Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2014, 18:37
N G
N G is offline
Geachte dames en heren,

dit is een lange verhaal en lees het aub goed door voor je antwoord want het is een serieuze zaak.

Ik heb samen met twee andere kinderen een grote conflict gehad met onze begleider. Wij doen alle drie apart een profielwerkstuk bij deze begeleider en die heeft ons alle 3 een 4 gegeven. Dit ligt niet aan ons en ik kan het ook zo bewijzen, wie meer informatie wilt ben ik toe bereid uit te leggen hoe de situatie zit.

Echter zit ik nu met het punt ben ik toegestaan een derde persoon in te schakelen die dan de profielwerkstuk nakijkt? Er is namelijk een zogenaamde twee persoon die het heeft nagekeken maar van onze directie mogen we niet weten wie omdat het ons zogenaamd niet aangaat, hun uitleg is dat het bij de examens ook net zo gaat en wij dan ook niet weten wie die persoon is.. Zij doen er namelijk weinig aan en we moeten van hun gewoon een week wachten. Ze negeren echt compleet hoe slecht de lerares is. Dan bedoel ik niet slecht als in streng maar als in ze is echt van de laagste niveau en dat vinden meeste van haar collega's zelfs maar die kunnen daar niks aan doen.

Nou wil ik wel aangeven dat het volgende het geval is:
Ze heeft mij niet begeleidt elke keer dat ik haar een mail stuurde heeft ze nooit geantwoord en nu hoor ik opeens dat ik niet eens een 4-waardig profielwerkstuk heb, terwijl op de havo zelf ik een 8 had gekregen. Ik heb de profielwerkstuk compleet ook verandert zoals de vwo normen en zelfs grotendeels de onderwerp aangepast.

Bij de twee anderen, die hele tijd achter haar aan gingen en steeds berichten stuurden en met haar in gesprek gingen zei ze steeds alleen nog dit veranderen en dan is het goed en dat hebben ze ook gewoon op papier staan. Wel moet ik even bij vermelden dat ze letterlijk 3 of 4 lessen met haar proberen te praten en zij gewoon echt hun ontloopt over het onderwerp. Maar uiteindelijk nu de cijfers worden gegeven is het volgens haar bij beide zo slecht gedaan, terwijl het echt haar eigen f***ing aanwijzingen zijn hoe het moet en wat ze moesten veranderen. Dus kortom ze vind haar eigen manier van een profielwerkstuk maken slecht? En met aanwijzingen bedoel ik niet dat ze zegt doe dit, nee ze heeft zwart op wit geschreven precies hoe ze het wilt hebben zelfde bij mij ook want ik heb haar wel nog één keer kunnen vastpakken en gewoon op aan gesproken dat ik wil weten wat ik moet doen maar tevergeefs ontkent ze het en de directie gelooft ons allen drie niet wat we ook als bewijzen tonen.

Kan ik hier wat mee is mijn vraag? Weet iemand of ik een klacht brief of iets dergelijks kan schrijven over deze manier van handelen? En of ik nou een derde corrector kan bij laten komen om mijn profielwerkstuk na te kijken die niks met de hele situatie te maken heeft??? Ik weet dat de meeste me niet snel zullen geloven wanneer ik dit zeg, maar deze lerares is echt van een andere niveau nooit in mijn leven heb ik gedacht zo'n lerares tegen te komen. Ze zegt het één en ontkent het, verder zijn er al talloze problemen behalve deze met haar en leerlingen maar de directie is zoals wij het hebben gehoord ook waarschijnlijk goed bevriend van haar en het draait dan echt om vriendjespolitiek! Als iemand me kan zeggen of ik hier wat mee kan zou ik dat echt op prijs stellen. Of ik ze kan aanklagen of weet ik veel wat want als het zo door gaat zijn wij verplicht een hele traject van 800 euro te volgen alleen omdat één k*t vrouw echt onmogelijk is! Ik kan je echt een stuk of 100 dingen vertellen over hoe ze is en wat ze wel niet allemaal doet en ontkent het is gewoon net een film verdomme! Alsof ik in een film zit waarin de slechterik steeds weg komt omdat hij alleen een ''hogere functie'' heeft.. Trouwens zijn er meerdere leraren het met ons eens maar die mogen hier niet over spreken gezien ze niet van de directie zijn.

Sorry als dit niet in het goeie subforum is gezet!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2014, 18:49
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Kijk eerst in het examenreglement en leerlingenstatuut van je school naar wat er staat onder bezwaar/beroep tegen cijfers of iets dergelijks!

Post evt. de artikelen uit het examenreglement en leerlingenstatuut hier voor meer hulp.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2014, 18:54
N G
N G is offline
Ik zal ze zo dadelijk posten. Ben zo terug.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2014, 19:11
N G
N G is offline
Nou heb ik het boek voor me en heb ik het doorzocht, aangezien we VAVO doen hebben we alleen maar een aantal datums gekregen die we dus moesten volgen meer niet. We hebben geen enkele criteria gekregen waarop we onze pws moesten volgen, dit moesten we in overleg met de leraar doen. Om duidelijk te maken heb ik dit gedaan, ze vroeg naar me Havo pws die ik haar heb gegeven, ze vond het naar haar eigen mening slecht. Dus moest ik het opnieuw maken en heb ik dus gedaan. Haar stappen gevolgd en nu vind ze haar eigen stappen die ze mij en de twee anderen gewoon heeft gegeven zwart op wit. De citeria moesten we van haar gewoon op internet zoeken. Die ze dus niet eens zelf heeft gegeven gewoon echt ongelofelijk hoe ze ermee weg komt !!!! :@

Ik heb al eerder conflicten met haar gehad waarna ik zwart op wit bewijs had dat ze fout zat en de directie mij gewoon echt in de gezicht uitlachte en niks mee heeft gedaan. Ze kwamen er zogenaamd nog op terug wat ze dus niet hebben gedaan, ik ben hierachter aan gegaan en nu nog steeds zeggen ze ja we hebben het er nog over... Ik neem aan dat je snapt hoe het zit op dit moment in zo'n situatie, school de problemen oplossen lukt echt niet ze nemen klachten niet serieus die over haar gaan en ontlopen die.

Als je wilt kan ik ook een foto maken en het hier posten mocht dat mogelijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2014, 19:15
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Ik volg je inhoudelijk, maar ik ben hier vooral op zoek naar de juiste procedure. Ook jouw Vavo heeft iets van een examenreglement. Moet je misschien even navragen!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2014, 19:16
N G
N G is offline
Nou heb ik het boek voor me en heb ik het doorzocht, aangezien we VAVO doen hebben we alleen maar een aantal datums gekregen die we dus moesten volgen meer niet. We hebben geen enkele criteria gekregen waarop we onze pws moesten volgen, dit moesten we in overleg met de leraar doen. Om duidelijk te maken heb ik dit gedaan, ze vroeg naar me Havo pws die ik haar heb gegeven, ze vond het naar haar eigen mening slecht. Dus moest ik het opnieuw maken en heb ik dus gedaan. Haar stappen gevolgd en nu vind ze haar eigen stappen die ze en de twee anderen gewoon heeft gegeven zwart op wit. Ik heb al eerder conflicten met haar gehad waarna ik zwart op wit bewijs had dat ze fout zat en de directie mij gewoon echt in de gezicht uitlachte en niks mee heeft gedaan. Ze kwamen er zogenaamd nog op terug wat ze dus niet hebben gedaan, ik ben hierachter aan gegaan en nu nog steeds zeggen ze ja we hebben het er nog over... Ik neem aan dat je snapt hoe het zit op dit moment in zo'n situatie, school de problemen oplossen lukt echt niet ze nemen klachten niet serieus die over haar gaan en ontlopen die.

Als je wilt kan ik ook een foto maken en het hier posten mocht dat mogelijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2014, 19:40
N G
N G is offline
Ja dat snap ik, en die regelement gaat gewoon zoals elk ander middelbaar school is me duidelijk gemaakt. Het verschil is dat we dus een soort versneld opleiding doen aangezien we dus stof van 4+5+6 vwo in 1 jaar doen maar het is precies hetzelfde als op een middelbaar school.

Mijn vraag is echter of ik hier ook dus wettelijk iets mee kan doen. Ik zit hier echt met me rug tegen de muur ik geef me over als ik echt fout zat geloof me dat heb ik gedaan in het verleden als het mijn schuld is oké ik accepteer het. Het is gewoon dat de directie zelf onze klachten over die specifieke leraar niet serieus neemt. Dit is ook niet door me cijfers of iets dergelijks, want de andere 2 kinderen zitten er ook goed voor het ligt hier echt maar dan meen ik ook echt aan de leraar. Ik weet dat het cliché is maar ik kan niks mee opschieten om zoals je me aangaf regelement te gaan vragen, want dan verwijzen ze naar het boekje dat ik nu voor me heb en die geeft helemaal niks anders weer dan gewoon datums die we moeten volgen en contact opnemen met je leraar die helpt je verder. Nou die leraar heeft geen ene reet gedaan....

Verder durf ik niet echt te antwoorden op wat voor procedure je bedoelt, bedoel je de procedure van handelen over het pws? Hoe het moet en dergelijke? Of de procedure die je kan nemen als student over problemen met het pws?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2014, 21:14
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ja dat snap ik, en die regelement gaat gewoon zoals elk ander middelbaar school is me duidelijk gemaakt. Het verschil is dat we dus een soort versneld opleiding doen aangezien we dus stof van 4+5+6 vwo in 1 jaar doen maar het is precies hetzelfde als op een middelbaar school.

[...]

Mijn vraag is echter of ik hier ook dus wettelijk iets mee kan doen.

[...]

Verder durf ik niet echt te antwoorden op wat voor procedure je bedoelt, bedoel je de procedure van handelen over het pws? Hoe het moet en dergelijke? Of de procedure die je kan nemen als student over problemen met het pws?
Je moet gewoon precies lezen in het reglement, want daar staat als het goed is precies in wat je kunt doen! Sommige scholen hebben een beroepscommissie, bij andere beslist de rector, en er zijn nog wel meer varianten.

We kunnen hier nu echt alleen maar speculeren, maar dat heeft geen enkele zin.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2014, 21:15
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
En als je het reglement niet zelf hebt, moet je dat eerst meteen opvragen bij je school!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2014, 22:22
N G
N G is offline
Bij ons is er wel een examen commissie maar die sturen ons dus door naar de achterlijke man de afdelingsleider omdat ze zelf zeggen weinig mee kunnen doen omdat er leraar uiteindelijk bepaalt welke cijfer je krijgt... Maar ik Zal maar eens doen dan, bedankt voor alle hulp.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2014, 22:41
Verwijderd
Het lijkt mij toch dat wanneer je op havo een 8 krijgt het op vwo toch maximaal 2 punten omlaag gaat ofzo en je dan alsnog op een 6 uit zou moeten komen.
Misschien helpt het als een van je ouders contact op neemt met school. Misschien nemen ze een ouder wel serieus(er).
Met citaat reageren
Oud 04-04-2014, 09:48
N G
N G is offline
Ik ben 19 en praat daarom ook gewoon voor mezelf, mijn ouders zijn nog niet betrokken geraakt met mijn school vanaf het begin dus zou naar mijn gevoel gewoon raar zijn ze nu uit het niets erbij te betrekken en de andere kwesties niet..
Met citaat reageren
Oud 06-04-2014, 09:55
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Nou ja als je anders geen hulp nodig had en nu wel dan kan dat toch? Verder zou ik je mailcontact met de docent ook allemaal even bij elkaar zoeken, als zij daar de hele tijd heeft laten blijken dat het in orde was, de goede kant op ging dan kan je nu nooit zomaar een dikke onvoldoende krijgen, lijkt me. Want ik neem aan dat je wel een 1e versie hebt ingeleverd voor je eindversie. Verder snap ik dat het je hoog zit, maar ik zou wel letten op hoe je over mensen praat. Ze achterlijk en kut noemen kan natuurlijk op internet prima, maar als je het vaak doet moet je wel uitkijken dat je niet zulke dingen ook op school zegt.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 10-04-2014, 16:48
N G
N G is offline
Nee, ik spreek nooit van me leven zo met leraren. Ik heb zelfs die persoon gewoon normaal en beleefd aangesproken. Ik verlaag me voor een persoon niet tot zijn niveau al had ik het wel op bepaalde hoogte moeten doen misschien. Maar verder heb ik zoals jij schreef niet die persoon uitgescholden. En de e-mails zijn tevoorschijn gekomen maar genegeerd dus dan snap je volgens mij ook wel zoals je al zegt dat het me hoog zit en best wel zat ben en natuurlijk uit ik me dan zo op internet waar alleen mensen die je niet persoonlijk kennen het lezen, want je moet het ergens kwijt he
Met citaat reageren
Oud 10-04-2014, 17:51
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Misschien moet je mijn bericht even goed lezen. Ik zeg niet dat je scheldt, ik zeg niet dat je dat irl ook zegt, ik geef alleen een tip om erop te letten dat je je niet in het echt verspreekt.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 11-04-2014, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Ik ben 19
oii sorry! Ging er vanuit dat je 16/17 was omdat pws..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Te weinig uren + Vak profielwerkstuk
Roflsaurus
7 21-08-2016 13:55
Psychologie Enquête profielwerkstuk over transgenders
LotteEnJeroen
2 25-12-2015 05:26
Huiswerkvragen: Exacte vakken [SK] Vraagje profielwerkstuk pH-waarden
Zenaa
1 26-07-2013 15:10
Algemene schoolzaken Profielwerkstuk EM&NG?
wroopstrafel
1 09-12-2008 08:10
Levensbeschouwing & Filosofie Profielwerkstuk over verlangen
Oranje
12 11-01-2006 22:35
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie hulp bij inleiding profielwerkstuk over reclame
vrouw-wezen
6 16-10-2005 12:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:35.