Oud 02-09-2006, 16:32
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
heeft iemand misschien nog een idee voor een boek voor engels (ik moet er nog 6)? van enig (inhoudelijk) niveau, maar (qua taal) niet al te moeilijk. suggesties welkom.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2006, 17:13
Verwijderd
1984 van George Orwell is goed leesbaar en interessant, en natuurlijk erg bekend, lijkt me zeker nuttig om te lezen.

Zelf vind ik Number 9 Dream van David Mitchell ook érg goed, sowieso alle boeken van hem zijn super, maar ik denk dat Number 9 Dream het toegankelijkst is qua Engels, Cloud Atlas is vrij moeilijk bijvoorbeeld. Black Swan Green is zijn nieuwste boek, die heb ik nog niet gelezen.

Verder schiet me zo niet even iets te binnen, maar loop eens in de bieb langs de Engelstalige boeken, bekijk er een paar, lees de achterkant. Zo kom je ook vaak goede boeken tegen. Sommige bibliotheken markeren boeken die geschikt zijn voor op een literatuurlijst, misschien doen ze dat in jouw bieb ook, dan weet je meteen of iets geschikt is.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 20:01
Ndimension
Ndimension is offline
Lees wat van John Irving.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 20:36
June bug
June bug is offline
Mark Haddon - The curious incident of the dog in the night-time, moest ik vorig jaar lezen (in t 1e jaar lerarenopleiding engels dus) maar het is een vrij makkelijk boek, niet superdik (226 blz) en is geschreven vanuit het perspectief van een autistisch jongetje. Het is grappig en wel ontroerend enzo, ik vond m erg leuk.

Ook Nick Hornby - About a boy (is ook een film van, met Hugh Grant) vond ik erg leuk. Moest deze ook vorig jaar lezen, taalgebruik is vrij makkelijk, wel iets dikker. (306 blz)
__________________
Shake your body like the dance//
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 23:30
Verwijderd
Lord of the flies. Dat is een niet al te lang en interessant boek. De schrijver ben ik even vergeten, maar dat valt te googlen lijkt me of hte wiki'en.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 00:24
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
Kamarazow schreef op 03-09-2006 @ 00:30 :
Lord of the flies. Dat is een niet al te lang en interessant boek. De schrijver ben ik even vergeten, maar dat valt te googlen lijkt me of hte wiki'en.
William Golding . Boeiend boek inderdaad.

Verder zou ik 1984 (George Orwell) aanraden; duidelijke thematiek die je aan de geschiedenis kan koppelen. Vinden docenten leuk. Verder veel kleine details en symboliek ook. Zorg (naderhand) wel voor goede achtergrondinformatie. Maar dat geldt ook voor Lord of the Flies.
Oja, en ik vind dat je The Secret History van Donna Tartt gewoon moet lezen . Weliswaar een erg dik boek, maar fascinerend gewoon. Heb ik zelf in één ruk uitgelezen.
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 09:42
Ndimension
Ndimension is offline
Dat boek van Tartt is inderdaad een aanrader. Geen moeilijk Engels en een geweldig verhaal.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 10:33
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Pride and Prejudice van Jane Austen is erg leuk en leesbaar.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 10:48
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
The Bell Jar van Sylvia Plath is klein maar zeer indrukwekkend. Geen moeilijk taalgebruik oid, ik had hem in 6 uur uit, dus is prima te doen
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 15:05
innogen
Avatar van innogen
innogen is offline
Citaat:
Aurora schreef op 03-09-2006 @ 11:33 :
Pride and Prejudice van Jane Austen is erg leuk en leesbaar.
Lees dan Emma ofzo, of Mansfield Park. Niet die standaard bekende titels van Austen.

Oliver Twist vond ik ook een leuk verhaal, maar is best een dik boek. The Great Gatsby is ook cool, leest makkelijker weg en is minder dik.
__________________
good luck exploring the infinite abyss
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Verzamelingbox Engelse literatuur
Alistar
3 07-04-2008 14:49
Verhalen & Gedichten Engelse literatuur.
Lorelei
32 01-09-2007 10:12
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Romeinse figuren in Engelse literatuur
perfectme
7 06-12-2005 15:43
Verhalen & Gedichten [Stelling] Literatuur op de middelbare school
nps
46 27-07-2003 10:02
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen tentamen engelse literatuur (Beowulf)
11001-110
2 25-01-2002 18:43
Verhalen & Gedichten Engelse literatuur - Nederlandstalige of Engelse versie?
Verwijderd
25 04-08-2001 03:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.