Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2005, 16:05
Verwijderd
Het team van Minardi zal komend weekend in Duitsland een volledig Nederlandse rijdersopstelling hebben. Robert Doornbos zal op de Hockenheimring zijn Formule 1-debuut maken als teamgenoot van Christijan Albers. Doornbos vervangt Patrick Friesacher, die zijn financiële verplichtingen aan Minardi niet kon voldoen.

Wat al enige tijd in de lucht hing, is nu definitief: Minardi zal in Duitsland rijden met twee Nederlandse coureurs. Patrick Friesacher is door teambaas Paul Stoddart aan de kant geschoven en de 24-jarige Rotterdammer Robert Doornbos zal op de Hockenheimring de tweede Minardi besturen.

"We zijn blij dat we Robert bij ons team hebben", toont Stoddart zich tevreden met zijn nieuwe coureur. "Hij heeft het laatste jaar absoluut bewezen dat hij snel genoeg is voor de Formule 1 en we zijn trots dat we hem de kans kunnen geven om zichzelf te bewijzen. Ik weet zeker dat hij uitstekend kan functioneren en hopelijk kunnen we nog meer steun uit Nederland krijgen. Het is namelijk voor het eerst dat er twee Nederlanders in één team rijden."

[bron: F1Racing]





Toch wel leuk om Doornbos eindelijk te zien racen en om te kijken wie er het snelste zal zijn in de race en in de trainingstijden.
Zal wel een echte strijd worden tussen Albers en Doornbos want die 2 mogen er toch niet zo dus zal wel heel leuk worden

Ik ben iig voor Doornbos.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2005, 16:24
McDuck
Avatar van McDuck
McDuck is offline
Ik weet niet wat ik er van moet denken.
Doornbos is een leuke man, maar met alle respect.. Minardi...
Ik weet het niet. Het is natuurlijk leuk dat we 2 Nederlanders in de Formule 1 hebben, en ook nog eens in hetzelfde team, maarja.
Het is voor hem misschien een goede beslissing door nu dan toch een keer echt te kunnen racen, maar ik hoop niet dat zijn carriere net zo afloopt als die van menig ander Minardi-coureur.
Ik mijn ogen had hij een prima plek bij Jordan, die goed zou kunnen dienen als opstapje naar een groter team. Maar ondanks dat hij nu wel echt kan racen, gaat hij alleen maar achteruit..
Of zie ik dat nou verkeerd?
Nouja, aan de andere kant kan hij natuurlijk nu wel zijn race-capiciteiten laten zien. En dat kan weer bij een teambaas op de monitor komen.
Maar toch, ik weet het niet...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 16:37
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
^ bijna helemaal mee eens. Aan de andere kant, Jordan was nou ook niet geweldig, bovendien heb je er wel meer aan om 2de coureur te zijn dan 3de maar goed.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 16:43
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
marrel schreef op 19-07-2005 @ 17:37 :
Aan de andere kant, Jordan was nou ook niet geweldig, bovendien heb je er wel meer aan om 2de coureur te zijn dan 3de maar goed.
Mee eens, liever 2e dan 3e rijder.
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 16:48
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 19-07-2005 @ 17:43 :
Mee eens, liever 2e dan 3e rijder.
maar of het nou een doorbraak zal worden.......
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 16:49
Verwijderd
Citaat:
marrel schreef op 19-07-2005 @ 17:48 :
maar of het nou een doorbraak zal worden.......
Zal vast wel.
Andere teams hebben zelfs intresse in Albers en vind je nou dat die echt supergoed rijdt?

Doornbos zal het veel beter doen dus misschien dat andere teams dan ook naar hem gaan kijken.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 17:41
PV
PV is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 19-07-2005 @ 17:43 :
Mee eens, liever 2e dan 3e rijder.
Idd Je kunt toch beter meedoen aan de race. Lijkt me wel interessant om te zien of Doornbos beter is dan Albers.
Wel apart dat ie zo makkelijk van Jordan naar Minardi over mag/kan stappen? Of is dat normaal
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 18:07
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 19-07-2005 @ 18:41 :
Idd Je kunt toch beter meedoen aan de race. Lijkt me wel interessant om te zien of Doornbos beter is dan Albers.
Wel apart dat ie zo makkelijk van Jordan naar Minardi over mag/kan stappen? Of is dat normaal
Bij Paul Stoddart kan volgens mij alles.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 18:56
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Opzich goed nieuws natuurlijk, maar ik weet niet of het zo positief is dat er nu 2 Nederlanders naast elkaar in 1 team zitten... De ene elimineert de ander als ze niet uitkijken. Als Albers Doornbos het snot voor de ogen rijd de komende races is dit niet bepaald positief voor een verdere carriere in de F1 voor Doornbos. (Omgekeerd precies hetzelfde natuurlijk)

Maar terecht dat Robert deze kans grijpt, al denk ik dat hij het nog heel lastig gaat krijgen om bij Albers in de buurt te blijven, zeker in de eerste races... Albers wordt door veel landgenoten nogal onderschat.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 19:01
Verwijderd
Ik hoef geen verdere carriere voor Albers te zien want ik vind het een idioot
Dus van mij mag Doornbos hem helemaal inmaken.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 19:22
Sandersss
Sandersss is offline
Ik denk dat Albers metname in de eerste race(s) nog sneller zal zijn omdat hij vertrouwd is met de wagen en het team, en daardoor een grote voorsprong heeft.

Als Doornbos Albers gelijk vanaf het eerste moment kan pakken dan is hij écht goed bezig.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 20:05
Verwijderd
Ik weet niet of ik de enige ben, maar ik heb Doornbos toch echt een keer horen zeggen dat hij de terugstap naar Minardi niet wilde maken en dat liever nog een seizoen 3e rijder zou blijven.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 20:31
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Van de ene kant natuurlijk leuk dat er nu 2 Nederlanders vast in de Formule 1 zitten, beter natuurlijk elke race rijden dan alleen maar wat vrije trainingen. En Jordan is sowieso ook geen superteam, en daarbij vind ik die Collins nogal een etterig kereltje. Daarbij is het natuurlijk een mooie kans om te grijpen. Maja, van de andere kant is Minardi op papier natuurlijk het slechtste team. Je kunt er doorbreken of helemaal floppen.

Misschien kan de topictitel meteen veranderd worden in: "[F1] Grand Prix van Duitsland"?
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 19-07-2005 @ 21:31 :
Van de ene kant natuurlijk leuk dat er nu 2 Nederlanders vast in de Formule 1 zitten, beter natuurlijk elke race rijden dan alleen maar wat vrije trainingen. En Jordan is sowieso ook geen superteam, en daarbij vind ik die Collins nogal een etterig kereltje. Daarbij is het natuurlijk een mooie kans om te grijpen. Maja, van de andere kant is Minardi op papier natuurlijk het slechtste team. Je kunt er doorbreken of helemaal floppen.

Misschien kan de topictitel meteen veranderd worden in: "[F1] Grand Prix van Duitsland"?
Daar had ik ook al bij nagedacht ja maar ik had geen zin om informatie over Duitsland te gaan zoeken dus maakte ik er maar een ander topic van en het is eigenlijk nog een beetje te vroeg om een topic te openen voor Duitsland, maar als een moderator de topictitel toch nog ff wilt veranderen in GP van Duitsland heb ik daar ook geen problemen mee.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 22:46
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
Hoor het nu al:


"straks hoor je allemaal

"Look the Dutch couple at Minardi, isn't that silly"

of crashen ze met zn 2en in een inhaalactie is nu al te voorspellen,

zon Hill/Schumacher actie..

te triest voor woorden.

Doornbos heeft zich laten verlagen tot Minardi.
En hij was nog wel een beetje stiekem mijn held.
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 01:07
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Moonspell schreef op 19-07-2005 @ 23:46 :
Hoor het nu al:


"straks hoor je allemaal

"Look the Dutch couple at Minardi, isn't that silly"

of crashen ze met zn 2en in een inhaalactie is nu al te voorspellen,

zon Hill/Schumacher actie..

te triest voor woorden.

Doornbos heeft zich laten verlagen tot Minardi.
En hij was nog wel een beetje stiekem mijn held.
Hij had het niet echt naar zn zin bij Jordan...

Ik vind het te triest voor woorden dat je zulke grote woorden heb. Terwijl je zelf misschien wel de zelfde keuze had gemaakt als je races kon gaa rijden en weer meer plezier in je werk kan krijgen...
__________________
That'll be our little secret
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 01:09
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 19-07-2005 @ 19:56 :
Opzich goed nieuws natuurlijk, maar ik weet niet of het zo positief is dat er nu 2 Nederlanders naast elkaar in 1 team zitten... De ene elimineert de ander als ze niet uitkijken. Als Albers Doornbos het snot voor de ogen rijd de komende races is dit niet bepaald positief voor een verdere carriere in de F1 voor Doornbos. (Omgekeerd precies hetzelfde natuurlijk)

Maar terecht dat Robert deze kans grijpt, al denk ik dat hij het nog heel lastig gaat krijgen om bij Albers in de buurt te blijven, zeker in de eerste races... Albers wordt door veel landgenoten nogal onderschat.
Ik denk hier echt helemaal hetzelfde over... Ik ben er nu bang voor dat 1 van de 2 gaat floppen terwijl ik hoopte dat ze allebei zouden doorbreken naar een hoger team.

Of Albers onderschat word weet ik niet, ik vind wel dat er over het algemeen te negatief word gepraat over Albers. Waarschijnlijk gewoon omdat Doornbos veel spontaner is enzo...
Ik vind zelf Doornbos ook net ff een stukje koewler
__________________
That'll be our little secret
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 14:41
Mitros
Avatar van Mitros
Mitros is offline
Ik las het vanmorgen in de krant, dat gaat leuk worden, een privestrijd tussen 2 nederlanders bij 1 team , alleen heb je wel de kans dat de verliezer van het persoonlijk duel tussen de 2 snel afgeschreven wordt, omdat de media vooral zich op de snelste zal focussen..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-07-2005, 18:25
Verwijderd
Wel leuker geweest als Doornbos gewoon bij Jordan zou mogen rijden, nu moeten ze zich toch wat inhouden qua strijd tussen die twee.

Laatst gewijzigd op 20-07-2005 om 18:28.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 22:53
Verwijderd
Citaat:
Bossen schreef op 20-07-2005 @ 19:25 :
Wel leuker geweest als Doornbos gewoon bij Jordan zou mogen rijden, nu moeten ze zich toch wat inhouden qua strijd tussen die twee.
Tja dat is wel zo maar het gaat om de ervaring die ze hebben denk dat daar naar gekeken wordt.
Kijk naar Trulli, Webber, Alonso, Gené, Badoer en nog wel meerdere volgens mij, die zijn allemaal begonnen bij Minardi en kijk hoever ze het geschopt hebben, ik denk dat Doornbos dat ook kan bereiken want hij heeft al hele goeie dingen laten zien bij Jordan vooral Brazilie vorig jaar toen ie 13e was met trainingstijd.
Ik denk dat Doornbos best nog wel ver kan komen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 00:15
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
MightyDuck1 schreef op 20-07-2005 @ 23:53 :
Tja dat is wel zo maar het gaat om de ervaring die ze hebben denk dat daar naar gekeken wordt.
Kijk naar Trulli, Webber, Alonso, Gené, Badoer en nog wel meerdere volgens mij, die zijn allemaal begonnen bij Minardi en kijk hoever ze het geschopt hebben, ik denk dat Doornbos dat ook kan bereiken want hij heeft al hele goeie dingen laten zien bij Jordan vooral Brazilie vorig jaar toen ie 13e was met trainingstijd.
Ik denk dat Doornbos best nog wel ver kan komen.
Je moet je nu natuurlijk ook niet blind gaan staren op prestaties van Robert in een paar vrijdag sessies. Heel knap en leuk wat hij heeft laten zien tot nu toe, maar om een coureur te kunnen beoordelen moet je hem toch echt zien racen.

Voorbeeldje: Davidson, Zonta e.d. zijn/waren regelmatig een van de snelsten (zoniet DE snelste) in de vrijdag sessies, maar je kunt van deze heren moeilijk zeggen dat het geweldige coureurs zijn die nog een grote toekomst gaan krijgen...
Ik denk dat de verwachtingen iets te hoog zijn mbt Doornbos. Dat komt natuurlijk omdat hij ongelovelijk gehyped wordt. Ik houd er dan ook rekening mee dat Doornbos finaal op zijn muil gaat en dat Albers gewoon de snellere zal zijn.
Ik hoop het beste voor hem, maar hij heeft nog een hoop te bewijzen.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 07:26
Sandersss
Sandersss is offline
Coureurs die op vrijdag rijden hebben (bijna) altijd een extra setje banden tot hun beschikking, waarmee ze een aantal vliegende ronde's met extreem weinig benzine mogen rijden.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 17:49
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
je moet toch ergens beginnen, webber heeft ook voor minardi gereden en kijk waar hij nu zit. heeft Alonso ook niet voor minardi gereden
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 17:58
Sandersss
Sandersss is offline
Zojuist is bekend geworden dat Nicolas Kiesa de vervanger zal worden van Robert Doornbos. Doornbos heeft enkele dagen geleden een race contract getekend bij Minardi en zodoende kwam de positie van derde rijder bij Jordan vrij.

De Deen Kiesa was eerder teamgenoot van Verstappen bij Minardi maar kon daar nooit echt potten breken. Voorlopig zal Kiesa alleen in Hockenheim rijden.

Jordan teambaas Kolles: "Ik ben blij dat ik Nicholas Kiesa deze welverdiende kans kan bieden. Hij heeft bewezen dat hij een getalenteerd en constante rijder is, zowel in de lagere klassen, als in de F1. We kijken er naar uit om dit weekend met hem te werken. Dan gaan we ook de toekomst bespreken. Ik zou ook graag Robert Doornbos willen bedanken voor het werk dat hij gedaan heeft voor Jordan als derde rijder en ik wens hem succes voor het verdere verloop van zijn carriere."

Uiteraard is de jonge Deen ook blij met z'n nieuwe baan. "Ik ben erg blij met deze kans om voor Jordan Grand Prix uit te komen. Ik wil m'n best doen voor het team en hun helpen met hun voorbereiding en het vergaren van data. Ik kijk echt uit naar deze ervaring en ik kan niet wachten om vrijdag in Hockenheim in de auto te stappen."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21.