Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2003, 20:10
BELLEKE
BELLEKE is offline
ik weet niet of deze al eens geweest is maar..

hebben jullie bepaalde eigenaardige gewoonten wanneer je studeert.. waar je je telkens aan houdt..

het hoeft niet eigenaardig te zijn maar anders ook steevaste dingen die je ALTIJD doet ofzo...
__________________
zien doe je met je hartje, niet met je oogjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2003, 20:35
Verwijderd
-Constant terugbladeren.
-Weinig tot geen pauzes (werkt niet bij mij)
-Samenvatting maken
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 20:40
BELLEKE
BELLEKE is offline
ik heb nogal de neiging bijvoorbeeld van erg snoeperig te zijn als ik veel studeer.. zet dan een kommetje met kleine snoepjes (bv m&m pjes) bij me en beslis dan voor mezelf.. om de bladzijde of zo mag k eentje hebben

verder.. maak k altijd een blad met alles wat k nog moet doen, is dan altijd erg leuk te schrappen wat k al gedaan heb..

en pauzes neem k niet echt veel, slecht eigenlijk
__________________
zien doe je met je hartje, niet met je oogjes
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 21:16
janiekje
janiekje is offline
bij het studeren ga ik altijd al na 10 minuutjes radio aandoen, tv aandoen of iets anders doen. Daarna ga ik weer verder en dan elke 10 minuten iets anders doen, ook ongeveer 15 minuutjes. wisselt elkaar leuk af en t werkt perfect!
__________________
I don't know how to say, do you?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 21:27
Verwijderd
tv of radio aan, ik kan niet goed tegen stiltes dan ga ik me irriteren.

ik ga ook altijd liggen, op bed.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 11:18
Fatality
Fatality is offline
Overal ritme's te gaan tikken.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 14:33
NN
NN is offline
Ik lees wel een eens een studieboek tijdens het studeren. Maar of dat eigenaardig is?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 14:47
Verwijderd
Citaat:
BELLEKE schreef op 29-08-2003 @ 21:40:
verder.. maak k altijd een blad met alles wat k nog moet doen, is dan altijd erg leuk te schrappen wat k al gedaan heb..
doe 'k ook meestal, maar daar staan dan alleen de vakken op.. Helaas denk 'k meestal van ach, daar heb 'k nog een pauze voor, dat maak 'k dan wel :/ ('pauze's' duren hier een tussenuur, 45 min)


Houd jij dat ook vol met die snoepjes? Knap! Als 'k zoiets doe is alles iig op voordat ik 't gepland had
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 15:00
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Ik leg van de vakken waarvan ik wat moet doen de boeken/schriften/mappen op een stapel. Onwillekeurig, maar ik moet wel van bovenaf de vakken afwerken. Dan mag dat wat ik gedaan heb, op een andere stapel.

Beetje vaagjes maar ik lekker om te zien dat de 'klaar'stapel hoger is dan de 'doe'stapel.
En ook erg vervelend om dat ene vak nou eerst te moeten doen, maar het moet wel zo bij mij, want anders maak ik alleen huiswerk voor de leuke/simpele vakken en dat heeft dus geen zin aangezien juist de moeilijke vakken geleerd/gemaakt moeten worden..
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 16:20
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
ehm eigenlijk niet echt. Ik zorg altijd dat ik goed kan zitten/liggen/hangen. Dus matras omhoog, of op de bank beneden. Verder moet alles bij de hand zijn, en moet ik tussendoor niet opstaan. Pen, papier, rekenmachine, boeken, schriften en nakijkboekjes bij de hand.
Ook vaak iets te drinken erbij.

Meestal leer ik in hele stukken (tenzij je alleen thuis bent en stééds gestoord word door de deurbel/telefoon) en ga daarna heel lang iets anders doen (dus geen pauzes ofzo, maar gewoon steeds een half uur/ heel uur oid)
Verder leer ik altijd 's avonds, behalve in de toetsweek.

Edit: en hoe logisch stel ik de stomste vakken uit tot het laatste
__________________
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 18:42
RayMania
Avatar van RayMania
RayMania is offline
- op papier neerzetten wat ik moet doen en dan wegkrassen.
- televisie aan, meestal sport ofzo (dus niet iets wat je eigenlijk moet volgen, maar ook enkel kan horen).
- alles bij de hand hebben (pen, potlood, rekenmachine).
- me bureau moet netjes zijn, geen troep erop hehe.
- drinken hebben
__________________
http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ !!!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 20:07
@Moon
@Moon is offline
Humm eignenaardige dingen tijdens studeren.......om hte half uur á een uur naar beneden naar de keuken om tussendoortjes en drinken te halen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 21:54
wissie
wissie is offline
Lijstje maken met wat nog te doen en dan doorstrepen wat gedaan is.

Ik heb dan als eigenaardige gewoonte dat ik dingen al afstreep voor ik het af heb, en dan moet ik uiteindelijk weer een nieuw lijstje maken omdat de helft al doorgestreept is en ik niets af heb. Heel handig dus die lijstjes
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 22:09
Verwijderd
Citaat:
BELLEKE schreef op 29-08-2003 @ 21:40:

verder.. maak k altijd een blad met alles wat k nog moet doen, is dan altijd erg leuk te schrappen wat k al gedaan heb..

hehe dat doe ik ook! Is echt leuk *streep streep*!
Ehm wat doe ik verder. Ik neem best wel vaak pauzes en luister dan fanatiek muziek + msn'en. vaak terugbladeren. samenvattingen op de computer maken (niet altijd), als ik te laat ben begonnen met leren (meestal) naar beneden en heel veel koffie zuipen puur in een grote soepkom, voor de helft opdrinken en dan veel melk erbij zodat 't weer vol is + veel suiker en dan weer naar boven. Na een paar uur weer naar beneden: koffie drinken en eventueel wat eten en natuurlijk heel vaak online komen en vragen hoever iedereen al is met leren
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 07:09
Verwijderd
ik speel voor dat ik huiswerk ga maken echt ALTIJD piano... 15 minuten ofzo.. en dan als ik huiswerk maak mag ik om het half uur ofzo 10 minuten msnnen (die mensen van mijn msn weten de regel en beginnen precies na een half uur! )
Na het studeren ben ik meestal toch wel heel erg moe.. dan ga ik soms ff slapen..
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 23:03
Verwijderd
Als je het middelbaar onderwijs volgt hoef je geen flikker te doen, dus waarom zou je gewoontes hebben voor, na, of tijdens het leren. Je leert immers niet, behalve 2 dagen voor een proefwerk week
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 08:58
#6
Avatar van #6
#6 is offline
wat is dat nou weer voor onzin, JIJ hoef(de) toevallig niks te doen, anderen misschien wel...
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 09:51
Verwijderd
Meestal moet ik eerst alles om me heen opruimen, zodat ik me nergens aan kan ergeren. Daarna zet ik een pak drinken op tafel, een bak koekjes en begin ik met lezen. Ik lees meestal een paragraaf door en vat die dan samen, soms in de kantlijn als ik in het boek mag schrijven, anders op een kladblok. Na 1 hoofdstuk pak ik het kladblok en schrijf een samenvatting uit in het net, heel soms typ ik, maar ik mag van mezelf niet meer achter de pc wanneer ik moet leren, dus dat mag dan niet Anders ga ik andere dingen doen.
Ik moet mezelf echt aan het werk zetten, anders doe ik niets. Ik ben eens heel kwaad op mezelf geweest, dat heeft geholpen

Ehm, ik eet dus altijd koekjes en drink heel veel. Verder vat ik altijd samen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-09-2003, 09:52
Verwijderd
Citaat:
#6 schreef op 02-09-2003 @ 09:58:
wat is dat nou weer voor onzin, JIJ hoef(de) toevallig niks te doen, anderen misschien wel...
Precies
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 10:56
Verwijderd
Citaat:
wat is dat nou weer voor onzin, JIJ hoef(de) toevallig niks te doen, anderen misschien wel...
Mag ik opmerken dat vele anderen veel tijd onzinnig besteden en daarom zoveel moeten studeren terwijl de essentie altijd heel makkelijk is. Een foute aanpak kost veel tijd, en een goede aanpak zorgt ervoor dat je zo goed als niets moet doen. Veel mensen hebben het probleem dat ze niet inzien wat belangrijk is en wat niet. Ik blijf bij een oude theorie van mijzelf: 80% is onzin
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 12:54
Verwijderd
Je hebt nog gelijk ook. Als je trouwens hard moet werken op de middelbare school zit je een niveau te hoog. Mensen die keihard moeten blokken en werkelijk krom liggen voor hun VWO redden het niet op de universiteit, omdat je daar niets bereikt met domweg stampen (nouja, misschien bij rechten ).
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 13:04
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-09-2003 @ 13:54:
Je hebt nog gelijk ook. Als je trouwens hard moet werken op de middelbare school zit je een niveau te hoog. Mensen die keihard moeten blokken en werkelijk krom liggen voor hun VWO redden het niet op de universiteit, omdat je daar niets bereikt met domweg stampen (nouja, misschien bij rechten ).
Ik ben ook enorm tegen dat stampen, dat is zo nutteloos, je leert er niets van.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Ik ben ook enorm tegen dat stampen, dat is zo nutteloos, je leert er niets van.
Wat belangrijk is filteren en onthouden, mooi verhaaltje eromheen houden op de overhorig/toets/PW en klaar

Laatst gewijzigd op 02-09-2003 om 13:57.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 21:39
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik snoep te veel als ik moet leren
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 21:45
Verwijderd
Suiker bevordert je leer proces
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2003, 06:30
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Citaat:
marianne22 schreef op 30-08-2003 @ 15:47:
doe 'k ook meestal, maar daar staan dan alleen de vakken op.. Helaas denk 'k meestal van ach, daar heb 'k nog een pauze voor, dat maak 'k dan wel :/ ('pauze's' duren hier een tussenuur, 45 min)


Houd jij dat ook vol met die snoepjes? Knap! Als 'k zoiets doe is alles iig op voordat ik 't gepland had
ja helemaal vergeten dat je dat ook kon doen, vroeger deed ik dat wel, moet ik maar weer eens mee beginnen
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 12:57
sas
Avatar van sas
sas is offline
ik studeer eigenlijk nooit thuis. Heb erg weinig huiswerk, dat maak ik allemaal op school. En als ik iets moet leren dan lees ik het thuis een keer door en de rest doe ik op school
__________________
waarom haast?? Weet jij wanneer je je werk afhebt
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 16:42
BELLEKE
BELLEKE is offline
Citaat:
marianne22 schreef op 30-08-2003 @ 15:47:
doe 'k ook meestal, maar daar staan dan alleen de vakken op.. Helaas denk 'k meestal van ach, daar heb 'k nog een pauze voor, dat maak 'k dan wel :/ ('pauze's' duren hier een tussenuur, 45 min)


Houd jij dat ook vol met die snoepjes? Knap! Als 'k zoiets doe is alles iig op voordat ik 't gepland had
das dan weer wat anders.. maar k probeer t toch telkens.. soms lukt t...
__________________
zien doe je met je hartje, niet met je oogjes
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 21:36
Verwijderd
saucijzenbroodje halen tussen het 1e en 2e college-uren blok
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 06:36
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
bij mij werken pauzes eigenlijk ook niet. als ik pauze neem, blijf het pauze, begin ik niet meer. zonder pauze werkt het veel beter, tenzij ik echt de hele dag moet werken, dan neem ik wel af en toe pauze.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 08:36
Dory
Avatar van Dory
Dory is offline
Niet heel erg raar, maar ik moet altijd eerst mijn kamer opgeruimd hebben. Anders lukt het niet.
__________________
Nu: niet langer treuren, het kan altijd nog wel gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 10:11
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
# uhm hoe groter de puinzooi op mijn kamer hoe beter ik kan
leren en hoe hoger mijn cijfer meestal is
# op mijn bed liggend, dan weer zittend achter mijn bureau,
benen omhoog (rug tegen mijn kast en dan benen tegen de
muur) of op mijn kop hangend

ja ik leer wel een raar
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 11:08
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Citaat:
eris schreef op 07-09-2003 @ 09:36:
Niet heel erg raar, maar ik moet altijd eerst mijn kamer opgeruimd hebben. Anders lukt het niet.
ja ik leer ook nooit goed met een onopgeruimde kamer, maar dat is dus niet mn enige probleem, want mn kamer is nu netjes maar t leren gaat nog steeds niet erg goed
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 11:44
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Is het echt zo dat je beter kunt leren (over het algemeen dan) als je in een opgeruimde ruimte zit? Want ik ben altijd erg snel afgeleid, en mijn kamer is een zooi. Dus dat zou een verband kunnen hebben? Dan ga ik mijn kamer meteen opruimen!
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 18:01
#6
Avatar van #6
#6 is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-09-2003 @ 11:56:
Mag ik opmerken dat vele anderen veel tijd onzinnig besteden en daarom zoveel moeten studeren terwijl de essentie altijd heel makkelijk is. Een foute aanpak kost veel tijd, en een goede aanpak zorgt ervoor dat je zo goed als niets moet doen. Veel mensen hebben het probleem dat ze niet inzien wat belangrijk is en wat niet. Ik blijf bij een oude theorie van mijzelf: 80% is onzin
Ik zeg ook niet dat ik veel hoef te doen, ik zit in 6 vwo en doe het zo dat ik bijna niks hoef te doen..maar om nou te zeggen dat je op het middelbaar niks hoeft te doen en geen gewoontes zou hoeven hebben tijdens het leren is toch wel wat overdreven..
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 19:12
Verwijderd
Zo goed als niets he
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-09-2003, 17:04
Emilia
Emilia is offline
Ik studeer altijd hardop, ik doe dan alsof ik lesgeef en zeg dan alles op al fluisterend. Met als gevolg dat ik geen stem meer heb en dat ik nogal eens raar bekeken word als ik mijn kamer uitkom. Maar ze zijn het al gewoon van me, als ik mijn monologen moest oefenen voor toneel, kon het er ook nogal luid aan toe gaan.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 09:45
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
ik leer gewoon, het liefst in een ruimte waar ik zo weinig mogelijk wordt afgeleid. Om het uur/anderhalf uur heb ik een pauze nodig, anders heeft het leren geen zin meer, aangezien ik na die tijd niks meer opneem. Na m'n pauze, van ongeveer 10 minuten, ben ik weer in staat om normaal verder te leren. Ook moet ik altijd drinken (koffie/cola/water oid) bij de hand hebben.
__________________
Derp
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid asperger-syndroom
niemand
26 03-02-2002 14:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.