Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2006, 16:11
Maresha
Maresha is offline
wat ik me af vroeg, hoelang kan een mens zonder vocht leven?

kwam gewoon even in me op haha
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 16:17
Larry Flint
Larry Flint is offline
gister bij "i shouldn't be alive" waren er 2 mannen die 3 hele dagen zonder water zaten, de 4e dag werden ze opgepikt.
ze zeiden dat de langst gemeten tijd om zonder water te kunnen 3 dagen was, en die mannen hebben het dus een halve dag langer volgehouden, maar ik denk dat je niet veel langer dat dat zonder kunt.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 16:40
Verwijderd
Veertig dagen zonder voedsel, drie dagen zonder water, acht minuten zonder ademhaling.

En verder zal het wel persoonlijk zijn en liggen aan hoeveel vet je hebt, hoeveel vocht je kan vasthouden en hoe groot je longinhoud is.

Kan dus best zijn dat die mannen 3,5 dag zonder water zaten. Kan ook best zijn dat een stel andere mannen na 2,5 dag al dood zouden gaan.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 19:18
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Er is een film gemaakt, nl. Eight Days to Live, over een jongen die na een auto-ongeluk pas 8 dagen later werd terug gevonden. Het is gebaseerd op een waar gebeurd verhaal (dus deze jongen, Joe Spring, heeft dit echt meegemaakt). In de film is hij er zo erg aan toe, dat het me sterk lijkt dat ie aan vocht is geraakt. Hij lag in de bossen, ijskoud, geen sneeuw. Dit is dan toch onmogelijk?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 19:20
Aristidis
Avatar van Aristidis
Aristidis is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 29-08-2006 @ 20:18 :
Er is een film gemaakt, nl. Eight Days to Live, over een jongen die na een auto-ongeluk pas 8 dagen later werd terug gevonden. Het is gebaseerd op een waar gebeurd verhaal (dus deze jongen, Joe Spring, heeft dit echt meegemaakt). In de film is hij er zo erg aan toe, dat het me sterk lijkt dat ie aan vocht is geraakt. Hij lag in de bossen, ijskoud, geen sneeuw. Dit is dan toch onmogelijk?
het is een gemiddelde, er zijn mensen die minder lang kunnen en mensen die langer kunnen.
waarschijnlijk is bij het gemiddelde ervan uit gegaan dat iemand ook beweegt, waarbij je meer vocht verliest.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 11:42
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Aristidis schreef op 29-08-2006 @ 20:20 :
het is een gemiddelde, er zijn mensen die minder lang kunnen en mensen die langer kunnen.
waarschijnlijk is bij het gemiddelde ervan uit gegaan dat iemand ook beweegt, waarbij je meer vocht verliest.
+ dat het koud was, als het wat kouder is kun je langer overleven.
Mensen die onder het ijs raken kunnen na langere tijd nog gereanimeerd worden vergeleken met mensen die verzuipen in de tropen, kan echt een paar minuten schelen... wat best veel is voor iemand die onder water is
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 11:51
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Eten & Drinken ---> Lichaam & Gezondheid
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 13:01
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Ik zou juist denken dat de kou het nog gevaarlijker maakt. Je lichaam moet toch meer energie verbruiken om zich warm te houden?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 13:56
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 01-09-2006 @ 14:01 :
Ik zou juist denken dat de kou het nog gevaarlijker maakt. Je lichaam moet toch meer energie verbruiken om zich warm te houden?
Kou brengt inderdaad andere gevaren met zich mee...
Maar als je verzuipt is je overlevingskans groter als je dat doet in koud water.
Iig, dat is mij 13 jaar lang wijs gemaakt bij de reddingsbrigade
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 14:50
Verwijderd
Als je verdrinkt in koud water dan raakt je lichaam onderkoeld, waardoor je hartslag vertraagt. Ergo, je gebruikt minder zuurstof. het is waar wat MTpower zegt.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Muchacha schreef op 01-09-2006 @ 14:01 :
Ik zou juist denken dat de kou het nog gevaarlijker maakt. Je lichaam moet toch meer energie verbruiken om zich warm te houden?
ja, maar vocht wordt vooral gebruikt om het lichaam af te koelen. en bij de verbranding van voedsel komt er onder andere ook water vrij, dus het lijkt me dat koud weer zou helpen om langer zonder water te kunnen. (maar hoeveel het scheelt - dunno.)
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #22
Bloem
500 14-01-2009 19:11
Verhalen & Gedichten Winnaars(!) van de verhalenwedstrijd! Simoen & LUH-3417
Verwijderd
35 03-01-2005 18:30
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 13:50
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Het Nevelingenlied
Verwijderd
0 14-11-2004 17:06
Verhalen & Gedichten Wilt u dit even keuren
lestat080
14 29-03-2004 21:30
Verhalen & Gedichten Geef je mening over deze tekst
lestat080
31 29-03-2004 16:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.