Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2004, 18:33
Pekay
Pekay is offline
Hey..

Kweenie of deze vraag hier hoort.. maar ik probeer het ff

Ik heb zojuist mijn nieuwe telefoon gekregen, een samsung s500.
Nu zegt de een dat je m minstens 15 uur moet opladen, dus gewoon in de lader laten zitten, ook al geeft ie aan dat ie vol zit. (zoals nu)

De ander zegt : vol is vol, al is het na 1.5 uur. Hij laad toch niet méér op.

Ik heb trouwens gelijk 2 accus'er bij geregen... is het verstandig om de 2e gewoon in de verpakking te laten, en pas op teladen als die eerst slechter wordt? of gewoon om en om ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2004, 19:09
Verwijderd
Hij hoort eigenlijk niet hier. Maar goed.
Je moet een nieuwe accu altijd helemaal vol laten laden, en hem daarna helemaal leeg laten lopen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 20:18
Just Johan
Just Johan is offline
PW --> Hardware
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 20:34
Puta
Avatar van Puta
Puta is offline
Citaat:
Pekay schreef op 13-01-2004 @ 19:33:
Hey..

Kweenie of deze vraag hier hoort.. maar ik probeer het ff

Ik heb zojuist mijn nieuwe telefoon gekregen, een samsung s500.
Nu zegt de een dat je m minstens 15 uur moet opladen, dus gewoon in de lader laten zitten, ook al geeft ie aan dat ie vol zit. (zoals nu)

De ander zegt : vol is vol, al is het na 1.5 uur. Hij laad toch niet méér op.

Ik heb trouwens gelijk 2 accus'er bij geregen... is het verstandig om de 2e gewoon in de verpakking te laten, en pas op teladen als die eerst slechter wordt? of gewoon om en om ?
Ik zou hem gewoon als je hem direct wilt gebruiken even laten laden, een uurtje ofzo en dan snachts op laten laden. Die 2e batterij kan je beterin de verpakking laten totdat die andere lam is anders zit je zo direct met 2 ''lamme'' batterijen.
__________________
Soy una Puta Te Quieres Acostar Conmigo?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 20:46
grensgeval
Avatar van grensgeval
grensgeval is offline
eerste keer wel gwoon die 15 uur doen:

want als jou telefoon zegt dat ie vol is, wil dat niet zeggen dat de batterij dat dan ook echt is !!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 21:00
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ja, vol is vol...

Gewoon de eerste keer, vóórdat je hem gebruikt, helemaal opladen, dat schijnt het beste te zijn. Het heeft natuurlijk geenzin om hem aan de lader te laten zitten als 'ie toch aangeeft dat 'ie vol is.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 21:24
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
je moet ook niet elke keer als je telefoon een beetje leeg is hem meteen opladen dat schijnt ook niet goed te zijn. Je kunt dan beter wachten tot ie weer leger is.....
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 21:52
Thompie
Avatar van Thompie
Thompie is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 13-01-2004 @ 22:24:
je moet ook niet elke keer als je telefoon een beetje leeg is hem meteen opladen dat schijnt ook niet goed te zijn. Je kunt dan beter wachten tot ie weer leger is.....
Dit maakt met die accu's van tegenwoordig niet zoveel meer uit, alhoewel het ook wel logisch is dat je pas een accu oplaad wanneer hij leeg/bijna leeg is.
__________________
:: I Love Hardstyle ::
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 15:57
grensgeval
Avatar van grensgeval
grensgeval is offline
luister nog 1s goed

ik ga het uitleggen,

die batterij wordt met een heel klein beetje "stroom" geleverd,

dit is meestal om de telefoon in de winkel al te kunnen testen door de verkoper,

jou telefoon kan dus niet weten wanneer zo'n batterij vol is,

dus wanneer jou ' stroom' boven hoe die batterij geleverd is uitkomt. zal de telefoon zeggen dat ie vol is

dus vandaar: Laad de eerste keer die telefoon helemaal op
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 17:29
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
kkkevin schreef op 15-01-2004 @ 16:57:
luister nog 1s goed

ik ga het uitleggen,

die batterij wordt met een heel klein beetje "stroom" geleverd,

dit is meestal om de telefoon in de winkel al te kunnen testen door de verkoper,

jou telefoon kan dus niet weten wanneer zo'n batterij vol is,

dus wanneer jou ' stroom' boven hoe die batterij geleverd is uitkomt. zal de telefoon zeggen dat ie vol is

dus vandaar: Laad de eerste keer die telefoon helemaal op
Wat een onzin.
Je moet gewoon voordat je die telefoon gebruikt de batterij helemaal opladen, totdat je telefoon zegt dat 'ie vol is. Als je telefoon aangeeft dat die batterij vol zit laadt 'ie hem sowieso niet meer op dus heeft het ook geen nut om hem aan de oplader te laten zitten. Je telefoon weet nl. wél wanneer de batterij vol is of niet.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 17:57
grensgeval
Avatar van grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
M@rco schreef op 15-01-2004 @ 18:29:
Wat een onzin.
Je moet gewoon voordat je die telefoon gebruikt de batterij helemaal opladen, totdat je telefoon zegt dat 'ie vol is. Als je telefoon aangeeft dat die batterij vol zit laadt 'ie hem sowieso niet meer op dus heeft het ook geen nut om hem aan de oplader te laten zitten. Je telefoon weet nl. wél wanneer de batterij vol is of niet.
tuurlijk laad ie um dan wel verder op... dat is echt niet software matig geregeld hoor
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 18:13
Kawoutertje
Avatar van Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Citaat:
kkkevin schreef op 15-01-2004 @ 18:57:
tuurlijk laad ie um dan wel verder op... dat is echt niet software matig geregeld hoor
Het opladen is idd niet softwarematig geregeld. Anders zou je bij wijze van spreken door andere software erop te zetten je batterie meer kunnen opladen. Ik zou zeggen, laat het me weten wanneer je gevonden hebt hoe je dat moet doen, want dan probeer ik heb meteen.

Het opladen van je accu wordt uiteraard bepaald door de accu zelf. Zit ie vol, dan kan er niets meer bij, zit ie niet vol, dan kan ie nog extra worden opgeladen. Het opladen zelf (intern in de accu) is een chemisch proces waarbij stoffen worden afgezet en anderen opgelost. Dit proces is niet 100 % omkeerbaar - lees: van alle stof die wordt afgezet zal niet de volle 100% terug worden opgelost bij het opladen (of omgekeerd) -.
Iedere keer je batterij wordt opgeladen, verliest ie dus een beetje van z'n capaciteit.
Bij de huidige generatie batterijen is dit echter slechts na enorm veel oplaadbeurten merkbaar, maar toch is het beter je batterij slechts op te laden wanneer hij zo goed als leeg is.

Het metertje op je scherm dat aangeeft hoeveel energie er nog in je batterij zit, geeft natuurlijk WEL de "juiste" hoeveelheid aan die er nog inzit. Tis niet zo dat je batterij nog half vol zit als je gsm zegt dat ie leeg is. Zegt het schermpje dat hij volledig is opgeladen, dan is ie dat ook !!!
(tenzij er iets aan je gsm kapot is natuurlijk )

Maar als in je handleiding staat dat je wanneer je de accu voor de eerste keer oplaadt, dat je 'm 15 uur moet opladen, dan zou ik 'm de eerste keer zeker 15 uur laten inzitten, ook al geeft je gsm aan dat ie vol is. Der zijn namelijk nog andere mogelijke redenen dat ie de eerste keer langer moet opladen als anders, maar dat ga ik hier nu niet allemaal typen. Ik heb nu al veel te veel getypt
__________________
When you are arguing with an idiot, make sure the other person isn't doing the same thing.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.