Oud 28-04-2003, 14:43
Verwijderd
Sorry voor de lange titel.

Enfin, ik vroeg het me gewoon een tijdje af en nu blijf ik er maar mee in mijn kop zitten(veel leegte daar, dus kan met alles opgevuld worden ).

Als iets is aangepast door een fb is dat wel handig om te zien aangezien het verklaart waarom een post er vreemd uitziet. Maar wat maakt het uit als een lid zijn bericht verander?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2003, 14:45
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Morridin schreef op 28-04-2003 @ 14:43:
Sorry voor de lange titel.

Enfin, ik vroeg het me gewoon een tijdje af en nu blijf ik er maar mee in mijn kop zitten(veel leegte daar, dus kan met alles opgevuld worden ).

Als iets is aangepast door een fb is dat wel handig om te zien aangezien het verklaart waarom een post er vreemd uitziet. Maar wat maakt het uit als een lid zijn bericht verander?
als je binnen 5 minuten na plaatsen aanpast komt dat er niet te staan. Anders wel
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Tampert schreef op 28-04-2003 @ 14:45:
als je binnen 5 minuten na plaatsen aanpast komt dat er niet te staan. Anders wel
alleen wat is het nut ervan?
En waarom staat het op sommige fora wel aan en op andere niet?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 19:58
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Morridin schreef op 28-04-2003 @ 16:02:
alleen wat is het nut ervan?
En waarom staat het op sommige fora wel aan en op andere niet?
Bij mij weten is die 5min regel overal.
En het nut ervan is dat als jij een foutje ziet in je eigen post, gemakkelijk je post kan aanpassen, zonder dat iemand dat ziet. Maar als nu een fb'er eenmaal te snel is, dan merk je dat ook niet.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 19:58
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Morridin schreef op 28-04-2003 @ 16:02:
alleen wat is het nut ervan?
En waarom staat het op sommige fora wel aan en op andere niet?
omdat je nét na het posten van je berichtje iets ziet stan wat je misschien niet helemaal zo bedoelde enzo... Dan staat er zo ongeveer bij elke post "aangepast door"

voor zover ik weet is het bij elk forum zo dat het, na 5 minuten, wordt weergegeven.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 20:22
Verwijderd
Dus als ik het goed begrijp is het eigelijk vooral bedoelt om te laten zien dat een fb de post heeft aangepast, en het feit dat je ziet dat het lid het zelf heeft aangepast is een bijkomend verschijnsel?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 20:39
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Nee, dat is niet waar.

Kijk, de regel is al volgt: Post je een reply / topic, en kom je er binnen 5 minuten achter dat er een fout in zit, dan kan je dit aanpassen zonder dat er een melding van komt.

Hierdoor zie je niet 'Bericht aangepast door', en dat is ook niet erg want je hebt in die tijd maar een kleine aanpassingen kunnen maken. Of jij dit nou doet of een forumbaas, doet er niet toe.

Kom je buiten die termijn van 5 minuten, dan verschijnt er, ongeacht of je 't zelf edit of een forumbaas, wél een melding dat 't bericht gewijzigd is.

Spreekt allemaal aardig voor zich toch?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 22:10
dystopia
dystopia is offline
Volgens mij 120 seconden, geen 5 minuten. Het kan dus zijn dat je om 15:55:05 iets post en het edit om 15:57:30. Dan komt eronder te staan dat het ge-edit is terwijl je bij 15:55:55 en 15:37:30 nog wel op tijd was.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 00:39
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
dystopia schreef op 28-04-2003 @ 22:10:
Volgens mij 120 seconden, geen 5 minuten. Het kan dus zijn dat je om 15:55:05 iets post en het edit om 15:57:30. Dan komt eronder te staan dat het ge-edit is terwijl je bij 15:55:55 en 15:37:30 nog wel op tijd was.

wow wat een verhandeling!


het nut van het niet tonen van veranderingen op korte termijn is eerder esthetisch. Het staat gewoon vrij stom als je even je typfouten uit je reply haalt en dan meteen al een "aangepast door" melding krijgt.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 10:07
Verwijderd
Maar wat ik me dus nu al vanaf het begin van dit topic afvraag is : Wat heeft het voor nut dat je kunt zien dat een lid zijn eigen post heeft aangepast, ongeacht de reden van de aanpassing?

(sorry voor het gedram)
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 10:37
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Stel jij begint een discussie. Na een twintal replies zie je dat jouw standpunt aan de verliesende hand is. Dan pas jij lekker even je bericht aan, en neem je een heel ander standpunt in. "Zie je wel", zeg je dan, "ik vind dat en dat ook". Ondertussen heeft niemand door dat jij je topic aan hebt gepast, in ieder geval de mensen die het topic nog niet eerder hebben gezien, niet.

Het mag voor zich spreken dat dat niet de bedoeling is.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 10:57
Verwijderd
okey, nu heb ik eindelijk een duidelijk verklaring(in combi met de andere natuurlijk). Ik dank u allen.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 11:22
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Koen schreef op 29-04-2003 @ 10:37:
Stel jij begint een discussie. Na een twintal replies zie je dat jouw standpunt aan de verliesende hand is. Dan pas jij lekker even je bericht aan, en neem je een heel ander standpunt in. "Zie je wel", zeg je dan, "ik vind dat en dat ook". Ondertussen heeft niemand door dat jij je topic aan hebt gepast, in ieder geval de mensen die het topic nog niet eerder hebben gezien, niet.
Hoewel je uiteraard regelmarig gequote wordt en dan gaat deze regel niet op, omdat de quote in andersmans bericht niet aangepast wordt.

Laatst gewijzigd op 29-04-2003 om 13:20.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 29-04-2003 @ 11:22:
Hoewel je uiteraard regelmarig geqoute wordt en dan gaat deze regel niet op, omdat de quote in andersmans bericht niet aangepast wordt.
plus dat je ook andermans quotes kan verpesten
Das wel irritant, dat daar geen mogelijkheid voor is(toch?)
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 13:21
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Morridin schreef op 29-04-2003 @ 13:08:
Das wel irritant, dat daar geen mogelijkheid voor is(toch?)
Nee, natuurlijk niet. Andere mensen nemen jouw bericht over in hun post en daar kan jij helemaal niets aan veranderen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Tussentijdse peiling
Verwijderd
435 31-03-2009 18:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41.