Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2004, 21:27
igdirli_ilhan
igdirli_ilhan is offline
Hallow

ik wil een betoog schrijven over het islam, maar ik kan geen stelling bedenken. Ik denk iets aan radicale moslims, maar ik moet een stelling hebben die ik kan verdedigen.

kan iemand mij helpen en met paar stellingen komen.
__________________
Igdirli
Advertentie
Oud 30-11-2004, 21:29
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Stelling: mensen die 'het Islam' schrijven i.p.v. 'de Islam' moeten terug naar groep 3.

of

Stelling: kinderen moeten hun huiswerk weer zelf leren maken i.p.v. het aan een stel forumverslaafde types te vragen.
Oud 30-11-2004, 21:31
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-11-2004 @ 22:29 :

Stelling: kinderen moeten hun huiswerk weer zelf leren maken i.p.v. het aan een stel forumverslaafde types te vragen.
ben ik het niet mee eens.
Oud 30-11-2004, 21:32
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-11-2004 @ 22:31 :
ben ik het niet mee eens.
Nu nog de argumentatie.
Oud 30-11-2004, 21:33
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
--> Maatschappelijke vakken
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 30-11-2004, 21:33
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Alle moslims eruit, zou je kunnen nemen. Heel veel voordelen, weinig nadelen.
Oud 30-11-2004, 21:33
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
De Islam is een achterlijke cultuur.

Ayaan wil je wel helpen.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 30-11-2004, 21:34
igdirli_ilhan
igdirli_ilhan is offline
owww, sorry dat ik verkeerd schreef, neem me niet kwalijk. dan ga ik wel na me vwo naar groep 3, en waarom ik 'het islam' schreef was omdat ik nu voor me eenkrantenartikel heb van de nrc handelsblad waarin ze 'het islam' schreven. Dus ik denk niet dat ik naar groep 3 moet, maar de hele redactie van de nrc.
__________________
Igdirli
Oud 30-11-2004, 21:36
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-11-2004 @ 22:32 :
Nu nog de argumentatie.
Is handig toch. Even een topicje openen en alle antwoorden in je verslag opnemen. Vooral goed als je een mening moet beschrijven etc. Van alle voorzieningen gebruik maken en efficient werken.
Oud 30-11-2004, 21:37
Verwijderd
Mensen die de islam aanhangen, begrijpen net zo weinig van natuurkunde en filosofie als christenen.

Die stelling is wel te verdedigen.
Oud 30-11-2004, 21:37
igdirli_ilhan
igdirli_ilhan is offline
Citaat:
Alle moslims eruit, zou je kunnen nemen. Heel veel voordelen, weinig nadelen.
dat gaat ff moeilijk, er zitten veel moslims bij mij in de klas, ik denk dat ik ze op me kop krijg, als ik met zoiets kom
__________________
Igdirli
Oud 30-11-2004, 21:40
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
dat gaat ff moeilijk, er zitten veel moslims bij mij in de klas, ik denk dat ik ze op me kop krijg, als ik met zoiets kom
Maar je krijgt wel eeen hoog cijfer, om dat je gewoon niet uit te lullen bent.
Oud 30-11-2004, 21:43
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Je kunt die stelling toch gebruiken, en ertegen zijn?
Oud 30-11-2004, 21:46
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Je kunt die stelling toch gebruiken, en ertegen zijn?
Dan krijg je geen discussie, ierdereen( in die klas zeker) is het ermee eens
Oud 30-11-2004, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 30-11-2004 @ 22:46 :
Dan krijg je geen discussie, ierdereen( in die klas zeker) is het ermee eens
Waarom zouden er geen leden van het Lonsdaleproletariaat in zijn klas kunnen zitten?
Oud 30-11-2004, 21:58
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Waarom zouden er geen leden van het Lonsdaleproletariaat in zijn klas kunnen zitten?
Zou best kunnen, maar die durven vast niet hun bek te openen. Die opereren alleen snachts, dat weet je tog wel.
Oud 30-11-2004, 22:33
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Dit is geen huiswerkforum.

N&A --> MV
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 30-11-2004, 22:57
Verwijderd
Er moet meer toezicht komen op de imaams die in moskees spreken.

zoiets?

Of er mogen geen apart moslim scholen meer komen omdat dat de intergratie tegen staat.
Ads door Google
Oud 01-12-2004, 10:49
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Mensen die geen normale Nederlandse spelling kunnen handhaven, mogen niets over de Islam schrijven.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 01-12-2004, 14:48
Verwijderd
Opeens heb je het: je wordt extremist

Hatelijke taal die je leest op het internet van mensen die je buurman kunnen zijn. Bepaalde personen in de politiek die niets liever willen dan je geloof zwart maken. De media die zo heerlijk kunnen overdrijven en mensen altijd maar in hokjes plaatsen. Het leven van een praktiserende moslim hier in Nederland is niet zwaar, maar wel bijzonder irritant. Voor sommigen ontstaat er een soort van wij- of zij-gevoel. Ze zien zich verplicht om een keuze te maken. Sommigen verlaten daarbij hun geloof, en anderen worden extremist. De meeste van die ‘kiezers’ worden extremistisch. Waar de oorzaak ligt? In de afgelopen tien jaar is er een islamofobe sfeer ontstaan in Nederland. Mensen die zich aangevallen en buitengesloten voelen, zoeken juist hun toevlucht in het extreme.

‘De islam is een achterlijke cultuur’. Onder andere met deze woorden werd Pim bekend en berucht. Hij maakte hiermee geen vrienden bij de moslims in Nederland. Toch waren veel Nederlanders het met Pim eens. Het eens zo tolerante Nederland was eigenlijk helemaal niet zo tolerant. Andere landen zagen Nederland als een goed voorbeeld van een multiculturele samenleving, maar ook hier bleek het dus te rommelen. Sinds 11 september 2001 heerste er een angst voor de islam, en Pim maakte daar gretig misbruik van. Na zijn dood zijn er diverse figuren gekomen, die verder gingen met het verspreiden van deze angst. Niet alleen in Nederland, maar in het hele westen. Als moslim voel je je dan behoorlijk buitengesloten, en een kat in het nauw, maakt soms wel hele rare sprongen.

Hoe vaak worden er wel niet bij misdrijven de achtergrond van de daders in de krant vermeld? Zijn wij dan niet allemaal Nederlanders? Worden allochtonen alleen als Nederlanders gezien als ze iets goeds doen? Wat heeft de krantenlezer eraan om te weten dat een groepje Marokkaanse jongens problemen maakt op het station? Hij kan zich er alleen maar aan ergeren toch? Deze vragen heeft elke willekeurige allochtoon wel eens aan zichzelf gesteld. De media zorgen er misschien onbewust voor dat mensen gaan generaliseren. Iets wat in een multiculturele samenleving niet thuis hoort. Veel allochtone jongeren voelen zich gediscrimineerd en maken groepen. Het moslimextremisme kan je ook als zo'n groep zien. Als je je uitgespuugd voelt door de maatschappij ga je je richten op wat je nog wel hebt. En bij veel mensen is dat hun religie.

Iets wat tegenwoordig ook een hot item is, is je vrijheid voor meningsuiting. Theo die Rossemöller de kanker wenste, wordt door veel mensen toch als de strijder van het vrije woord gezien. Abdul Jabbar Van de Ven wenst Wilders de kanker, en hij wordt gezien als een gevaar voor de samenleving. Er wordt hier dus met twee maten gemeten. Aangezien Van de Ven niet eens een imam is (iets wat het NOS teletekst wel beweerdde) wordt zijn mening toch als onacceptabel en aanstootgevend gezien. De Telegraaf had het zelfs over connecties die Van de Ven zou hebben met Bin Laden. De uitspraken van Van de Ven kwamen misschien wat ongelukkig uit, maar hij overtradt de wet niet. Dat sommige moslims hierdoor gefrustreerd worden is niet geheel onbegrijpelijk.

El Moumni is wel zo'n imam die kwam met extreme uitspraken. Hij keurde het slaan van vrouwen goed en beschouwde homoseksuelen als minderwaardig. Mensen die naar dat soort imams luisteren, worden vanzelf wel extremistisch dus misschien is het beter als de moslimgemeenschap met het beschuldigende vingertje naar zichzelf wijst?

El Moumni is zoals je het een beetje grof kan noemen een ‘import imam’. Veel imams hier in Nederland komen rechtstreeks uit bijvoorbeeld Marokko. Men weet dat ze in dat soort landen heel extreem zijn en hier in Nederland geen besef hebben van wat er om hen heen afspeelt. En toch worden ze naar Nederland gehaald, er is dus blijkbaar een behoefte aan extremistische imams. Als je behoefte hebt aan het extremisme, ben je in mijn ogen al een extremist.


Voordat er ‘extreme’ maatregelen worden getroffen tegen extremisten. Voordat Zalm ze de oorlog verklaart. Voordat de Nederlandse moslimgemeenschap van binnen naar buiten wordt onderzocht. Is het misschien verstandiger, om eerst kritisch naar je eigen mentaliteit te kijken. Extremisten komen niet zomaar, het zijn meestal de verstotelingen van de maatschappij. Om het moslimextremisme te bestrijden moeten er dus eerst in de maatschappij drastische veranderingen plaatsvinden. Om de maatschappij compleet de schuld te geven van het moslimextremisme is misschien wat overdreven. Maar het heeft er zeker aan mee gewerkt. Ik ben ook moslim en voorlopig word ik nog geen extremist, maar op een dag kan je het opeens hebben: je wordt extremist!
Oud 01-12-2004, 21:17
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
probeer dan als stelling te nemen: de overheid moet voor priesteropleidingen van alle geloven actief de opleiding een gematigdere richting op sturen.


Staphorsters binnen een generatie uitgestorven, en fundamentalistische imams komen niet meer voor in Nederland, aangezien hen gematigde ideeen geleerd worden.


eventueel is dit te combineren met een verbod op het 'importeren' van voorgangers.


Veel beter dan al die halve maatregelen die eigenlijk alleen tegen radicalisatie bij moslims gericht zijn, maar dat niet hardop mogen zeggen.

want zeg nou zelf: is het hebben van extreme ideeen van een godsdienst slechter dan het hebben van extreme ideeen vanuit een andere godsdienst?

Ik vind van niet, dus de hele zooi tegelijk aanpakken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 07-12-2004, 12:33
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 01-12-2004 @ 15:48 :
Opeens heb je het: je wordt extremist

Hatelijke taal die je leest op het internet van mensen die je buurman kunnen zijn. Bepaalde personen in de politiek die niets liever willen dan je geloof zwart maken. De media die zo heerlijk kunnen overdrijven en mensen altijd maar in hokjes plaatsen. Het leven van een praktiserende moslim hier in Nederland is niet zwaar, maar wel bijzonder irritant. Voor sommigen ontstaat er een soort van wij- of zij-gevoel. Ze zien zich verplicht om een keuze te maken. Sommigen verlaten daarbij hun geloof, en anderen worden extremist. De meeste van die ‘kiezers’ worden extremistisch. Waar de oorzaak ligt? In de afgelopen tien jaar is er een islamofobe sfeer ontstaan in Nederland. Mensen die zich aangevallen en buitengesloten voelen, zoeken juist hun toevlucht in het extreme.

‘De islam is een achterlijke cultuur’. Onder andere met deze woorden werd Pim bekend en berucht. Hij maakte hiermee geen vrienden bij de moslims in Nederland. Toch waren veel Nederlanders het met Pim eens. Het eens zo tolerante Nederland was eigenlijk helemaal niet zo tolerant. Andere landen zagen Nederland als een goed voorbeeld van een multiculturele samenleving, maar ook hier bleek het dus te rommelen. Sinds 11 september 2001 heerste er een angst voor de islam, en Pim maakte daar gretig misbruik van. Na zijn dood zijn er diverse figuren gekomen, die verder gingen met het verspreiden van deze angst. Niet alleen in Nederland, maar in het hele westen. Als moslim voel je je dan behoorlijk buitengesloten, en een kat in het nauw, maakt soms wel hele rare sprongen.

Hoe vaak worden er wel niet bij misdrijven de achtergrond van de daders in de krant vermeld? Zijn wij dan niet allemaal Nederlanders? Worden allochtonen alleen als Nederlanders gezien als ze iets goeds doen? Wat heeft de krantenlezer eraan om te weten dat een groepje Marokkaanse jongens problemen maakt op het station? Hij kan zich er alleen maar aan ergeren toch? Deze vragen heeft elke willekeurige allochtoon wel eens aan zichzelf gesteld. De media zorgen er misschien onbewust voor dat mensen gaan generaliseren. Iets wat in een multiculturele samenleving niet thuis hoort. Veel allochtone jongeren voelen zich gediscrimineerd en maken groepen. Het moslimextremisme kan je ook als zo'n groep zien. Als je je uitgespuugd voelt door de maatschappij ga je je richten op wat je nog wel hebt. En bij veel mensen is dat hun religie.

Iets wat tegenwoordig ook een hot item is, is je vrijheid voor meningsuiting. Theo die Rossemöller de kanker wenste, wordt door veel mensen toch als de strijder van het vrije woord gezien. Abdul Jabbar Van de Ven wenst Wilders de kanker, en hij wordt gezien als een gevaar voor de samenleving. Er wordt hier dus met twee maten gemeten. Aangezien Van de Ven niet eens een imam is (iets wat het NOS teletekst wel beweerdde) wordt zijn mening toch als onacceptabel en aanstootgevend gezien. De Telegraaf had het zelfs over connecties die Van de Ven zou hebben met Bin Laden. De uitspraken van Van de Ven kwamen misschien wat ongelukkig uit, maar hij overtradt de wet niet. Dat sommige moslims hierdoor gefrustreerd worden is niet geheel onbegrijpelijk.

El Moumni is wel zo'n imam die kwam met extreme uitspraken. Hij keurde het slaan van vrouwen goed en beschouwde homoseksuelen als minderwaardig. Mensen die naar dat soort imams luisteren, worden vanzelf wel extremistisch dus misschien is het beter als de moslimgemeenschap met het beschuldigende vingertje naar zichzelf wijst?

El Moumni is zoals je het een beetje grof kan noemen een ‘import imam’. Veel imams hier in Nederland komen rechtstreeks uit bijvoorbeeld Marokko. Men weet dat ze in dat soort landen heel extreem zijn en hier in Nederland geen besef hebben van wat er om hen heen afspeelt. En toch worden ze naar Nederland gehaald, er is dus blijkbaar een behoefte aan extremistische imams. Als je behoefte hebt aan het extremisme, ben je in mijn ogen al een extremist.


Voordat er ‘extreme’ maatregelen worden getroffen tegen extremisten. Voordat Zalm ze de oorlog verklaart. Voordat de Nederlandse moslimgemeenschap van binnen naar buiten wordt onderzocht. Is het misschien verstandiger, om eerst kritisch naar je eigen mentaliteit te kijken. Extremisten komen niet zomaar, het zijn meestal de verstotelingen van de maatschappij. Om het moslimextremisme te bestrijden moeten er dus eerst in de maatschappij drastische veranderingen plaatsvinden. Om de maatschappij compleet de schuld te geven van het moslimextremisme is misschien wat overdreven. Maar het heeft er zeker aan mee gewerkt. Ik ben ook moslim en voorlopig word ik nog geen extremist, maar op een dag kan je het opeens hebben: je wordt extremist!
hahaha opeens heb je het, je wordt extremist

mooi stukje, allemaal waar, maar wat is volgens jouw de oplossing van het probleem?
Wat voor drastische maatregelen moeten er komen?
Oud 05-01-2005, 06:17
dennis1198
Avatar van dennis1198
dennis1198 is offline
ik wil heel erg graag reageren op dat gene wat de persoon met dit forum bedoelt extremist word je zo

Als nederlander wil je uiteindelijk maar een ding (maar 10% durft dit te zeggen en 90% zit alleen stiekem mee te lachen wil)
dat we de tijd terug draaien en dat zodra nl na de 2de wereld oorlog is opgebouwd zoals afgesproken de arbeiders weer terug zouden gaan) helaaas nie gebeurd jammer dan maar op zon manier blijft dit gewooon ons land en onze cultuur en culturen als je die echt goed wil mengen moet je nie de nederlandse cultuur apart houden van de marokaanse of turkse of wat dan ook er zijn hele wijken met alleen maar allochtonen dat schiet nie op hoe moeteen ze zich dan aanpassen aan nl vind je het gek als die buurt als je de crimineelste buurt word gezien omdat het gewoon zo is je moet er of een muur omheen bouwen of zeggen we verspreide die mensen maar dat kan weer nie want ze hebebn geen geld voor normale standaard woningen in de nettere wijken van de stad en willen ook heel vaak nie leren leven als een nederlander.... maar dan ook nog nie allemaal zijn ze zo er zijn er genoeg die nu echt met recht kunne spreken ik ben nederlander ...... en je kan je geloof en al zijn overtuigingen nie mee nemen naar een land waar al een ander geloof heerst want dan gaat het fout ..... verder wil ik nog ff kwijt dat elke keer discrimanatie roepen ook geen uitkomst bied hoor als je blijft zeuren word het alleen maar meer gedaan want uitdagen is nou eenmaal heel erg leuk verder vind ik dat de islam wel wat vriendelijker mag zijn tegen over andere en tegen over vrouwen vooral daar kan ik echt nie tegen heb hier ook al meerdere malen zeer ernstige problemen op de hals gehaald en verder de jongeren die zogenaamd nog in de islam geloven geloven alleen maar in de leuke dingen en dingen die handig zijn te gebruiken want hoe kan het zijn dat er zoveel meisjes worden verkracht door moslim jongeren je moet tog eerst getrouwd zijn? dat gaat er bij nie in net als zoveeel keer bidden onder werk tijd wel maar thuis ho maar en dan de ramadan nie echt mee doen en dan tog met de eeer opstrijken ik ben goed geweest voor arme maar die arme hebben er echt niks aan hoor die eten er geen hap meeer om en als jullie je nou is wat beter zouden laten onderwijzen op nederlandse scholen hoef je ook nie boos te worden om een nederlands grapje die jij nie begrijpt en dan word er ook geen moslim school opgeblazen en als de moskeeen wat meer open naar buiten zouden zijn zou dr ook daar minder mensen tegen zijn want dan begrijpen ze een beetje wat daar gebeurd praat daar ook is nederlands want jullie willen allemaal als nederlander gezien wordne maar dan moet je eerst gewoon over straat lopen in kleding nie in burqa met hoofddoek nederlands praten en dat soort dingen dan word je echt veel sneller begrepen geholpen en vooral geaccepteerd je word nie geaccepteerd door geweld maar door goed gedrag dat moet je wel begrijpen anders kom je echt helemaala nergens dan leven we straks echt gescheiden en dan zijn de rapen pas echt gaar(voor de nie nl onder ons) dan ist oorlog) want dan krijg je gewoon gezellig opstandingen en een zogenaamde burtgeroorlog in een oorlog die dan nie eens had hoeven komen als ze gewoon rond 1950 zorgvuldiger hadden om gesprongen met contracten wanneer wie terug had moeten gaan en het woord asielzoeker is ook alleen achterhaald want je kan tegenwoordig beter rondlopen in ruwanda dan in amsterdam oost bij wijs van spreken
sorry voor de soms grove opmerkingen en opvattingen maar zo denk ik er nu eenmaal over en ik ben nie de enige
__________________
1198nl_dennis_nl1198
Oud 05-01-2005, 08:17
Verwijderd
Citaat:
dennis1198 schreef op 05-01-2005 @ 07:17 :
[...]
Hou je er werkelijk zulke infantiele ideëen op na en ben je desondanks negentien, of kun je gewoon geen correct Nederlands schrijven?
Oud 05-01-2005, 17:38
Verwijderd
Citaat:
alluman schreef op 05-01-2005 @ 09:17 :
Hou je er werkelijk zulke infantiele ideëen op na en ben je desondanks negentien, of kun je gewoon geen correct Nederlands schrijven?


Ik heb me anders kapot gelachen
Advertentie
Oud 05-01-2005, 20:51
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
dennis1198 schreef op 05-01-2005 @ 07:17 :
...........niet te lezen.......
ga eens integreren, idioot!
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 08-01-2005, 22:46
BiL@L
BiL@L is offline
Citaat:
igdirli_ilhan schreef op 30-11-2004 @ 22:27 :
Hallow

ik wil een betoog schrijven over het islam, maar ik kan geen stelling bedenken. Ik denk iets aan radicale moslims, maar ik moet een stelling hebben die ik kan verdedigen.

kan iemand mij helpen en met paar stellingen komen.
Stelling: Moslim fundamentalisme is niet hetzelfde als Christen fundamentalisme.

Stelling: Fundamentalisme en extremisme zijn twee verschillende woorden met twee verschillende betekenissen.


Voorbeeld:

Het inlevingsvermogen is een eigenschap die ieder mens zich eigen kan maken. Het hangt voor een deel van de aard van een persoon af in welke mate iemand zich kan overgeven aan het inlevingsvermogen. Dat komt omdat inlevingsvermogen afhankelijk is van een combinatie in intelligentie en ervaringen samen. Ook is het inlevingsvermogen op basis van het voorafgaande afhankelijk van de beeldvorming die zich afspeelt in een maatschappij. Zo kunnen er foutieve denkbeelden ontstaan wanneer deze herhaaldelijk naar buiten gebracht worden en er gering op geantwoord wordt.

Een mooi voorbeeld van een uiterst clichématige kenmerk die heden ten dage met de grootste regelmaat op de buizen verschijnt, is het te pas en on te pas radicaliseren van moslims door ze te bestempelen als extremisten dan wel fundamentalisten. Het feit dat er geen verschil wordt gemaakt in een extremistische daad en een fundamentalistische daad heeft te maken met egocentrisch gedrag. Egocentrisme heeft ieder mens in zich, alleen is niet ieder mens in dezelfde mate egocentrisch. Egocentrisme is het tegenovergestelde van inlevingsvermogen.

Als we de twee bekendste profeten uit het Chistendom en de Islam beschouwen, dan hebben we het over Jezus en Mohammed, vrede en zegeningen zij met hen. Ieder gelovig mens is overtuigt van de waarheid die de profeet aan de mens heeft verkondigt en ziet de profeet ook als een groot voorbeeld. Deze profeten worden in beide religies als uitgangspunt genomen voor de manier waarop men wenst te leven. Je kunt zeggen dat doordat deze profeten zich houden aan het Woord van God dat hun voorbeeld aan de mensheid het fundament is van het geloof volgens de Wil van God.

Het verwarren van een extremist met een fundamentalist is hetzelfde als het verwarren van de leugen met de waarheid. Wat voor de 1 als waarheid gezien wordt, hoeft natuurlijk door een ander niet als waarheid gezien te worden. Echter heeft een ander vanuit ethisch oogpunt het recht om d.m.v. criminaliserende vergelijkingen, immers een extremist is een crimineel, de lijn tussen een fundamentalist en een extremist gelijk te trekken? Het getuigt in ieder geval van geen respect voor andermans overtuiging, daar waar de gelovige fundamentalist dat vanuit zijn overtuiging wel heeft voor de ander. Waar is dan dat zogenaamde gelijkheidsbeginsel dat de basis vormt voor een liquide democratie?
__________________
http://jihaad.be
Oud 09-01-2005, 19:31
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Bil@l schijnt niet te begrijpen dat naar redelijk algemene maatstaven alle fundamentalisten extreme denkbeelden hebben, en dus extremist zijn.

Uiteraard niet te verwarren met iemand die zijn religieuze waandenkbeelden in acties omzet, en daarbij in een ordinaire misdadiger verandert. (moord vanuit overtuiging = moord, simpel, eh?)


De eerste gelovige fundamentalist met respect voor andermans ideeen moet ik trouwens nog tegen komen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 10-01-2005, 13:50
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-01-2005 @ 20:31 :
De eerste gelovige fundamentalist met respect voor andermans ideeen moet ik trouwens nog tegen komen.
Aangenaam
Oud 02-06-2008, 21:45
MUSIC@ddict!
Oké, Jullie zeggen wel allemaal eigen mening, dit dat, maar als de moslims dat zeggen is dat fout of hoe zit dat?? Ik bedoel omdat je in nederland (of in mijn geval, in belgië) woont betekent niet dat je Christen MOET zijn. Niet alle nederlanders en belgen zijn Christenen, ben ik fout?? Er zijn echt vééééééél niet-gelovigen. Zij MOETEN toch ook niet christen zijn. En begin hier niet over 'Islam is een achterlijke godsdienst' want wie dat zegt weet niet eens waar de Islam over gaat. Jullie denken alleen maar dat ze zich helemaal moeten bedekken met kleren en dat ze moeten bidden 5x per dag en dat ze moeten vasten enzo,.. Als jullie de echte betekenis van de Islam zouden weten zouden jullie nooit zoiets zeggen. En omdat sommige moslims vrouwen slaan enzo betekent dit niet dat dit door de Islam komt hoor. ( Ik ken genoeg belgen die dat ook doen, wat helemaaaaaaaaaaal fout is natuurlijk) want Islam VERBIEDT het juist!! Vrouwen en mannen zijn gelijk!!! Dat zegt de Islam!! En begin nu niet over 'als ze gelijk waren zou niet alleen een vrouw een hoofddoek mogen dragen' want dat is helemaal fout wat je dan zegt. RESPECT!! Dat zeggen jullie wel vaak maar het gebeurt niet altijd! Jullie kunnen alleen maar naar mensen kijken die niets te maken hebben met de Islam maar toch zeggen dat ze moslim zijn. Kijk dan naar andere moslims, die wel wat gedaan hebben in hun leven?? Want Islam is echt niet hoe jullie denken dat het is, Ik ben echt geshockt toen ik dit allemaal heb gelezen, bekijk niet alles van u eigen kant, kijk ook is van onze kant, misschien begrijp je ons dan beter. Hoe zou jij je voelen als je gewoon al op straat loopt en iedereen u kei hard begint te schelden voor u geloof??? Dat kun je alleen maar weten als je een moslim bent en in een ander cultuur dan de jouwe leeft... maar dat begrijpt niemand dus... (ik ben dus ook moslim als je dat nog niet door had )
Oud 02-06-2008, 21:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Oké, Jullie zeggen wel allemaal eigen mening, dit dat, maar als de moslims dat zeggen is dat fout of hoe zit dat??
Ja, dat heb je goed gezien, als een moslim het zegt maakt het niet uit.

Nog meer bewijs daarvan zal komen doordat dit topic uit 2004 door de post van een moslim door de forumbazen gesloten zal worden.


De islam verbiedt het slaan van vrouwen overigens niet. Wanneer een vrouw niet luistert naar een man gebiedt de islam die man zelfs de vrouw net zo lang te mishandelen totdat ze opgeeft. Aldus koran 4:34.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 02-06-2008, 22:00
MUSIC@ddict!
Citaat:
Ja, dat heb je goed gezien, als een moslim het zegt maakt het niet uit.

Nog meer bewijs daarvan zal komen doordat dit topic uit 2004 door de post van een moslim door de forumbazen gesloten zal worden.


De islam verbiedt het slaan van vrouwen overigens niet. Wanneer een vrouw niet luistert naar een man gebiedt de islam die man zelfs de vrouw net zo lang te mishandelen totdat ze opgeeft. Aldus koran 4:34.
Nee helemaal niet, iedereen heeft recht op eigen mening, maar als moslims dat zeggen over christenen ofzo is dat altijd fout en zijn wij altijd diegenen die fout zijn. Maar als een Nederlander of belg dat zegt is het gewoon menings uiting en mag dat wel. Naja ik zoek helemaal geen ruzie en wil dat ook niet maar zoals je zegt, in dit topic hebben sommigen wel geschreven dat Islam een achterlijke godsdienst is. Dan wordt de topic niet gesloten maar als ik eens mijn MENING wil uiten is dat wel fout... Raar toch???

En Vrouwen mogen NIET geslaan worden!!! Ik kan het weten want mijn vader is Islam leerkracht en hij zegt dat dat ABSOLUUT niet mag!! Echt niet!! Als dat zou mogen, zou ik ook wel zeggen dat dat flouwekul is... Maar ik zal het hem nog een keer vragen dan...
Oud 03-06-2008, 18:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En Vrouwen mogen NIET geslaan worden!!! Ik kan het weten want mijn vader is Islam leerkracht en hij zegt dat dat ABSOLUUT niet mag!! Echt niet!!
Dan is wat hij preekt haram. Lees de koran er maar op na. 4:34

Overigens geen negatief woord over die instelling. Mensen die denken dat ze een recht hebben om vrouwen met geweld te onderwerpen vind ik tuig, maar de islam schrijft het wel voor.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 05-06-2008, 15:25
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
het slaan van een ander persoon wordt dan ook als misdrijf beschreven.

het doet er niet toe of je iemand slaat vanwege je geloof, omdat je het een rotjong vind of omdat hij je fiets gestolen heeft, je bent natuurlijk per definitie fout.

het pure geloof is een mythe die niet bestaat, de zogenaamde heilige boeken zijn niet door god gegeven zoals de 10 geboden, maar door mensen doorverteld en opgeschreven vervolgens een keer of 20 vertaald en herschreven, door interpretatieverschillen kan er dus nooit sprake zijn van 1 ware vorm van het volgen van religie.

uiteraard zijn de basisregels zoals beschreven in o.a. koran, bijbel vaak regels die gewoon gelden in een maatschappij, echter als blijkt dat 'het woord' ingaat tegen de wet dan geniet de wet voorrang.

vanuit mijn perspectief zou het uiteraard het beste zijn totaal geen religie te hanteren aangezien de discussies erover eindeloos zijn over wat dan 'het ware' geloof is, om nog maar te zwijgen over de rest van de gevolgen dankzij religie.

dus mensen geloof vooral in god/allah/jah/je grijze lokken of je mooie lach maar val er een ander niet mee lastig.

niemand moet natuurlijk christen moslim of atheïst zijn, mijn punt is dat die keuze zo persoonlijk als je telefoonabonoment is.

de fout in religie zit dat religieuzen in tegenstelling tot niet gelovigen continu willen herhalen waarom ze geloven en waarom dat de enige juiste keuze is (jehova's spannen de kroon maar ook gereformeerden katholieken en moslims kunnen er wat van).

persoonlijk bijvoorbeeld. ik geloof dat mijn overleden pa mij steunt in mijn keuzes en ik geloof dat er krachten kunnen bestaan die onverklaarbaar zijn.

maar anderen overhalen of anderzins dwingen zich die mening toe te eigenen is belachelijk, hou je religie binnen de deuren van je kerk, dank u.

de quran zegt overigens dat vrouwen gemaakt zijn voor de man evenals de bijbel.
beide compleet achterhaald.

ik wordt ook met regelmaar uitgescholden door mijn opvattingen, misschien wel meer, en toch leef ik succesvol samen in mijn sociale omgeving met moslims, christenen, gereformeerden, rasta's en niet gelovigen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 05-06-2008 om 15:36.
Oud 19-12-2008, 14:06
Moslima-girl-1
Citaat:
Dan is wat hij preekt haram. Lees de koran er maar op na. 4:34

Overigens geen negatief woord over die instelling. Mensen die denken dat ze een recht hebben om vrouwen met geweld te onderwerpen vind ik tuig, maar de islam schrijft het wel voor.
Ja natuurlijk, maar kan je dat echt doen als persoon? Je moet natuurlijk niet naar één punt kijken, als je wat verder kijkt (in het algemeen) dan zegt de Qoran dat je niemand anders mag schaden.
En een man mag zijn vrouw enkel slaan als zij overspel pleegt. Niet dat hij haar zal slaan tot ze erbij neervalt, net alsof jij het graag zou hebben als je vrouw overspel pleegt.
De Qoran in het algemeen zegt dat je niemand mag kwetsen of pijn doen. Enkel bij overspel, en omgekeerd ook, als de man overspel pleegt dan mag de vrouw haar man slaan. (Nu kun je scheiden enzo hé, vroeger kon dat niet.)
Oud 19-12-2008, 16:54
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Ik denk dat het na een paar jaar wel tijd is voor een slotje.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:49.