Oud 18-02-2015, 12:55
MyLove26
MyLove26 is offline
Hoi allemaal,

Mijn vriend woont nu al bijna 2 jaar op zichzelf en kan dit prima bekostigen. Wij zouden nu alleen heel graag bij elkaar in zijn huur huis willen gaan wonen.

Nu is alleen mijn vraag wat voor kosten er nu verhoogd zullen gaan worden?

Voor de belasting zijn we geen toeslag partners dus volgens mij veranderd er dan niks aan de huur, zorg toeslag.

Hoe zit het met de afvalstoffenheffing en waterschapslasten?

Hij ontvangt op dit moment wel huur toeslag, mag ik dat dan ook aanvragen?

We verdienen als verzamel inkomen niet meer dan 25.000 euro in het jaar.

Ik hoor het graag van jullie want de belastingdienst site is niet erg duidelijk.

Thanx!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2015, 12:56
Verwijderd
Dus je wilt één keer huur betalen maar twee keer huurtoeslag ontvangen?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2015, 12:59
MyLove26
MyLove26 is offline
Altijd mooi meegenomen toch?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2015, 13:06
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Natuurlijk kan/mag dat niet


Jullie zijn geen toeslagpartners. Dan maakt het voor de zorgtoeslag niets uit, en telt voor ieder van jullie alleen je eigen inkomen. Voor de huurtoeslag moet je vriend wel jouw inkomen meerekenen.

Afvalstoffenheffing gaat waarschijnlijk omhoog (afhankelijk van je gemeente, dit kan variëren van dus 0 euro tot 3x zoveel als voor 1 persoon). Waterschapsbelasting gaat zeker omhoog (waarschijnlijk meer dan 2x zoveel als voor 1 persoon, dit is afhankelijk van je waterschap). Kijk op de websites van de gemeente en het waterschap voor de bedragen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2015, 12:44
LilithTempestas
LilithTempestas is offline
Al je gemeentelijke belastingen gaan omhoog. Wanneer iemand alleen woont betaald diegene voor een eengezinswoning, wanneer er iemand bij komt wordt dit automatisch twee of meergezins. In de gemeente waar wij wonen scheelt dit zo'n vijftig euro, maar ik ken gemeentes waar dit twee keer zo veel is! Je kunt dit soort dingen opvragen bij de gemeente .
WAAR JE OP MOET LETTEN: krijgen jullie huurtoeslag? En wat is jullie inkomen? Je moet heel erg gaan opletten hoe veel jullie samen verdienen want je huurtoeslag kan véél minder worden of helemaal wegvallen (daar hebben mijn partner en ik ons op verkeken, oeps!).

Alleen voor je zorgtoeslag maakt het niet uit .
Met citaat reageren
Oud 23-02-2015, 13:54
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Al je gemeentelijke belastingen gaan omhoog. Wanneer iemand alleen woont betaald diegene voor een eengezinswoning, wanneer er iemand bij komt wordt dit automatisch twee of meergezins. In de gemeente waar wij wonen scheelt dit zo'n vijftig euro, maar ik ken gemeentes waar dit twee keer zo veel is! Je kunt dit soort dingen opvragen bij de gemeente .
Niet per se, maar wel waarschijnlijk, zoals ik al postte. Bijv. de gemeente Rotterdam hanteerde t/m 2014 hetzelfde tarief voor eenpersoons- en meerpersoonshuishoudens. Gemeenten zijn daar vrij in.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Samen wonen
Verwijderd
42 13-09-2007 22:05
Liefde & Relatie Huis kopen op je 19e
Stepsje
90 06-12-2004 21:58
Liefde & Relatie Samenwonen op je 18de
Stefanie
79 29-08-2004 19:44
Psychologie waarom is het gras bij anderen altijd groener?
Zazoo
23 01-02-2004 15:30
Liefde & Relatie Noodgedwongen samenwonen
Headshrinker
46 21-10-2003 17:35
Liefde & Relatie na hoelang...
load_harmony
59 14-05-2003 00:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.