Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2005, 18:04
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Hoi,

Is er hier iemand die de studie IBL (International Business & Languages) doet/gedaan heeft? Ik zit er namelijk over na te denken om deze studie te doen, maar aangezien ik nog zit te twijfelen, vraag ik me af welke vakken je krijgt bij deze opleiding.

Ik doe nu de opleiding Bedrijfseconomie en ik had gehoord dat IBL er wel wat op lijkt.. is dat zo of valt dat behoorlijk mee?

Mijn vakken:
Bedrijfseconomie
ABI (boekhouden)
BEC (Bedrijfseconomische calculaties)
Statistiek
Algemene Economie
Marketing
Rechten

En nog wat meer onzinvakken Maar de financiele kant van het bedrijfsleven dus. Iemand die mij kan vertellen of IBL ook zo'n opleiding is of niet?
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2005, 22:48
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
De opleiding International Business and Languages is een economische opleiding die de studenten voorbereidt op het uitoefenen van managementfuncties waarvoor brede economische en juridische kennis en tevens grote vaardigheid in Nederlands en drie moderne vreemde talen vereist zijn.
De opleiding levert een allrounder af die in een bedrijf zelfstandig de internationale zakenrelaties kan onderhouden. Goed internationaal kunnen opereren en communiceren is het belangrijkste doel van de studie. De internationale gerichtheid van de opleiding blijkt verder uit onderdelen als exportmanagement, internationaal en Europees recht.

De afgestudeerde IBL’er heeft een internationale oriëntatie en een commerciële instelling en beschikt over de sociale vaardigheden die nodig zijn om in een internationale omgeving zowel zelfstandig als in teamverband ter zake kundig en doeltreffend te opereren. Hij is in staat zelfstandig en op creatieve wijze een relatie aan te gaan, vorm te geven, uit te bouwen en te beheren en heeft een groot inlevingsvermogen. Bovendien kan hij omgaan met onzekerheid, is maatschappelijk weerbaar en is in staat zich zonder moeite aan te passen aan de internationale omgeving waarin hij opereert.

Je beschikt als afgestudeerde IBL’er tevens over de managementvaardigheden die nodig zijn bij het op professionele wijze leidinggeven en je kan zowel zelfstandig als in samenwerking met anderen problemen signaleren, analyseren en oplossen. De beroepshouding van de IBL’er wordt gekenmerkt door:
oplossings- en resultaatgerichtheid, initiatief, doorzettingsvermogen en pioniersgeest.

_________________________

heb je heir iets aan? als je wilt kan ik wel ff al die vakken opzoeken van IBL
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 23:04
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Aww, dat zou ik lief van je vinden!

Ik zou eigenlijk ook erg graag willen weten hoe erg er ingegaan wordt op de financiele vakken, maar ik geloof niet dat dat op te zoeken is. Niemand die hier IBL doet?

Dat stukje had ik trouwens al gelezen, maar toch dankjewel.
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 23:37
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
projecten:
intern
extern
import
export

vakken:
bec
com
man
cec

rec
aec
ccm
sta

talenui, fra, ned, spa (je moet er geloof ik 1je kiezen ofzo)

slb

dit staat dus in die studiegids, beetje gare afkortingen, maar er staat nergens bij hoe het echt heet enzo
__________________
ik schep sambal, schep jij?

Laatst gewijzigd op 11-01-2005 om 23:40.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 23:39
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
bjivoorbeeld achter het vak: 'bec' staat bijv:

IBLBEC00K1

Naam BEC, jaar 1
Code IBLBEC00K1
ECTS 1

Studiebelasting 28uren Lestijd 16 * 40 minuten
Zelfstudietijd 18

Aanbevolen voorkennis: PGO blok1jaar1, competentie B4.1, niveau 1

Relatie met andere onderwijseenheden Alle andere modules mbt competentie FinancieelManagement

Leerdoelen De student kan na deze onderwijseenheid:

Een standaardkostprijs berekenen
Een resultatenrekening opstellen volgens de integrale kostencalculatie
Differentiële kostencalculatie toepassen
Break-evenanalyse toepassen op eenvoudige situaties en de daarbij horende veiligheidsmarge berekenen
Een resultatenrekening opstellen volgens de variabele kostencalculatie
Op vier manieren de indirecte kosten doorberekenen in de kostprijs



Bijdrage aan de eindtermen B4.1, niveau 2;B4.2, niveau 1

Bijdrage aan de kritische beroepsvaardigheden Omgaan met financiële gegevens ivm managementbeslissingen

Werkvorm(en) Combinatie van hoor- en werkcolleges

Toetsvorm(en) Tentamen
Deelnamevoorwaarden Geen
Hulpmiddelen Rekenmachine
Toetscriteria Zie bovenstaande leerdoelen

Vaststellen eindcijfer Te behalen resultaat heel cijfer tussen 0-10

Het eindcijfer bestaat uit 1 eindcijfer en is als volgt samengesteld:
Beschrijving Duur Weging Min. eis

1. schriftelijk(e) eindtoets 90 min 100% 55


Inhoud en planning colleges en toetsen Kw Wk Zst (#) Lesuren Werkvorm / Toetsen Gg (*) Inhoud / Onderwerpen (x)
1. 2 2 Hoor/werkc 32 Vaste en variabele kosten
2. 2 2 Idem 32 Standaardkostprijs, bezettingsresultaten, resultatenrekening
3. 2 2 Idem 32 Idem
4. 2 2 Idem 32 Differentiële kostencalculatie, Break-evenanalyse, AC/ DC
5. 2 2 Idem 32 Idem en veiligheidsmarge
6. 2 2 Idem 32 Directe/indirecte kosten, verbijzondering van indirecte kosten
7. 2 2 Idem 32 Idem, kostenplaatsenmethode
8. 2 2 Idem 32 Idem, inleiding ABC-methode
9.
10.
11.
12.

(#) Zst = zelfstudietijd;
(*) Gg = groepsgrootte
(x) planning inhoud onder voorbehoud, bij wijziging wordt een leswijzer uitgedeeld

Bijzonderheden Geen

Literatuur / leermiddelen: Basisboek bedrijfseconomie, Opgaven, Studentenuitwerkingen; de Boer ea, WN
Rekenmachine


Contactpersoon W. Ender

_______________________________________

maaar loop anders ff langs hogeschool rotterdam dan, kan je die studiegisd halen
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:46
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Dankje!!!

vakken:
bec = bedrijfseconomie
com = ?
man = ?
cec = commerciele economie (?)

rec = rechten
aec = algemene economie
ccm = ?
sta = statistiek

Algemene economie, bedrijfseconomie, rechten en statistiek heb ik bij de opleiding Bedrijfseconomie ook, alleen viallen de vakken bedrijfseconomie en statistiek (en boekhouden) niet echt goed bij mij.. (Erg handig om de opleiding Bedrijfseconomie te doen, terwijl je het vak bedrijfseconomie niet echt bepaald geweldig vind. )

Ik ga me nog maar even goed laten informeren voordat ik een besluit neem.. Jij zit in Rotterdam op school?
__________________
Wark!

Laatst gewijzigd op 13-01-2005 om 12:50.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 13:57
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
uhuh op die betreffende school

maar die vakken he, anders wil ik wel bij elke vak die pagina voor je kopieren?

als je nog iets wil weten ofzo kan ik wel ff in die studiegids voor je bladeren
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 14:16
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Welke opleiding doe je? Leuke school, leuke mensen, leuke sfeer?

Ik zou wel willen weten wat de hoofdvakken zijn van de opleiding IBL.

Staat er in de studiegids trouwens ook welke vakken er in het 2e, 3e en 4e blok van het 1e jaar gegeven worden? (En in hoeverre er aanwezigheidsplicht is bij de lessen )
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 17:16
Verwijderd
Ik ga er 31 januari mee beginnen in Groningen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 23:35
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Flowtje schreef op 13-01-2005 @ 15:16 :
Welke opleiding doe je? Leuke school, leuke mensen, leuke sfeer?

Ik zou wel willen weten wat de hoofdvakken zijn van de opleiding IBL.

Staat er in de studiegids trouwens ook welke vakken er in het 2e, 3e en 4e blok van het 1e jaar gegeven worden? (En in hoeverre er aanwezigheidsplicht is bij de lessen )
ik doe nu 3maanden ofzo TMA en das best ruk , de school is ruk (maar dat zijn ze allemaal toch ), mensen zijn cool en de sfeeer is chilllll

hoofdvakken dat zijn toch vakken na je 1e jaar? die staan er trouwens ook in, zal wel weer ff kijekn voor je

en al die vakken die ik heb neergezet zijn van blok 1tm4, denk je dat ze 10 vakken ofzo +4projecten in 1blok gaan geven

owjah aanwezigheidsplicht, dat is relatief (lees: hecht er niet te veel waarde aan), dat is alleen om 1e jaars bang te maken
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 00:17
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
TMA?

Volgens mij krijg je ook wat hoofdvakken in de eerste.
Bij de opleiding die ik nu nog doe zijn de kernvakken (hoofdvakken) ABI, BE en IK. Allemaal erg financieel dus.

Als bij IBL de kernvakken ook zo financieel zijn, dan weet ik wel weer genoeg namelijk.

Oh en dat over de aanwezigheidsplicht, bij mij is er namelijk alleen aanwezigheidsplicht bij Engels en bij Communicatie (en alle projecten enzo) en bij alle andere vakken dus niet. En aangezien ik dat zo gewend ben, zou ik het best wel niet zo leuk vinden als er veel aanwezigheidsplicht is

Maar alvast dankje!
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 00:28
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
zal morgen ofzo (als ik het nog onthoud ) ff die vakken van hoofdfase opzoeken voor je.

maar weetje, geloof dat tma en ibl in grote lijnen wel overeen komen. het is dus neit zó financiel, het is ook marketing en management zulke crap.

het grote verschil volgens mij tussen tma en ibl is dat je bij de talen ipv spaans enzo bij ibl, je bij tma aziatische talen kan kiezen.

ik weet niet eens hoeveel verplichte vakken ik heb! kan je nagaan
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 00:35
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Aziatische talen? Welke bijvoorbeeld? Hmm... vertel er eens wat over. Klinkt interessant.

Zijn de vakken voor de rest wel zo'n beetje hetzelfde? In welk jaar zit je trouwens?
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 01:35
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
nou kijk, tis alsvolgt verdeeld: propedeutische fase, jaar 2 en dan hoofdfase semester 5 tm 8 (jaar 3 en 4 dus)

hoofdfase semester 5:
Schriftelijke taalvaardigheid (dus engels+ spaans, duits, frans. je meot naast engels nog 2 talen kiezen dus!)
Mondelinge taalvaardigheid (weer engels+ spaans, duits, frans)
Marketing/marktonderzoek; NED, CEC
Econ. + Juridische vakken; AEC, BEC, REC
Managementvaardigheden; LOG, MAN, CCM, IFK, COM
Voorbereiding Stage
Hogeschool Keuzevakken

hoofdfase semester 6:
Schriftelijke taalvaardigheid
Mondelinge taalvaardigheid
Exportmanagement;NED, CEC
IBC; AEC, BEC, MAN

hoofdfase semester 7:
Stage
Praktijkopdracht

hoofdfase semester 8:
Mondelinge taalvaardigheid
Keuzevak
Hogeschool keuzevak
Intern. Business Project
Keuzescriptie

hopelijk is dit beetje duidelijk, met die poepafkortingen enzo

maar als dit beetje vaag is kan ik em misshcien wel in word kopieren ofzo, dan is het wat duideiljker mishcien?
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 01:43
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Flowtje schreef op 14-01-2005 @ 01:35 :
Aziatische talen? Welke bijvoorbeeld? Hmm... vertel er eens wat over. Klinkt interessant.

Zijn de vakken voor de rest wel zo'n beetje hetzelfde? In welk jaar zit je trouwens?
even een stukje uit studiegids gekopierd:

De opleiding Trade Management gericht op Azië (TMA) leidt studenten op voor posities in de internationale handel, met name gericht op Azië.

De opleiding TMA is een vierjarige economische HBO-beroepsopleiding en is gebaseerd op een intensieve inbreng vanuit het bedrijfsleven. De opleiding is dan ook zeer praktijkgericht. Een groot aantal projecten, (internationale) stages en een studie in Azië maken deel uit van het studieprogramma.

Als student krijg tijdens de studie TMA te maken met een veelheid aan werkgebieden, van in- & verkoop, transport & logistiek, management & organisatie tot automatisering en interne & externe communicatie. Tevens komt de beheersing van een vreemde taal (naar keuze Japans, Mandarijn, Indonesisch en Vietnamees) aan de orde. Het onderwijs wordt in het Nederlands gegeven.

De opleiding beperkt zich niet tot vakkennis alleen. Er wordt veel aandacht besteed aan de ontwikkeling van persoonlijke (sociale) vaardigheden, zoals onder andere samenwerken, vergaderen, debatteren, onderhandelen en conflicthantering. De focus van de opleiding richt zich op Zuidoost-Azië.

_________________________
de vakken komen wel een beetje overeen (zo n beetje elke economische hbo wel hoor...) dus een bedrijfsadministratie/bedrijfseconomie, marketing, engels, management enzo, maar ook dus die die vreemde talen en je krijgt hoe je met aziatische landen moet handelen, je krijgt cultuur enzo enzo enzo

en ikke zit in jaar 2, sinds 3maadnen ofzo (deed vorig jaar iets anders )

dus datte
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 17:49
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Dankje! Die afkortingen zijn niet echt duidelijk, maar ik heb nu in elk geval een beeld van hoe zwaar het financiele gedeelte meetelt (niet zo heel erg veel dus).

Weet je trouwens ook hoe dat zit met het kiezen van 2 talen? Kan je gewoon willekeurig 2 van de 3 talen gaan kiezen of heeft dat iets te maken met de taal die je op de havo hebt gedaan?

Ik heb namelijk Duits 1 gehad op de havo, maar ik wil Spaans en Frans gaan doen. Weet jij of dat mogelijk is?

Welke taal heb jij trouwens gekozen?
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 01:31
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
het maakt niet uit welke taal je kiest, er zijn veel mensen die spaans hebben en dat krijg je op veel middelbare scholen niet. maarjah, dan heb je wel fakkin 3talen

en ik doe mandarijn
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 01:44
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Oh, dus het is niet verplicht om de taal te doen die je op de middelbare ook hebt gekozen? Ik was namelijk al bang dat ik met Duits verder moest gaan, wat ik niet wil, aangezien ik Duits een lelijke taal vind.

In dat geval ga ik voor Frans en Spaans

Hoe wordt het Manderijns gegeven? Alleen spreken en luisteren of ook lezen en schrijven?
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-01-2005, 02:24
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
spreken+lusiteren+schrijven+lezen

maar hoezo wil je het in rotterdam doen dan...bedoel IBL is overal...
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 02:35
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
IBL is er niet in Den Haag en dan is Rotterdam nog het meest dichtbij. Dus vandaar

Leer je ook lezen en schrijven?? Hoeveel kan je nu al? Ooit ga ik ook Manderijns leren
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 02:42
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
ik dacht ook van "ooit ga ik mandarjin leren", dus ging ik tma doen
maar tis van zo n niveau dat een iemand zonder enig voorkennis mandarijn kan leren (zeggen ze...)
en wat ik kan laat ik maar ff achterwege...staat neit representatief

maar hogeschool rotterdam is wel oke opzich, het zit wel een beetje op een afgelegen plek verrrrrrrrrrr van de stad
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 02:51
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Hoever is het van het centrum af? Er is toch wel een goede tram/metro-verbinding ofzo?

Het niveau is van iemand die het zonder voorkennis kan volgen, dus het is best goed te doen? En in 4 jaar tijd zou je in principe dus een zakelijk gesprek moeten kunnen volgen en houden in het Manderijns?

Maar ooit ga ik echt verder met Manderijns, ik kon het eerst wel een beetje, maar ik ben er toen mee gestopt.
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 02:56
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
tram 25minuutjes ofzo en tram iets minderr (voor mij is dat ver )

nou in 2jaar moet je geloof ik al een beetje goed mandarijn kunnen. want in 3e jaar ga je stage doen in china (of ander land, als je andere taal hebt) en in 4e jaar moet je in china (of adner land) een half jaar studeren.

maar er word mandarijn gegeven op 2niveaus, 1tje met voorkennis en 1tje zonder. ik doe zonder (om mijn niveau maar een ebetje aan te geven )
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 03:07
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
In 2 jaar tijd moet je al goed Manderijns kunnen?? Hoevaak krijg je dan Manderijns in 1 week? 25 minuten. van centraal naar school, kwartiertje van den haag naar rotterdam, en 20 minuten van huis naar centraal den haag..

Dan ben ik wel een uur onderweg!

Welke opleiding heb je hiervoor trouwens gedaan? Want als het goed is is dit je eerste jaar dat je Manderijns krijgt toch?
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 23:37
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
geloof 2x per week mandarijn, maar ik doe zogenaamd zelfstudie zodat ik nooit in de les hoef te komen.

verder zit ik in het 2e jaar, maar omdat ik vorig iets anders deed dus (beetje CE maar vooral MER), moet ik dus alleen mandarijn in 1e jaar volgen.

Citaat:
tram 25minuutjes ofzo en tram iets minderr (voor mij is dat ver )
de 2e tram moet metro zijn, ik type een beetje gay om 4uur snachts
ik ben trouwens nog langer dan een uur onderweg (daarom kom ik er ook niet zo vaak... )

wanneer wil je trouwens ibl doen, per 1feb of gewoon 1september?
heb je al je P? want daarmee mag je gelijk naar jaar 2!
en je kan trouwens voor vakken als bedrijfseconomie enzo (als je het al hebt gehad vrijstelling vragen! hoef je weer minder op school te komen
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2005, 00:27
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Ik wist wel dat 1 van de 2 metro moest zijn wist alleen niet welke van de 2. Oeh.. dus met mijn P mag ik gelijk door naar het 2e jaar?? Stoer!! Alleen heb ik mijn P nog niet

Ik was van plan om gewoon in september te beginnen, dus eigenlijk kan ik dan gewoon nu proberen mijn P te halen (voor zover dat nog gaat lukken, ik heb nogal veel gemist vorig jaar ) zodat ik door kan stromen naar de 2e..

Dat vrijstelling vragen voor vakken die je al gehad hebt, moet je daarvoor eerst een test doen? Of geven ze je al vrijstelling zodra je er een voldoende voor staat? Ofzo?

Hoe minder op school ik hoef te zijn, hoe beter natuurlijk!
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 22:35
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Weet je trouwens ook welke vakken er allemaal in het 2e jaar IBL gegeven worden? Misschien dat ik die vakken die overeen komen met 2ejaars BE dit jaar al kan doen, bespaart me volgend jaar weer wat tijd.
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 00:18
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Flowtje schreef op 17-01-2005 @ 01:27:
Ik wist wel dat 1 van de 2 metro moest zijn wist alleen niet welke van de 2. Oeh.. dus met mijn P mag ik gelijk door naar het 2e jaar?? Stoer!! Alleen heb ik mijn P nog niet

Ik was van plan om gewoon in september te beginnen, dus eigenlijk kan ik dan gewoon nu proberen mijn P te halen (voor zover dat nog gaat lukken, ik heb nogal veel gemist vorig jaar ) zodat ik door kan stromen naar de 2e..

Dat vrijstelling vragen voor vakken die je al gehad hebt, moet je daarvoor eerst een test doen? Of geven ze je al vrijstelling zodra je er een voldoende voor staat? Ofzo?

Hoe minder op school ik hoef te zijn, hoe beter natuurlijk!
ik hoefde voor vrijstellingen geen test te doen. je meot wel kunnen laten zien dat je die vakken gehad hebt, gewoon al je modulewijzers enzo bewaren en als ze om boeken vragen moet je ze kunnen laten zien. (dus nog ff niet verkopen )

het is niet zo dat je 2e jaars vakken overeen moeten komen, als je het in 1e jaar hebt gehad, dan mag je ook vrijstelling vragen voor dat vak

als je die vakken wilt weten pak ik morgen ofzo wel ff die studiegids erbij
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 08:25
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Dus.. als ik vakken heb gehad, die ik in het eerste jaar heb gehad, die overeenkomen met een paar vakken uit de 2e van IBL, krijg ik daar ook vrijstelling voor??

En alleen aantonen dat ik de vakken heb gehad is genoeg??



Wel een beetje jammer dat ik al een hele zooi van mijn 1e-jaarsboeken heb verkocht.. maar ik heb de studiewijzers vast nog wel ergens liggen, en sommige boeken heb ik nog.
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 23:32
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
ik hoefde alleen maar te laten zien dat ik dat vak al heb gehad. maar je moet het vak wel gehaald hebben natuurlijk

zal morgen/weekend even die studiegids voor je zoeken
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 23:52
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Danke!

Ja, dat zou wel erg handig zijn om die vakken gehaald te hebben.
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 11:32
Verwijderd
Omg, jullie hebben echt niks beters te doen 's nachts als ik het zo bekijk...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 01:18
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
ja toggggg
slapen is voor mietjes
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 01:38
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline

Waarom slapen als je ook andere dingen kan doen?
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 02:02
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
http://home.planet.nl/~zheng023/iblpoep.htm

kopietje vakken jaar 2 uit studiegids (cd-rom)
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 02:12
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Merci beaucoup!!

Jij weet zeker toevallig niet waat de afkorting MON en SPO voor staan?

Ziet er in elk geval wel zeer goed te doen uit.
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-01-2005, 02:16
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
helaaaaaas ik weet ook niet alles
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 02:20
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Jammer, jammer, jammer. Was te proberen
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 02:30
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Flowtje schreef op 16-01-2005 @ 04:07 :
centraal naar school, kwartiertje van den haag naar rotterdam, en 20 minuten van huis naar centraal den haag..

Dan ben ik wel een uur onderweg!

weetej van den haag-> rotterdam alexander->metro 10 min->bus 1min
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 02:34
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Dat is nog sneller!!

Weet je wat nog sneller zou zijn? Als ik in Rotterdam ga wonen.

Ik ken Rotterdam Alexander helemaal niet.. moet de trein er wel stoppen, en het moet niet zo'n stoptrein zijn, anders duurt het allemaal nog langer! Maar anders is het wel veel handiger!
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 02:35
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
denhaag->zoetermeer->gouda->rotterdam allexander

maar kzou er niet gaan wonen, daarvoor is rotterdam best kut
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 02:37
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
denhaag->zoetermeer->gouda->rotterdam allexander

Oh, dat valt nog best mee! (Je weet zeker toevallig ook niet of het Den Haag Holland Spoor of Den Haag Centraal is? En hoelang de rit dan gaat duren? )

Is Rotterdam kut om te wonen? Explain. Ik kom er niet zovaak, eigenlijk alleen om af en toe te winkelen.
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 02:41
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
fak hoe moet ik weten of hs of cs is
(ik weet alleen dat vanuit utrecht zo n combi-trein is naar rotterdam/den haag en die scheid zich in gouda en dan gaat die ene naar den haag via zoetermeer )

ik kom er ook niet vaak, alleen om naar school te gaan

maar rotterdam is gewoon poep, niet mijn stad
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 02:46
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Ohh, zo'n trein. Nah, ik merk het allemaal nog wel.

Maar zeg dat dan! En ik al die tijd denken dat jij alles van Rotterdam afweet en dat je daar woont enzo.

Je komt alleen in Rotterdam om naar school te gaan, wat niet vaak is? Hoeveel dagen zijn dat? Klinkt wel erg leuk allemaal!
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 02:20
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
meestal 2 van me 4 dagen en dan alleen de lessen tussen 11 en 13 uur (soms 14uur)
er is standaard 1 dag roostervrij ofzo, is ook op ibl

verder weet ik alleen dat rotterdam gay is en dat de school zo (relatief) onbereikbaar is als de pest. rotterdam is misshcien leuk om voor een paar keer, maar het verveelt gauw, bedoel tis niet echt gezellig ofzo dat straalt het ook neit echt uit enzo (vind ik )
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 00:41
UFOtje
UFOtje is offline
ik ga in sept. ook beginnen met TMA (met Mandarijns als taal ). Kun je ook in het vrije deel een andere taal kiezen, bijv. Japans?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 02:09
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
dat kan
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 11:36
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 22-01-2005 @ 03:20 :
meestal 2 van me 4 dagen en dan alleen de lessen tussen 11 en 13 uur (soms 14uur)
er is standaard 1 dag roostervrij ofzo, is ook op ibl

verder weet ik alleen dat rotterdam gay is en dat de school zo (relatief) onbereikbaar is als de pest. rotterdam is misshcien leuk om voor een paar keer, maar het verveelt gauw, bedoel tis niet echt gezellig ofzo dat straalt het ook neit echt uit enzo (vind ik )
Hoe doe jij dat dan met projecten en groepsopdrachen enzo? Vind je rooster wel zwaar relaxed!

In dat geval, denk ik nog wel even na over het in Rotterdam gaan wonen.. Den Haag is in elk geval wel erg !!
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 12:17
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
ow..ik dacht dat je die opleiding op Hogeschool INHolland in Den Haag had
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 23:39
UFOtje
UFOtje is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 23-01-2005 @ 03:09 :
dat kan
Bedankt voor je reactie. Ik weet bijna zeker dat ik TMA+ Mandarijns en Japans als bijvak ga doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Trade Management Azië of International Business and Languages?
aapje1985
5 30-06-2008 16:23
Algemene schoolzaken Het grote wat ga je volgend jaar studeren topic
Crimson
234 28-04-2007 16:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.