Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2014, 18:24
Anoniempjexx
Anoniempjexx is offline
Hallo ik weet niet maar de laatste tijd zit ik niet lekker in mijn vel alleen ik heb geen idee waardoor het kan komen, ik denk soms aan het idee zelfmoord maar ik zou het zelf NEVERNOOIT plegen toch denk ik dat het fout is om hier aan te denken. Wat denken jullie hierover pleasse help me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2014, 18:44
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Dat je niet lekker in je vel zit en aan zelfmoord denkt is niet heel gek en gebeurt met meer mensen van jouw leeftijd. Maar de meeste schrikken van dat idee en komen tot de conclusie dat de oplossing erger is dan het probleem, net zoals jij. Probeer eens voor je zelf uit te vissen waarom je dat zou willen. Als dat niet zo gauw lukt valt het met jouw leven wel mee denk ik.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 16-05-2014, 19:05
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik ben het eens met bloodyb. Heel veel mensen hebben wel eens gedacht aan zelfmoord. En vervolgens komt dan heel snel de gedachte "hoe kom ik daarbij! natuurlijk wil ik dat niet!" Dat geeft niets, je hebt nu eenmaal geen controle over je gedachtes, maar wel wat je ermee doet. En zo'n gedachte komt, maar kan ook gewoon weer gaan. Je hoeft het dus niet krampachtig weg te stoppen of weg te denken, je mag denken aan alles wat maar in je opkomt. Pas als je gaat denken dat het misschien echt een goede oplossing voor je problemen is, dan is het wel tijd om er wat aan te doen.
Ik las in een ander berichtje van jou dat je 13 bent, en het is (helaas) heel normaal om dan zomaar je niet fijn te voelen. Heel veel meisjes hebben dat bijvoorbeeld als ze ongesteld zijn of moeten worden. Dan is ineens niks leuks, ben je heel chagrijnig en ben je soms zomaar onaardig tegen iemand terwijl je dat eigenlijk helemaal niet wil. Gelukkig gaat zoiets vaak ook vanzelf over na een nachtje slapen of iets leuks doen met vrienden of familie.
Ik ben 25 en ik heb het ook: dan is er niets aan de hand, alles gaat eigenlijk goed, en toch voel ik me ongelukkig. En dan kijk ik een lekkere meidenfilm en knuffel een keer extra met m'n vriendje of familie en dan gaat het ook wel weer over.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 21-05-2014, 14:16
mitchie,H99
mitchie,H99 is offline
maak je niet druk ikzit ook al voor een lange tijd niet lekker in mijn vel en ik denk ook vaak aan zelfmoord (elke dag eigelijk) tis niet verkeerd om erover na te denken echt niet zelfmoord is neit slecht maar kijk eerst naar alternatieven... ik heb snijden als alternatief gekozen maar het lukt niet altijd om een alternatief te vinden helaas en gelukkig
Met citaat reageren
Oud 26-05-2014, 23:49
Verwijderd
Citaat:
maak je niet druk ikzit ook al voor een lange tijd niet lekker in mijn vel en ik denk ook vaak aan zelfmoord (elke dag eigelijk) tis niet verkeerd om erover na te denken echt niet zelfmoord is neit slecht maar kijk eerst naar alternatieven... ik heb snijden als alternatief gekozen maar het lukt niet altijd om een alternatief te vinden helaas en gelukkig
Wat vervelend zeg! Maar zelfmoord is niet slecht? Het is wel erg definitief.. Ik weet niet of "snijden" een goed alternatief is voor depressieve gedachten, ik zou de TS en jou eerder aanraden om eens te praten met een psycholoog (als je dat al niet doet natuurlijk) misschien dat je (evt met ondersteuning van medicijnen) wel een stuk beter in je vel komt te zitten en geen gedachten meer hebt over zelfmoord.

Heel veel sterkte beiden!

Laatst gewijzigd op 26-05-2014 om 23:50. Reden: spelfout herstellen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie ik weet het niet meer...
Verwijderd
8 08-01-2013 17:12
Liefde & Relatie Ik weet het niet meer...
Dzjun
51 03-07-2006 07:38
Liefde & Relatie Hij wil het uitmaken, wat moet ik doen?
.:zonnetje:.
36 21-04-2006 11:59
Liefde & Relatie Ow, ik kan het niet, ik weet het niet
Verwijderd
18 15-10-2002 20:20
Liefde & Relatie * Ik heb jullie hulp nodig * Ik weet het niet meer.. :( *
U-NiQ
16 03-02-2002 14:26
Verhalen & Gedichten ik weet het niet...
sweet angel
3 08-09-2001 13:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:24.