Oud 06-05-2008, 17:35
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Het is weer zover, over een maand begint het EK 2008 in Oostenrijk en Zwitserland!



Helaas hadden de Belgen weinig in te brengen in een zware poule met uiteindelijk Portugal en Polen als winnaars, maar dat mag geen schande genoemd worden; Engeland wist zich ook niet te plaatsen. Oranje plaatste zich, hoewel het traditiegetrouw nog niet allemaal even vlekkeloos verliep, wel en mogen in het in de poule achtereenvolgens opnemen tegen Italie, Frankrijk en Roemenie. Er zal dus optimaal gepresteerd moeten worden willen we na 20 jaar weer een beker omhoog tillen.

Nog een maandje wachten dus, voorlopig kan er alvast met spanning uitgekeken worden naar de voorselectie!
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2008, 17:37
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Om dan maar meteen los te branden:

De voorlopige selectie:

Doel: Sander Boschker (FC Twente), Edwin van der Sar (Manchester United), Maarten Stekelenburg (Ajax) en Henk Timmer (Feyenoord).

Verdediging: Wilfred Bouma (Aston Villa), Tim de Cler (Feyenoord), Urby Emanuelson, John Heitinga (beide Ajax), Kew Jaliens (AZ), Joris Mathijsen (HSV), Mario Melchiot (Wigan Athletic) en André Ooijer (Blackburn Rovers).

Middenveld: Ibrahim Afellay (PSV), Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord), Orlando Engelaar (FC Twente), Nigel de Jong (HSV), Denny Landzaat (Feyenoord), Hedwiges Maduro (Valencia), Clarence Seedorf (AC Milan), Wesley Sneijder (Real Madrid), Rafael van der Vaart (HSV) en Demy de Zeeuw (AZ).

Aanval: Ryan Babel (Liverpool), Klaas Jan Huntelaar (Ajax), Danny Koevermans (PSV), Dirk Kuyt (Liverpool), Ruud van Nistelrooy (Real Madrid), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben (Real Madrid) en Jan Vennegoor of Hesselink (Celtic).


Boschker er dus bij, maar denk niet dat hij uiteindelijk mee gaat. Is eigenlijk een van de zwakste schakels dit jaar. Had liever Wielaert erbij gezien, maar die gaat al als dispensatie mee naar de Spelen!
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 18:08
Ford Prefect
Avatar van Ford Prefect
Ford Prefect is offline
Wie gaan er afvallen, denken jullie? Boschker lijkt me inderdaad logisch, hoewel Timmer de laatste interland bar slecht stond te keepen. Maar verder wordt het nog moeilijk voor Van Basten. Neemt hij Kuyt toch mee? En Babel of Robben? Koevermans of Vennegoor (of Hesselink, natuurlijk)? Seedorf, Engelaar of Landzaat? Ik hoop dat hij Afellay in ieder geval meeneemt.
__________________
Dear Enemy: I curse you, and hope that something slightly unpleasant happens to you, like an onion falling on your head.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 21:53
Verwijderd
twee PSV'ers maar
Met citaat reageren
Oud 07-05-2008, 10:26
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
De manier waarop de Belgen zich belachelijk maakten in onze poule mag toch echt wel een schande genoemd worden hoor. Bovendien zit er in deze generatie écht wel een toekomst maar zolang de geniëen Vandereycken en Vercauteren aan het hoofd blijven van de nationale ploeg gaat het niets worden.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2008, 11:17
baas
Avatar van baas
baas is offline
Heb al een EK-poultje ingevuld. Heb Nederland in de eerste ronde eruit en Spanje kampioen.
__________________
De Honderdjarige oorlog was hét evenement van die eeuw.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2008, 12:39
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Ik zeg NL komt poulronde niet door en Italie kampioen
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 07-05-2008, 18:12
Verwijderd
Ik heb ook even een poultje ingevuld, maar ik twijfel bij Oranje topscoorder:

Van Nistelrooy of Huntelaar? Eerstgenoemde is tijdje geblesseerd geweest, maar 2 jaar geleden wél topscoorder. Laatstgenoemde is 'slechts' veelbelovend.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2008, 23:44
Verwijderd
Citaat:
De manier waarop de Belgen zich belachelijk maakten in onze poule mag toch echt wel een schande genoemd worden hoor. Bovendien zit er in deze generatie écht wel een toekomst maar zolang de geniëen Vandereycken en Vercauteren aan het hoofd blijven van de nationale ploeg gaat het niets worden.
Jammer inderdaad. Ik zie zo ontzettend veel potentieel in die Belgische groep.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 11:35
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
^ Klopt, maar ze zijn bijna allemaal nog jong, dus genoeg tijd voor het aanstellen van een bondscoach die het wél goed doet.

Ik hoop heel erg dat Mathijssen eruit geflikkerd wordt, teveel blunders de laatste tijd. Dat die winst tegen Oostenrijk overall zo moeizaam was kwam eigenlijk helemaal door hem. Iets wat de kranten trouwens het liefst vergaten in hun commentaren. Nederland zou weer slecht gepresteerd hebben, terwijl ik alleen een veel beter Nederland dan tijdens de kwalificaties zag, met als minpunt één totaal uit vorm zijnde speler.

Natuurlijk moet Nederland nog veel beter spelen, maar ik zag een beginnetje tegen Kroatië en Oostenrijk. Laten we zeggen dat er dan twee mogelijkheden zijn: 1) NL vervalt weer in het aloude, vreselijke 'resultaatvoetbal' en zou ons land zo zelfs geen eer aandoen als het door de poule komt of 2) NL pakt moeiteloos opnieuw de agressie van eerder oefeninterlands bij elkaar en maakt er een leuk toernooi van, al dan niet met hoge eindklassering.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 13:07
Melkfles
Avatar van Melkfles
Melkfles is offline
ik ben het helemaal met je eens, ik hoop dat ze op dezelfde manier spelen als tegen kroatie,oostenrijk, alleen dan net wat beter

ik denk niet dat spanje kampioen word btw, die hebben zat goede spelers maar ze bakken er nooit wat van.

ik denk dat duitsland kampioen wordt, maar hoop het niet.
__________________
.
In my world everybody's a pony and they all eat rainbows and poop butterflies
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 14:26
baas
Avatar van baas
baas is offline
Citaat:
Ik heb ook even een poultje ingevuld, maar ik twijfel bij Oranje topscoorder:

Van Nistelrooy of Huntelaar? Eerstgenoemde is tijdje geblesseerd geweest, maar 2 jaar geleden wél topscoorder. Laatstgenoemde is 'slechts' veelbelovend.
Van Persie?
__________________
De Honderdjarige oorlog was hét evenement van die eeuw.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 14:27
baas
Avatar van baas
baas is offline
Citaat:
Ik hoop heel erg dat Mathijssen eruit geflikkerd wordt, teveel blunders de laatste tijd.
Ik ook. Probleem is alleen: hebben we iets beters dan? Dat is ook waarom ik denk dat Nederland er snoeihard uitgaat in de eerste ronde. We hebben veel topspelers, maar geen enkele fatsoenlijke verdediger.
__________________
De Honderdjarige oorlog was hét evenement van die eeuw.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2008, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Van Persie?
Haha, laat ik die nou net toevallig hebben ingevuld afgelopen week, ipv Huntelaar of Nistel.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2008, 14:43
knijtert
knijtert is offline
Ik heb er echt zin in!
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 18:55
tonio
tonio is offline
Mag hopen dat Van Persie helemaal fit is voor het begin van het EK
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 22:35
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Me 2!

Alleen tegen Italië zie ik echt op... weet nog hoe ik voor tv zat tegen Portugal
Kutgecounter!
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 10:41
knijtert
knijtert is offline
Er zijn maar weinig wedstrijden die me zo hebben gefrustreerd als die wedstrijd. Zeker bij Oranje.
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-05-2008, 11:43
Bob the Bear
Avatar van Bob the Bear
Bob the Bear is offline
Seedorf zegt af voor EK
Uitgegeven: 13 mei 2008 12:12
Laatst gewijzigd: 13 mei 2008 12:37

ZEIST - Clarence Seedorf ontbreekt volgende maand op het Europees kampioenschap voetbal.
ANP

De middenvelder van AC Milan heeft bondscoach Marco van Basten telefonisch op de hoogte gebracht van zijn besluit om niet in te gaan op een eventuele selectie voor het komende EK. Dat liet de voetbalbond KNVB dinsdag weten.

Voorwaarden

In de Volkskrant licht Seedorf zijn besluit toe. "Sinds mijn rentree in de nationale ploeg, zijn niet de juiste voorwaarden gecreëerd voor mij. Ik kan niet uitblinken als de teamspeler die ik wil zijn."

Hij vervolgt: "Het is een pijnlijke beslissing voor me, waarover ik maandenlang heb nagedacht. Het was vooral moeilijk naar mijn ploeggenoten toe en de supporters die me na stonden. Maar het is ook een keuze waar ik volledig achter sta, die ik heb genomen in het volle vertrouwen dat dit het beste is wat ik kan doen onder deze omstandigheden."

Na de afmelding van Seedorf telt de voorlopige selectie van het Nederlands elftal voor het EK nog 29 spelers. Deze groep wordt komende vrijdag teruggebracht tot maximaal 26 spelers.

Verrast

Seedorf heeft bondscoach Marco van Basten verrast met zijn afmelding voor het Europees kampioenschap voetbal. "Ik was verrast door zijn mededeling, ik had het niet verwacht", aldus Van Basten.

"Ik heb Clarence gezegd dat ik veel respect voor hem heb als mens en als voetballer. Maar zijn besluit stond vast", zei de bondscoach dinsdag. Seedorf bracht Van Basten maandagavond telefonisch op de hoogte van zijn besluit.

Definitieve groep

De definitieve groep van twintig veldspelers en drie doelmannen moet uiterlijk woensdag 28 mei bij de Europese voetbalbond UEFA worden ingeleverd. Oranje speelt op het EK in de groepsfase tegen Italië, Frankrijk en Roemenië.
__________________
Wilde gij mijne rolneger worden? | *danst met !A!*
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 15:22
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
[Edit: De berichten uit 2 topics even in één topic samengevoegd]
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 16:25
tonio
tonio is offline
Tsja, is het een groot gemis?...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 18:11
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Nee geen groot gemis en een verstandig besluit van hem. Hij gaat ons geen kampioen maken, Van der Vaart, Sneijder en Affelay kunnen in de aanvallende posities die Oranje beschikbaar heeft prima functioneren en allen een wedstrijd beslissen. Het systeem staat zo dat de aanvallende middenvelders die capaciteit moeten hebben en Seedorf past hier niet in. Controlerend/verdedigend is hij niet sterk genoeg, en hij zal toch de kapitein proberen uit te hangen waar we er al genoeg van hebben. Prachtige voetballer, sympathieke jongen, belachelijk indrukwekkende erelijst maar hij wordt deze zomer niet gemist mijn inziens.
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 19:25
tonio
tonio is offline
Citaat:
Nee geen groot gemis en een verstandig besluit van hem. Hij gaat ons geen kampioen maken, Van der Vaart, Sneijder en Affelay kunnen in de aanvallende posities die Oranje beschikbaar heeft prima functioneren en allen een wedstrijd beslissen. Het systeem staat zo dat de aanvallende middenvelders die capaciteit moeten hebben en Seedorf past hier niet in. Controlerend/verdedigend is hij niet sterk genoeg, en hij zal toch de kapitein proberen uit te hangen waar we er al genoeg van hebben. Prachtige voetballer, sympathieke jongen, belachelijk indrukwekkende erelijst maar hij wordt deze zomer niet gemist mijn inziens.
Zo denk ik er ook over, maar heb wat meer me twijfels bij Affelay, heeft ook nog niet veel gespeeld in Oranje, dus verwacht ook niet dat hij veel zal gaan spelen.
Plus vd Vaart, Sneijder en Affelay op 1 middenveld gaat je geheid problemen opleveren. Aangezien je natuurlijk ook nog Van Persie, Robben en Van Nistelrooy (of Huntelaar) in de basis wilt zien. En wellicht Dirk Kuyt nog als aanvallende middenvelder?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 19:49
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Ik hoef persoonlijk Robben er niet bij, vleugelvoetbal hebben we de spelers niet voor. Maar Affelay kan je er dan beter op de bank bij hebben dan Seedorf.
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 20:04
Verwijderd
Mooi dat Nederland zo'n lastige poule heeft, met een beetje geluk ben ik dan snel af van die beschamende Oranjegekte.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2008, 20:30
tonio
tonio is offline
Citaat:
Mooi dat Nederland zo'n lastige poule heeft, met een beetje geluk ben ik dan snel af van die beschamende Oranjegekte.
*optimistische mode aan* Of ze komen de poule door en schoppen het nog heel ver *optimistische mode uit*
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 20:32
tonio
tonio is offline
Citaat:
Ik hoef persoonlijk Robben er niet bij, vleugelvoetbal hebben we de spelers niet voor. Maar Affelay kan je er dan beter op de bank bij hebben dan Seedorf.
Mwah.. aanvallende middenvelder op de linkerflank, heeft ie ook bij Chelsea gespeeld zover ik weet. De kwaliteiten heeft ie
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 21:28
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Nja Nederland is geen underdog in de poule. Alleen Roemenië is dat en mijns inziens Frankrijk ook. Ik zet mn geld op Nederland en Italie die overleven en dan gaat het er al een stuk beter uitzien voor Nederland.

Ik denk trouwens dat Timmer, Urby en MAduro afvallen
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 09:38
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
^ Klopt, maar ze zijn bijna allemaal nog jong, dus genoeg tijd voor het aanstellen van een bondscoach die het wél goed doet.
Tegen de tijd dat dat bondsbestuur eindelijk eens iemand aanneemt, een buitenlander, die ouwe zakken resoluut durft thuislaten en ipv die jonge kern te verneuken met anti-voetbal, durft te kiezen voor aanvallend, verzorgd voetbal... Tegen dan ben ik meer dan 25k kwijt.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 11:31
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Van Gaal!
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 12:02
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Die zie ik dan weer liever naar RSCA gaan.

Anderlecht is net in hetzelfde bedje ziek. Enorm potentieel bij sommige spelers, maar 't komt er niet uit doordat die coaches zich telkens willen aanpassen aan de tegenstander...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 21:23
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Nog animo voor een toto?
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 11:11
knijtert
knijtert is offline
Animo!
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 11:48
tonio
tonio is offline
Bondscoach Marco van Basten heeft zijn voorlopige selectie voor het EK in Oostenrijk en Zwitserland gereduceerd tot 25 man. De keuzeheer maakte bekend dat Urby Emanuelson, Danny Koevermans, Hedwiges Maduro en Kew Jaliens hoe dan ook niet mee zullen gaan richting de Alpenlanden. Khalid Boulahrouz is toegevoegd.

Het viertal is door de technische staf van Oranje te licht bevonden, en kan zich (in sommige gevallen) gaan opmaken voor een welverdiende vakantie. Dat geldt niet voor Maduro. Jong Oranje-bondscoach Foppe de Haan maakte eerder al bekend dat hij gebruik wil gaan maken van de speler van Valencia, mocht deze niet worden geselecteerd door Van Basten.

Aankomende dinsdag (20 mei) zal de huidige groep samen komen in Noordwijk, waar wordt begonnen aan de voorbereiding op het EK. Ruud van Nistelrooij, Arjen Robben, Wesley Sneijder (allen Real Madrid), Edwin van der Sar (Manchester United) en Jan Vennegoor of Hesselink (Celtic) voegen zich later bij de groep; zij hebben nog verplichtingen met hun club.

Opvallend is ook de aanwezigheid van Khalid Boulahrouz. De speler van Chelsea, het afgelopen seizoen verhuurd aan Sevilla, kwam wegens blessureleed al maandenlang niet meer in actie, en behoorde ook niet tot de eerste groep van 29 spelers. De technische leiding wil echter inzicht krijgen in de fysieke gesteldheid van de verdediger.

Op 28 mei zullen er nog twee spelers afvallen. Onder hen zit waarschijnlijk ook één doelman. Van der Sar, Henk Timmer, Maarten Stekelenburg en Sander Boschker komen allen nog in aanmerking voor de drie te vergeven plaatsen.

Bron: Voetbalzone.nl

Lijken mij de terechte afvallers

Maar volgens mij moeten er nu nog 3 afvallen, waarvan 1 keeper en niet zoals in het artikel staat 2 waarvan 1 keeper
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 20:55
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
23 man totaal (3 keepers).

Nog 2 afvallers dus waarvan 1 keeper, dat Boschker of Timmer zal zijn.
De meest logische afvaller zal nu natuurlijk Boulahrouz zijn omdat hij er net bij is gehaald, maar van Basten kennende gaat hij, mits hij fit is, gewoon mee.
De andere kandidaat-afvallers zijn in mijn ogen: Melchiot, Engelaar en de Zeeuw.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 21:40
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Drie keepers is toch vrij normaal in zo'n selectie? Als er één doelman geblesseerd uitvalt, heb je meteen geen reserve meer...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-05-2008, 23:06
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Citaat:
23 man totaal (3 keepers).

Nog 2 afvallers dus waarvan 1 keeper, dat Boschker of Timmer zal zijn.
De meest logische afvaller zal nu natuurlijk Boulahrouz zijn omdat hij er net bij is gehaald, maar van Basten kennende gaat hij, mits hij fit is, gewoon mee.
De andere kandidaat-afvallers zijn in mijn ogen: Melchiot, Engelaar en de Zeeuw.
Boula is fit een BEEST van een verdediger, sowieso de beste in de selectie dan dus die moet mee. Engelaar zal ik nog wel meenemen. Ik zou Timmer thuis laten. En verder iig geen verdedigers. Stel Boulah gaat mee dan is elke positie net dubbel bezet, dat lijkt me wel de ideale situatie.
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 10:28
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Drie keepers is toch vrij normaal in zo'n selectie? Als er één doelman geblesseerd uitvalt, heb je meteen geen reserve meer...
Sterker nog, sinds een aantal jaar is het verplicht om 3 doelmannen in de selectie mee te nemen. DAarvoor was het een selectie van 22 man waarbij de keuze voor het aantal keepers vrij stond (2 of 3) en waren er landen die op een gegeven moment zonder reservedoelman kwamen te zitten.
Hierdoor is door de FIFA het aantal selectiespelers van 22 naar 23 verhoogd zodat er ruimte vrijkwam voor een derde doelman en dat niet ten koste zou gaan van een veldspeler.

Citaat:
Boula is fit een BEEST van een verdediger, sowieso de beste in de selectie dan dus die moet mee. Engelaar zal ik nog wel meenemen. Ik zou Timmer thuis laten. En verder iig geen verdedigers. Stel Boulah gaat mee dan is elke positie net dubbel bezet, dat lijkt me wel de ideale situatie.
Daarom zei ik ook, mits fit.
Engelaar kan afvallen wegens te weinig ervaring in het NL-elftal, maar ik zou hem er ook echt graag bijzien.
Hoe Melchoit speelt tegenwoordig weet ik niet, heb ik hem te weinig voor in actie gezien. De Zeeuw vind ik dit jaar niet bijster sterk en hij is dan ook degene die ik zelf af zie vallen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 13:18
tonio
tonio is offline
Citaat:
23 man totaal (3 keepers).

Nog 2 afvallers dus waarvan 1 keeper, dat Boschker of Timmer zal zijn.
De meest logische afvaller zal nu natuurlijk Boulahrouz zijn omdat hij er net bij is gehaald, maar van Basten kennende gaat hij, mits hij fit is, gewoon mee.
De andere kandidaat-afvallers zijn in mijn ogen: Melchiot, Engelaar en de Zeeuw.
Ze zitten nu op 26 spelers. Ze begonnen met 30, 4 vielen af en eentje had afgezegd en er kwam er eentje weer bij.
Dus moeten er nu nog 3 afvallen, waarvan 1 keeper.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 20:58
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Sterker nog, sinds een aantal jaar is het verplicht om 3 doelmannen in de selectie mee te nemen. DAarvoor was het een selectie van 22 man waarbij de keuze voor het aantal keepers vrij stond (2 of 3) en waren er landen die op een gegeven moment zonder reservedoelman kwamen te zitten.
Hierdoor is door de FIFA het aantal selectiespelers van 22 naar 23 verhoogd zodat er ruimte vrijkwam voor een derde doelman en dat niet ten koste zou gaan van een veldspeler.

Daarom zei ik ook, mits fit.
Engelaar kan afvallen wegens te weinig ervaring in het NL-elftal, maar ik zou hem er ook echt graag bijzien.
Hoe Melchoit speelt tegenwoordig weet ik niet, heb ik hem te weinig voor in actie gezien. De Zeeuw vind ik dit jaar niet bijster sterk en hij is dan ook degene die ik zelf af zie vallen.
Mét Boulah erbij zijn er 7 verdedigers. Melchiot wil jij eraf halen en dan blijven er 6 verdedigers over. Dat is vrij weinig op een 4-mans verdediging. Kortom, er moeten middenvelders en aanvallers sneuvelen

De Jong en Kuijt zal ook kunnen
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 13:20
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Ik ben heel benieuwd hoe Van Basten het in gaat vullen, hij heeft zoveel opties.. Ik heb eigenlijk het gevoel dat uiteindelijk Robben er naast gaat vallen, en dat zou ik niet zo heel gek vinden. Engelaar deed het prima vanavond maar er loopt nogal wat op het middenveld.
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 21:07
PV
PV is offline
Citaat:
De bondscoaches Marco van Basten en John van 't Schip hebben de voorlopige selectie van het Nederlands elftal van 26 naar 24 spelers teruggebracht.
FC Twente-doelman Sander Boschker en Feyenoord-middenvelder Denny Landzaat kregen zondag te horen dat ze niet meer tot de spelersgroep voor het toernooi in Zwitserland en Oostenrijk behoren.
De definitieve selectie van 23 spelers moet uiterlijk komende woensdag bij de UEFA worden ingeleverd. Vermoedelijk zal de laatste speler die voor het EK moet afhaken Khalid Boulahrouz, André Ooijer of Mario Melchiot zijn. Daarbij speelt een rol of de verdedigers,die onlangs nog geblesseerd waren, fit genoeg zijn.
Bron NOS TT.

Verrassend? Of niet?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 18:51
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Ik ben benieuwd hoe hard VB het gaat verkloten eigenlijk.

Zie NL niet echt de eerste ronde doorspartelen.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 22:29
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Nja als je de selecties van Frankrijk Roemenië en Nederland naast elkaar ligt is Nederland op veel posities individueel beter. Ik denk dat er daarom ook genoeg kans is.

Gisteren iemand trouwens Andere Tijden van het EK 1996 gezien???
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 07:59
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Typisch Nederlands, je merkt dat het vertrouwen steeds groter wordt. In het buitenland staat Nederland in ieder geval al hoog aangeschreven, op een Noors forum worden we sowieso al als één van de kanshebbers getipt.

Maar we kunnen toch alleen wat zeggen na de 1ste wedstrijd denk ik.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 23:01
PV
PV is offline
Toch Boulahrouz.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 09:42
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Ja Kalinho, heb het toendertijd helemaal niet zo meegekregen.. maar was ook pas 10 misschien is dat t jammer dat Boula weg gaat.. al is het logisch gezien zijn niet-speeltijd..
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 13:47
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Geweldig Melchiot....
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 14:23
Verwijderd
Boula blijft toch wel een kannibaal achterin. Dat heeft NL tegen landen als Italie en Frankrijk nodig..
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 18:36
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Niks mis met Melchiot dacht ik zo?
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Voetbalpoule Euro 2008
RHCP_NAC
63 28-06-2008 11:32
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Domme Belgen!!!!
Politiker
156 22-02-2007 09:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:34.