft z'n eigen voors en tegens. het ligt er maar aan wat je wilt, je moet natuurlijk niet wushu gaan doen als je wil gaan vechten op staat...en niet gaan kickboxen als je sierlijke trappen wilt kunnen maken.

*doeloze post*
__________________
Het is de kunst om zo lang mogelijk de schijn op te houden dat je best slim bent...
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 20:52
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Ashitaka schreef op 09-03-2005 @ 21:50 :
Ik doe zelf Taekwondo (2e dan) en verder Hap-ki-do en Pencak Silat, met die laatste twee ben ik nog geen half jaar bezig...
2e dan, in de zin van zwarte band 2e dan?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 20:54
Ashitaka
Avatar van Ashitaka
Ashitaka is offline
Citaat:
Sketch schreef op 09-03-2005 @ 21:52 :
2e dan, in de zin van zwarte band 2e dan?
Oui..
__________________
Het is de kunst om zo lang mogelijk de schijn op te houden dat je best slim bent...
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 20:55
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Ashitaka schreef op 09-03-2005 @ 21:54 :
Oui..
*buigt eerbiedig*
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 20:56
Ashitaka
Avatar van Ashitaka
Ashitaka is offline
Citaat:
Sketch schreef op 09-03-2005 @ 21:55 :
*buigt eerbiedig*
__________________
Het is de kunst om zo lang mogelijk de schijn op te houden dat je best slim bent...
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 20:59
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Ashitaka schreef op 09-03-2005 @ 21:56 :
Wat betekent die smilie eigenlijk officieel?

Heb je nog favoriete martial arts films?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Oosterse vechtsporten (again)..
Lucipher
22 21-10-2007 23:26
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom hebben sommige Christenen toch zo'n hekel aan accupuntuur enzo?
KMBA
149 29-06-2005 08:57
Lichaam & Gezondheid Chi Kung, Bates-methode
KMBA
26 13-06-2005 08:37
Vrije tijd [Vechtsport] Maar welke?
aap777
50 15-12-2004 14:55
Films, TV & Radio Nieuw Anime Topic..
Ninpo Otaku
500 11-06-2004 19:52
Vrije tijd Oosterse vechtsport suggesties???
Systematica
2 19-03-2003 19:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11.