Oud 10-04-2020, 11:10
Verwijderd
Godsamme hoe kun je echt leven zonder een ENIG GREINTJE HUMOR in je leven THE FUCK
Advertentie
Oud 10-04-2020, 11:11
Struilhuik
Struilhuik is offline
Teringchristus wat heb ik een tekort aan motivatie.
Oud 10-04-2020, 11:12
Verwijderd
Same here.
Oud 10-04-2020, 11:26
Verwijderd
Tering Vera je bent wel op dreef zeg.
Oud 10-04-2020, 11:27
Verwijderd
Ik deed boodschappen en moest in de rij staan tot de er weer een winkelwagentje vrij kwam, verbaasde me over het aantal mensen dat het verschil niet kent tussen anderhalve meter en drie meter en daar boos over werd, heb wat korte broeken voor Doris gekocht en net in het zonnetje met haar noten zitten kraken. ZO. LEKKER PUH.
Oud 10-04-2020, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Tering Vera je bent wel op dreef zeg.
Ik luister nu Osdorp Posse en bekijk de kunst van Def P.
Oud 10-04-2020, 12:22
Verwijderd
Gister3n voor het eerst een moment waarop ik sociale contacten miste. Niet naar mijn peettante kunnen, bbqen met onze beste vriend, afgebeuld worden tijdens de training. Echt ruk vond ik het.

En nu gaat het weer prima. Ik prijs me enorm gelukkig met het weer en onze tuin en ons huis in het algemeen. Fantastisch, zo kom ik de tijd wel door <3
Oud 10-04-2020, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Godsamme hoe kun je echt leven zonder een ENIG GREINTJE HUMOR in je leven THE FUCK
Oud 10-04-2020, 12:26
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Dat gore armoedige kutplebs nog zoveel geld afhandig maken, ik kan daar dus echt van genieten. Oh echt zo heerlijk dit soort dingen.


Ik ga zo ook de wet overtreden. M'n goede freundinnie komt me ophalen met de waggie en dan gaan we ergens chillen in de natoer. Ik neem mn mondkapje mee.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 10-04-2020, 18:20
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Godsamme hoe kun je echt leven zonder een ENIG GREINTJE HUMOR in je leven THE FUCK
Ik las van onder naar boven maar ik wist meteen aan wie dit gericht was
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 10-04-2020, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Ik las van onder naar boven maar ik wist meteen aan wie dit gericht was
Omg, NfS die zich ietwat partijdig uitlaat
Oud 10-04-2020, 20:07
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik vind het zorgwekkend wat ik de afgelopen dagen in Almere zag. Mensen nemen nauwelijks afstand en het deurbeleid is op veel plekken een stuk minder streng dan hier in Brabant. Dat kan nooit goed gaan
Oud 10-04-2020, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Omg, NfS die zich ietwat partijdig uitlaat
Verliefd! Ik snap het eindelijk!
Oud 10-04-2020, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Ik ben een hetero die alleen op vrouwen valt en niet opgewonden raakt van het idee van seks met mannen, maar ik wil graag mijn beste vriend pijpen. Ik heb het hem zeventien keer gevraagd en meestal antwoordt hij nee, soms geeft hij me een knal voor mijn kop. Ik loop hier mentaal vast, is het een goed idee hem nog eens te vragen?
Citaat:
is idd niet zo raar, ik ben zelf homo, en ik heb zelf nog 0,00000 % ervaring met andere gay gasten
integenstelling tot hetero jongens heb ik miss wel al 500 % ervaring, sommigen heb ik mogen zien masturberen, maar de meerderheid heb ik toch wel mogen aftrekken en pijpen of hun sperma oplikken
Oud 10-04-2020, 22:21
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
MIND = BLOWN
BRAIN = KAPOT
HOTEL = TRIVAGO
Oud 11-04-2020, 18:05
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
De winkels krijgen hier toch sommige producten niet binnen of sommige zijn heel snel uitverkocht. Is dat ook in Nederland?
Ga binnenkort maar lasagne maken met farfalle. Geen aubergines. Veel cheapo dingen zoals geraspte kaas zijn alleen nog maar in dure merken. Sla altijd uitverkocht.
Etc etc.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 11-04-2020, 18:09
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Nu die periode van paniek hamsteren voorbij is grijp ik eigenlijk niet meer mis bij (verse) producten.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 11-04-2020, 18:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
De winkels krijgen hier toch sommige producten niet binnen of sommige zijn heel snel uitverkocht. Is dat ook in Nederland?
Ga binnenkort maar lasagne maken met farfalle. Geen aubergines. Veel cheapo dingen zoals geraspte kaas zijn alleen nog maar in dure merken. Sla altijd uitverkocht.
Etc etc.
Ik merk het wel. Penne en fusilli heb ik de afgelopen maand nog maar één keer kunnen kopen, wc papier en keukenrol is er bijna niet, bakproducten als bloem ook niet. Eieren waren lastig maar gaat nu wel weer beter.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 12-04-2020, 09:53
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Mijn vriend gaat hier steeds naar de supermarkt, dus ik weet het alleen maar via hem. Maar hij zegt dat eigenlijk alles er gewoon in. Wcpapier, pasta. Alleen eieren zijn soms ineens een dag niet te krijgen. Dus dat valt allemaal wel mee geloof ik.
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 12-04-2020, 10:08
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Hier is alles afgezien van nog wat krapte in de WC papier.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 12-04-2020, 10:53
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
We hebben gisteren een deel van de online escaperoom gedaan. Was vermakelijk! Vanmiddag weer verderrrrrr
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 13-04-2020, 10:56
Struilhuik
Struilhuik is offline
Ah ja, online escape rooms. Ben wel benieuwd of dat wat is. Overigens over twee weken een P&P D&D-sessie doen via Zoom of zo. Vraag me af hoe dat gaat.
Oud 13-04-2020, 12:44
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Dit is die gratis escape room gemaakt door 18 samenwerkende bedenkers. Ik had eigenlijk een escaperoom staan op 4 april en toen kregen we deze doorgestuurd bij de afzegging. Maar hij is voor iedereen gratis te spelen.
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 13-04-2020, 14:12
Struilhuik
Struilhuik is offline
Kwam deze tegen: "The spread of COVID-19 is based on two factors: 1) how dense the population is, and 2) how dense the population is."

Oud 13-04-2020, 14:36
Verwijderd
Oud 13-04-2020, 15:11
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Lekker bezig deadlock
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 13-04-2020, 15:14
Verwijderd
Waarmee liefje
Oud 13-04-2020, 15:17
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Kwam deze tegen: "The spread of COVID-19 is based on two factors: 1) how dense the population is, and 2) how dense the population is."

Doet me een beetje denken aan mijn bio docent. Die zei altijd: bij een opdracht moet je 3 dingen doen: lezen, lezen en lezen
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 13-04-2020, 15:20
Verwijderd
Haha. Mijn biodocent is dood.
Oud 13-04-2020, 15:30
Verwijderd
Mijn biodocent is fotograaf geworden. Hoogstwaarschijnlijk een betere keus dan docent.
Oud 13-04-2020, 15:31
Verwijderd
Ik ken dan weer een fotograaf die scheikundedocent is geworden. Grappig.
Oud 14-04-2020, 08:14
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Lekker bezig deadlock
Met schoonmaken maar dat is schijnbaar ineens een ander topic

Mijn scheikunde docent zong ook in een metalbandje. Werkt nu nog steeds op mijn oude school. Was een fijne gast.
En mijn biodocent/mentor werkt nu op een andere school. Hij was mijn lievelings <3
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 14-04-2020, 17:00
Verwijderd
De zomer/hogere temperaturen gaan dit probleem niet oplossen: https://www.scmp.com/news/china/scie...erature-threat
Oud 14-04-2020, 17:06
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
De zomer/hogere temperaturen gaan dit probleem niet oplossen: https://www.scmp.com/news/china/scie...erature-threat
Ik dacht dat het niet ging om het virus zelf te doden, maar om de verspreiding via druppeltjes en dat het minder makkelijk kan gebeuren wegens de warmte.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 14-04-2020, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht dat het niet ging om het virus zelf te doden, maar om de verspreiding via druppeltjes en dat het minder makkelijk kan gebeuren wegens de warmte.
Ja, maar het lijkt er steeds meer op dat actieve stukjes van het virus overal en nergens op kunnen overleven behalve alcohol en zeep
Oud 14-04-2020, 17:22
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Niet oneindig lang toch? Dit gaat over labocondities.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 14-04-2020, 17:30
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
https://www.euromomo.eu/

Interessant om enigszins te vergelijken tussen landen.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 14-04-2020, 19:28
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Ik dacht dat het niet ging om het virus zelf te doden, maar om de verspreiding via druppeltjes en dat het minder makkelijk kan gebeuren wegens de warmte.
Zelfs als dat zo was, een groot deel van de bevolking is binnen op kantoor of in de supermarkt met airco dus zo veel zou dat niet opschieten.

Daarnaast, kijk maar naar de data van bijvoorbeeld Mexico. Daar is het al sinds begin maart elke dag 25-30 graden (edit: dat is voor Mexico City), maar ze hebben alsnog duizenden gevallen en een erg hoog sterftecijfer.
__________________
I thought we were an autonomous collective!

Laatst gewijzigd op 14-04-2020 om 19:36.
Oud 14-04-2020, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Niet oneindig lang toch? Dit gaat over labocondities.
En als je naar de beschikbare statistieken kijkt dan gaat er geen lampje branden?
Oud 14-04-2020, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Zelfs als dat zo was, een groot deel van de bevolking is binnen op kantoor of in de supermarkt met airco dus zo veel zou dat niet opschieten.

Daarnaast, kijk maar naar de data van bijvoorbeeld Mexico. Daar is het al sinds begin maart elke dag 25-30 graden, maar ze hebben alsnog duizenden gevallen en een erg hoog sterftecijfer.
En ook niet onbelangrijk, in een groot gedeelte van Mexico is het behoorlijk droog.
Oud 14-04-2020, 19:32
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik snap niet zo goed waarom er geen verschil lijkt te worden gemaakt in verspreiding bemoeilijken en stoppen.
Nergens werd toch beweerd dat het dat zou stoppen?
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 14-04-2020, 19:35
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
https://www.euromomo.eu/

Interessant om enigszins te vergelijken tussen landen.
Oh vind ik ook interessant, maar het is onduidelijk hoeveel van de oversterfte covid is en niet griep. Want deze afbeelding laat zien dat er elk jaar zo'n piek in de z-score is. Meestal zijn die in de winter maar je ziet in bijv. 2018 dat het ook in de lente kan.

Spoiler
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 14-04-2020, 19:35
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Zelfs als dat zo was, een groot deel van de bevolking is binnen op kantoor of in de supermarkt met airco dus zo veel zou dat niet opschieten.

Daarnaast, kijk maar naar de data van bijvoorbeeld Mexico. Daar is het al sinds begin maart elke dag 25-30 graden, maar ze hebben alsnog duizenden gevallen en een erg hoog sterftecijfer.
Is er al uitsluitsel of de aerosol kan worden verspreid via airco?

Was Mexico verder ook niet laat en laks met maatregelen nemen? Het lijkt me wat simpel om dit zo te vergelijken met als enige parameter temperatuur.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 14-04-2020, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Ik snap niet zo goed waarom er geen verschil lijkt te worden gemaakt in verspreiding bemoeilijken en stoppen.
Nergens werd toch beweerd dat het dat zou stoppen?
Liefje, de verspreidingscijfers zijn grotendeels hetzelfde op wat specifiekere variabelen zoals mogelijk het BCG vaccin na en over de hele wereld is het weer de afgelopen 3 maanden in alle toestanden geweest en dat heeft eigenlijk geen invloed gehad.

Ik ga er eigenlijk ondertussen vanuit dat het óf airborne is of dat het gereactiveerd kan worden onder bepaalde omstandigheden, anders kom je niet aan deze cijfers.
Oud 14-04-2020, 19:41
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Ik snap niet zo goed waarom er geen verschil lijkt te worden gemaakt in verspreiding bemoeilijken en stoppen.
Nergens werd toch beweerd dat het dat zou stoppen?
Als het significant werd bemoeilijkt, dus met een lagere R0, zou je ook significant minder besmettingen moeten zien. In de praktijk hebben bijvoorbeeld Qatar, Panama, Peru, Koeweit meer besmettingen p.p. dan veel "koude" landen dus ik ben niet overtuigd van dat bemoeilijken.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 14-04-2020, 19:44
Verwijderd
NfS wat denk jij van de claims dat een airco-omgeving relatief veilig zou moeten zijn? Ik snap niet zo goed waar die op gebaseerd zijn want ook al weet ik precies hoe een airco koelt, ik heb geen idee of er ook antivirale componenten in aanwezig zijn zeg maar
Oud 14-04-2020, 19:50
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Is er al uitsluitsel of de aerosol kan worden verspreid via airco?

Was Mexico verder ook niet laat en laks met maatregelen nemen? Het lijkt me wat simpel om dit zo te vergelijken met als enige parameter temperatuur.
Er is een case studie van een langeafstandsbus uit Wuhan in januari, waar één besmet persoon 9 andere mensen (tot wel 4.5 meter van zijn zitplek) op de bus besmette. Waaronder iemand die pas opstapte 30 minuten nadat de oorspronkelijk besmette persoon al was uitgestapt.


Bron

Maar ik lees nu net dat die studie is teruggetrokken om onduidelijke redenen. Dus wie weet.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 14-04-2020, 19:52
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
NfS wat denk jij van de claims dat een airco-omgeving relatief veilig zou moeten zijn? Ik snap niet zo goed waar die op gebaseerd zijn want ook al weet ik precies hoe een airco koelt, ik heb geen idee of er ook antivirale componenten in aanwezig zijn zeg maar
De lucht die door de aircofilters gaat moet veilig zijn, ten minste als het onderhoud aan de airco fatsoenlijk wordt uitgevoerd zouden virusdeeltjes eruit moeten worden gefilterd.

Maar het probleem is de lucht die lekker in vortices rondwervelt zónder door het filter te gaan.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 14-04-2020, 19:54
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Als het significant werd bemoeilijkt, dus met een lagere R0, zou je ook significant minder besmettingen moeten zien. In de praktijk hebben bijvoorbeeld Qatar, Panama, Peru, Koeweit meer besmettingen p.p. dan veel "koude" landen dus ik ben niet overtuigd van dat bemoeilijken.
Dan blijft mijn vraag omdat of je het al kan vergelijken tussen landen.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 14-04-2020, 19:58
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Dan blijft mijn vraag omdat of je het al kan vergelijken tussen landen.
Goed punt, waarschijnlijk niet of heel beperkt.

Maar als temperaturen boven bijvoorbeeld 25 graden verspreiding ernstig bemoeilijkten, dan zouden landen als Mexico niet duizenden gevallen hebben.

Op zijn best bemoeilijkt het verspreiding in lichte mate.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.