Oud 17-04-2002, 21:38
Verwijderd
Jammer is zoiets. Iedereen gebruikt te pas en te onpas de -smilie in posts. Dat ding is oorspronkelijk in het leven geroepen om sarcasme uit te beelden of te versterken...tegenwoordig zijn de bekende rollende oogjes verworden tot een karikatuur van zichzelf. Ze worden niet meer gebruikt om harde spot over te brengen, maar eerder om 'onaardigheid' over te brengen. Iemand die een ander wil kwetsen of in diskrediet brengen, quote die persoon met een rolleyes erbij...om stemming te creeëren van 'Pff, doe niet zo dom'.

Goed sarcasme en cynisme hebben eigenlijk geen rollende oogjes op dit forum nodig. Het probleem is echter, dat wanneer je dat soort humor in posts gebruikt, een groot gedeelte van de mensen zich meteen persoonlijk getroffen voelt.

Red de rolleyes! Houdt het niveau van de humor hoog en gebruik het arme wezentje niet te pas en te onpas!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2002, 21:40
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
this sounds like a job for...

Milk!

__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:41
miro
Avatar van miro
miro is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...threadid=56027

Kan ie hier niet in?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:42
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Halleluja!
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:42
Verwijderd
i agree, zullen we dan maar gelijk een "red de roloog door em terug te zetten in zijn natuurlijke omgeving" verenging oprichten?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:42
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
miro schreef:
http://forum.scholieren.com/showthre...threadid=56027

Kan ie hier niet in?
nee, kvind van niet
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:42
Monica
Avatar van Monica
Monica is offline
Milk? Wie is dat?
__________________
This is our last dance.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:43
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Monica schreef:
Milk? Wie is dat?
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:44
Verwijderd
Miro, ik snap je verwijzing naar die andere topic, maar die draait meer om de irritatie die overal is rond de rolleyes-smilie, omdat hij te pas en te onpas wordt gebruikt. Wat ik in deze topic wil bereiken is, met het voorbeeld van de rolleyes-smilie, een bepaald fenomeen aan de kaak stellen, namelijk het feit dat mensen eigenlijk niet meer zonder die smilies kunnen...

En as for Marieke: dat is één van de personen die inderdaad die oogjes in waarde hebben doen dalen (waarmee ik haar overigens absoluut niet aan wil vallen, denk dat niet) maar het is gewoon een uiting van de trend die hier te signaleren valt.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:44
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Can you read my mind?

Ik ben het wel met nare man eens moet ik zeggen... dus red de rollie...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:45
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
nare man schreef:
Miro, ik snap je verwijzing naar die andere topic, maar die draait meer om de irritatie die overal is rond de rolleyes-smilie, omdat hij te pas en te onpas wordt gebruikt. Wat ik in deze topic wil bereiken is, met het voorbeeld van de rolleyes-smilie, een bepaald fenomeen aan de kaak stellen, namelijk het feit dat mensen eigenlijk niet meer zonder die smilies kunnen...

Haha , ehm ja ik laat m voorlopig nog open.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:47
Monica
Avatar van Monica
Monica is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
Je gebruikt de smiley te pas en te onpas, dat veroorzaakt irritatie. Je moet begrijpen dat deze topic er is om een bepaald fenomeen aan de kaak te stellen, namelijk het feit dat mensen niet meer zonder de smilies kunnen.. En voor zover ik me kan herinneren heb ik ergens van je gelezen dat je dat niet kunt.
__________________
This is our last dance.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:47
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Monica schreef:


Je gebruikt de smiley te pas en te onpas, dat veroorzaakt irritatie. Je moet begrijpen dat deze topic er is om een bepaald fenomeen aan de kaak te stellen, namelijk het feit dat mensen niet meer zonder de smilies kunnen.. En voor zover ik me kan herinneren heb ik ergens van je gelezen dat je dat niet kunt.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:49
Monica
Avatar van Monica
Monica is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
Goed, voor jou zal ik een pas gemaakte opmerking van jou (eentje op het randje..) nog maar eventjes achterwege laten..

__________________
This is our last dance.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:51
italianboy
Avatar van italianboy
italianboy is offline
Citaat:
Monica schreef:
Milk? Wie is dat?
]

glaasje koe
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:53
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Monica schreef:


Goed, voor jou zal ik een pas gemaakte opmerking van jou (eentje op het randje..) nog maar eventjes achterwege laten..

__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:55
Monica
Avatar van Monica
Monica is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
Ik meen me iets te kunnen herinneren van 'wereldkaart' en 'omgedraaid'...
__________________
This is our last dance.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:55
Verwijderd
Citaat:
miro schreef:
Haha , ehm ja ik laat m voorlopig nog open.
Je bent een schat (K)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-04-2002, 21:57
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Monica schreef:


Ik meen me iets te kunnen herinneren van 'wereldkaart' en 'omgedraaid'...
oh die, ik kon me al niet meer herinneren welke uitspraak je bedoelde
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:58
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
nare man schreef:


Je bent een schat (K)
Dank je en nu maar hopen dat Monica en methuselah ophouden met chatten.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:59
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
miro schreef:

Dank je en nu maar hopen dat Monica en methuselah ophouden met chatten.
hint taken
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 22:40
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
hint taken
En dat was meteen de laatste reply
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 22:55
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik gebruik die rolleyes eigenlijk zelden. Het wordt inderdaad veel gebruikt om iemand af te zeiken. Beetje een sfeerverpestende smiley is het geworden. Hou ik niet zo van.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 23:10
Cybernetic Dreams
Avatar van Cybernetic Dreams
Cybernetic Dreams is offline
ik vinnum ook niet zow liev
__________________
♥
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 14:36
Verwijderd
ik moest em op een gegeven moment wel zo vaak gebruiken omdat ik anders serieuze antwoorden op sarcastische reply's kreeg. Dat anderen dat ook doen, is niet mijn schuld. Ik weet wel hoe em te gebruiken, dus heb ik em ook niet in waarde doen dalen. Ik heb gewoon geen zin achteraf noig te gaan melden van 'dat was sarcastich hoor' dus als een soort voorzorgsmaatregel staat ie er maar. Dan wordt het 9 van de 10x wel gesnapt en scheelt het mij uitleggen.

tis dus eigenlijk meer een luie smiley
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2002, 15:04
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Hoewel ik van smilies houd, gebruik ik maar zelden. Inderdaad omdat het te pas en te onpas wordt gebruikt. Het heeft een beetje een imago van laagschedeligheid gekregen, en veel mensen die het gebruiken doen dat omdat ze niet met woorden hun gedachten kunnen uitdrukken.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 15:05
Onlyme
Avatar van Onlyme
Onlyme is offline
helemaal mee eens
__________________
See my shadow changing, stretching up and over me
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 15:06
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Wat een drukte... zolang je 't zelf maar goed gebruikt...
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 19:17
Cybernetic Dreams
Avatar van Cybernetic Dreams
Cybernetic Dreams is offline
Als iemand zo kijkt als de smiley, dan ziet diegene er toch uit van "wat lul je nou, sjees rot toch op" . Een smiley is er om gezichtsuitdrukkingen van degene die een tekst tiept weer te geven. Het is dus helemaal niet erg dat de smiley niet alleen voor sarcasme wordt gebruikt.
__________________
♥
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 19:28
Verwijderd
Ik ben voor het behoud van de welbekende en uiterst noodzakelijke De mens is ook niet zeldzaam, moeten we deze ook maar terug brengen??

En voor wie het niet met me eens is:

<<=Deze reply is ook te lezen als: Waar mensen zich al niet druk over maken =>>
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 19:30
Verwijderd
Waar gaat het toch heen met het forum .. als we niet eens meer smilies mogen gebruiken die niet ethisch verantwoord zijn

Misschien stelt zich beter de vraag: waarvoor dient een smiley? Voor jou, nare man, is het gebruik van de smiley een uiting van sarcasme, voor een ander hoeft het niet meer te zijn als versterking van het geschreven woord, een uiting van irritatie..
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:44
S
Avatar van S
S is offline
Sjongejonge

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Abortus; ja of nee?
Verwijderd
196 30-01-2004 19:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:07.