Oud 27-05-2014, 09:56
Verwijderd
Mijn eindexamenfeest (5 juni) heeft de dresscode black tie. Niet ingewikkeld, dacht ik. Totdat iemand tegen mij begon over etiquette. Etiquette? Hè? Wat houdt dat in? Ik raakte in de stress en zocht het hele internet af naar de regeltjes die horen bij de dresscode. Ik zal niet de enige zijn denk ik, dus ik dacht, ik deel het met jullie.

Bij black tie wordt van de man verwacht dat hij in smoking komt, maar wat is nou eigenlijk een smoking? De smoking bestaat uit een zwarte broek met aan de zijkant een fluwelen streep en een zwart jasje met lapellen, een wit smokingoverhemd en een band die geplooid om het middel wordt gedragen en van hetzelfde materiaal is gemaakt als het strikje en de lapellen. En.. de zwarte vlinderdas (the black tie)! Je draagt de smoking ’s avonds alleen na zes uur. Hij moet perfect passen. Het dragen van een te grote of te strakke smoking is echt een grote fout. De smoking wordt gedragen met zwarte lakschoenen zonder veter of met volledig gladde schoenen. Je draagt geen horloge, want ze zeggen: ‘gezelligheid kent geen tijd’. En tenslotte: kleurige accessoires zijn niet gepast.

Goed, mijn vriend weet wat hij aan moet trekken. Zijn ouders hebben voor hem een smoking gehuurd via internet. Vet makkelijk! Maar nu ik nog.. Wat moet ik aan? Voor een meisje is de dresscode gelukkig iets minder streng. Je kunt in een lange (niet te blote) jurk gaan of in een cocktailjurk. Genoeg keuze dus. Handschoenen zijn een pré, maar niet verplicht. Open schoenen met een hak van minimaal 4 cm is wel een echte must. Gelukkig heb ik die!

Morgen ga ik de stad in om mijn perfecte jurk te vinden. Ik denk dat ik voor lang en rood ga!

Hebben jullie ook dresscodes voor jullie examenfeest? Wat doen jullie aan?
Advertentie
Oud 27-05-2014, 17:12
Verwijderd
Wik hebben geen dresscode. De enige regel is: galakleding is verplicht. Ik heb een mooie coctailjurk, alleen ik ga dit jaar niet. Wel kijken met een vriendin. .
Oud 27-05-2014, 22:40
Scirocco
Avatar van Scirocco
Scirocco is offline
We hebben inderdaad hier ook gewoon heel simpel de regel "Galakleding is verplicht". Heb dus gewoon een pak gehaald bij de C&A, niks bijzonders.
__________________
It's just like life. You just gotta keep telling yourself, no matter how hot it gets, sooner or later there's a cool breeze coming in.
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.