Oud 14-09-2009, 17:32
Larry Flint
Larry Flint is offline
Omdat er potdorie nog geen nieuwe aangemaakt was! .

Ik lees momenteel The Monk van Lewis voor school .

Vorig deel:
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1737880
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Advertentie
Oud 14-09-2009, 17:45
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Woeste Hoogten
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 14-09-2009, 18:24
wup
wup is offline
Fraction of the whole, Steven Toltz
Oud 14-09-2009, 21:29
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Fraction of the whole, Steven Toltz
En en en wat vind je er van?! Ik vond het zo mooi! Heel heftig maar zo mooi.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 15-09-2009, 20:01
wup
wup is offline
Ben net begonnen, dus over het verhaal kan ik nog weinig zeggen. Maar zijn schrijfstijl bevalt me erg goed!
Volgens mij hebben wij een beetje dezelfde boekensmaak trouwens, altijd leuk om te lezen wat jij leest
Oud 15-09-2009, 21:26
JustADreamer
JustADreamer is offline
De paardenjongen van Rupert Isaacson, of eigenlijk heb ik hem net uit.
Weet nog niet welk boek ik hierna ga lezen, waarschijnlijk iets van Paulo Coelho.
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Oud 16-09-2009, 11:17
lantaarnpaal
lantaarnpaal is offline
Citaat:
Woeste Hoogten
hm, die moest ik vorig jaar voor mijn studie lezen. drama.

momenteel bezig in 'A passage to India' voor de studie, en daarnaast: gesprekken met Kafka - Gustav Janouch.
Oud 16-09-2009, 14:59
Sabine...
Avatar van Sabine...
Sabine... is offline
geen tweede kans
Oud 16-09-2009, 19:41
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Fraction of the whole, Steven Toltz
Dat heb ik ook gelezen, zo wil ik ook schrijven!

Ik lees nog steeds Woeste Hoogten want ik ben nogal druk, maar ik vind het een fijn boek
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 16-09-2009, 21:24
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
The time traveler's wife - Audrey Niffenegger.

Oprah's keuze en ook een aankomende verfilming dacht ik. Ik moet nog beginnen, dus merk het wel.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Oud 16-09-2009, 21:31
Whispers
Whispers is offline
Joey Goebel - Het kan altijd erger.

Leuk verhaal, jammer dat ze hem niet in het Engels in de bib hadden.
Oud 18-09-2009, 19:47
Larry Flint
Larry Flint is offline
Jane Eyre - Brönte weer, voor school, en voor mezelf Slaughterhouse Five - Vonnegut
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 19-09-2009, 17:14
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Paolo Giordano - De eenzaamheid van de priemgetallen.

Eindelijk weer eens een goed boek!
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 19-09-2009, 18:23
Lydia Field
Avatar van Lydia Field
Lydia Field is offline
Creating Unforgettable Characters by Linda Seger. Boring as hell, veel te veel psychologische bullshit.
__________________
Nee ik heb geen MSN, kun je niet gewoon praten?
Oud 19-09-2009, 19:03
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
@ Aurora: zoo mooi <3

@ topic: Ik lees Omega Minor van Paul Verhaeghen voor de tweede keer en ik vind 'm nog net zo geweldig. Ik ben passief bezig in The Hitchhiker's Guide to the Galaxy maar ik heb alle belangrijke dingen al gehad dus ik ben niet zo gemotiveerd meer. Ennn ik lees The New Humanities Reader met essays van allemaal mensen, deels voor school, deels omdat het ontzettend interessant is. Binnenkort ga ik nog beginnen aan Anna Karenina van onze grote Russische vriend Tolstoj.

En ik heb net De ruimte van Sokolov gelezen, van Leon de Winter. Dat was gaaf.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 20-09-2009, 12:25
MissKim
Avatar van MissKim
MissKim is offline
Het zaad van gisteren.
Uit de serie van Verginia Andrews
Deel 1: Bloemen op zolder
Dee; 2: Bloemen in de wind
Deel 3: Als er doornen zijn
en nu deel 4 het zaad van gisteren
Oud 20-09-2009, 15:35
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
En de colleges zijn weer begonnen, dus ik lees een boek voor een college: Life and fate - Grossman
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 22-09-2009, 10:11
Verwijderd
Leven en lot - Vassili Grossman

Best wel heftig, maar o zo prachtig (:
Ads door Google
Oud 22-09-2009, 11:39
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Hans Christian Andersen - De Storm Verplaatst De Uithangborden

Zijn vertelsels blijven kinderlijk leuk!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 22-09-2009, 13:50
Larry Flint
Larry Flint is offline
Jane Eyre is uit, had niet verwacht dat ik het zo mooi zou vinden . Misschien straks Slaughterhouse Five ook uitlezen en dan weer verder lezen voor school.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 23-09-2009, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Hans Christian Andersen - De Storm Verplaatst De Uithangborden

Zijn vertelsels blijven kinderlijk leuk!
Ja! Ik vind die ene zo mooi met oude mensen op een bankje en het vlierbessenvrouwtje ofzo, of hoe die dan ook ging. Al lang niet meer gelezen, maar het haalt het bij Sneeuwmeisje
Oud 23-09-2009, 21:06
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Wolkenatlas.

Prachtig boek, ik kan het iedereen aanraden. ^^

Daarnaast ben ik net begonnen met 'Godverdomse dagen op een godverdomse bol', voor Inktaap (iets van school).
Oud 24-09-2009, 16:56
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Wolkenatlas.

Prachtig boek, ik kan het iedereen aanraden. ^^

Daarnaast ben ik net begonnen met 'Godverdomse dagen op een godverdomse bol', voor Inktaap (iets van school).
Ik heb me ook min meer of meer gedwongen voor de Inktaap opgegeven, maar heb die boeken nog niet. Ik zal ze dit jaar dus nog wel moeten lezen.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 24-09-2009, 16:58
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Ja! Ik vind die ene zo mooi met oude mensen op een bankje en het vlierbessenvrouwtje ofzo, of hoe die dan ook ging. Al lang niet meer gelezen, maar het haalt het bij Sneeuwmeisje
Haha, ik ken dat verhaaltje niet, maar ik weet zeker dat het leuk is. Maar ik zat dus in de media/biliotheek op school en had niets te doen, toen zag ik een heel groot en dik boek van Andersen liggen en ben begonnen te lezen, totdat de bel ging. Volgende keer zal ik dat verhaaltje proberen op te zoeken.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 25-09-2009, 10:02
Larry Flint
Larry Flint is offline
Helaas nog steeds bezig in Slaughterhouse Five, en ondertussen ook in Henry Miller's Crucible en Toni Morrison's Paradise
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Advertentie
Oud 25-09-2009, 10:49
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Wolkenatlas.

Prachtig boek, ik kan het iedereen aanraden. ^^

Daarnaast ben ik net begonnen met 'Godverdomse dagen op een godverdomse bol', voor Inktaap (iets van school).
Jeetje, ben jij echt vijftien? Als in: wat lees jij dan ontzettend intelligente boeken, ik vond Wolkenatlas echt niets, veel te moeizaam en moeilijk voor mij, terwijl ik toch Literatuurwetenschap gedaan heb... Maar misschien zegt dat meer over mij dan over jou

Ik lees nu Bruidsvlucht en ik vind het helemaal leuk, al ben ik pas een paar bladzijdes ver.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 26-09-2009, 20:21
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Niccolò Ammaniti - Zo God het wil

Tot nu toe ben ik er erg positief over
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 26-09-2009, 20:27
Larry Flint
Larry Flint is offline
^ Oh wat goed om te horen! Ik heb Ik ben niet bang en Ik haal je op, ik neem je mee van Ammaniti gelezen en was daar super enthousiast over, echt prachtig. Heb deze net gekocht, maar voorlopig nog geen tijd om te lezen Laat je horen hoe je hem uiteindelijk vond?
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 28-09-2009, 08:44
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Citaat:
Jeetje, ben jij echt vijftien? Als in: wat lees jij dan ontzettend intelligente boeken, ik vond Wolkenatlas echt niets, veel te moeizaam en moeilijk voor mij, terwijl ik toch Literatuurwetenschap gedaan heb... Maar misschien zegt dat meer over mij dan over jou

Ik lees nu Bruidsvlucht en ik vind het helemaal leuk, al ben ik pas een paar bladzijdes ver.
Ja, ik ben vijftien en ik vond Wolkenatlas heel mooi. Maar de stijl en de opbouw van het boek zijn natuurlijk een beetje apart dus misschien ligt het daar aan dat het jou niet zo beviel. Het eerste hoofdstuk is trouwens een stuk moeizamer dan de rest, ik weet niet tot hoever je hebt gelezen?
Oud 28-09-2009, 12:50
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ja, ik ben vijftien en ik vond Wolkenatlas heel mooi. Maar de stijl en de opbouw van het boek zijn natuurlijk een beetje apart dus misschien ligt het daar aan dat het jou niet zo beviel. Het eerste hoofdstuk is trouwens een stuk moeizamer dan de rest, ik weet niet tot hoever je hebt gelezen?
Ik heb het helemaal uitgelezen! Sommige delen vond ik heel erg leuk, andere vooral erg moeizaam en ik vond het ook wel tof gedaan, de opbouw en zo, maar net wat te ingewikkeld af en toe, die verschillende spellingswijzen en zo.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 29-09-2009, 11:34
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Citaat:
Jeetje, ben jij echt vijftien? Als in: wat lees jij dan ontzettend intelligente boeken, ik vond Wolkenatlas echt niets, veel te moeizaam en moeilijk voor mij, terwijl ik toch Literatuurwetenschap gedaan heb... Maar misschien zegt dat meer over mij dan over jou
Wolkenatlas moeilijk? Ik vond het een zalig boek waarvan je de lagen vrij duidelijk kon doorgronden, maar ja. Ieder voor zich

Ik lees nu iets over de Japanse Middeleeuwen; Heaven's net is wide van Lian Hearn.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Oud 04-10-2009, 10:06
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Giles: Die lagen kon ik wel doorgronden, maar ik vond sommige lagen gewoon niet om door te komen

PF Thomèse- J. Kessels: the novel
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 06-10-2009, 10:46
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Het scheelt wel erg per lijn, ik kan me nu ook alleen de tropisch eiland lijn herinneren. Als het een tropisch eiland was.

Ik heb Making Money van Pratchett uit. Niet zijn sterkste Discworld verhaal, het duurde wel tientallen pagina's voor ik er warm voor liep.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Oud 06-10-2009, 11:49
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik ben begonnen in Zo god het wil van Ammaniti en zoals de andere boeken die ik van hem heb gelezen pakt het vanaf de eerste zin . Zo fijn om soms iets te lezen wat gewoon écht relaxt leest, en alsnog een redelijk niveau heeft.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 06-10-2009, 14:40
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik lees ook nog Anke Scheeren- De mooiste dagen zijn het ergst en het is zo ontzettend writenowstijl
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 06-10-2009, 19:17
Girl-can-rock
Avatar van Girl-can-rock
Girl-can-rock is offline
De vliegeraar, voor school, maar vind het erg mooi!
__________________
What's your vice? You know that mine's the illusion.
Ads door Google
Oud 06-10-2009, 20:52
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Citaat:
Ik ben begonnen in Zo god het wil van Ammaniti en zoals de andere boeken die ik van hem heb gelezen pakt het vanaf de eerste zin . Zo fijn om soms iets te lezen wat gewoon écht relaxt leest, en alsnog een redelijk niveau heeft.
Ik heb hem inmiddels uit en ik vond hem erg goed. Goed verhaal, leuke personages en een fijne schrijfstijl. Ik heb erg zin om zijn andere boeken te lezen!

Ben nu bezig in Oesters van Rascha Peper, maar ik weet nog niet of ik het leuk genoeg vind om mee door te gaan.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 06-10-2009, 23:26
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Tales of Beedle the Bard omdat mijn bibboeken uit zijn en ik mij toen realiseerde dat ik nog ongelezen boeken in mijn kast had staan!
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Oud 07-10-2009, 14:58
wup
wup is offline
Catcher in the rye.
Oud 07-10-2009, 16:22
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Catcher in the rye.
Voor het eerst? Laat weten wat je ervan vond!

Ik lees The Shining van Stephen King en daarnaast herlees ik Alles over Tristan van Tommy Wieringa.
Oud 07-10-2009, 16:39
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
@ Aurora: ik vind Oesters heel heel mooi. Waar struikel je over?

Ot: Ik lees nu Vingers van marsepein, ook van Rascha Peper. Tweede keer en ik vind het nog steeds tof.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 08-10-2009, 13:02
Solare
Avatar van Solare
Solare is offline
Net begonnen in De ondraaglijke lichtheid van het bestaan - Milan Kundera, ben echt heel benieuwd
__________________
Summer's knocking on my kitchen door.
Oud 08-10-2009, 15:15
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik lees nu Honds van Carl Hiaassen
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 09-10-2009, 15:46
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
The Raw Shark Texts van Steven Hall is geweldig. Net uit trouwens.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Oud 09-10-2009, 23:09
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik heb Heleen van Royen - de gelukkige huisvrouw gelezen. Wat een kutboek zeg, kan mooi op één hoop met Kluun en Saskia Noort.

Nu ben ik bezig in Turks Fruit van Jan Wolkers.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 11-10-2009, 10:32
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
De vriendschap - Connie Palmen
Oud 11-10-2009, 16:17
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Familieziek van Adriaan van Dis

Ben benieuwd.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 11-10-2009, 16:19
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Godverdomse dagen op een godverdomse bol - Dimitri Verhulst. Ik vraag me af of hij het de hele tijd over 't gaat hebben.

En Jane Eyre - Charlotte Brontë. Voor school.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 11-10-2009, 19:17
wup
wup is offline
Citaat:
Voor het eerst? Laat weten wat je ervan vond!

Ik lees The Shining van Stephen King en daarnaast herlees ik Alles over Tristan van Tommy Wieringa.

Vond het wel ok, maar ga het niet nog eens lezen. Ik denk dat het voor die tijd behoorlijk 'anders' was, maar ik vond het niet bijzonder. Ik ga me er nog wel wat in verdiepen, (vind ik leuk).

Nu lees ik niets want ik kan morgen een boek ophalen bij de boekhandel en die wil ik eerst.
Oud 11-10-2009, 20:03
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik lees Extremely loud & incredibly close van Jonathan Safran Foer, en ik vind het geweldig. <33 Dit is het boek dat ik al ging schrijven, potverdikkie.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.