Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2006, 16:57
Haligh
Avatar van Haligh
Haligh is offline
zoals die van qimm?
__________________
hello dave.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2006, 16:58
Verwijderd
Dat is dan ook al verwijderd En nu terug naar larp.

eXo, antwoord komt er straks aan.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 16:58
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Het is ook wel aandoenlijk, vooral omdat het bijna anderhalf jaar oud is en niets met mijn opmerking/het topic te maken had

OVERIGENS, vind ik die oude volken nadoen, zoals in het Archeon, nog wel OKE, maar dat is dan ook niet echt larp meer.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 17:00
Verwijderd
Ik zou lezen, rekenen, praten met dieren, sloten openen en waardeschatten kiezen. Gewoon, om het spannend te houden.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 17:06
Verwijderd
hahaha
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 12-12-2006 @ 17:17 :

Revenge of the Nerds 400 B.C.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 17:46
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 12-12-2006 @ 16:51 :
Maar veranderen die stats ook hmm kun je levels gainen zegmaar ofzo? En zoals Carnie zei kun je ook cheaten, door bijvoorbeeld te 'opeens' je armourclass met 10 te vermenigvuldigen ofzo zonder dat iemand het doorheeft? Of moet je een character sheet bij je hebben oid.
Ja, zoals ik al zei, je kunt per Moots een half punt bijleren en per Sum krijg je 1 heel punt. Zo heb ik mijn 1e graads magie 'opgewaardeerd' naar 2e graads. Ik had 13 punten uitgegeven en 2 gespaard. 1 daarvan heb ik later besteed aan éénhandige wapens, het andere telde ik op bij de 5 die ik al in 1e graads had, dan heb ik nog 2x een half punt bijgeleerd en 1 summoning overleefd en dat maakt samen 8 voor de 2egraads.

Zo kun je alle skills bijleren, als je er maar genoeg tijd in stopt. En als je meer dan de helft van de punten van een skill hebt geleerd mag je ze ook al gebruiken. Daarnaast kun je nog een aantal dingen leren die je alleen via spel kunt verkrijgen, je kunt ze dus niet op voorhand kopen.

Ranks kun je ook verkrijgen. Ik heb nu een rang 1 in de factie en in het genezersgilde. In het magiërsgilde heb ik rang 5 (ben begonnen met rang 3, meteen heel hoog, maar ik ben het 2e event al gepromoveerd tot meestermagiër omwille van een succesvol onderzoek naar een nieuwe spreuk). Die rangen hebben allerlei voordelen, zoals ik al postte: extra mana, extra skills, teaching-skills enz.


Cheaten is mogelijk, maar je kunt niet zomaar even 10 punten aan armor besteden zonder dat het opvalt. Wel kun je op een kleine schaal kloten met geleerde punten, maar daar is een nieuw systeem in gekomen dat dat al meer uitsluit. Overigens draagt iedereen een charactercard bij zich, dus als jij plots in het wilde weg met fatals begint te gooien, dan zal de spelleiding zeker komen vragen of ze dat even mogen zien . Speciale skills en conditions hebben ook zo'n kaartje, een lammy.
Het cheaten beperkt zich eigenlijk vooral tot het nemen van hits en langere doodtijden nemen.

Daarentegen is metagamen wel iets dat erg vaak voorkomt en erg vervelend is. Metagamen houdt in dat je informatie in het spel gebruikt die je buiten het spel hebt verkregen. Je praat natuurlijk over het verhaal, wat met wie gebeurd is, hoe iemand dood gegaan is,... Als je dit niet in het spel zelf hebt gehoord, mag je dit niet gebruiken, omdat je character dat gewoon niet kan weten.

Hoe ver mensen daarin kunnen gaan, heeft iemand in onze factie bewezen. Omdat hij het vermoeden had, dat 2 personen die vroeger bij zijn groepering hoorden, maar nu iets anders spelen, in het spel informatie gaven over zijn groepering, vond hij het nodig om een emailaccount en een forum te hacken. Hij heeft geen bewijs gevonden, maar is natuurlijk wel door de vereniging gestraft met het knippen van zijn kaartje (= dood van character) en een verbanning voor een bepaalde tijd.
Zo ver kunnen mensen gaan in hun spel. Zoals ik al zei is er veel jaloezie en gezeik, het is niet anders in een gefantaseerde wereld ^^.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 17:49
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Maar eh; hoe "train" je zo iets? Ik neem aan dat als je een badass level 90 uberdarkknight wilt worden dat je dan ook daadwerkelijk thuis met blote handen de bomen gaat vellen.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 17:51
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
En hoe zit het met rolstoelgebruikers, mogen zij ook meedoen?
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 17:52
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ja, als er een lichamelijk gehandicapte zogenaamd een of andere badass lord of teh evils moet voorstellen dan lijkt me dat erg moeilijk om zoiets te accepteren.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 17:54
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline
+ chariot points
__________________
Rodent of unusual size
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 17:54
Haligh
Avatar van Haligh
Haligh is offline
ik ga me er bijna voor schamen dat ik final fantasy fan ben .
__________________
hello dave.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 17:57
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Haligh schreef op 12-12-2006 @ 18:54 :
ik ga me er bijna voor schamen dat ik final fantasy fan ben .
omg. Ik ook!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 17:57
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
fulgrim schreef op 12-12-2006 @ 18:54 :
+ chariot points
je labrador ervoor spannen en je het een battle horse erbij.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 18:01
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Kunnen we van dit topic niet een maandelijks wederkerende sticky maken?
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 12-12-2006 @ 18:49 :
Maar eh; hoe "train" je zo iets? Ik neem aan dat als je een badass level 90 uberdarkknight wilt worden dat je dan ook daadwerkelijk thuis met blote handen de bomen gaat vellen.
Je houdt rekening met je gebreken. Sowieso zijn er eigenlijk weinig powerplayers en die zijn niet eens fysiek krachtig meestal. Er zijn een aantal krachtige en nare spreuken.
Ik heb bijvoorbeeld last van mijn rug, ik speel dan ook geen fighter die zich middenin allerlei gevechten gooit. Daarnaast ben ik vrij klein, dus een reus komt ook niet geloofwaardig over. Hetzelfde geldt voor 2 meter en een dwerg willen zijn. Wij hebben een elf van 100 kilo gehad en je kunt je voorstellen dat dat moeilijk speelt ^^.
Je probeert het zoveel mogelijk wysiwyg te houden. Ik kan geen fremen-lenzen dragen, dus ik heb in mijn achtergrond een mutatie (en ja hoor ) verwerkt.

Citaat:
HenkMul schreef op 12-12-2006 @ 18:51 :
En hoe zit het met rolstoelgebruikers, mogen zij ook meedoen?
Yep. Zelfde verhaal als hier boven. Overigens zijn er zat mensen geweest met ic-verantwoorde krukken. Je kunt een rolstoel ook wat verantwoord aankleden, maar het lijkt me logisch dat je niet de atletische held gaat spelen.
Daarnaast ben je steeds afhankelijk van het inlevingsvermogen van je medespelers.


Overigens is er een (ik geloof) Zweedse larp, die echt helemaal verantwoord is. Alles is middeleeuws, tot ondergoed, bril en toiletgebruik toe. Je mag alleen bepaalde stoffen gebruiken voor je kostuum enz. Daar ben je natuurlijk opeens een heel stuk minder welkom als je een handicap in welke zin dan ook hebt.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 18:10
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
Chimera schreef op 12-12-2006 @ 17:15 :
Die slettebak die je me aanraadde was me iets te ranzig trouwens, je moet wel een beetje aan je smaak werken kerel.
ze moest je niet he
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 18:11
Haligh
Avatar van Haligh
Haligh is offline
Citaat:
Mutant schreef op 12-12-2006 @ 19:07 :
Overigens is er een (ik geloof) Zweedse larp, die echt helemaal verantwoord is. Alles is middeleeuws, tot ondergoed, bril en toiletgebruik toe. Je mag alleen bepaalde stoffen gebruiken voor je kostuum enz. Daar ben je natuurlijk opeens een heel stuk minder welkom als je een handicap in welke zin dan ook hebt.
larpers die andere discrimineren en buitensloten?
het moet niet gekker worden.
__________________
hello dave.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 18:18
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline


een pacman larper
__________________
Rodent of unusual size
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 18:20
All Out Of Love
Avatar van All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Citaat:
Chimera schreef op 12-12-2006 @ 17:15 :
Die slettebak die je me aanraadde was me iets te ranzig trouwens, je moet wel een beetje aan je smaak werken kerel.
Ik weet bijgod niet waar je het over hebt, maar ik heb zin om te lachen dus kom maar op.
__________________
By law i am required to inform you: I am a registered sex offender.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 18:23
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Citaat:
G-Lo schreef op 12-12-2006 @ 17:57 :
En als het om een paard gaat?
Dan mag het wel!

Wat een topic. Ook grappig hoe bepaalde lifestylers opeens voor elkaar in de bres springen als iemand van buiten "deze belevingswereld" commentaar heeft op een LS-er. Grappig.
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 18:27
Haligh
Avatar van Haligh
Haligh is offline
op broeder zeiken is gewoon hetzelfde als schoppen tegen een blindegeleidehond.
dat doe je gewoon niet.
__________________
hello dave.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 18:30
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Gezellig he, jongens.
__________________
tirade
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 18:42
All Out Of Love
Avatar van All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Citaat:
Haligh schreef op 12-12-2006 @ 19:27 :
op broeder zeiken is gewoon hetzelfde als schoppen tegen een blindegeleidehond.
dat doe je gewoon niet.
waarom niet, wie is broeder
__________________
By law i am required to inform you: I am a registered sex offender.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 18:45
hellebel
Avatar van hellebel
hellebel is offline
Citaat:
Haligh schreef op 12-12-2006 @ 19:27 :
op broeder zeiken is gewoon hetzelfde als schoppen tegen een blindegeleidehond.
dat doe je gewoon niet.
Ik vind Broeder eerder de blinde wiens hondje je nooit zou afpakken, maar dat kan aan mij liggen.
__________________
HEY DIKKE TIETEN
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 18:49
Haligh
Avatar van Haligh
Haligh is offline
Citaat:
hellebel schreef op 12-12-2006 @ 19:45 :
Ik vind Broeder eerder de blinde wiens hondje je nooit zou afpakken, maar dat kan aan mij liggen.
dat is misschien iets extremer ja.
__________________
hello dave.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 19:12
Ceespop
Avatar van Ceespop
Ceespop is offline
Citaat:
Haligh schreef op 12-12-2006 @ 19:49 :
dat is misschien iets extremer ja.
Larpen is extreem, elfhonden.
__________________
Free your mind and your ass will follow
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 20:05
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Citaat:
hellebel schreef op 12-12-2006 @ 19:45 :
Ik vind Broeder eerder de blinde wiens hondje je nooit zou afpakken, maar dat kan aan mij liggen.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 04:01
Verwijderd
tis niet echt mijn ding, maar damn, er zit tochw el aardig wat creativiteit inde kostuums, wapens, armor en whatever.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 11:40
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Mooi gemaakt inderdaad. Een vriend van mij heeft zijn eigen borstbescherming etc. ook zelf gemaakt van metaal
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 16:47
Ceespop
Avatar van Ceespop
Ceespop is offline
Kunnen larpers ook met de VUT?
__________________
Free your mind and your ass will follow
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Sepul schreef op 13-12-2006 @ 05:01 :
tis niet echt mijn ding, maar damn, er zit tochw el aardig wat creativiteit inde kostuums, wapens, armor en whatever.
Idd! Ik had een klasgenoot die aan een of andere Napoleontische (?) LARP meedeed, dan ziet dit er toch gaver uit
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 10:15
struik
Avatar van struik
struik is offline
Damn ik ben ook weer een enorme loser merk ik als ik dit hier allemaal lees! Ik larp ook... komen jullie me nu achterna met een pistool? Of laten jullie me eensgezings nog in me waarde omdat ik iets doe wat ik leuk vind... Ik doe ook aan theatersport (dat is wat de lama's ook doen..), ben ik nu nog een grotere loser?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 10:31
Verwijderd
ja vreselijk ben je
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 10:37
Verwijderd
De gróótste loser.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 10:48
struik
Avatar van struik
struik is offline
hé gelukig! Kan ik ook weer rustig slapen.

En ik vind jullie allemaal zo briljant! Dat jullie al een mening kunnen vormen door een filmpje (Wat trouwens echt enorm schaamte vol is. En ik als iemand die larpt ook enorm hard om moet lachen. Omdat het te triest voor worden is) en voor de rest niet je mening kunnen onderbouwen met echte argumenten waarom larpen uberhoudt stom moet zijn. Zijn hier mensen die het gedaan hebben? Dus het daadwerkelijk hebben meegemaakt en daarom eerlijk kunnen zegen dat het stom is. Of vind je het gewoon leuk om een ander af te zeiken, omdat het je niet geheel aanstaat?

Beetje triest hé een ander niet in zijn waarde te laten vanwegen zijn of haar hobby.

Laatst gewijzigd op 14-12-2006 om 10:58.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 10:57
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
ach, laat die mensen gewoon lekker doen wat ze leuk vinden, ik zou het zelf nooit doen iig, maar kben blij dat iedereen zich weet te vermaken
__________________
Derp
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 11:00
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Wat zijn sommige mensen toch vreselijk zielig. Als je het niks vindt kan je dat melden, of het gewoon laten zitten, maar het zo afzeiken is gewoon zielig.

Ik vind het leuk voor o.a. Mutant die er plezier mee kan beleven, en een hobby heeft die erg leuk en gezellig kan zijn.

Zelf zou ik niet aan larpen doen. Ik vind het hele rpg gedeelte er in geweldig, maar ik ben zelf te verlegen, te onzeker enzovoorts voor zijn om me in zo'n kostuum te vertonen. Daarbij ben ik totáál niet creatief, dus het zelf maken zit er ook niet in.

Ik vind wel hele skill level gebeuren en dergelijke wel weer heel leuk. Mutant, zou je wellicht iets meer kunnen vertellen over wat je met skills zoals Magie en alchemie precies kunt doen, en zitten daar grenzen aan? (Zoals een beperkt aantal mogelijke spreuken / potions enzovoorts?)
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 11:00
Verwijderd
Struik, liefje, onderdruk dat Licht in je ^^.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 11:02
Verwijderd
Nou, ik moet bekennen dat ik, buiten dit topic, nooit van 'larp' gehoord heb. Mijn opmerking, voor zover je het 'kwetsend/afkrakend' kunt noemen, was dan ook niet zo heel serieus. :')
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 11:02
Verwijderd
Dark Phoenix, zeker, al ben ik geen alchemist op de Vortex en weet ik niet hoe dat daar gaat. Op Kederan ben ik dat wel, maar daar is het systeem nog in volle ontwikkeling, maar ik zal straks uitleggen hoe dat zit. In ieder geval ben je wél beperkt in je potions in het begin, maar als je het overtuigend genoeg brengt en genoeg kunt verzinnen, dan kun je best een nieuw potion verzinnen en in het spel brengen.

Zo hebben wij op de Vortex een nieuwe spreuk ontwikkeld, als je maar genoeg tijd en moeite erin plant, dan vindt de spelleiding dat helemaal geweldig en word je daar ook voor beloond.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 11:05
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Munchkin is ook vet (weer wat anders, maar goed)
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 11:09
struik
Avatar van struik
struik is offline
Citaat:
Mutant schreef op 14-12-2006 @ 12:00 :
Struik, liefje, onderdruk dat Licht in je ^^.
het spijt me Ik kan er helaas niet tegen als mensen die gaan afkraken als ze er totaal geen verstand van hebben.... al ging het over skateboarden tot schaken.

En daarbij ben ik natuurlijk extreem verveeld omdat ik geen stageplek heb. Dus me 2 dagen per week zelf bezig moet houden
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 11:11
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Mutant schreef op 14-12-2006 @ 12:02 :
Dark Phoenix, zeker, al ben ik geen alchemist op de Vortex en weet ik niet hoe dat daar gaat. Op Kederan ben ik dat wel, maar daar is het systeem nog in volle ontwikkeling, maar ik zal straks uitleggen hoe dat zit. In ieder geval ben je wél beperkt in je potions in het begin, maar als je het overtuigend genoeg brengt en genoeg kunt verzinnen, dan kun je best een nieuw potion verzinnen en in het spel brengen.

Zo hebben wij op de Vortex een nieuwe spreuk ontwikkeld, als je maar genoeg tijd en moeite erin plant, dan vindt de spelleiding dat helemaal geweldig en word je daar ook voor beloond.
Dat je zelf nieuwe dingen kan verzinnen is ook wel leuk. Het lijkt me erg leuk om te doen.

Ik ben benieuwd naar verdere uitleg.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 11:24
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 14-12-2006 @ 12:00 :
Wat zijn sommige mensen toch vreselijk zielig. Als je het niks vindt kan je dat melden, of het gewoon laten zitten, maar het zo afzeiken is gewoon zielig.

Ik vind het leuk voor o.a. Mutant die er plezier mee kan beleven, en een hobby heeft die erg leuk en gezellig kan zijn.

Zelf zou ik niet aan larpen doen. Ik vind het hele rpg gedeelte er in geweldig, maar ik ben zelf te verlegen, te onzeker enzovoorts voor zijn om me in zo'n kostuum te vertonen. Daarbij ben ik totáál niet creatief, dus het zelf maken zit er ook niet in.

Ik vind wel hele skill level gebeuren en dergelijke wel weer heel leuk. Mutant, zou je wellicht iets meer kunnen vertellen over wat je met skills zoals Magie en alchemie precies kunt doen, en zitten daar grenzen aan? (Zoals een beperkt aantal mogelijke spreuken / potions enzovoorts?)
ik vind het leuk om larpers af te zeiken, laat me in mijn waarde!!!!111
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 11:25
nps
Avatar van nps
nps is offline
http://www.youtube.com/watch?v=N_4sE-gzkbk

kan je het hiermee vergelijken?
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 11:29
Verwijderd
Ik speel WoW, dat vind ik LARP genoeg
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 14-12-2006 @ 12:11 :
Dat je zelf nieuwe dingen kan verzinnen is ook wel leuk. Het lijkt me erg leuk om te doen.

Ik ben benieuwd naar verdere uitleg.
Ok, spreuken. Over het algemeen zit je vast in de algemene spreukenset van de vereniging. Het zou ook te gek zijn als iemand opeens uit het niets een heftige spreuk zou kunnen gooien en niemand weet wat hij doet.

Het spreukenboekje van de Vortex vind je hier. De Vortex heeft trouwens wel één van de meest uitgebreide spreukengamma's die er zijn . Vrijwel niemand kent ze allemaal, laat staan hun effect.
Er zijn 3 verschillende soorten spreuken, buiten necromantie en demonologie die je alleen in het spel of onder speciale omstandigheden kunt krijgen. Daarnaast kan alleen een lid van de Factie Darkness necromantie leren en kan alleen een lid van Licht demonologie leren.


Je hebt elementaire magie , magie die je kunt gebruiken doordat je een element aanhangt.

Er zijn 8 facties op de Vortex die 8 elementen vertegenwoordigen. Alle facties hebben 3 idealen, waar zij voor staan en die idealen vertegenwoordigen ook de aard van het element.
Licht (Unicorn) - Chivalry, Compassion & Justice
Duister (Naga) - Power, Control & Secresy (ook wel anonimity)
Water (Leviathan) - Intuition, Knowledge & Wisdom
Aarde (Gargoyle) - Loyalty, Perseverance & Courage
Vuur (Phoenix) - Honour, Courage & Passion
Lucht (Pegasus) - Freedom, Intelligence & Versatility
Hout (Ent) - Instinct, Life & Emotion
Metaal (Golem) - Ambition, Evolution & Mortality

Het element heeft spreuken die bij zijn geaardheid passen. Watermagie is bijvoorbeeld vooral gericht op de geest. Ik ben een 2e graads watermagiër en kan volgende zaken:
- read all languages
- mindshield
- confuse
- counter spell
- detect magic
- sleep
- force truth
- remove enchantment
Vuurmagie heeft offensieve magie: fireblasts, enflame sword, encourage, fear,...

Licht en Duister zijn spirituele elementen, zij hebben geen eigen elementaire magie. Hun magiërs kunnen zich inzweren bij een ander element om zo toch elementaire magie te kunnen gebruiken. Zo is Struik lid van Licht en toch een vuurmagiër en ben ik een lid van Duisternis en gebruik ik toch watermagie.


Dan, priestermagie . Hier weet ik een heel stuk minder over, maar hierbij komt de magie rechtstreeks van de goden. Je bent een verlengstuk voor de kracht van je god.
Er zijn verschillende spheres en naargelang je god, hoor je thuis in één van die richtingen.

Body/Life
Chaos/Destruction
Civilization/Order
Death/Soul
Evil/Darkness (deze sphere geeft je de condition Evil)
Good/Light ("Good)
Mind/Knowledge
Nature/Creation

Het soort spreuken hangt weer af van de richting.


Genezende magie. Hier heb je 3 manieren om je incantatie uit te spreken: je kunt in naam van een god genezen, in naam van een element of in naam van jezelf. Hier hebben we in het spel een theorie over, bij genezende magie gebruik je altijd je eigen energie, maar gebruik je je element of je godheid als focus (tenzij je gewoon uit naam van jezelf geneest). Bij priesterspreuken heb je ook genezingsspreuken, maar dan ben je slechts een doorgeefluik voor de energie die je bij je god haalt.

Genezingsspreuken zijn hetzelfde voor iedereen. Maar als je bij het genezersgilde gaat, kun je extra spreuken leren.


Priesters en elementaire magiërs gebruiken verschillende graden. Voor elementaire magie: 1e graads kost 5 punten en geeft je 5 mana. Je kunt 5 eerstegraadsspreuken gebruiken van 1 mana per spreuk. 2e graads magie kost 8 punten, je krijgt 10 mana en je kunt de 5 1egraadsspreuken en 3 2egraadsspreuken van 2 mana gebruiken.
1e + 2e graads magie kost je 13 punten en geeft je 15 mana. Je kunt de 8 1e en 2e graadsspreuken gebruiken.
3e graads magie kun je alleen in het spel leren. Dit kost je in totaal 16 punten en is pas te gebruiken vanaf 12 punten. #e graads geeft je 2 3egraadsspreuken van 3 mana.
Vanaf dan is het een beetje vaag, maar dan ben je als magiër zo machtig dat je een 2e element kunt gaan leren (maar niet het tegengestelde element).

Ook via het magiërsgilde kun je aan extra spreuken komen.

Voor priesters heb ik geen idee hoe het gaat.


Maar wij zijn dus buiten die regels kunnen stappen en hebben het voor mekaar gekregen een nieuwe spreuk in het spel te gooien. Als je veel zin hebt, kun je hier lezen hoeveel werk dat gekost heeft.
We hebben verschillende testen gehad waarbij het effect varieerde van het breken van een kommetje water tot een emmer water over ons heen (heel erg gaaf, dat was in juli, bloedheet en wij kregen een volle emmer water over ons heengesmeten. Dit was de grijns van de spelleider vlak na die actie:
). Momenteel beheersen we het creëren van water, maar nog niet de controle, dus we zijn nog steeds aan het testen.

Laatst gewijzigd op 14-12-2006 om 13:49.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 14:04
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Omg.

Zie overtreffende trap kansloos.
__________________
Chaos unleashed..
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 14:17
Verwijderd
Omg, zie "in herhaling vallen".

En heb je mijn enthousiasme überhaupt getemperd zien worden? Over kansloos gesproken .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Als je het samenwoonvirus nog niet hebt (of kindervirus ^^)
Verwijderd
106 05-11-2009 22:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12.