Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2005, 14:42
Marek vd Jicht
Avatar van Marek vd Jicht
Marek vd Jicht is offline
Ver boven wat zich afspeelt van de vrouw en de man,
Waar men niet wil spreken waarover men niet spreken kan,
Waar een man niet slechts fixatie kent op zijn kleine penis
En bovenal, waar de vrouw an sich niet zo gemeen is
Daar huist de Übermensch, gezeteld in een gouden zetel
De inwoners oprecht, gelukkig, apollinisch en vermetel
Op deze kleine planeet, veroorzaakt door een supernova
Niemand weet hoe deze heet, maar men spreekt, la pura lingua.

Op dit hemellichaam, heerst er geen straf maar beloning,
Auto's gaan niet op benzine, maar ze rijden op honing
Ze kennen geen emotie zoals wij, en geen woning,
Want ze wonen met z'n allen in het paleis van de koning
Er heerst geen criminaliteit, er woedt geen agressie op straat
Het derde stadium van Kierkegaard, er is geen woord voor haat
De lucht ruikt niet naar smog, maar naar dille en tijm
Men praat wel met elkaar, maar doet dat slechts met rijm.

Bedenk je, er woonden in totaal vijftien personen.
Die al hun hele leven met elkaar samenwonen
En niemand was decadent, in verval of verwend,
Niet ontaard of dement en nooit stoned of absent.
Al werd de orde ooit verstoord, maar dat was slechts eenmaal
Toen de koning een relatie kreeg met een gemaal
Tot op een dag een man langskwam, al leek hij aardig
Doch de stichter draaide zich om in zijn graf,
en hij dacht, bij het licht van de nacht
de geschiedenis herhaalt zich.

Die man was ik en ik was op zoek naar de prinses,
Ze zat in de klas en ik haal haar uit de les,
Ze kent geen angst of paniek en geen depressie of succes
Dus ze kijkt onschuldig en geduldig en ze vraagt wat er is.
Ik besef me wat ik moet doen, ik pak haar vast en ik zoen
haar, ze schrikt, maar is niet lichtgeraakt
Al weet ze niet wat ze moet doen, dit heeft ze nooit meegemaakt
Ze zwijgt me aan, alsof ze niets te rijmen wist.
Haar strelend zeg ik 'What am I, a rocket scientist?'

'I don't have an idea, what do you want from me?'
Zo zei ze en La lingua pura is engels zoals je ziet
'I want to marry you my dear, within ten days or eleven
And take you to this sweet cottage I own, somewhere in Heaven'
Ze raakte door het dolle heen en raakte plots in de stress
Een dodelijke fout in dat gebouw, zeker voor een prinses
Het luchtalarm ging af, de Koning stopte zijn gemaal in het riet
Ramen en deuren gesloten, maar het kwaad was al geschied.

Er sloeg paniek toe bij deze mensen, iets meer dan een dozijn
Wat frappant om te zien, bij mensen die altijd apollinisch zijn
Ze begonnen plots televisie te kijken, in brievenbussen te zeiken
En daarna fietsen te stelen en boetes uit te delen
Ze gingen vloeken en schreeuwen en ledematen showen
En vechten en roken en begonnen te blowen
Ze gooiden afval op straat en maakten veel kabaal
Ze hadden schijt aan alles en werden asociaal
Generaliseren, masseren, ejaculeren, masturberen, vooral niet leren of studeren, maar wel uit de kleren, ze trokken geen lering en de chaos werd meer en ze scholden met tering, raakten verslaafd, wilden elkaar levend begraven, ze sliepen niet, maar ze gingen uit, sliep uit, de stoppen sloegen door en het licht ging uit, het hart werd koud, de eersten kregen al een burn-out, ze logen als Pinokkio en staakten voor hun CAO, ze waren ongelukkig en ze sliepen niet goed, en dus werden ze moe, en was dat nog niet erg genoeg, ze maakten massaal een profiel aan bij de CU2.

Door deze ongelukkige fout was deze planeet verpest
En werd de enige plek zonder haat alsnog verwesterd
Nu is er in de hele wereld geen plaats meer zonder decadentie,
Zonder corruptie, egocentrisme, vreemdenhaat en clementie

Zo, jullie zijn zeker wel geschrokken van deze fabel
Hoe kan een wereld verworden tot dergelijk abominabel?
Zoiets zou op aarde nooit gebeuren, ook niet voor heel even
Weg met zelfkritiek en wees trots op de wereld waarin we leven.
__________________
Je kunt ervoor kiezen een signature (onderschrift) onder je berichten te plaatsen. Deze mag maximaal 150 tekens groot zijn.

Laatst gewijzigd op 24-06-2005 om 15:31.
Advertentie
Oud 24-06-2005, 14:59
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
De eerste keer dat ik het (vluchtig) overlas dacht ik nog, "weer zo een oversekste potentieel onzinner", maar omdat je nicknaam me toch wel nieuwsgierig maakte (want grunberg) kwam ik tot de beseffing dat er toch wel geniale stukken inzitten en wat ik vooral knap vind is dat de grote hoeveelheid rijm helemaal niet geforceerd overkomt .

Edit: Je bent in vijf minuten vijf jaar ouder geworden?
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Oud 24-06-2005, 15:10
Marek vd Jicht
Avatar van Marek vd Jicht
Marek vd Jicht is offline
Citaat:
CSN schreef op 24-06-2005 @ 15:59 :
(...)
Edit: Je bent in vijf minuten vijf jaar ouder geworden?
Beste CSN,

Hartelijk dank voor je vlugge, spontane en vooral vriendelijke reactie. Ik denk dat er iets mis is gegaan bij het rommelige inschrijfformulier van dit prachtige forum. Toen ik bij het inzenden van mijn gedicht het getal 15 naast mijn naam zag staan heb ik me laten vertellen dat dit de leeftijd toont en heb ik instructies gekregen hoe deze te veranderen. En zo'ist gekomen.

Nogmaals bedankt.
__________________
Je kunt ervoor kiezen een signature (onderschrift) onder je berichten te plaatsen. Deze mag maximaal 150 tekens groot zijn.
Oud 24-06-2005, 15:14
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Beste Marek vd Jicht,

Bedankt voor het uitleggen van je voorheen veranderde leeftijd!

Met vriendelijke groet,
CSN.
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Oud 24-06-2005, 21:18
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Okee.. ik heb net de moed gevat het enorme gedicht te gaan lezen. Mij vallen de volgende dingen op. Ik ga er erg mierenneukerig op in, maargoed (voor de negatieve kritiek verder lezen, voor de positieve kritiek een heel stuk overslaan en verderop gaan lezen)

Op dit hemellichaam, heerst er geen straf maar beloning,
In dit stukje en ook de zin erna vind ik die komma na hemellichaam (en in dat andere stukje na 'benzine') echt helemaal niet mooi. Misschien heb je ze neergezet om het ritme aan te geven, maar dat kunnen mensen er zelf wel uithalen.

In diezelfde strofe heb je het eerst over 'ze', doelend op de auto's (ze rijden niet op benzine) en daarna gebruik je ineens, vanuit het niets, 'ze' voor de mensen die er wonen: 'Ze kennen geen emotie zoals wij, en geen woning,' want ik neem aan dat je het daar niet meer over de auto's hebt. Misschien kan je er 'men' van maken, maar dat moet je dan volhouden in de hele strofe en dat is ook niet prettig.

Men praat wel met elkaar, maar doet dat slechts met rijm.
Ik zou van 'met' 'in' maken.


Bedenk je, er woonden in totaal vijftien personen. Die al hun hele leven met elkaar samenwonen
In de bovenstaande zin kun je twee dingen zien.
1. Je springt van verleden naar tegenwoordige tijd, en dat doe je in het hele volgende stuk. Ik zou de tt aanhouden.
2. Je hebt een vreemde manier van punten en hoofdletters neerzetten. Hierboven zou je hooguit een komma neer kunnen zetten, niet meer dan dat.

De strofe over de prinses en de meneer vind ik niet zo geweldig, maar ik zie in dat er een soort brug nodig is.

Nu even de positieve kritiek: Ik vind de chaos die je maakt in strofe zes echt geweldig! Vooral die eindzin daar, dat CU2, echt zoo treffend! Dat gerijm soms wel en soms niet, ja, prachtig.
Zoiezo de 'rap'achtige stukjes, met dat gerijm op een bepaald woord, vind ik goed.
Het begin is ook pakkend, mooi verwoord.

Het gedicht is lang maar toch wel de moeite waard. Ik had er alleen misschien niet aan durven beginnen als ik niet naar boven was verbannen door mijn zusje die beneden een giechelende-meisjes-feesstje geeft.
Oud 24-06-2005, 21:18
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Oh nou vergeet ik nog één ding:
Ik vind de titel prachtig.
Oud 25-06-2005, 10:24
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
is dit van jezelf? No offence, maar het komt me HEEL bekend voor.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Oud 26-06-2005, 01:36
Verwijderd
Kijk, zo'n gedicht kan ik wel waarderen!
Geweldig, Marek!

@ Halogeen, waar heb je dit eerder gezien dan? Ik heb even gegoogled voor je, maar niets gevonden.
Sowieso, hoe haal je het in je hoofd dat iemand hier gedichten zou neerzetten van anderen en doen alsof die van zichzelf zijn? Hoe zielig moet je dan zijn om zoiets te doen. En, hoe zat het ook alweer met de pot en de ketel?
Overigens, het is bij mij ook weleens voorgekomen dat mensen denken dat ik mijn gedichten niet zelf schreef - bijvoorbeeld toen met het mentos-gedicht.

Jezus! Dat jullie zelf niet kunnen schrijven betekent niet dat anderen hun goede gedichten van anderen stelen! Ga alsjeblieft iets nuttigs doen in plaats van je drukmaken over op welke manier dit jou slecht zou kunnen doen.
De reden dat ik dit zeg is niet een enkel axioma, maar heeft te maken met een patroon waarin massa's mensen geen dingen geloven die ze van zichzelf niet kunnen voorstelen.
Nogmaals, hou daar mee op. Als iemand van 16 zegt dat diegene op de universiteit zit, heb daar dan vrede mee.
1) Waarom zou hij/zij daarover liegen?
2) Waarom zou jij het erg vinden dat diegene liegt?
3) Maakt het voor jou überhaupt uit of het waar is of niet?
4) enz.

En neem jezelf niet zo serieus.

NB! Deze post is niet op iemand persoonlijk gericht, maar op elke lezer die deze schoen passe.
Oud 26-06-2005, 01:44
Verwijderd
Ik heb het even gecheckt! Jij was het dus ook vorige keer. Hoe krijg je het toch voor elkaar. Ik zou het op prijs stellen als je me even toevoegt op msn 'salve_et_vale@hotmail.com', want ik moet je hier echt even over spreken.

De bewuste quote:

Halogeen
18V - Forumbaas

gepost op 02-06-2004 @ 06:49

--------------------------------------------------------------------------------
die derde 'strofe' die komt me heeeeel bekend voor. Als jullie het toch zelf verzonnen hebben, ik vond het zeer vermakelijk.


Het zit dus blijkbaar in je karakter. Ga lekker je grote teen lastigvallen met je smadelijke escapades.
Oud 26-06-2005, 07:37
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Beste James, we hebben een pm systeem. Als je iets met me wilt bespreken, kun je dat via pm doen. Als je een klacht tegen mij wilt rapporteren, doe je dat maar op M&M. Ik kan je al vast zeggen dat ik niet van je insinuaties ben gediend.

Marek is een nieuwe poster po DoP. Hij heeft zelf niets bij zijn gedicht gezet. Het is al wel eens vaker voorgekomen dat mensen gedichten van anderen posten, zonder daarbij de intenties te hebben om zelf met de eer te strijken, maar eerder om anderen ook te laten genieten. Voor die gedichten hebben wij een apart topic, vandaar mijn vraag.
Het gedicht komt mij inderdaad bekend voor ja. Sorry maar daar kan ik niets aan doen. Volgens mij heeft ditzelfde verhaaltje een keer op Wetenschap en Filosofie gestaan, of heb ik het een keer eerder gelezen. Vooral toen ik dit zinnetje las, gingen er meteen belletjes rinkelen:

Er heerst geen criminaliteit, er woedt geen agressie op straat
Het derde stadium van Kierkegaard, er is geen woord voor haat
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Oud 26-06-2005, 16:08
Marek vd Jicht
Avatar van Marek vd Jicht
Marek vd Jicht is offline
Beste Halogeen,

Ondanks mijn bescheiden kennis van dit forum kan ik je verzekeren dat ik elk woord van dit gedicht zelf verzonnen heb.
Ik heb het geschreven vanuit een idee dat ik wilde uitwerken over mijn gevoel bij het verhaal uit Also Sprach Zarathoestra. Terwijl ik mijn vingers het verhaal liet overnemen heb ik de profeet terug laten komen in de planeet. Het moet duidelijk worden dat de grote ironie is van de Übermensch dat deze blijkbaar nooit rijp is voor deze wereld.
Er zit natuurlijk nog veel meer in.

Dat je iets gelezen hebt over Kierkegaard op een forum over Filosofie is niet zo vreemd. Ook dat je ook iets gelezen hebt over een plek waar geen agressie en haat heerst kan ik me voorstellen.
Ik heb voor je gekeken voor google en altavista, maar ik heb nergens een enkele zin kunnen vinden die er ook maar op lijkt.

Overigens, als je toch je twijfels hebt hierover, bedenk je dan bijvoorbeeld dat er een stuk in zit over het staken voor de CAO. Dit heb ik erin gezet op basis van iets wat slechts twee weken terug aan de orde kwam met de stakingen van het openbaar vervoer.

Verder zal je als expert op het gebied van gedichten wel kunnen zien dat er meerdere imperfecties in dit gedicht zitten, die mijn amateuristisch niveau blootleggen.

Ik hoop dat je er nu van overtuigd bent dat ik de schrijver ben van dit gedicht. Dan zou ik nu graag een on-topic reactie van je krijgen. Zonder smaad, maar gericht op de inhoud.

Met vriendelijke groet,


Marek (mijn Jicht wordt al minder)
__________________
Je kunt ervoor kiezen een signature (onderschrift) onder je berichten te plaatsen. Deze mag maximaal 150 tekens groot zijn.
Oud 26-06-2005, 16:27
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Ik heb nooit de intentie gehad om je te beschuldigen. Als dat zo over is gekomen, mijn excuses daarvoor, noch wil ik pretenderen dat ik de wijsheid in pacht heb. Het was een simpele vraag. Ik geloof je op je woord.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Oud 26-06-2005, 16:33
Marek vd Jicht
Avatar van Marek vd Jicht
Marek vd Jicht is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 26-06-2005 @ 17:27 :
Ik heb nooit de intentie gehad om je te beschuldigen. Als dat zo over is gekomen, mijn excuses daarvoor, noch wil ik pretenderen dat ik de wijsheid in pacht heb. Het was een simpele vraag. Ik geloof je op je woord.

Beste Halogeen,

Het kwam absoluut niet aan als een beschuldiging. Net zoals dat mijn opmerking niet met een scherpe tong gesproken is.
Ik ben een prediker van de liefde en de schoonheid, net zoals jij.

Groet,


Marek
__________________
Je kunt ervoor kiezen een signature (onderschrift) onder je berichten te plaatsen. Deze mag maximaal 150 tekens groot zijn.
Oud 26-06-2005, 18:54
Flosdraad
Flosdraad is offline
Citaat:
Marek vd Jicht schreef op 26-06-2005 @ 17:33 :
Beste Halogeen,

Het kwam absoluut niet aan als een beschuldiging. Net zoals dat mijn opmerking niet met een scherpe tong gesproken is.
Ik ben een prediker van de liefde en de schoonheid, net zoals jij.

Groet,


Marek
dat is nogal wat.
Oud 27-06-2005, 22:18
Verwijderd
Ik zie nu die titel pas goed! Wat geniaal!
Oud 28-06-2005, 00:18
Marek vd Jicht
Avatar van Marek vd Jicht
Marek vd Jicht is offline
Beste lezers,

Allereerst wil ik jullie allemaal hartelijk bedanken voor jullie reacties.
Daarnaast wil ik aangeven dat ik met mijn gedicht toch een maatschappelijk vraagstuk wilde aankaarten.
Wat is jullie mening over de stelling van het gedicht - met name het einde - ten opzichte van je eigen wereldbeeld?
__________________
Je kunt ervoor kiezen een signature (onderschrift) onder je berichten te plaatsen. Deze mag maximaal 150 tekens groot zijn.
Oud 30-06-2005, 23:49
Hoofd&Schouders
Hoofd&Schouders is offline
Wat is jullie mening over de stelling van het gedicht - met name het einde - ten opzichte van je eigen wereldbeeld?
Oud 01-07-2005, 09:27
vidaaa
Avatar van vidaaa
vidaaa is offline
Nog even en elk topic bestaat uit 1 persoon die onder 5 verschillende namen kritiek op zichzelf geeft

Je kan toch niet serieus bedoelen dat je nog een reactie wil op je gedicht als je het eerst zelf ophemelt onder andere usernames.

Dit soort praktijken ondermijnt het functioneren van dit forum, net als het rechtsreeks aanvallen van forumbazen, maar het lijkt er op dat dit je enige doel is.
__________________
ich seh dein herz, dein echolot, schlägt wellen in die see
Ads door Google
Oud 30-08-2005, 18:09
Verwijderd
Jaja, hier heet een groot dichter gesproken! Je vorige is ook zo mooi... Eg super!
Oud 30-08-2005, 19:26
Disintegration
Avatar van Disintegration
Disintegration is offline
dat schizofrene spelletje is zo overdone dat het net daardoor opnieuw boeiend wordt

Maar je komt er mee weg, en dat telt
__________________
Well I got a bad liver and a broken heart
Oud 31-08-2005, 09:30
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Zwam niet, vidaaa en Disintegration.

Het gedicht had je van mij net zo goed in rode letters kunnen schrijven, maar dat hoeft geen bezwaar te zijn. Het enige bezwaar dat ik wel wil plaatsen is dat je, als je toch al zo'n vrij groot gedicht schrijft, mijns inziens te weinig uitleg geeft over de reden van het keerpunt in je verhaal: waarom die prinses plots gestresst is.

Ik weet verder niet welke stelling met betrekking tot je wereldbeeld je bedoelt, maar als je zegt dat het Westen te kapitalistisch is, kan ik daar wel in meegaan. Daarnaast is het niet zo dat ik een wereld als beschreven in het eerste deel zou adoreren.

Dat la lingua pura Engels is weten de meesten trouwens wel, Dan Brown is een bestseller.
__________________
Lampaan.
Oud 31-08-2005, 11:35
Pr0f
Pr0f is offline
apollinistisch > supernova
leuk gevonden
Oud 31-08-2005, 11:54
Marek vd Jicht
Avatar van Marek vd Jicht
Marek vd Jicht is offline
Citaat:
EggeD schreef op 31-08-2005 @ 10:30 :
Zwam niet, vidaaa en Disintegration.

Het gedicht had je van mij net zo goed in rode letters kunnen schrijven, maar dat hoeft geen bezwaar te zijn. Het enige bezwaar dat ik wel wil plaatsen is dat je, als je toch al zo'n vrij groot gedicht schrijft, mijns inziens te weinig uitleg geeft over de reden van het keerpunt in je verhaal: waarom die prinses plots gestresst is.

Ik weet verder niet welke stelling met betrekking tot je wereldbeeld je bedoelt, maar als je zegt dat het Westen te kapitalistisch is, kan ik daar wel in meegaan. Daarnaast is het niet zo dat ik een wereld als beschreven in het eerste deel zou adoreren.

Dat la lingua pura Engels is weten de meesten trouwens wel, Dan Brown is een bestseller.

Beste Egged,

De plotselinge stress en paniek bij de prinses wordt veroorzaakt door een situatie die zij ongewoon is. Het is verder van geen enkel belang op welke manier deze stress precies veroorzaakt wordt.

Ik vind het Westen daarnaast niet te kapitalistisch. In principe zou ik mij met de meeste vormen van staat en economie kunnen verzoenen, zolang ze met mate en relativiteit worden uitgewerkt. Men is naar mijn mening te ver doorgeslagen met kapitalisme en materialisme. Overigens, om te spreken van een kapitalistische wereld, terwijl 80% van de wereldbevolking in een ontwikkelingsland leeft, is ook wat overdreven. Alsof die paar procent kleurenblinden de wereld juist zien en de anderen niet?

Vooral het beeld dat wordt geschetst in de langste alinea is mijn probleem. Elk van deze acties kan je afzonderlijk beoefenen zonder decadentie, maar in deze combinatie en bij velen als hoofddoel staat het voor een groot kwaad.

Tot slot, ook al hebben er veel mensen Dan Brown gelezen, dan nog zullen er veel zijn die voor hun gemak over de échte informatie heen hebben gelezen. Hoeveel lezers ken jij die nog kunnen verhalen over Baphomet, over de AtBash methode, over de heiligheid van de vrouw en over de belangrijke rol van de Heilige (geen maagd) Maria?

Met vriendelijke groet,


Marek
__________________
Je kunt ervoor kiezen een signature (onderschrift) onder je berichten te plaatsen. Deze mag maximaal 150 tekens groot zijn.
Oud 31-08-2005, 13:14
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Uitleg aanvaard, Marek.

Geld en vooruitgang blijkt nu eenmaal decadentie voort te brengen, een verwijzing naar Sodom zou niet eens gek zijn, vandaag de dag.

Mensen kijken daarnaast te veel tv en dergelijke media, en tv vind ik voor de wat zwakkeren niet pluis: het presenteert jouw decadente wereld, groter dan Sodom ooit geweest is. En tja, diezelfde mensen leven nu eenmaal naar hun omgeving, en als die uit tv bestaat...

Ik kan me voorstellen dat je na het lezen van Dan Brown Baphomet en die cryptische methode over de maanden heen langzaam vergeet, maar dat je het inderdaad niet echt gelezen hebt als je je niet herinnert dat het de vrouw prijst.

Groetjes.
__________________
Lampaan.
Oud 01-09-2005, 00:24
Pr0f
Pr0f is offline
Citaat:
EggeD schreef op 31-08-2005 @ 14:14 :
Uitleg aanvaard, Marek.

Geld en vooruitgang blijkt nu eenmaal decadentie voort te brengen, een verwijzing naar Sodom zou niet eens gek zijn, vandaag de dag.

Mensen kijken daarnaast te veel tv en dergelijke media, en tv vind ik voor de wat zwakkeren niet pluis: het presenteert jouw decadente wereld, groter dan Sodom ooit geweest is. En tja, diezelfde mensen leven nu eenmaal naar hun omgeving, en als die uit tv bestaat...

Ik kan me voorstellen dat je na het lezen van Dan Brown Baphomet en die cryptische methode over de maanden heen langzaam vergeet, maar dat je het inderdaad niet echt gelezen hebt als je je niet herinnert dat het de vrouw prijst.

Groetjes.
de tv is opzich een heel goed medium om informatie o te nemen hoor
de tv zelf is het probleem niet aleen de rommel die uitgezonden word
Advertentie
Oud 01-09-2005, 10:43
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Ja dat bedoelde ik ook.
__________________
Lampaan.
Oud 01-09-2005, 15:11
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 25-06-2005 @ 11:24 :
is dit van jezelf? No offence, maar het komt me HEEL bekend voor.
Je bent niet de enige hoor.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 01-09-2005, 17:29
Verwijderd
Citaat:
ratsja schreef op 01-09-2005 @ 16:11 :
Je bent niet de enige hoor.
Je bent een beetje laat, dit is al eerder besproken en toen is ook al gezegd dat ik dit gedicht volledig zelf heb geschreven, zonder een specifiek werk van buitenaf en ik heb ook aangegeven met welk idee ik dit geschreven heb. Overigens, mocht je ooit een gedicht vinden dat ook maar 5% overeenkomst vertoont met dit gedicht zou ik het graag eens willen lezen.

Voor de beledigingen aan jouw adres, zie mijn post aan Halogeen.

edit: ik help je maar even:

Hoe haal je het in je hoofd dat iemand hier gedichten zou neerzetten van anderen en doen alsof die van zichzelf zijn? Hoe zielig moet je dan zijn om zoiets te doen. En, hoe zat het ook alweer met de pot en de ketel?
Overigens, het is bij mij ook weleens voorgekomen dat mensen denken dat ik mijn gedichten niet zelf schreef - bijvoorbeeld toen met het mentos-gedicht.

Jezus! Dat jij zelf niet kan schrijven betekent niet dat anderen hun goede gedichten van anderen stelen! Ga alsjeblieft iets nuttigs doen in plaats van je drukmaken over op welke manier dit jou slecht zou kunnen doen.
De reden dat ik dit zeg is niet een enkel axioma, maar heeft te maken met een patroon waarin massa's mensen geen dingen geloven die ze van zichzelf niet kunnen voorstelen.
Nogmaals, hou daar mee op. Als iemand van 16 zegt dat diegene op de universiteit zit, heb daar dan vrede mee.
1) Waarom zou hij/zij daarover liegen?
2) Waarom zou jij het erg vinden dat diegene liegt?
3) Maakt het voor jou überhaupt uit of het waar is of niet?
4) enz.

En neem jezelf niet zo serieus.

Laatst gewijzigd op 01-09-2005 om 17:32.
Oud 01-09-2005, 19:32
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 01-09-2005 @ 18:29 :

En neem jezelf niet zo serieus.
kusje!
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Oud 02-09-2005, 08:10
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 01-09-2005 @ 18:29 :
Je bent een beetje laat, dit is al eerder besproken en toen is ook al gezegd dat ik dit gedicht volledig zelf heb geschreven, zonder een specifiek werk van buitenaf en ik heb ook aangegeven met welk idee ik dit geschreven heb. Overigens, mocht je ooit een gedicht vinden dat ook maar 5% overeenkomst vertoont met dit gedicht zou ik het graag eens willen lezen.

Voor de beledigingen aan jouw adres, zie mijn post aan Halogeen.

edit: ik help je maar even:

Hoe haal je het in je hoofd dat iemand hier gedichten zou neerzetten van anderen en doen alsof die van zichzelf zijn? Hoe zielig moet je dan zijn om zoiets te doen. En, hoe zat het ook alweer met de pot en de ketel?
Overigens, het is bij mij ook weleens voorgekomen dat mensen denken dat ik mijn gedichten niet zelf schreef - bijvoorbeeld toen met het mentos-gedicht.

Jezus! Dat jij zelf niet kan schrijven betekent niet dat anderen hun goede gedichten van anderen stelen! Ga alsjeblieft iets nuttigs doen in plaats van je drukmaken over op welke manier dit jou slecht zou kunnen doen.
De reden dat ik dit zeg is niet een enkel axioma, maar heeft te maken met een patroon waarin massa's mensen geen dingen geloven die ze van zichzelf niet kunnen voorstelen.
Nogmaals, hou daar mee op. Als iemand van 16 zegt dat diegene op de universiteit zit, heb daar dan vrede mee.
1) Waarom zou hij/zij daarover liegen?
2) Waarom zou jij het erg vinden dat diegene liegt?
3) Maakt het voor jou überhaupt uit of het waar is of niet?
4) enz.

En neem jezelf niet zo serieus.
Waat staat dat ik niet kan schrijven,
hier verwacht ik dan ook een plausibel voorbeeld van je, i.p.v. te reageren als een jankende josti.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 02-09-2005, 12:54
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 01-09-2005 @ 18:29 :
Je bent een beetje laat, dit is al eerder besproken en toen is ook al gezegd dat ik dit gedicht volledig zelf heb geschreven, zonder een specifiek werk van buitenaf en ik heb ook aangegeven met welk idee ik dit geschreven heb. Overigens, mocht je ooit een gedicht vinden dat ook maar 5% overeenkomst vertoont met dit gedicht zou ik het graag eens willen lezen.

En neem jezelf niet zo serieus.
je neemt jezelf ook wel heel erg serieus, gezond kan dat niet zijn.

maar goed, ik vind t sowieso op zn zachts gezegd ongewenst dat mensen onder verschillende nicknames dingen posten; m.i. ben je dan al erg ongeloofwaardig bezig.

maar eens even een andere kijk op het gedicht te geven : ik ben dr niet echt weg van. tis wel duidelijk dat er wat tijd en wat talent in zit, maar tis gewoon niet mijn smaak. (ik hou niet zo van dat pretentieuze gedoe, alsof dichters denken dat ze onmisbaar zijn, alsof schrijvers zo nodig een punt moeten hebben; tis maar een gedichtje, woorden die achter elkaar op papier gesmeten zijn, zonder ook maar iets toe te voegen aan de werkelijkheid, behalve dan misschien wat troost of wat vermaak; maar t blijven woorden).

maar als je me even wat tijd geeft, weet ik vrijwel zeker dat ik wel ergens een gedicht kan vinden dat meer dan 5% overeenkomst heeft met dit gedicht. sorry als je nu weer moet janken, maar je reageert zelf ook wel erg fel op de VRAAG van halogeen; het was niet eens een beschuldiging, maar een vraag, die met een simpel 'ja' of 'nee' beantwoord had kunnen zijn. aansteller.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 02-09-2005, 18:07
Verwijderd
Beste MightyMarcel,


Het spijt me dat je er zo weinig van begrepen hebt. Als het je leuk lijkt kan ik je misschien helpen met het verbreden van je abstractie-niveau, want als je op deze manier doorgaat zal je je nog vaak aan van alles en nog wat irriteren.
Denk vooral niet dat het Mighty is om destructiviteit te prediken en door middel van waardeoordelen je frustraties (=tekortkomingen) te uiten.
Ik heb ook een vraag. Als jij zo'n lage pet op hebt van gedichten, zit je dan niet op de verkeerde website?
Oud 02-09-2005, 19:19
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 02-09-2005 @ 19:07 :
Beste MightyMarcel,


Het spijt me dat je er zo weinig van begrepen hebt. Als het je leuk lijkt kan ik je misschien helpen met het verbreden van je abstractie-niveau, want als je op deze manier doorgaat zal je je nog vaak aan van alles en nog wat irriteren.
Denk vooral niet dat het Mighty is om destructiviteit te prediken en door middel van waardeoordelen je frustraties (=tekortkomingen) te uiten.
Ik heb ook een vraag. Als jij zo'n lage pet op hebt van gedichten, zit je dan niet op de verkeerde website?
godallemachtig, jij denkt echt van jezelf dat je geweldig bent. ge-wel-dig-e houding.

(overigens, frustraties != tekortkomingen; en waardeoordelen zijn feitelijk de enige oordelen die je ooit zult horen. Ik heb geen lage pet op van gedichten, wel van de pretentieuze houding van lui zoals jou.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 03-09-2005, 07:18
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Een beetje meer respect voor de TS misschien ?
__________________
Lampaan.
Oud 03-09-2005, 10:38
Verwijderd
vale james_25cm_bond,

laetitiam alios superandi agnosco sed spero istam non causam propter quam in hoc forum venis.
Oud 03-09-2005, 10:56
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Snees schreef op 03-09-2005 @ 11:38 :
vale james_25cm_bond,

laetitiam alios superandi agnosco sed spero istam non causam propter quam in hoc forum venis.
lol? >.>
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Ads door Google
Oud 03-09-2005, 15:52
ExVaal
Avatar van ExVaal
ExVaal is offline
Ik zou bijna zeggen dat jullie eens hersenloos uit je dak zouden moeten gaan met gigantisch veel alcohol en drugs, stelletje control freaks.

Maar, ondanks de reputatie van de TS, vind ik het een cool gedicht.
Oud 03-09-2005, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Vaal schreef op 03-09-2005 @ 16:52 :
Ik zou bijna zeggen dat jullie eens hersenloos uit je dak zouden moeten gaan met gigantisch veel alcohol en drugs, stelletje control freaks.

Maar, ondanks de reputatie van de TS, vind ik het een cool gedicht.
Tnx Vaal! En gefeliciteerd met je vriendin
Oud 03-09-2005, 22:25
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 03-09-2005 @ 11:38 :
vale james_25cm_bond,

laetitiam alios superandi agnosco sed spero istam non causam propter quam in hoc forum venis.
errare humanum est. salve.
Oud 05-09-2005, 08:34
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
ik wacht nog steeds op antwoord van TS
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 05-09-2005, 11:51
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
EggeD schreef op 03-09-2005 @ 08:18 :
Een beetje meer respect voor de TS misschien ?
Als je iemand niet mag of het niet met hem eens ben, dan hoef je ook geen respect te tonen.
Zo'n gevoel krijg ik hier wel is, zo af en toe.
Citaat:
Vaal schreef:
stelletje control freaks.
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Oud 17-11-2005, 11:43
Verwijderd
Sorry, Vaal? Control freaks? Zei jij dat?
Oud 17-11-2005, 11:53
ExVaal
Avatar van ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 17-11-2005 @ 12:43 :
Sorry, Vaal? Control freaks? Zei jij dat?
Waar precies? Oh, daar! Waar je zelf al op had gereageerd!

Gewoon "Up!" zeggen was ook al genoeg geweest hoor!
Oud 17-11-2005, 13:47
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Eh, waarom up je dit gedicht van zo lang geleden, volgens mij is dat helemaal niet nodig.
Oud 17-11-2005, 14:34
Verwijderd
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 17-11-2005 @ 12:43 :
Sorry, Vaal? Control freaks? Zei jij dat?
Vind je jezelf niet uitermate zielig nu?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten De decadente pot, de negroïde ketel en seksuele enumeraties.
Diary of Dreams
22 23-08-2005 14:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18.