Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2013, 12:16
Verwijderd
Af en toe roept dit forum "experts" in om vragen te beantwoorden. Het valt mij op dat dit altijd experts en adviezen uit de gristelijke hoek zijn, en dan juist vaak bij onderwerpen waar dat helemaal geen rol zou moeten spelen. Twee voorbeelden:

Voorbeeld 1, post spreekt voor zich:
Citaat:
ik zou graag zelfstandig starten in de bouw maar ik vroeg me af of er iemand mij wat uitleg kan geven qua kosten,papieren etc

mvg
antwoord van expert:
Citaat:
Ja, zeker de KvK heeft veel info wat je moet regelen. Er is ook een vakbond, CNV Bouw, die zich bezig houdt met zelfstandigen in de bouw. Kijk ook eens in het Geldboek voor Ondernemers (http://www.nibud.nl/inkomsten/inkome...derneming.html) wat je financieel allemaal moet regelen.
Nu wil ik ten eerste duidelijk maken dat CNV Bouw helemaal geen vakbond is, bij de CNV heb je het onderdeel Vakmensen en daar valt onder meer de bouw onder, maar ook de vervoerssector, de industrie en nog veel meer. Het advies is dus los van wat ik er verder nog van vind gewoon onjuist, erg opmerkelijk voor een expert om een niet bestaande organisatie aan te raden.

Maar ten tweede, en waar het mij om te doen is: ze noemt echt alleen CNV. Er is een vakbond voor de bouw specifiek die groter is dan heel CNV Vakmensen bij elkaar. Nogal raar om dan CNV aan te raden en de logische optie dood te zwijgen. Ik heb het natuurlijk over FNV Bouw. Wat is het verschil tussen CNV en FNV? CNV is een Gristelijke organisatie... Er wordt dus een minder voor de hand liggende, minder goede optie aangeboden, maar die optie valt wel binnen het Gristelijke straatje. Opmerkelijk. Ik zet grote vraagtekens bij deze "expert".

Voorbeeld twee, ik zal jullie niet lastig vallen met de hele teksten vooraf, het is een topic over Aristoteles en gaat over filosofische begrippen. Het gaat NIET over evolutie of over godsdienst. Opeens meldt zich Rico Sneller die zichzelf als volgt voorstelt:
Citaat:
Rico Sneller, instituut voor godsdienstwetenschappen Universiteit Leiden
Nu is Rico Sneller gewoon een Gristenhond die op meer plekken zieltjes probeert te winnen. Hij lijkt in eerste instantie antwoord te geven op zijn vraag maar opeens zegt hij

Citaat:
zoiets als wat wij vandaag 'evolutie' noemen.
Ja, evolutie tussen aanhalingstekens zetten en zeggen dat het iets is dat wij een naam geven

Ik ging hier nogal fors tegenin, maar onze grote Biblebelter Simon de beheerder, toen in zijn opeens actieve periode, verwijderde mijn post, ik kreeg een waarschuwing (geloof ik?) en... ik kreeg te horen dat hij zijn Gristenvriendje Rico had uitgenodigd om antwoord te geven op deze vraag! Het was natuurlijk niet de bedoeling dat ik een antwoord van een expert in twijfel zou trekken. Ik dacht overigens dat Gristenhond Rico zelf had zitten googlen en zijn creationistische gedachten over ons forum wilde komen uitspreiden uit eigen wil, vandaar dat ik er met de botte bijl op in ging. Ik was verbijsterd toen ik merkte dat de toenmalige beheerder hier achter zat. Maar goed, dat Simon en ik niet echt op één lijn zaten is wel bekend geloof ik

Nu ben ik toch wel eens benieuwd: waarom worden er bewust Gristelijke experts ingezet die te onpas Gristelijke adviezen geven, ook of juist als die adviezen onjuist zijn of totaal niet relevant?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2013, 12:20
Verwijderd
Ik wil daarnaast nog even opmerken dat ik het prettig vind dat topics op beleidszaken tegenwoordig gewoon weer open blijven
Met citaat reageren
Oud 08-06-2013, 12:58
Verwijderd
Van een 'expert' verwacht ik correcte, volledige antwoorden. Zéker op dit forum en zéker als ze gevraagd worden eens te vertellen hoe 't zit. Ik onderschrijf jouw vraagtekens in deze kwestie en zie een soort van kwaliteitswaarborging bij de 'experts' dan ook wel zitten. Hoe dit vorm moet krijgen heb ik echter nog niet haarfijn uitgedacht, misschien mijn collegae wel.

</2 cents>
Met citaat reageren
Oud 08-06-2013, 13:51
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Hoe hoog is het Gristelijk gehalte eigenlijk op scholieren.com? Ik krijg de indruk dat Gristelijke FB's zoals Mr. Mark en Hunterlife niet echt blijvertjes waren.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 08-06-2013, 14:52
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik vermoed dat Anna_Nibud zich gewoon heeft vergist tussen CNV en FNV (zeker omdat ze het over CNV bouw heeft, maar duidelijk FNV bouw bedoelt aangezien CNV bouw niet bestaat).
Ik heb in al de jaren dat het Nibud hier advies geeft nooit het idee gehad dat dit gekleurd was, de insinuatie dat ze bewust informatie achterhoudt vind ik wel wat overdreven en stemmingmakerij. Ze heeft een foutje gemaakt, dat is menselijk.

Ik ben verder niet zo bekend met Rico Sneller, maar indien (let op: indien, ik ben niet echt bekend met zijn reacties hier) hij hier het creationisme komt promoten vind ik niet dat hij dat onder de noemer expert moet doen. Je mag van mij geloven wat je wil, al is het een vliegend spaghettimonster, maar iemand die hier actief is om studenten en scholieren te informeren moet dat wel neutraal doen en niet religieuze denkbeelden als waarheden presenteren (hoewel ik me wel kan voorstellen dat iemand een theologische achtergrond wil geven bij bepaalde onderwerpen, maar nogmaals, dat moet geen promotie zijn).
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 08-06-2013, 15:04
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
In dat topic zie ik Rico Sneller in die post die jij deels citeert overigens ook niet de evolutietheorie in twijfel trekken of creationisme of een ander denkbeeld promoten. Het is trouwens ook de enige post van hem die ik kan vinden. Hij plaatst het woord evolutie tussen aanhalingstekens, maar ik zie daarin weinigs fout. Ik kan het namelijk ook over het concept 'kernfysica' hebben of hetgene dat wij 'trolling' noemen. Daarmee trek ik het bestaan van beiden niet in twijfel.
Hij probeert iets uit te leggen en in een bepaalde context te plaatsen, hij had er blijkbaar geen rekening mee gehouden dat het gebruik van het woord evolutie blijkbaar nogal gevoelig ligt op dit forum.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 08-06-2013, 17:29
Verwijderd
Experten gaan via het hoofdkantoor, daar hebben wij als forumbazen vrij weinig mee te maken. Overigens moet ik zeggen dat ik je toon nogal denigrerend vind en ik geloof niet dat dat nodig is om je punt te maken.

Citaat:
Hoe hoog is het Gristelijk gehalte eigenlijk op scholieren.com? Ik krijg de indruk dat Gristelijke FB's zoals Mr. Mark en Hunterlife niet echt blijvertjes waren.
Het stoppen van Hunterlife en Mr. Mark had niets met hun geloof te maken. Verder zijn er verschillende forumbazen met verschillende geloven, al zullen ze daar misschien iets minder opvallend voor uitkomen dan de twee personen die je noemt. Daarnaast is Mr. Mark anderhalf jaar forumbaas geweest, dus daar hoef je niet zo neerbuigend over te doen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2013, 19:29
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Het was niet neerbuigend bedoeld, ik bedoelde er mee dat het de énige FB's waren waaraan je kon merken dat ze een gelovige achtergrond hadden zonder dat ze je dat door je strot probeerden te douwen. De enige van wie ik dat nu nog denk is Elin3. Waarmee ik dus niet wil zeggen dat ze geen goeie FB is.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 08-06-2013, 21:08
Verwijderd
Waarom haal je dat dan hier überhaupt op die manier aan? Het doet hier niet ter zake. Het doet sowieso niets ter zake wat forumbazen al dan niet geloven, zeker niet als dat geen invloed heeft op hun moderator zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2013, 12:40
Verwijderd
Oplossing: Neem het 'expert' gedeelte met een flinke korrel zout. Of negeer ze gewoon dood.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2013, 14:48
Verwijderd
Ik heb eerlijk gezegd nog geen expert gezien hier, behalve de politieagenten.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2013, 15:43
Verwijderd
Ik heb wel eens CNV getikt toen ik FNV wilde tikken. De letters zitten tenslotte naast elkaar. Verder sluit ik me wel bij Ertur aan.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2013, 15:45
Verwijderd
Citaat:
In dat topic zie ik Rico Sneller in die post die jij deels citeert overigens ook niet de evolutietheorie in twijfel trekken of creationisme of een ander denkbeeld promoten. Het is trouwens ook de enige post van hem die ik kan vinden. Hij plaatst het woord evolutie tussen aanhalingstekens, maar ik zie daarin weinigs fout. Ik kan het namelijk ook over het concept 'kernfysica' hebben of hetgene dat wij 'trolling' noemen. Daarmee trek ik het bestaan van beiden niet in twijfel.
Hij probeert iets uit te leggen en in een bepaalde context te plaatsen, hij had er blijkbaar geen rekening mee gehouden dat het gebruik van het woord evolutie blijkbaar nogal gevoelig ligt op dit forum.
Sneller is gewoon een blatante idioot en zet evolutie tussen haakjes om te benadrukken dat het volgens hem ook maar een geloof is.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2013, 16:01
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Ik heb wel eens CNV getikt toen ik FNV wilde tikken. De letters zitten tenslotte naast elkaar. Verder sluit ik me wel bij Ertur aan.
Maar Ertur geeft naast CNV/FNV als enige voorbeeld nog Rico Sneller dus de vraag is: is dit een trend of een incident?
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2013, 18:53
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Sneller is gewoon een blatante idioot en zet evolutie tussen haakjes om te benadrukken dat het volgens hem ook maar een geloof is.
Ik ben niet bekend met de denkbeelden van die meneer, dus daar kan ik niet over oordelen, maar ik kan uit die post echt niet opmaken dat hij vindt dat evolutie een geloof is. En dan nog blijft het maar een incident. Anna_Nibud is tot zover nooit een christelijke infiltrant gebleken, en Rico Sneller heeft in totaal één post gemaakt op dit forum en zal gezien de niet zo hartelijke ontvangst in de toekomst ook wel wegblijven. Beetje veel gedoe om niks imo.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 10-06-2013, 22:16
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Excuses voor de late reactie, maar ik kamp met computerproblemen en mobiel kan ik toch minder goed langere reacties geven.

Voor de duidelijkheid: experts gaan in principe via het hoofdkwartier. Maar ik zal er toch wat over zeggen.

In de eerste plaats stel je dat het een trend is. Eigenlijk zijn hier maar 2 voorbeelden en kan ik zelf geen andere incidenten herinneren.
De eerste gaat over de expert van het nibud en ik vind dat ze het prima doet. De contacten lopen via het hoofdkantoor. Ik vind eigenlijk dit een beetje overdreven. Natuurlijk heb je gelijk dat het een christelijke vereniging is en dat het correcter is om ze allebei te geven. Maar ik vind het een beetje op alle slakken zout leggen in dit geval.

Die andere heeft Simon zelf uitgenodigd en je kan er best over discussiëren of dat gelukkig was op die manier. Hoe of wat weet ik ook niet precies, maar het is wel een idee dat het hier een plek is voor iedereen en waar mensen ook kunnen leren van anderen. Daar zou ook ruimte moeten zijn voor experts en in feite is zo iemand best interessant om rond te hebben lopen, alleen is dit nu niet bepaald het beste geweest..

In het team lopen wel gelovige mensen rond maar wat mij betreft moet daar ruimte voor zijn. Ik zie niet in waarom dat op dit moment een issue is verder en ik ga ook geen eisen stellen op dat gebied bij het selecteren van forumbazen. Het is voor sommige forums al meer dan lastig genoeg mensen te vinden.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2013, 22:21
Verwijderd
Jullie serieuze reacties zullen erg veel gegiechel achter z'n computer opleveren.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2013, 12:45
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Sneller is gewoon een blatante idioot en zet evolutie tussen haakjes om te benadrukken dat het volgens hem ook maar een geloof is.
Citaat:
de vorm (eidos) staat voor het principe dat elk ding herkenbaar maakt als wat het is. M.a.w. de vorm 'koe' maakt dat wij elk 'ding' in de wei met horens, uiers etc als KOE kunnen herkennen.
Hij vindt koeien en dingen dus ook 'maar een geloof'? Of wat probeer je precies te zeggen?
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-06-2013, 15:28
Verwijderd
Dat is precies wat ik probeer te zeggen!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2013, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Jullie serieuze reacties zullen erg veel gegiechel achter z'n computer opleveren.
Eh, huh? Wat bedoel je hier mee?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2013, 23:01
Verwijderd
Hij weet prima dat er één letter is verwisseld, en dat er verder een irritante expert is. Er is niks aan de hand. Ertur is goed in prangende kwesties aan de kaak stellen. Soms kun je die zelf in elkaar knutselen.

Ben ik dan echt de enige die dit denkt?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2013, 23:28
Verwijderd
Ach welnee. Ik moest ook lachen toen ik 't las. Neemt niet weg dat ik er wel een antwoord op geef. Deze precaire kwestie afserveren als 'gezanik om niets' zou immers slechts meer polemiek opleveren. En daar zit ik ook niet op te wachten
Met citaat reageren
Oud 11-06-2013, 23:35
Verwijderd
Ik besef prima dat een Ieke bijvoorbeeld gewoon zucht en er dan netjes op reageert. En dat anderen ook niet zomaar zeggen: zoek een hobby. Maar dat het zo uitgebreid wordt uitgezocht, is wel weer een mooie politieke correcheid die alleen jullie frustreert en de meeste leden amuseert. Zo krijg je er volgende week weer een
Met citaat reageren
Oud 12-06-2013, 22:27
Verwijderd
Hah, ik zal alleen voor mezelf spreken, maar van frustratie is allerminst sprake En vooralsnog is er helemaal niets uitgezocht voor zover ik weet, laat staan besproken.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2013, 10:41
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Er is vooral heel veel gebeden.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Genetische manipulatie?
raziel
78 22-11-2005 16:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.