Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2016, 11:37
HelpDavy
HelpDavy is offline
Hoe kom je er achter welke maat condoom je moet gebruiken. Op verschillende sites zie ik informatie staan, bij sommige moet je je stijve penis op je mobiele telefoon leggen. Dan zit er een soort liniaal en kun je aflezen welke maat je nodig hebt. Is er ook een gemakkelijkere manier? Het schijnt niets te maken te hebben met de lengte, maar met de omtrek... HELP!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2016, 11:58
Mark-Vans
Mark-Vans is offline
Werkelijk, je hebt het hele internet tot je beschikking en je vraagt het op een scholierenforum?

Maar goed, na welgeteld één seconde googelen vond ik dit: https://www.condoom-anoniem.nl/condo...maten-condooms
Met citaat reageren
Oud 21-12-2016, 12:22
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
De meeste mensen hebben de normale maat nodig. Ik zou zeggen koop een pakje van 3 normale durex ofzo, probeer ze aan. Dan weet je het.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2016, 12:32
HelpDavy
HelpDavy is offline
Dank je fizzle, ga ik doen. Heb ook niet het idee dat ie heel klein of heel groot is; dus normaal zal wel goed zijn. Ik dacht alleen dat er misschien een gemakkelijke manier zou zijn om het te meten. Maar dit is misschien wel eenvoudiger zelfs.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2016, 14:00
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Waarschijnlijk ja, elk merk valt ook anders trouwens. Etos huismerk is iets krapper dan durex geloof ik, dus mocht dat te groot zijn dan kun je dat proberen. Maar condooms zijn extreem rekbaar dus alleen in uitzonderingsgevallen zul je een andere maat nodig hebben.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2016, 14:51
Verwijderd
Dat iets past wil nog niet zeggen dat het comfortabel zit als je het echt wilt weten kun je verschillende soorten uitproberen. Idealiter tijdens seks.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2016, 16:47
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Als het tijdens het fappen op de piemel blijft zitten moet het wel lukken.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 21-12-2016, 17:32
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Dank je fizzle, ga ik doen. Heb ook niet het idee dat ie heel klein of heel groot is; dus normaal zal wel goed zijn. Ik dacht alleen dat er misschien een gemakkelijke manier zou zijn om het te meten. Maar dit is misschien wel eenvoudiger zelfs.
liniaal?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2016, 19:53
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Zelf heb ik condooms van Mysize. Die heb je in verschillende maten: Van extra klein tot extra groot. Als je naar de site gaat kun je een soort meetlat uitprinten waarmee je kunt kijken welke maat je ongeveer moet hebben. Daarna kun je een proefpakket nemen met verschillende maten om te kijken wat het beste zit. Als je weet wat het beste past kun je van die maat meer condooms bestellen. Zo heb ik het gedaan. Ik ben het niet eens met Fizzle dat de standaard condooms meestal wel goed zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2016, 21:43
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Ik ben het wel eens met Fizzle dat de standaard condooms MEESTAL goed zijn. Dat ís ook gewoon zo, en ik denk dat ik mezelf toch wel een expert mag noemen.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2016, 00:54
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik ben het ook eens met Fizzle, en hoor ook vaker dat mannen een voorkeur hebben voor grotere condooms, ook als dat niet hun maat is. Dat is gevaarlijk want dan glijden ze sneller af.

Zie bijvoorbeeld ook dit stuk van Zondares, die zegt hetzelfde vanuit haar ervaringen als prostituee.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2016, 07:49
Verwijderd
Citaat:
Ik ben het ook eens met Fizzle, en hoor ook vaker dat mannen een voorkeur hebben voor grotere condooms, ook als dat niet hun maat is. Dat is gevaarlijk want dan glijden ze sneller af.
Klopt, ik pleit ook niet voor groter.

Citaat:
Ik ben het wel eens met Fizzle dat de standaard condooms MEESTAL goed zijn. Dat ís ook gewoon zo, en ik denk dat ik mezelf toch wel een expert mag noemen.
Mwah, op een bepaalde manier ben je natuurlijk wel een expert, op een andere manier totaal niet: je hebt zelf nog nooit een condoom om je penis gehad

Ik heb met condooms van hetzelfde merk met dezelfde maat, maar verschillende modellen, echt verschillende ervaringen. De één leek de boel af te klemmen of zo, zat echt heel oncomfortabel. Meerdere exemplaren geprobeerd om te kijken of het niet toevallig een verkeerd geproduceerde was. De ander zat gewoon zoals een condoom hoort te zitten.

Dus vandaar dat ik zeg: probeer vooral verschillende modellen uit. Dat een maat/merk past wil nog niet zeggen dat dat het ideale condoom is.

Maar voor de zekerheid: dat betekent ook niet dat je maar grotere condooms moet kopen omdat dat goed voor je ego voelt.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2016, 11:00
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Haha dat klopt Ertur, maar ik heb er wel ontelbaar veel omgedaan en ik moet in mijn hoofd ook een inschatting maken welke maat ik pak
Het valt me overigens wel op dat 'afwijkend' geschapen heren (erg groot of erg klein) zelf maar zelden in hun privéleven aangepaste condooms hebben. De kleinen schamen zich voor hun maat, de groten willen niet als een kneuzig haantje overkomen als ze XL bestellen, of ze hebben er gewoon nooit aan gedacht dat er ook andere maten zijn.
Maar voor de overgrote meerderheid is de normale maat dus helemaal prima.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit kan condoom niet volledig uitrollen
nickodinho
20 24-10-2011 14:40
Seksualiteit De juiste condooms
letzf*ck
23 31-07-2008 01:48
Seksualiteit De grootste Maat condooms..en de kleinste maat?
wr_faya
4 17-11-2004 21:39
Seksualiteit welke maat condooms?
DG
37 04-06-2004 13:28
Seksualiteit Welke maten zijn er voor condooms?(kleine of grote)
plato
6 15-03-2002 18:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11.