Oud 06-05-2005, 18:32
Fietsertje
Fietsertje is offline
Een tijdje terug postte ik hier al een bericht met de vraag hoe ik nu verder kon gaan met die leuke meid uit mijn klas.

Nou, de tips heb ik meegenomen en hebben zeker geholpen. Bij het derde afspraakje dat we hadden kwam die langverwachte zoen er.. ik was in de zevende hemel om de dag erop weer als een baksteen terug te vallen naar de aarde.

De dame in kwestie, heeft 3 maanden geleden dus een relatie van 4 jaar verbroken. Nu kreeg ik dus de dag na onze zoen een verontrustend sms-je.. dat ze twijfels had.. dat ze niet wist wat ze voelde.. na lange gesprekken blijkt nu.. dat ze niet zo snel aan een nieuwe relatie wil beginnen.

Ik weet niet wat ik er mee aan moet vangen.. ben radeloos en teleurgesteld.. ze zegt dat er in de toekomst misschien nog mooie dingen kunnen gebeuren, maar moet ik daar op wachten? mijn hart zegt van wel.. maar hoe lang kan het duren?

Wat denken jullie? Ik heb het gevoel dat ze de juiste is.. moet ik afwachten en gewoon leuke dingen blijven doen en haar zo de tijd en de kans geven om rustig te wennen?

Serieuze reacties zouden me denk ik goed kunnen helpen nu

*zucht*
__________________
Have fun, ride bikes!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2005, 18:43
Verwijderd
hm lastig. als zij het wil kan je gewoon een tijdje leuke dingen blijven doen, maar verder niks, en zo elkaar beter leren kennen. al wordt dat, ook voor jou denk ik, wel lastig. maar als je denkt dat ze de juiste is, is het denk ik wel nuttig om even geduld te hebben. je hoeft natuurlijk niet tot in eeuwigheid te wachten maar als je een tijdje wacht en dingen met haar blijft doen, dan veranderd haar houding op den duur ook als het goed is. en dan heeft wachten ook zeker zin.
succes
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 18:50
Fietsertje
Fietsertje is offline
Nee, het wordt alles behalve makkelijk omdat mijn gevoelens voor haar erg sterk zijn.. Nu is dat van haar kant ook omdat ze gewoon ook heeft gezegd dat ze het een moeilijke situatie vond.. ze was nog niet aan een relatie toe maar vond mij toch ook wel erg leuk.. vreemde kwestie.. ik weet het, maar mijn geduld zal aardig op de proef gesteld gaan worden (denk ik)
__________________
Have fun, ride bikes!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 19:14
Loveflowertje
Avatar van Loveflowertje
Loveflowertje is offline
Ja dat is lastig, maar je moet gewoon afwachten. Het zou kunnen zijn dat je gevoelens voor haar overgaan en dat je iemand leuk begint te vinden, het zou ook kunnen zijn dat je haar leuk blijft vinden, en dat zij er op een gegeven moment wel klaar voor is. Geef haar de tijd, dat is het belangrijkste...
__________________
♥ Jij bent zo slank als een ree, of hoe heet zo'n grijs dier met een slurf ook alweer?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 19:38
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik kan het me wel voorstellen van haar. Toen ik het uit had na anderhalf jaar had ik ook absoluut geen zin in een nieuwe relatie. Je vergelijkt alles dan nog. En je weet niet of je je nieuwe vriend wel leuk genoeg vind, net zoals toen.

Ik zou haar idd tijd geven. Wel contact houden. Misschien wel zoenen etc. als dat wil. Maar loop niet te hard van stapel, want dan gaat het later vast mis.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 20:00
Verwijderd
Wel erg lastig ja, en verdrietig makend voor jou.

Ik vind het wel heel erg netjes van haar om eerlijk tegen jou te zijn. Van de andere kant had ze dit mss ook wat eerder kunnen bedenken (bijv voor de zoen). Maar goed, soms gaan dingen nu eenmaal zo. Het is natuurlijk ook wel een lastig iets als je zo'n lange relatie achter de rug hebt.

Voor jou: ik denk dat je het weer even op een ''rijtje'' moet krijgen. Wat je overkomen is, en hoe je ermee om moet gaan.
Het is wel echt rot voor je; liefde kan soms zo erg naar zijn.
Ik denk dat je voor jezelf duidelijke grenzen moet stellen; wat wil je nog met haar. Wil je haar bijvoorbeeld nog zien, en hoe vaak dan? Zou je nog met haar willen zoenen, als zij dat wil. Als je dat helder voor jezelf hebt, kun je er op een bepaalde manier ook weer mee verder.
Op haar wachten? tsja ik zou het vanuit jou niet zo zien. Doe gewoon leuke dingen, en mss komt het dan toch ook echt goed tussen jullie, of niet en ontmoet je een andere leuke meid!
Sterkte ermee
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 20:19
Verwijderd
Ze wil niets, dus vergeten, contact verbreken en een ander zoeken.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 20:31
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
ze wil niets omdat ze niet weet wat ze met de gevoelens moet doen,

het kan 1 betekenen dat ze niets wil, dus dan kappen.

of 2 dat ze echt voelt wat ze zegt en dan zou je haar tijd kunnen gunnen, maar de gouden regel blijft, wacht nooit te lang
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 10:06
Fietsertje
Fietsertje is offline
Maar dan wordt het weer de vraag, wanneer weet ik of ik TE lang heb gewacht, of juist niet? En als ze zegt zoals het is, dat ze nu nog niet toe is aan een relatie, zou dat bijvoorbeeld na de vakantie ineens anders zijn? Ik weet het echt niet meer...
Laat ik maar gewoon mijn ogen open houden en ondertussen netjes wachten, haar de tijd geven, mijn geduld bewaren en stiekem toch hopen op iets moois in de toekomst..
__________________
Have fun, ride bikes!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 11:51
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik zou ook niet direct weer een relatie willen na een relatie van 4 jaar. Alleen daarom zou ik al gaan twijfelen aan mijn liefde voor een ander, ook al zou dat niet reëel zijn. Ik snap haar dus heel goed en ik denk dat je gewoon geduld moet hebben. Blijf met haar contact houden als "vrienden". Je weet maar nooit, over een jaar oid. En ja dat kan, dat ging bij mij en mn vriend ook zo.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 15:11
smvs
smvs is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-05-2005 @ 21:19 :
Ze wil niets, dus vergeten, contact verbreken en een ander zoeken.
Soms zijn dingen heel simpel samen te vatten.

Citaat:
Joey: It's never gonna happen.
Ross: What?
Joey: You and Rachel.
Ross: Wha... whatta... What? Why not?
Joey: Because you waited too long to make your move, and now you're in the friend zone.
Ross: No, no, no. I'm not in the zone.
Joey: Ross, you're mayor of the zone.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 15:38
Verwijderd
Citaat:
smvs schreef op 07-05-2005 @ 16:11 :
Soms zijn dingen heel simpel samen te vatten.
Ha, maar kijk eens waar Rachel en Ross geeindigd zijn!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 15:44
smvs
smvs is offline
Citaat:
Morgan schreef op 07-05-2005 @ 16:38 :
Ha, maar kijk eens waar Rachel en Ross geeindigd zijn!
Ondanks dat er af en toe zeer gevatte mannen onder elkaar humor in Friends zit (vooral in de eerdere seizoenen), blijft het alles bij elkaar opgeteld toch een politiek correct Amerikaans wijvengedrocht met een happy end, maar je hebt natuurlijk gelijk.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 15:58
Verwijderd
Citaat:
smvs schreef op 07-05-2005 @ 16:44 :
Ondanks dat er af en toe zeer gevatte mannen onder elkaar humor in Friends zit (vooral in de eerdere seizoenen), blijft het alles bij elkaar opgeteld toch een politiek correct Amerikaans wijvengedrocht met een happy end, maar je hebt natuurlijk gelijk.
Ik bedoel maar te zeggen dat er genoeg mensen zijn die van echte vriendschap naar een relatie gaan
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 16:15
smvs
smvs is offline
Citaat:
Morgan schreef op 07-05-2005 @ 16:58 :
Ik bedoel maar te zeggen dat er genoeg mensen zijn die van echte vriendschap naar een relatie gaan
Ik bedoel te zeggen dat dat in ideale werelden als in Friends inderdaad gebeurt, maar in het echt niet.

Daarbuiten zou ik er misschien nog geloof in hebben als je echt over vrienden zou praten, echter het klinkt niet echt alsof de TS en dat meisje vrienden zijn in de first place.

Goed nog een romantisch sprookje waarin vrienden verder gingen dan vrienden: Forrest Gump. Oh nee, dat was alleen maar omdat Gump geld en zaad had. Zaad heeft de TS vast wel, nu nog een vloot garnalenboten, en het komt helemaal goed.

Laatst gewijzigd op 07-05-2005 om 16:20.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 16:16
Verwijderd
Citaat:
smvs schreef op 07-05-2005 @ 17:15 :
Ik bedoel te zeggen dat dat in ideale werelden als in Friends inderdaad gebeurt, maar in het echt niet.
In die van jou misschien niet... in die van mij wel.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 16:31
smvs
smvs is offline
Citaat:
Morgan schreef op 07-05-2005 @ 17:16 :
In die van jou misschien niet... in die van mij wel.
Ga jij in jouw wereld ook tot in de eeuwigheid lopen wachten op een jongen tot hij misschien zijn gedachten verandert? Hou toch op. Je maakt je afhankelijk van iemand waarbij je van tevoren al weet dat het op niks uitloopt. Daarom komen we bij de essentie van mijn verhaal: Je doet het jezelf aan als je je afhankelijk maakt van de nukken van een meisje.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 16:53
Verwijderd
Citaat:
smvs schreef op 07-05-2005 @ 17:31 :
Ga jij in jouw wereld ook tot in de eeuwigheid lopen wachten op een jongen tot hij misschien zijn gedachten verandert? Hou toch op. Je maakt je afhankelijk van iemand waarbij je van tevoren al weet dat het op niks uitloopt. Daarom komen we bij de essentie van mijn verhaal: Je doet het jezelf aan als je je afhankelijk maakt van de nukken van een meisje.
wie zegt dat hij zich onafhankelijk maakt? als hij heel erg verliefd op haar is, vind ik dat hij haar best wat tijd mag gunnen. maar ze moet niet gaan overdrijven.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-05-2005, 17:16
smvs
smvs is offline
Citaat:
belleblaasbel schreef op 07-05-2005 @ 17:53 :
wie zegt dat hij zich onafhankelijk maakt? als hij heel erg verliefd op haar is, vind ik dat hij haar best wat tijd mag gunnen. maar ze moet niet gaan overdrijven.
Ik neem aan dat je afhankelijk bedoelt.

En ja, dat is wel degelijk het geval, omdat de TS al die tijd zijn leven laat beheersen door de beslissing van dat meisje -> hence: afhankelijk.

Het gaat er om de controle terug te krijgen, en dat is door een attitude aan te nemen van: Als ze niet snel kan beslissen, dan wil ze me blijkbaar niet, maar er zijn er gelukkig nog meer.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 17:20
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
soms ben je zo verliefd dan heb je dat er voor over...toch?
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 17:54
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
smvs schreef op 07-05-2005 @ 17:31 :
Ga jij in jouw wereld ook tot in de eeuwigheid lopen wachten op een jongen tot hij misschien zijn gedachten verandert? Hou toch op. Je maakt je afhankelijk van iemand waarbij je van tevoren al weet dat het op niks uitloopt. Daarom komen we bij de essentie van mijn verhaal: Je doet het jezelf aan als je je afhankelijk maakt van de nukken van een meisje.
Wanneer je verliefd bent, weet je vaak niet beter. Ook al zou je je liever onafhankelijk opstellen, je kunt er niets tegen doen...

En ik ken verhalen van mensen die na een diepe vriendschap alsnog een relatie kregen en die relatie duurt nog steeds voort...
Dus, wie weet?
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 17:56
Fietsertje
Fietsertje is offline
Juist ja, wachten wil ik wel.. maar dan ook alleen voor haar! en hoe lang ik moet wachten dat zie ik dan wel weer.. totdat mijn geduld opraakt denk ik

En vrienden zijn we, en dat blijven we sowieso.. dus is het nog maar de vraag of zij er binnenkort misschien wel aan toe is.

En nee, ik heb geen garnalenboten en bergen geld en die hoef ik ook niet. Ik ben ook gelukkig met minder en een goed leven. Er zijn bepaalde dingen waar je jezelf tevreden mee moet stellen. En als zij uiteindelijk voor andere dingen kiest, is dat haar beslissing.. en die zal ik dan ook respecteren.
__________________
Have fun, ride bikes!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 18:23
Verwijderd
Citaat:
smvs schreef op 07-05-2005 @ 18:16 :
Ik neem aan dat je afhankelijk bedoelt.

En ja, dat is wel degelijk het geval, omdat de TS al die tijd zijn leven laat beheersen door de beslissing van dat meisje -> hence: afhankelijk.

Het gaat er om de controle terug te krijgen, en dat is door een attitude aan te nemen van: Als ze niet snel kan beslissen, dan wil ze me blijkbaar niet, maar er zijn er gelukkig nog meer.
oh ja

ik zag het meer als niet helemaal laten beheersen door, maar dat kan ik ook fout hebben.

daar zit ook wel wat in, maar als hij het echt wil kan hij, naar mijn mening, met resultaat best wachten
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Fietsertje schreef op 07-05-2005 @ 18:56 :
Juist ja, wachten wil ik wel.. maar dan ook alleen voor haar! en hoe lang ik moet wachten dat zie ik dan wel weer.. totdat mijn geduld opraakt denk ik

En vrienden zijn we, en dat blijven we sowieso.. dus is het nog maar de vraag of zij er binnenkort misschien wel aan toe is.

En nee, ik heb geen garnalenboten en bergen geld en die hoef ik ook niet. Ik ben ook gelukkig met minder en een goed leven. Er zijn bepaalde dingen waar je jezelf tevreden mee moet stellen. En als zij uiteindelijk voor andere dingen kiest, is dat haar beslissing.. en die zal ik dan ook respecteren.
wat goed
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 18:30
Verwijderd
Citaat:
smvs schreef op 07-05-2005 @ 17:31 :
Ga jij in jouw wereld ook tot in de eeuwigheid lopen wachten op een jongen tot hij misschien zijn gedachten verandert? Hou toch op. Je maakt je afhankelijk van iemand waarbij je van tevoren al weet dat het op niks uitloopt. Daarom komen we bij de essentie van mijn verhaal: Je doet het jezelf aan als je je afhankelijk maakt van de nukken van een meisje.
Ik wel, maar op zich is dat niet aan te raden.
Echter, ik herinner me het geval van Sarah hier op het forum, die maar al te blij is dat haar vriend heeft gewacht tot zij ook verliefd was op hem... Het gaat ook wel eens goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2005, 18:31
Verwijderd
Citaat:
smvs schreef op 07-05-2005 @ 18:16 :
Ik neem aan dat je afhankelijk bedoelt.

En ja, dat is wel degelijk het geval, omdat de TS al die tijd zijn leven laat beheersen door de beslissing van dat meisje -> hence: afhankelijk.

Het gaat er om de controle terug te krijgen, en dat is door een attitude aan te nemen van: Als ze niet snel kan beslissen, dan wil ze me blijkbaar niet, maar er zijn er gelukkig nog meer.
Okee, jij komt over als een behoorlijke control freak.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 18:37
Fietsertje
Fietsertje is offline
Citaat:
Ik neem aan dat je afhankelijk bedoelt.

En ja, dat is wel degelijk het geval, omdat de TS al die tijd zijn leven laat beheersen door de beslissing van dat meisje -> hence: afhankelijk.

Het gaat er om de controle terug te krijgen, en dat is door een attitude aan te nemen van: Als ze niet snel kan beslissen, dan wil ze me blijkbaar niet, maar er zijn er gelukkig nog meer.
Hij zal wel psychologie studeren ofzo

Maar ik zou het misschien nog niet eens als wachten bestempelen.. eerder als haar mijn geduld geven en gewoon leuke dingen blijven doen tot er (wie weet) toch nog iets opbloeit.

Wachten klinkt alsof je op het perron op de trein staat te wachten.. en zo is het dus niet
__________________
Have fun, ride bikes!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 20:48
Astraea
Avatar van Astraea
Astraea is offline
Hmm. Ik ben zelf niet het wachtende type, maar ik kan wel begrijpen dat anderen zouden wachten als ze heel erg verliefd zijn op iemand. Zelf zit ik ook een beetje in jouw situatie, maar dan van haar uit gezien. Ik heb ook net een lange relatie achter de rug en vind wel iemand heel erg leuk. Ik wil geen relatie, ben er simpelweg niet aan toe. Ik zal sowieso niet verwachten dat er op me wordt gewacht. Ook omdat ik zelf natuurlijk niet weet hoe lang ik nodig heb. Daarbij vind ik het heel lullig om iemand in een illusie te laten, want uiteraard bestaat de kans dat mijn gevoelens minder worden, helemaal weggaan, of dat ik opeens heel iemand anders tegen kom.

Mijn advies zou zijn om niet te wachten, houd je ogen open, want er zijn veel leuke meisjes. Natuurlijk betekent dit niet dat je maar moet gaan proberen om iemand anders leuk te vinden, maar je moet je niet afsluiten voor anderen. Mocht zij over een tijd (een paar weken, van mijn part een half jaar) haar gevoel op een rijtje hebben, dan kunnen jullie altijd kijken of er vanuit die situatie iets kan ontstaan
__________________
Goddess of Innocence and Purity.. ~*~ Who ever Saves one Life, Saves the World Entire..
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 20:42
smvs
smvs is offline
Ik studeer geen psychologie, maar je brengt me op een idee wellicht.

Mijn punt is dat als afwachten zou helpen, ik dat absoluut zou doen. Als ik bij wijze van spreken mijn hand in de open haard moest steken om dat ene meisje te krijgen, dan zou ik het ook doen. Echter beide dingen helpen geen moer. Om de simpele reden dat meisjes geen jongens willen die ze volledig in de hand hebben.

Daarom zou ik, puur uit zelfrespect, niet op één paard wedden. Er lopen er namelijk nog meer rond, die net zo leuk en geil zijn. Ik snap ook wel dat je gevoelens hebt enzo, maar juist die gevoelens gaan je parten spelen als je je op 1 exemplaar blijft richten.

Komen we weer bij het begin: Ze wil je of ze wil je niet, ze wil je dus blijkbaar niet, jammer, volgende.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 20:47
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Citaat:
smvs schreef op 08-05-2005 @ 21:42 :


Komen we weer bij het begin: Ze wil je of ze wil je niet, ze wil je dus blijkbaar niet, jammer, volgende.
Mja, ik weet dat nog zo snel niet... Een relatie van 4 jaar achter de rug hebben, is niet niets. Zelf zou ik ook niet van de ene relatie in de andere willen rollen. 't Meisje heeft waarschijnlijk tijd nodig om eens op zichzelf te zijn, alles op een rijtje te zetten, ... In drie maanden is dat niet afgerond.

Probeer haar als vriendin te houden, en wat komt dat komt... Maar 'k zou ook niet zitten wachten op haar. Laat het gewoon zijn gang gaan, en forceer niets.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Schoolloos, Radeloos en onzeker.
Kezzz
8 24-09-2010 13:31
Liefde & Relatie Radeloos
Sweet'
8 28-10-2009 11:07
Liefde & Relatie M'n 'vriend' in Italie, radeloos
°sparkling°
46 04-10-2004 15:22
Verhalen & Gedichten radeloosheid
XsweetloesjuhX
2 12-09-2004 09:48
Liefde & Relatie zucht...ben totaal radeloos :(
DJken
3 22-02-2002 20:47
Liefde & Relatie radeloos.........ex........wat moet ik doen?
HelpMePlease
4 02-02-2002 15:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32.