Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2010, 11:56
ganralph
ganralph is offline
De SP in Amsterdam is met het voorstel gekomen om op scholen informatie te gaan geven over het werk dat ambulancepersoneel doet. Hierdoor hoopt de partij dat het geweld tegen het personeel afneemt.

Hier het artikel op at5.

Vinden jullie dit een goed plan, en denk je dat het helpt tegen geweld?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2010, 13:18
Verwijderd
Ridicuul. Ambulancepersoneel helpt mensen in nood. Daar heb je geen voorlichting voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 13:39
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Ridicuul. Ambulancepersoneel helpt mensen in nood. Daar heb je geen voorlichting voor nodig.
Volgens het artikel is er uit onderzoek gebleken dat mensen dus niet weten wat ambulancepersoneel precies doet en dat ze daardoor gefrustreerd raken als er niet snel naar het ziekenhuis gereden wordt.

Blijkbaar hebben mensen dus nog wel voorlichting nodig. Dat is wel ridicuul misschien, maar als het een feit is zul je daar toch wat aan moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 14:00
Verwijderd
Als het werkt om agressie te verminderen, prima. Ik twijfel echter aan het nut.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 14:24
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Zulke voorlichting moet onderdeel worden van een inburgeringscursus.

Maar dit is misschien wat te snel geredeneerd.
Ik denk wel dat het zal helpen en dat nuttig is. Goed plan dus!
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 14:43
Verwijderd
ik vind dat iedereen die agressief gedrag vertoont tegen hulpverlening direct levenslang kan krijgen, als je zo dom bent verdien je het niet om mee te spelen in de maatschappij.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 15:39
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
welk onderzoek?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 16:07
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
welk onderzoek?
Een onderzoek van een studente van de Universiteit Twente.

Hier wat meer over het onderzoek en het artikel waar de SP haar plan op baseert:
http://www.binnenlandsbestuur.nl/gem...l.389960.lynkx
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 16:52
liza15
liza15 is offline
een GEWELDIG idee

Aangezien mijn vader net weg is bij de Ambulancedienst, en ik er dus ook al heel wat vanaf weet, maar je kunt er niet jong genoeg mee beginnen

Het zou de kans op agressie tegen hulpverleners kunnen verkleinen
Ik zeg; DOEN!


Lisa
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Volgens het artikel is er uit onderzoek gebleken dat mensen dus niet weten wat ambulancepersoneel precies doet en dat ze daardoor gefrustreerd raken als er niet snel naar het ziekenhuis gereden wordt.
Om te weten wat het ambulancepersoneel precies doet moet je opgeleid worden als ambulancepersoneel.

Nokken met die nonsens. Ambulancepersoneel HELPT mensen. Dat is het enige wat er 'voorgelicht' moet worden.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 17:40
Verwijderd
Mensen weten ook niet precies wat een automonteur doet, dus dat geeft je het recht agressief te worden als hij je auto repareert. Wat een kromme redenatie.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 18:15
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Zit je nou expres dom te doen?
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Zit je nou expres dom te doen?
Oh dus jij vindt dat geen kennis hebben van wat de hulpverlener precies doet een vrijbrief is om erop los te rossen?

Leg anders even uit wat je precies bedoelt ofzo.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 18:20
Verwijderd
Geweld tegen hulpverleners voorkom je door consequent bij ieder incident de overlastveroorzakers in elkaar te rossen en hun foto's op internet te zetten. En uiteraard mogen die mongolen nooit meer aanspraak maken op wat voor bijstand dan ook
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Oh dus jij vindt dat geen kennis hebben van wat de hulpverlener precies doet een vrijbrief is om erop los te rossen?

Leg anders even uit wat je precies bedoelt ofzo.
Het zou kunnen dat als mensen beter begrijpen wat ambulancepersoneel doet, ze ook minder snel agressief worden. Niets is een "vrijbrief" voor agressie, maar dat betekent niet dat je agressie van paupers niet kan indammen met beleid.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 18:51
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik vind het heel zinnig om jongeren en kinderen uit te leggen dat een ambulance niet zomaar mensen kan ophalen en in een auto kan schuiven, maar dat er op de plaats van het ongeluk zelf eerst gestabiliseerd moet worden. Daar hoef je heus niet voor opgeleid worden tot ambulanceverpleegkundige.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Het zou kunnen dat als mensen beter begrijpen wat ambulancepersoneel doet, ze ook minder snel agressief worden. Niets is een "vrijbrief" voor agressie, maar dat betekent niet dat je agressie van paupers niet kan indammen met beleid.
Maar er valt toch niets aan te begrijpen? Die paupers noemen een ambulance ook niet ambulance maar ziekenwagen. It's all in the name.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het heel zinnig om jongeren en kinderen uit te leggen dat een ambulance niet zomaar mensen kan ophalen en in een auto kan schuiven, maar dat er op de plaats van het ongeluk zelf eerst gestabiliseerd moet worden. Daar hoef je heus niet voor opgeleid worden tot ambulanceverpleegkundige.
mensen moeten gewoon werk overlaten aan de professionals.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-11-2010, 19:20
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Ach, en de brandweerlieden die de weg geblokkeerd wordt? Moet er ook uitgelegd worden wat de brandweer precies doet? Wat een onzin.

Ik zeg; Ambulancepersoneel laten uitstappen met de defibrillator in de aanslag.
De brandweer mag gewoon doorduwen, wat er onderkomt is een taakje voor het ambulancepersoneel (als ik het goed heb..)
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 19:59
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Persoonlijk denk ik dat als er in het verleden een stringenter immigratiebeleid was en tegenwoordig meer uitwijzingen zouden plaatsvinden dat geweld al minimaal 70% kleiner zou zijn.

Verder zou strenger straffen en ambulancepersoneel voorzien van een taser vast helpen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 21:17
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Wat heeft immigratie hiermee te maken, en waarom denk je dat het zin heeft om mensen te bewapenen?
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 21:43
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Als mensen niet weten wat een ambulance doet, scheelt er wel iets aan het onderwijs in ieder geval :/
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 07:27
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Als mensen niet weten wat een ambulance doet, scheelt er wel iets aan het onderwijs in ieder geval :/
Geef het onderwijs maar de schuld, ik wist als 4-jarige al waar een ambulance voor was. Die informatie hoor je van je ouders mee te krijgen.
Oh, en da's toevallig, dat geldt ook voor; "niet slaan".
Ik zeg dus; gebrek aan opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 08:03
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Geef het onderwijs maar de schuld, ik wist als 4-jarige al waar een ambulance voor was. Die informatie hoor je van je ouders mee te krijgen.
Lijkt me ook, maar als in 8 jaar basisonderwijs nog nooit een ziekenauto langs is gekomen, is het wel een beetje vreemd hoor. Zo moeilijk is het trouwens ook niet.

"Jantje heeft au. Papa belt voor hulp. Daar komt witte auto aan, doet tatutatu). Aardige mevrouwen en meneren nemen Jantje mee naar ziekenhuis, Daar kijkt nmeneer de doktor, en geeft hem medicijnen. Nu heeft Jantje niet meer au. Klaar!"

Kost ook een halve minuut om uit te leggen :/
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 13:17
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Lijkt me ook, maar als in 8 jaar basisonderwijs nog nooit een ziekenauto langs is gekomen, is het wel een beetje vreemd hoor. Zo moeilijk is het trouwens ook niet.

"Jantje heeft au. Papa belt voor hulp. Daar komt witte auto aan, doet tatutatu). Aardige mevrouwen en meneren nemen Jantje mee naar ziekenhuis, Daar kijkt nmeneer de doktor, en geeft hem medicijnen. Nu heeft Jantje niet meer au. Klaar!"

Kost ook een halve minuut om uit te leggen :/
de problemen ontstaan ook niet omdat iemand opgehaald moet worden, het probleem is dat mensen schijnbaar denken dat zo iemand direct in zo'n auto geschoven moet worden, ipv ter plaatse nog even gestabiliseerd. dáár worden mensen onrustig van.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2010, 14:02
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
de problemen ontstaan ook niet omdat iemand opgehaald moet worden, het probleem is dat mensen schijnbaar denken dat zo iemand direct in zo'n auto geschoven moet worden, ipv ter plaatse nog even gestabiliseerd. dáár worden mensen onrustig van.
Nouja, een hele minuut dan.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 14:12
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Nouja, een hele minuut dan.
Nou ja, jij zei: ''Aardige mevrouwen en meneren nemen Jantje mee naar ziekenhuis, Daar kijkt nmeneer de doktor''.

Daaruit blijkt dat jij dus ook niet wist, of er in elk geval niet aan dacht, dat ambulacebroeders ook hulp verlenen (en dus niet alleen maar vervoeren). Dat is juist het probleem volgens dat onderzoek. Mensen verwachten dat hun geliefde vriend of familielid direct wordt weggebracht, en worden kwaad als ze denken dat er niets gebeurt. (''Huh, waarom brengen ze hem niet weg? Jullie moeten opschieten hoor!'')

Als dit voorkomen kan worden met een aflevering van Moffel en Piertje, van Klokhuis, of met een lesuur maatschappijleer, dan moet dat zeker gebeuren.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 14:53
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Nou ja, jij zei: ''Aardige mevrouwen en meneren nemen Jantje mee naar ziekenhuis, Daar kijkt nmeneer de doktor''.

Daaruit blijkt dat jij dus ook niet wist, of er in elk geval niet aan dacht, dat ambulacebroeders ook hulp verlenen (en dus niet alleen maar vervoeren)
Of dacht, laten we t simpel houden
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 15:32
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Nee dat helpt niet want het soort paupers ambulancepersoneel lastig valt is doorgaans niet het gedeelte van de bevolking dat op een zinvolle manier informatie verwerkt dus ik denk niet dat de oplossing ligt in het vergroten van het aanbod informatie.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 18:24
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Nee dat helpt niet want het soort paupers ambulancepersoneel lastig valt is doorgaans niet het gedeelte van de bevolking dat op een zinvolle manier informatie verwerkt dus ik denk niet dat de oplossing ligt in het vergroten van het aanbod informatie.
Prachtig verwoord
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 07:20
Verwijderd
Citaat:
Nee dat helpt niet want het soort paupers ambulancepersoneel lastig valt is doorgaans niet het gedeelte van de bevolking dat op een zinvolle manier informatie verwerkt dus ik denk niet dat de oplossing ligt in het vergroten van het aanbod informatie.
Dat is dan toch weer te simpel gedacht. Zo is bijvoorbeeld bekend dat het aantal tienerzwangerschappen in Nederland per hoofd van de bevolking ongeveer tien keer to laag is als in de VS, terwijl tienerzwangerschappen toch voornamelijk ook in diezelfde laag van de bevolking voorkomen. Daaruit blijkt dat het toch zin kan hebben om informatie te verschaffen aan lager opgeleiden.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 19:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Wie niet weet wat ambulancepersoneel doet, moet je naar je leider brengen. Ten slotte komt zo iemand zonder twijfel niet van deze planeet.


Maar goed, ik heb niet echt het idee dat het begrijpen het probleem vormt bij mensen die agressief zijn tegen ambulancepersoneel. Dat is toch eerder een vreemd soort balorigheid richting elk aspect van 'de samenleving'. Je kunt beter die instelling van balorigheid aanpakken. Daarmee sla je meer vliegen in één klap, want ook politie, brandweer en tal van andere diensten en personen hebben problemen van mensen met die instelling.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 21:53
bakfietsje2
bakfietsje2 is offline
typisch sp... die kereltjes die ambulancepersoneel lastigvalt gaat waarschijnlijk toch niet naar school...
dat is net zoiets als een monument voor respect oprichten in een probleemwijk en hopen dat mensen mekaar dan meer gaan respecteren
compleet zinloos
Met citaat reageren
Oud 17-11-2010, 09:05
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
typisch sp... die kereltjes die ambulancepersoneel lastigvalt gaat waarschijnlijk toch niet naar school...
dat is net zoiets als een monument voor respect oprichten in een probleemwijk en hopen dat mensen mekaar dan meer gaan respecteren
compleet zinloos
wat stel jij dan voor als oplossing?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 17-11-2010, 09:06
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Laten we scholen dan ook maar sluiten. De mensen gaan er toch niet naartoe.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2010, 13:04
Verwijderd
Citaat:
wat stel jij dan voor als oplossing?
Doodmaken!

Sommige mensen verdienen gewoon niet om mee te spelen in onze maatschappij,
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-11-2010, 18:13
bakfietsje2
bakfietsje2 is offline
Citaat:
wat stel jij dan voor als oplossing?
richt je op de scholen in de buurten waar het vaak gebeurd... dan hoeven niet alle kinderen in heel nederland weeeer een saaie voorlichting te krijgen omdat een paar achterlijke mensen besluiten om stoer te doen
Met citaat reageren
Oud 18-11-2010, 13:56
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
richt je op de scholen in de buurten waar het vaak gebeurd... dan hoeven niet alle kinderen in heel nederland weeeer een saaie voorlichting te krijgen omdat een paar achterlijke mensen besluiten om stoer te doen
maar je stelt eerder dat de probleemveroorzakers niet naar school gaan, dus dan los je het nog steeds niet op.

Ik denk zelf dat de huidige generatie ambulancelastigvallers met de schoollessen niet aan te pakken is. Die moeten door de politie maar geleerd worden dat het echt niet mag. Voor de toekomstige lastigvallers is het wel zinnig.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 20-11-2010, 16:57
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Wat heeft immigratie hiermee te maken
Moet ik uitleggen dat het merendeel van de geweldsplegers tegen ambulancepersoneel een "lichtgetint´´ "noord afrikaans" uiterlijk hebben en tussen de 1.70 en 1.75 zijn.

Citaat:
en waarom denk je dat het zin heeft om mensen te bewapenen?
Zodat ze zichzelf kunnen verdedigen uiteraard.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 20-11-2010, 17:04
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Moet ik uitleggen dat het merendeel van de geweldsplegers tegen ambulancepersoneel een "lichtgetint´´ "noord afrikaans" uiterlijk hebben en tussen de 1.70 en 1.75 zijn.
Leg maar uit hoor. Met bron graag.
Citaat:
Zodat ze zichzelf kunnen verdedigen uiteraard.
Ambulancepersoneel is er niet voor om andere mensen te verwonden, en ik denk ook dat maar weinig personeelsleden daar wat voor voelen. Bovendien moet ook het ziekenhuispersoneel zich aan de wet houden, en mag het dus niet knokken.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2010, 18:22
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Ambulancepersoneel is er niet voor om andere mensen te verwonden, en ik denk ook dat maar weinig personeelsleden daar wat voor voelen. Bovendien moet ook het ziekenhuispersoneel zich aan de wet houden, en mag het dus niet knokken.

Jeetje,

Een politieagent is ook gewapend. Hij is er ook niet om anderen te verwonden, hij voelt er waarschijnlijk ook niet veel voor en hij moet zich aan de wet houden. Dan kan je wapens van politieagenten ook wel innemen.

Politieagenten hebben wapens om zich, indien nodig, te verdedigen. Hetzelfde zou moeten gelden voor ambulancepersoneel want zij worden ook vaak genoeg bedreigd.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2010, 18:28
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Jeetje,
Noem me maar gewoon Homo Significans hoor.
Citaat:
Een politieagent is ook gewapend. Hij is er ook niet om anderen te verwonden, hij voelt er waarschijnlijk ook niet veel voor en hij moet zich aan de wet houden. Dan kan je wapens van politieagenten ook wel innemen.

Politieagenten hebben wapens om zich, indien nodig, te verdedigen. Hetzelfde zou moeten gelden voor ambulancepersoneel want zij worden ook vaak genoeg bedreigd.
Een politieagent heeft als taak, zich te bemoeien met geweld. Een verpleger daarentegen niet.

Hieruit volgt, dat een politieagent erop getraind is, hoe (en wanneer) met wapenen om te gaan. Bij verplegers is dat overduidelijk niet het geval: dat zijn dus leken.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2010, 18:43
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Een politieagent heeft als taak, zich te bemoeien met geweld. Een verpleger daarentegen niet.
Ze krijgen beide te maken met geweld.

Citaat:
Hieruit volgt, dat een politieagent erop getraind is, hoe (en wanneer) met wapenen om te gaan. Bij verplegers is dat overduidelijk niet het geval: dat zijn dus leken.
Daar kan ook wat aan gedaan worden.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2010, 18:49
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Daar kan ook wat aan gedaan worden.
Door alle verplegers ook nog eventjes naar de politieacademie te laten gaan? En hoe zit het dan met bijvoorbeeld leraren die geconfronteerd worden met geweld door leerlingen? Ook eventje een rondje politieacademie? En met caissieres met geweld door ontevreden klanten?
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2010, 18:59
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Door alle verplegers ook nog eventjes naar de politieacademie te laten gaan? En hoe zit het dan met bijvoorbeeld leraren die geconfronteerd worden met geweld door leerlingen? Ook eventje een rondje politieacademie? En met caissieres met geweld door ontevreden klanten?
Als ambulancepersoneel wordt begreigd (lees: gehinderd in hun werk) kan dat levens kosten. Dat is niet het geval bij leraren en cassieres. Ook kunnen leraren en cassieres veel sneller hulp krijgen van anderen omdat die in de buurt zijn (personeel op school en medewerkers van de winkel). Ambulancepersoneel heeft dat niet altijd, bijvoorbeeld wanneer iemand een hartaanval heeft gekregen en de familieleden (in hetzelfde huis) het ambulancepersoneel gaan hinderen in hun werk.

Verder is het helemaal niet moeilijk om te leren omgaan met een bus pepperspray. Een korte cursus is genoeg, ambulancepersoneel kan dat zeker goed omdat ze indien nodig meteen zorg kunnen verlenen. Deze maatregel is goed om tijd te rekken totdat de politie er is.

Wat is het probleem hiermee?
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2010, 19:09
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Dit: ''Pepper spray is an inflammatory. It causes immediate closing of the eyes, difficulty breathing, runny nose, and coughing. (...) For those with asthma, taking other drugs, or subject to restraining techniques which restrict the breathing passages, there is a risk of death.'' - http://en.wikipedia.org/wiki/Pepper_spray#Effects

Geen goed spul dus, en zeker niet om te gebruiken boven het lichaam van een gewonde. En ook zal het je hartaanval vast niet goed doen.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2010, 19:25
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Dit: ''Pepper spray is an inflammatory. It causes immediate closing of the eyes, difficulty breathing, runny nose, and coughing. (...) For those with asthma, taking other drugs, or subject to restraining techniques which restrict the breathing passages, there is a risk of death.'' - http://en.wikipedia.org/wiki/Pepper_spray#Effects

Geen goed spul dus, en zeker niet om te gebruiken boven het lichaam van een gewonde. En ook zal het je hartaanval vast niet goed doen.
Wat maakt het uit dat het 'geen goed' spul is? Als iemand je bedreigd en levens in gevaar brengt kan je dat toch wel gebruiken, het zorgt er voor dat iemand zo'n ogen meteen dicht doet, moeilijk kan ademen, loopneus en hoesten. Dit valt ontzettend mee en het zorgt er voor dat diegene je een tijdje niet lastig valt. Prima spul dus om te gebruiken.

Daar komt nog bij dat ambulancebroeder altijd met z'n tweeën zijn en dat de een de belager best weg kan duwen. Het risico dat je de patient raakt is daarom ook best klein.



Je kunt aardig nauwkeurig richten. Het spreekt toch vanzelf dat zulke mensen niet richten op de patient?
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2010, 19:58
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Wat maakt het uit dat het 'geen goed' spul is? Als iemand je bedreigd en levens in gevaar brengt kan je dat toch wel gebruiken, het zorgt er voor dat iemand zo'n ogen meteen dicht doet, moeilijk kan ademen, loopneus en hoesten. Dit valt ontzettend mee en het zorgt er voor dat diegene je een tijdje niet lastig valt. Prima spul dus om te gebruiken.
Heb je dit wel gelezen?

For those with asthma, taking other drugs, or subject to restraining techniques which restrict the breathing passages, there is a risk of death.

Citaat:
Daar komt nog bij dat ambulancebroeder altijd met z'n tweeën zijn en dat de een de belager best weg kan duwen. Het risico dat je de patient raakt is daarom ook best klein.
En dan kun je de belager ook meteen even meenemen naar het ziekenhuis.


Ik wil niet dat grote groepen mensen in Nederland een verboden wapen in bezit krijgen en nog gebruiken mogen ook.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2010, 20:16
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Heb je dit wel gelezen?

For those with asthma, taking other drugs, or subject to restraining techniques which restrict the breathing passages, there is a risk of death.
Ja, ik heb het wel gelezen maar ik vond het niet nodig om dat ook nog mee te nemen. Ik dacht dat je wel door had dat het geen punt zou zijn.

Als je moest kiezen: of patient dood doordat een belager de zorg hinderde of de belager dood doordat hij/zij astma had of medicijnen nam doordat er met pepperspray werd gespoten is die keuze voor mij niet moeilijk. Klinkt hard maar zo is het wel. (om het even op extremen te gooien zoals jij ook doet)

Eigen risico. En zoveel mensen hebben geen astma of nemen medicijnen. Waarschijnlijk weten ze dat wel dus het is dom om je leven te riskeren om alleen maar wat ambulancepersoneel lastig te kunnen vallen.
En ze kunnen indien nodig (zoals ik al zei) daarna snel weer zorg krijgen en dat verkleint de kans op sterfte ook weer natuurlijk. Maar de andere patient gaat natuurlijk voor.

En als dat risico op sterfte zo groot was zou de politie ook niet zo vaak pepperspray gebruiken. Als je niet meewerkt krijg je zomaar pepperspray in je gezicht en het zal vast wel goed onderzocht zijn. Ik vertrouw erop dat het wel meevalt omdat de politie ook zo vaak pepperspray gebruikt. Het idee is hetzelfde.

Citaat:
En dan kun je de belager ook meteen even meenemen naar het ziekenhuis.
Helaas, maar als het nodig is, dan is het nodig. Liever twee mensen in het ziekenhuis dan een persoon dood. (dit is het belangrijkste punt, je kunt wel allemaal kleine negatieve punten opnoemen maar het weegt allemaal echt niet op tegen de dood van iemand doordat ambulancepersoneel werd gehinderd.)

Citaat:
Ik wil niet dat grote groepen mensen in Nederland een verboden wapen in bezit krijgen en nog gebruiken mogen ook.
Als je je netjes gedraagt tegenover ambulancepersoneel heb je absoluut niks te vrezen. Daarom is het ook handig om voorlichting te geven op scholen hierover.

Een combinatie van voorlichting en pepperspray lijkt me prima. Zo kunnen mensen ook ingelicht worden over de combinatie tussen pepperspray en medicijnen/astma en kunnen eventuele belagers de risico's afwegen. (om het weer over OT te doen)

En tja, een grote groep is natuurlijk ook weer relatief. Het valt heus wel mee. Zoals je zelf al zei heeft een ambulancebroeder er ook geen zin in om pepperspray te gebruiken omdat het ook weer extra gezeur geeft. Daarom zal hij/zij het ook alleen gebruiken in extreme gevallen en voor mensen die echt de boel zitten te verzieken en het leven van de patient in gevaar brengen.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2010, 20:52
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Waarschijnlijk weten ze dat wel dus het is dom om je leven te riskeren om alleen maar wat ambulancepersoneel lastig te kunnen vallen.
Je denkt toch niet dat het een zorgvuldig overwogen beslissing is, ambulancepersoneel lastig te vallen?
Citaat:
Als je niet meewerkt krijg je zomaar pepperspray in je gezicht
Bij mijn weten mag dat alleen als je agressief reageert op de politieagenten.


Zijn er geen betere manieren om ervoor te zorgen, dat verpleegkundigen hun werk uitvoeren kunnen?
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:19.