Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2003, 16:37
Verwijderd
Maar AGP is toch niet enkel en alleen gericht op het gebruiken van systeem geheugen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2003, 17:14
Verwijderd
Citaat:
PIE schreef:
Maar AGP is toch niet enkel en alleen gericht op het gebruiken van systeem geheugen?
Nee, dat is wel zo

Het is natuurlijk meer dan alleen dat: het is gewoon de koppeling tussen de northbridge en de videokaart. Als die sneller wordt, wordt dus alle dataverkeer sneller: texturing, command queuing, noem maar op.

En Atje: op dit moment heb je niets aan AGP8x. Het is niet noemenswaardig sneller dan AGP4x. Overigens zijn een hoop AGP8x kaarten wel hoger geklokt dan hun AGP4x-tegenhangers, dus dat zou een reden kunnen zijn om ze te kopen. Maar puur voor die AGP-snelheid hoef je het niet te doen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 10:19
LB06
LB06 is offline
Waarom geen Radeon 9500(pro) voor een paar €€ meer? Het hele grote voordeel is dat je deze middels een SoftR9700-patch kunt omtoveren tot een 9700(pro), zonder enige aanspraak op garantie te verliezen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 12:28
Verwijderd
Citaat:
LB06 schreef:
Waarom geen Radeon 9500(pro) voor een paar €€ meer? Het hele grote voordeel is dat je deze middels een SoftR9700-patch kunt omtoveren tot een 9700(pro), zonder enige aanspraak op garantie te verliezen.
http://gathering.tweakers.net/forum/...essages/696590

Ten eerste, een Radeon 9500 PRO kun je niet modden naar een 9700 (PRO). Ten tweede, ik zou die gok niet nemen: het is bekend dat ongeveer 40% van de kaarten die aldus gemod zijn, last hebben van het schaakbord-effect en dus onspeelbaar zijn. Als je de gelegenheid hebt die kaart te testen in de winkel kun je het wel doen als je een goed exemplaar te pakken hebt, maar ik zou er zelf niet op gokken.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 15:00
alwaysgood
alwaysgood is offline
ik heb een p4 2.53 +128md drr kaart +512drr geheugen
mij scoren is bij 3dmark 5228 is dat goed ??????
__________________
Do or do not. There's no try
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 16:23
Phreak
Avatar van Phreak
Phreak is offline
Citaat:
alwaysgood schreef:
ik heb een p4 2.53 +128md drr kaart +512drr geheugen
mij scoren is bij 3dmark 5228 is dat goed ??????
Welke Kaart heb je ? Iig te lage score
__________________
Enlightenment is LIEV!! :P
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Courage schreef:
Welke Kaart heb je ? Iig te lage score
Dat dacht ik ook, zelfs met een Xabre 128Mb haal je nog wel meer dan dat

Ik zit zelf ook rond de 5000-5100 met een Pentium-4 1500 MHz, 256Mb PC800 Rambus, en een Club3D GF2 Ti 64mb DDR 260/450...dat lijkt me redelijk normaal
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 19:06
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
nare man schreef:
http://gathering.tweakers.net/forum/...essages/696590

Ten eerste, een Radeon 9500 PRO kun je niet modden naar een 9700 (PRO). Ten tweede, ik zou die gok niet nemen: het is bekend dat ongeveer 40% van de kaarten die aldus gemod zijn, last hebben van het schaakbord-effect en dus onspeelbaar zijn. Als je de gelegenheid hebt die kaart te testen in de winkel kun je het wel doen als je een goed exemplaar te pakken hebt, maar ik zou er zelf niet op gokken.
Is iets wat je uit kunt proberen. Als je schaakborden krijgt, jammer dan. Dan maar geen 9700. Dan uninstall je de software weer en ga je terug naar je normale 9500. Nice try.

En 60% successrate dus ongeveer.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 19:28
alwaysgood
alwaysgood is offline
wat voor kaart jah ati hee gf3 das rotzooi maar het belangrijkte is goeien drivers draaien met je video kaart
maar jullie hebben alleen maat over die en die kaart maar
drivers zijn net zo belangrijk
__________________
Do or do not. There's no try
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 19:52
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
alwaysgood schreef:
wat voor kaart jah ati hee gf3 das rotzooi maar het belangrijkte is goeien drivers draaien met je video kaart
maar jullie hebben alleen maat over die en die kaart maar
drivers zijn net zo belangrijk
Dat laatste kan ik wel volgen en ben ik ook volkomen met je eens, maar het begin van je zin moet je denk ik even verduidelijken.

Qua drivers zijn de Detonators wel lekker ja. Maar ATi maakt ook geen slechte drivers hoor.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 20:05
Blizz
Avatar van Blizz
Blizz is offline
ik heb superl33te drivers op m'n geforce 2 mx400 , hij blaast echt een radeon 9700pro eruit!
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 20:30
alwaysgood
alwaysgood is offline
ik heb superl33te drivers op m'n geforce 2 mx400 , hij blaast echt een radeon 9700pro eruit! wat is je scoren bij 3dmark ?????
bilzz



wat ik bedoel met g3 de kaarten van gf zijn wel goed maar
de drivers waar mee gf draaien die maken de het verschil
als ati ook eens goeien drivers maken dan is ati gewoon een goeien kaart



ojaa ierdeen roept gf is goed maar de g4 komt uit maar
waarom heeft ati al een kaart gemaakt die als ik me niet vergis op 512drr loopt ???? ik had zoiets gehoord
__________________
Do or do not. There's no try
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 20:37
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
alwaysgood schreef:
ik heb superl33te drivers op m'n geforce 2 mx400 , hij blaast echt een radeon 9700pro eruit! wat is je scoren bij 3dmark ?????
bilzz



wat ik bedoel met g3 de kaarten van gf zijn wel goed maar
de drivers waar mee gf draaien die maken de het verschil
als ati ook eens goeien drivers maken dan is ati gewoon een goeien kaart



ojaa ierdeen roept gf is goed maar de g4 komt uit maar
waarom heeft ati al een kaart gemaakt die als ik me niet vergis op 512drr loopt ???? ik had zoiets gehoord

typ es beter
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 20:45
Whazzzjaaaap!!!
Whazzzjaaaap!!! is offline
Citaat:
Courage schreef:
OEM = alleen het product zelf, meestal ook nog eens voorzien van een extra korte garantieperiode
OTES is hetzelfde?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 20:46
de postbode
Avatar van de postbode
de postbode is offline
Citaat:
alwaysgood schreef:
ik heb superl33te drivers op m'n geforce 2 mx400 , hij blaast echt een radeon 9700pro eruit! wat is je scoren bij 3dmark ?????
bilzz



wat ik bedoel met g3 de kaarten van gf zijn wel goed maar
de drivers waar mee gf draaien die maken de het verschil
als ati ook eens goeien drivers maken dan is ati gewoon een goeien kaart



ojaa ierdeen roept gf is goed maar de g4 komt uit maar
waarom heeft ati al een kaart gemaakt die als ik me niet vergis op 512drr loopt ???? ik had zoiets gehoord
1. de opmerking van blizz was denk ik ligtelijk sarcastisch natuurlijk heb je goede drivers nodig bij een videokaart. maar zelf met de beste drivers die je kan maken blijft de kaart gebonden aan zijn hardware.

2. gf3 is idd een goed voorbeeld wat betreft drivers. toen nvida met de gf3 kwam was ie nouwelijks sneller dan zijn voorganger. maar met een driver update liep de kaart opeens rondjes om een gf2. ati heeft in zijn verleden idd nog al wat problemen met drivers gehad. maar op het moment is het wel ok. geruchten zijn dat er binnenkort nieuwe drivers voor de 9xxx series aankomen. al hoewel die geruchten na het slecht presteren van de FX weer wat zijn afgezwakt.

3. omdat in het geval van de topic starter voor namenlijk de iets minder dure kaarten aan bod komen. de snelste kaarten op het moment zijn de 9700pro van ati en de FX van nvida. waarbij de 9700pro kwa geluid/prestatie/kosten het beste presteerd.

-de postbode-
__________________
ik ben een konijn
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 21:29
Blizz
Avatar van Blizz
Blizz is offline
Citaat:
de postbode schreef:
1. de opmerking van blizz was denk ik ligtelijk sarcastisch natuurlijk heb je goede drivers nodig bij een videokaart. maar zelf met de beste drivers die je kan maken blijft de kaart gebonden aan zijn hardware.

2. gf3 is idd een goed voorbeeld wat betreft drivers. toen nvida met de gf3 kwam was ie nouwelijks sneller dan zijn voorganger. maar met een driver update liep de kaart opeens rondjes om een gf2. ati heeft in zijn verleden idd nog al wat problemen met drivers gehad. maar op het moment is het wel ok. geruchten zijn dat er binnenkort nieuwe drivers voor de 9xxx series aankomen. al hoewel die geruchten na het slecht presteren van de FX weer wat zijn afgezwakt.

3. omdat in het geval van de topic starter voor namenlijk de iets minder dure kaarten aan bod komen. de snelste kaarten op het moment zijn de 9700pro van ati en de FX van nvida. waarbij de 9700pro kwa geluid/prestatie/kosten het beste presteerd.

-de postbode-
was een BEETJE sarcastisch bedoelt ja .
Maar over die fx, gister stond bij tweakers dat gainward een fx gaat uitbrengen met superstille koeling. 7 db ofzo?
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Blizz schreef:
was een BEETJE sarcastisch bedoelt ja .
Maar over die fx, gister stond bij tweakers dat gainward een fx gaat uitbrengen met superstille koeling. 7 db ofzo?
Dat zou netjes zijn. Als het een innovatief principe is mogen ze het wel meteen toepassing om CPU's te koelen.

En om nog maar even in te gaan op alwaysgood: natuurlijk zijn drivers heel belangrijk. Een bepaalde core komt pas goed tot z'n recht met goede drivers. ATI heeft op dat punt meer in te halen dan NVidia. ATi is eigenlijk pas met de Radeon weer terug in the picture, terwijl NVidia sinds de TNT eigenlijk niet meer van de hoogste plaats is weggeweest.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 21:45
Blizz
Avatar van Blizz
Blizz is offline
volgens die posters daar was geloof ik 7db nieteens te horen, practisch stil ofzo, 10db zou bibliotheek zijn ofzo en 70db een autosnelweg op 25 meter afstand (dat is het geluid dat hij maakt volgens reviews van hardocp enzo)
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 21:46
Phreak
Avatar van Phreak
Phreak is offline
Citaat:
Blizz schreef:
was een BEETJE sarcastisch bedoelt ja .
Maar over die fx, gister stond bij tweakers dat gainward een fx gaat uitbrengen met superstille koeling. 7 db ofzo?
Idd, maar of hij ook werkelijk optimaal zijn werk doet blijft de vraag. Of hij werkt supertstil maar werkt NIET optimaal, of werkt hij optimaal maar dan met een opstijging van een Boeing 747. Het is ( Wat ik nu denk ) Onmogelijk.
__________________
Enlightenment is LIEV!! :P
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 00:22
Verwijderd
De enige manier om 'm stiller en koeler te krijgen is gewoon een fijner productieproces te gebruiken...waar worden die FX'jes nu mee gebakken, 0.13mu ofzo?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 08:02
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Stille GeForce FX:

http://www.tweakers.net/nieuws/25321

NV30 wordt middels 0.13 micron gefabriceerd yep.

ATi Radeon 9500/9700 wordt op 0.15 micron gefabriceerd, een goede keuze, want de yields zijn heel hoog en nVidia heeft veel problemen met de overschakeling naar 0.13 micron gehad.

Yields = percentage succesvolle cores bij productieproces. Een yield van 80% betekent dus dat 80% werkt en 20% niet werkt. Dus hoe hoger de yields, des te goedkoper de cores te fabriceren zijn en dus hoe lager de kostprijs.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 15:49
alwaysgood
alwaysgood is offline
okee ik zal beter typen
maar dit is van een vriend van me en niet mij eigen
naam die heb ik niet duzz niet zeuren
__________________
Do or do not. There's no try
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 16:47
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Whazzzjaaaap!!! schreef:
OTES is hetzelfde?
Abit OTES

Outside Thermal Exhaust System.

Zoiets als de GeForce FX nu heeft. De warme lucht wordt meteen naar buiten gedreven. Is een patent wat Abit heeft, maar zoveel stelt het niet voor. Het is niet bepaald stil en echt goed koelt het niet.

Abit kan beter moederbordjes blijven maken.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 01:23
Blizz
Avatar van Blizz
Blizz is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Abit OTES



Abit kan beter moederbordjes blijven maken.
vreselijke ervaringen gehad met 2 abit mobo's

opheffen maar?
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 07:18
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Is iets wat je uit kunt proberen. Als je schaakborden krijgt, jammer dan. Dan maar geen 9700. Dan uninstall je de software weer en ga je terug naar je normale 9500. Nice try.

En 60% successrate dus ongeveer.
Ja en mocht het niet lukken heb je nog altijd die 9500 en die is beter dan de Ti4200
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 08:10
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Blizz schreef:
vreselijke ervaringen gehad met 2 abit mobo's

opheffen maar?
Nouja Abit was wel één van de eersten die goede overclockbordjes maakte.. heb zelf ook een Abit KT7 gehad, maar nu ben ik Abit af.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 08:10
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
LB06 schreef:
Ja en mocht het niet lukken heb je nog altijd die 9500 en die is beter dan de Ti4200
Idd

Worth a try, werkt het niet, jammer.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 15:56
Whazzzjaaaap!!!
Whazzzjaaaap!!! is offline
Nou, ik heb mn Kaartje besteld!! Het is toch Ti4200 met 128 MB geworden, want het was wel gunstig om die te kopen. Ik krijg hem als het goed is komende week, dus daar heb ik wel zin in!!

Iedereen bedankt voor de tips enzow...

dagg....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:36.