Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2004, 13:48
mirrie-1986
Avatar van mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
Ik doe me presentatie over kinderarbeid, met een vriendin.
ik moet het over kinderarbeid houden omdat onze pws daarook overging.
Maar nu moeten we dingen gaan bedenken die onze presentatie origineler kan maken.
Wie heeft ideeen?

Zelf hebben we al een paar ideetjes, zo willen we aan het begin van de inleiding beginnen met het laten zien van een filmpje over kinderarbeid.

Ik heb de presentatie pas in week 17/18. Maar in week 14 moeten we onze bouwplan al inleveren. Wie heeft ideeen?
__________________
All you need is love!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2004, 13:52
mirrie-1986
Avatar van mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
Het is trouwens voor het vak nederlands
__________________
All you need is love!!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 13:57
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
je zou de klas kunnen betrekken door het verzinnen van een stelling en die dan in de les te poseren zodat de klas erop kan reageren.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 14:01
Verwijderd
Misschien kun je in de klas inventariseren wat voor kleding- schoenen- en tassenmerken er in gebruik zijn en van deze producten aangeven of ze wel of niet door arme zielige kindertjes worden gemaakt (maak vantevoren een lijst van merken die je in je klas regelmatig ziet en of hier wel of geen kinderarbeid bij gebruikt is, dan kun je die merken gaan bespreken)
(Zorg wel dat het niet al te moraliserend is want vandaag heb ik geleerd dat "de jeugd doodziek wordt van al dat gemoraliseer", maar als je daar zelf ook in een truitje van de hennes staat zal dat geen probleem zijn )
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 14:52
mirrie-1986
Avatar van mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
het is niet in de klas, maar voor 6 á 8 personen.
Dan hebben we ook nog een nederlandse leraar/lerares erbij zitten en mijn 1e profielwerkstukbegeleider.
Het zijn leuke ideeën, maar meer ideeen zijn welkom!
__________________
All you need is love!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:52.