Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2003, 12:38
BbzZoOeEmM
BbzZoOeEmM is offline
Hallo allemaal!

Ik had een vraagje: Ik, en waarschijnlijk ook nog heel erg veel mede-scholieren, heb een probleempje met huiswerk maken. Ik kan me er om de een of andere reden maar niet toe zetten. Er zijn altijd wel dingen die ik eerst moet doen, die eigenlijk helemaal niet belangrijk zijn, maar die voor mij dan toch voor gaan.
Beetje te weinig zelfdicipline dus.. Ik zal nooit tegen mezelf zeggen: "Oke en nu weg daar bij die pc en huiswerk maken!"

Mensen die zich hier in herkennen of die misschien tips voor mij (en vast ook nog vele anderen) hebben om tog die dicipline te vinden om dat vervelende maar toch ook wel erg belangrijke huiswerk te maken?

Alvast heel erg bedankt!

Kuszz
__________________
Beauty Lives Within
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2003, 13:18
The0
The0 is offline
De enige juiste tip is natuurlijk: gewoon doen, je krijgt er spijt van als je het niet doet. Maarja, dat klinkt zo 'ouderrig' en ik ben ook pas 17.. (VWO5 doe ik zelf).

De kunst is gewoon om op een min of meer vaste tijd huiswerk in te plannen. Zoals ik uit je bericht begrijp, doe je momenteel praktisch 0 minuten huiswerk, begin dan eens met een minuut of 30. Gewoon weg bij die computer en gaan zitten achter je bureau...

Als je blijft zitten of zelfs zakt, zul je altijd denken: waarom nou niet ff huiswerk gemaakt..
maarja, uiteindelijk moet je het toch zelf doen..

Hoop dat je er wat aan hebt, Theo
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 13:44
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
- Dingen opdelen, 'leuk' en minderleuk afwisselen..
(tis sowieso wel handig om alles te splitsen,
om nou alles in 1 x te doen is ook niet handig)
- Om de zoveel tijd pauze nemen,
je bent bijv een half uur bezig met iets,
en erna mag je iets (leuks) anders doen..

Probeer het maar zou ik zeggen, kan geen kwaad..
En als het niet helpt, is het niet mijn schuld.

Succes ermee..
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 13:56
poesiefox
poesiefox is offline
Maak je huiswerk op school in de bibliotheek of de studieruimte. Dan ga je maar wat later naar huis.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 13:58
The0
The0 is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 28-03-2003 @ 14:56:
Maak je huiswerk op school in de bibliotheek of de studieruimte. Dan ga je maar wat later naar huis.
Ja, dat bedacht ik me ook net. Ik verplicht mezelf altijd huiswerk te maken op plaatsen/tijden waar ik GEEN enkel ander LEUK ding kan verzinnen, zodat huiswerk de 'minst slechte optie' wordt
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 14:42
Verwijderd
ik heb t ook heel erg, en t probleem is dat ik bijna examens heb dus dat word wel een probleem... ik denk t beste wat je kan doen, is zeggen tegen je ouders, zodat ze je gaan pushen om huiswerk te maken....
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 18:20
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
- jezelf iedere keer als je iets hebt geleerd (1 hoofdstuk o.i.d.) belonen met een klein dingetje, zoals ff naar buiten, heel even op internet (zet desnoods de kookwekker ) enz. vervolgens als je een vak kent, verzin je een grotere beloning voor jezelf

- inderdaad, zoals al werd gezegd, langer op school blijven zitten in de studieruimte, daar is tog nix anders te doen, lolz

- als je woorden moet leren, probeer er een spelletje van te maken. neem een gekleurd vel papier, zet op de voorkant het engelse (of duitse, of franse of... of... of...) woord en maak er zo memory van o.i.d.

- ga niet gelijk als je uit school komt aan je huiswerk, maar eerst een halfuurtje wat anders doen en dan aan je huiswerk, anders wordt het zo'n sleur

- zorg dat je bureau is opgeruimd, dat helpt voorkomen dat je wordt afgeleid

- ga in huis in een ruimte leren waar GEEN computer staat

- het schijnt te helpen om je in je lievelingskleren te kleden, omdat je je dan beter op je gemak voelt tijdens het huiswerk maken (maar dit heb ik zelf nooit geprobeerd, lolz)

nou, verder weet ik het ook niet, en ik moet ook weer leren, dus ja, herkenning zie ik wel, lolzzz

xxxxxxxxx-iez

p.s. ik denk dat ik mijn eigen tips maar eens ga opvolgen
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 18:27
Verwijderd
Citaat:
fiepje schreef op 28-03-2003 @ 15:42:
ik denk t beste wat je kan doen, is zeggen tegen je ouders, zodat ze je gaan pushen om huiswerk te maken....
ik heb t ook heel erg, maar dat werkt bij mij dus juist helemaal niet. dan heb ik helemaal zoiets van: ja daaaaaaaag... nu doe ik het al helemaal niet.
ik zit gelukkig nu (op eigen initiatief) op huiswerkklas bij mij op school en als ik eenmaal begin dan kan ik t wel zolang ik niets afleidens heb.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 18:36
dromerig elfje
Avatar van dromerig elfje
dromerig elfje is offline
Ik herken het heel erg...
Meestal stel ik mijn huiswerk uit tot op het laatst,
waardoor ik 's morgens om half 5 op moet gaan staan. Dan heb ik altijd zoiets van "waarom heb ik het gisteren nou niet gedaan", maar toch doe ik het steeds weer. Heel vervelend.

Naja, wat misschien helpt bij jou.
Duidelijk met jezelf afspreken wanneer je begint en wat je gaat doen. Bijvoorbeeld: "vandaag begin ik om vier uur met mijn huiswerk, en ik ga 1,5 uur geconcentreerd iets doen."

En misschien kan je aan iemand vragen of die kan zorgen dat je niet achter de kompjoeter gaan zitten...

Maargoed
__________________
~~Mijn hart heeft vier kamers~Er is plek voor iedereen~Maar niemand wil er wonen~Dus woon ik er alleen~~
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 19:01
hopefully
hopefully is offline
kun je niet een lijstje maken ofzo? dan gewoon op maandag maar ik in ieder geval dit en dit.. en als ik dat niet doe dan... of zoiets? of dat je een tijd afspreekt met wanneer je alleen maar achter de pc mag....
succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 19:06
feline
feline is offline
Tips die misschien wel handig zijn:
-Planning maken.
-In de bieb leren.

en de beste tip:
-Een deal sluiten met een vriend/vriendin. Dat houdt in dat jullie bijvoorbeeld samen huiswerk maken, elkaar opbellen om te vertellen wat je al af hebt (" Ik heb al 4 kantjes af van mn scriptie!") of elkaar controleert.
__________________
I'm a good girl, I am...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 28-03-2003 @ 19:27:
ik heb t ook heel erg, maar dat werkt bij mij dus juist helemaal niet. dan heb ik helemaal zoiets van: ja daaaaaaaag... nu doe ik het al helemaal niet.
ja dat word denk ik ook mijn probleem.. maar ik zal toch moeten gaan leren als ik wil slagen :/
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 17:55
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
wat bij mij erg zou helpen; een keer bij dit forum vandaan blijven maar dat lukt me toch nooit
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 18:12
Sannetje
Avatar van Sannetje
Sannetje is offline
het enige dat bij mij, na 6 jaar gewerkt heeft, is het écht willen.
Weten waarvoor je je huiswerk maakt, voldoening krijgen als je een goed punt haalt of een mooi werkstuk inlevert. Dingen die ik echt nutteloos vind, doe ik dus ook niet. Voor Frans bijvoorbeeld, heb ik al drie jaar niets meer gemaakt, alleen geleerd voor toetsen....en dat bevalt me prima.

Probeer voor jezelf uit te maken wat je eraan hebt als je huiswerk maakt, probeer te voelen dat je het echt voor jezelf doet. En dwing jezelf niet, maar doe het vanuit je eigen wil.

Bij mij helpt het, maar ik weet niet of het bij anderen ook zo gaat en of het niet ERG vaag klinkt...
__________________
*pro-hug* *anti-krullie* *anti-school* *pro-kunstacademie* *anti-slaap* *pro-leuk* *anti-stom* *pro-lieve-mensen* *anti-bijna-alles* *NEE*
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 19:26
xcorienx
Avatar van xcorienx
xcorienx is offline
Planning maken per dag waarin je alles en dan ook alles opschrijft wat je gaat doen tot aan de kleinste dingen en die op de muur hangen. Je vervolgens er aan houden natuurlijk en iedere keer als je een ding hebt gedaan dat wegstrepen (vandaar de kleinste dingen ook opschrijven, dan heb je heel wat meer weg te strepen dan wanneer je er: alles voor engels op zet ipv: zoveel woordjes en die 3 oefeningen ofzo.) Hoe meer je weg kunt strepen, hoe meer voldoening je uit huiswerk maken kunt halen en daarbij kun je zelf ook nog een beloningsysteem maken.
__________________
kuku kristiina helena jonas sussu maris alo max riia leila kristjan liina sixtus karu
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 19:39
pepijn 14
Avatar van pepijn 14
pepijn 14 is offline
ik herken het wel een beetje, ik haalde eerst allemaal 4 en 5 maar toen begon ik toch een beetje ban gte worden om te blijven zitten dus ik ging beter leren en nu haal ik 6en 7vens en een heel soms 8
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 20:47
KissMyJackass
Avatar van KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Dit heb ik zelf ook... dan kom ik thuis, en moet gewoon wat doen, maar dan ga ik eeeeventjes achter de computer, en dan nog eeeventjes dit of dat doen... en dan is t opeens alweer avond
Ik wil hier zelf ook wel graag vanaf, dus heb ook niet echt tips vrees ik

Trouwens, iemand zei dat t hielp om als je van school kwam eerst wat anders te gaan doen, dat is bij mij juist fout, want dan blijf ik bezig met dat andere ding. Als ik van school kom en ik ga gelijk door ben ik tenminste nog een beetje in de 'huiswerkmood'
Maarja misschien is dat voor jou weer anders... Nouja, veel succes, en probeer er iig altijd aan te denken wat de gevolgen zijn als je geen huiswerk maakt!! Blijven zitten enzo, ik neem aan dat je daar geen zin in hebt
__________________
*It's better to be hated for what you are than to be loved for what you are not*
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 20:52
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Huiswerk maken, tsja, dat gaat maar een weekje goed. Daarna val ik weer terug in het oude patroon. Ik ga gewoon één of twee weken voor een schoolexamen-week een paar dagen naar de UBA (Universiteitsbieb). En 't werkt goed!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-04-2003, 21:21
//ItsJustMe\\
Avatar van //ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Ik lees een paar keer dat je moet gaan leren in bieb of studiecentrum,

Maar ik vind dat irritant, mensen in de buurt om me heen.
(ben ook bang om raar te gevonden worden of iig om het te verklaren waarom ik daar dan ga leren)

Citaat:
... schreef op 28-03-2003 @ 19:20:

- ga in huis in een ruimte leren waar GEEN computer staat
Wat als dat thuis niet kan,
of
als je je werk op de computer moet doen?


------------------------------------------------
Tips heb je alleen maar wat aan als je van plan bent ze op te volgen
__________________
Mag ik een samenvatting van de werking van de wereld aub?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 21:33
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
//ItsJustMe\\ schreef op 04-04-2003 @ 22:21:
Ik lees een paar keer dat je moet gaan leren in bieb of studiecentrum,

Maar ik vind dat irritant, mensen in de buurt om me heen.
(ben ook bang om raar te gevonden worden of iig om het te verklaren waarom ik daar dan ga leren)



Wat als dat thuis niet kan,
of
als je je werk op de computer moet doen?


------------------------------------------------
Tips heb je alleen maar wat aan als je van plan bent ze op te volgen
in het geval dat je je huiswerk op de computer moet doen, heb je vast wel zo'n handig familielid die ervoor weet te zorgen dat je het internet enkele uren niet opkan?
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 21:34
//ItsJustMe\\
Avatar van //ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
... schreef op 04-04-2003 @ 22:33:
in het geval dat je je huiswerk op de computer moet doen, heb je vast wel zo'n handig familielid die ervoor weet te zorgen dat je het internet enkele uren niet opkan?
Jah lol,
daar zou ik inprinciepe zelf voor kunnen zorgen jah.

maar misschien heb ik internet nodig of gebruik ik die bij mijn huiswerk??
__________________
Mag ik een samenvatting van de werking van de wereld aub?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 23:08
Kleine Tulp
Avatar van Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
ik heb er zooo erg last van. Mijn beste vriendin ook en als we samen gaan leren belanden we de hele dag agter msn ofzo of we hebben teveel te kletsen. En alleen gaat het al helemaaal nie. Ik doe het leerwerk meestal gewoon in een tussenuur in de studieruimte, en mijn ding is dan weer dat als ik geen tussenuur heb er gewoon een néém..
__________________
ik was dus roos de doos.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 23:33
//ItsJustMe\\
Avatar van //ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
ik doe het meetse op school het liefst tijdens de les of in tussenuur op school.
lukt ook niet altijd soms iets te gezellig in de les.
(wanneer ik het niet kan gebruiken)
IK plan altijd wel redelijk goed,
maar thuis doe ik niks tot zeer weinig.
Hangt beetje van ritme af, heb ik laatste tijd niet echt.
Anders doe ik wel meer.
__________________
Mag ik een samenvatting van de werking van de wereld aub?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 23:39
wilco984
Avatar van wilco984
wilco984 is offline
Heb je broertjes of zusjes ? Die staan er om bekend dat ze graag achter de pc willen.. laat ze dat doen!! dan kan jij er toch niet meer achter en kun je huiswerk maken Succes!! (met je huiswerk)
__________________
It's gonna be one of those days (24)
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 12:34
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
//ItsJustMe\\ schreef op 04-04-2003 @ 22:34:
Jah lol,
daar zou ik inprinciepe zelf voor kunnen zorgen jah.

maar misschien heb ik internet nodig of gebruik ik die bij mijn huiswerk??
lol, je wil me gewoon uitspelen he?!!
Mja, dan zorg je dat enige sites tijdelijk verboden zijn (www.forum.scholieren.com bijvoorbeeld...)
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2003, 20:32
//ItsJustMe\\
Avatar van //ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
... schreef op 05-04-2003 @ 13:34:
lol, je wil me gewoon uitspelen he?!!

nee.

Mja, dan zorg je dat enige sites tijdelijk verboden zijn (www.forum.scholieren.com bijvoorbeeld...)

misschien wel goed idee,
moet ik maar eens gaan doen als ik echt voor m'n examens ga leren.
__________________
Mag ik een samenvatting van de werking van de wereld aub?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie iemand tips??
bejou
9 21-08-2005 14:12
De Kantine Moet morgen afrijden, iemand tips?
Verwijderd
31 04-03-2003 17:59
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Heeft iemand tips om woordjes te leren?
Quiana
7 10-09-2002 14:49
Liefde & Relatie Het is uit, iemand tips?
UFO
8 06-06-2002 10:54
Lichaam & Gezondheid iemand tips??
jasmijntje
5 14-04-2002 17:52
Lichaam & Gezondheid heeft iemand tips..............
someone
8 26-02-2002 11:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.