Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Bekijk resultaten poll: Wie is de lul?
Ron Weasley/Wemel 1 3.03%
Hermione Granger/Hermelien Griffel 1 3.03%
Albus Dumbledore/Perkamentus 9 27.27%
Hagrid 17 51.52%
Draco Malfoy/Malfidus 1 3.03%
Neville Longbottom/Marcel Lubbermans 4 12.12%
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2005, 16:58
Ayvala
Ayvala is offline
J.K. Rowling heeft te kennen gegeven dat in Harry Potter and the half-blood prince, het zesde deel uit de serie dat zaterdag 16 juli uitkomt, wéér een belangrijk personage zal sterven. Makkelijke vraag; wie?
__________________
Verdomme, is dit een scholierenforum? Gemiddelde leeftijd lijkt er niet op.
Advertentie
Oud 14-07-2005, 18:12
Verwijderd
Ik denk Hagrid, omdat zijn aandeel in het verhaal steeds minder wordt. Hermione en Ron zijn beiden te belangrijk, zo ook Perkamentus .
Lubbermans heeft een mooie 'comeback' gemaakt in het laatste stuk, ik denk dat hij wel verder 'mag' in het verhaal. Draco zal het ook wel niet zijn, want in deel 7 gaat Lubbermans Malfidus ownen in een duel.
Oud 14-07-2005, 18:16
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
als het maar niet hermelien of ron is of perkamentus

Hagrid denk ik, ja.
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Oud 14-07-2005, 18:20
Verwijderd
Citaat:
CSN schreef op 14-07-2005 @ 19:16 :
als het maar niet hermelien of ron is of perkamentus

Hagrid denk ik, ja.
Och, ik vind alles wel best, twee of drie tegelijk is ook mooi.

Trouwens, jullie vergeten er één en dat is Anderling. Die was laatst (vorige boek) toch te grazen genomen door een paar mensen, of is die weer opgeknapt?
Oud 14-07-2005, 19:18
Astuanax
Avatar van Astuanax
Astuanax is offline
Perkamentus.
In het boek wordt verschillende keren gezegd dat hij de enige is voor wie Voldemort respect/schrik heeft. Als hij dus wegvalt zal Harry Potter zich eindelijk en finaal kunnen bewijzen als redder van het Goede!
__________________
Niets is helemaal waar en zelfs dat niet.
Oud 14-07-2005, 19:21
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Ja, maar als Perkamentus doodgaat is het vast aan het eind van dit boek zodat Harry zichzelf pas in deel 7 bewijst. Dan gaat Perkamentus dood in dit boek terwijl hij de strijd met Voldemort aangaat.
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Oud 14-07-2005, 19:42
Verwijderd
Schijnbaar blijft Perkamentus leven tot deel 7.
Oud 14-07-2005, 19:46
Verwijderd
Ik denk Hagrid. Helaas, één van m'n favoriete personages.
Oud 14-07-2005, 21:52
Verwijderd
Ik zag vandaag een afbeelding op een image-board waarop een foto van 'een boek' stond, waarin zogenaamd een stuk tekst uit Harry Potter zes stond. Het ging om een scène waarin Perkamentus dus dood ging. Ik weet niet hoe echt dit is en feitelijk geef ik er ook geen niet zoveel om.

Ik weet niets van het verhaal, maar qua onvermijdelijke verfilming lijkt het me wel voordelig als Perkamentus doodging. De man die hem speelde was in het echie nu toch ook kassiewijlen?

Bovendien maakt het niet zoveel uit of hij doodgaat, hij kan altijd nog terugkomen als Gandalf die Iets-Donkere-Witte-Maar-Nog-Net-Niet-Grijs.

LUH-3417
Oud 14-07-2005, 22:01
Anki
Avatar van Anki
Anki is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 14-07-2005 @ 23:52 :
Iets-Donkere-Witte-Maar-Nog-Net-Niet-Grijs.

__________________
Tsja...nou zeg...
Oud 14-07-2005, 22:02
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 14-07-2005 @ 22:52 :
feitelijk geef ik er ook geen niet zoveel om.
LUH-3417
Geweldig.
Oud 14-07-2005, 23:10
Verwijderd
De grote theorie rondom het 'weddenschap-bij-drukkerij'-gebeuren wijst erop dat Dumbledore het inderdaad niet zal overleven. Ik hoop dat het anders zal zijn.

Hoewel, wellicht zal Snape de nieuwe headmaster worden?
Oud 15-07-2005, 07:44
Verwijderd
Citaat:
Reynaert schreef op 14-07-2005 @ 23:02 :
Geweldig.
Er stond eerst "geen drol", maar dat vond ik wat lullig voor alle Harry Potter-fans, dus maakte ik er toch wat anders van. Alleen bleef de helft natuurlijk staat.

LUH-3417
Oud 15-07-2005, 08:24
Verwijderd
Ik heb de foto van dat stukje tekst gevonden:

Spoiler


LUH-3417

Laatst gewijzigd op 22-07-2005 om 10:12.
Oud 15-07-2005, 08:36
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 15-07-2005 @ 09:24 :
Ik heb de foto van dat stukje tekst gevonden:

[afbeelding]

LUH-3417
Jaa, want Harry gaat, als het goed is in het laatste deel, Perkamentus opvolgen als schoolhoofd...
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Oud 15-07-2005, 08:44
Nyawa
Ik denk Hagrid, Dumbledore lijkt me meer iets voor deel 7 idd. Die foto van dat stukje lijkt me niet zo betrouwbaar. Dat Dumbledore vermoord wordt, ja, dat gebeurt vast nog wel een keer voor het einde van het boek, maar door Snape...
Ach, ik zie het zaterdag wel.
Oud 15-07-2005, 09:30
joes
Avatar van joes
joes is offline
ik vind dat stukje tekst niet egt overtuigend hoor
__________________
You're such a fucking freakshow
Oud 15-07-2005, 09:30
joes
Avatar van joes
joes is offline
doe maar Hagrid dan

tis zo zonde voor zo'n oude man
__________________
You're such a fucking freakshow
Ads door Google
Oud 15-07-2005, 09:35
Guenevery
Avatar van Guenevery
Guenevery is offline
Morgen zullen we het weten . Tot die tijd durf ik niet meer te gokken. Vorige keer had ik het jammerlijk goed... dus nu ga ik eens lekker niet mijn gevoel volgen.

Ik denk trouwens niet Hagrid, eerder dan nog Trelawney of een lid van de Orde (en dan niet Dumbledore, Snape of Mcgonagall).
__________________
'Een Hollander is een Engelsman die rechts rijdt' Louis Paul Boon
Oud 15-07-2005, 12:56
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 15-07-2005 @ 09:24 :
Ik heb de foto van dat stukje tekst gevonden:

[afbeelding]

LUH-3417
De paginanummering bij de HP-boeken staat bovenaan de pagina, en niet onderaan.

Bovendien, en dat is meer een onderbuikgevoel, lijkt "I saw them Death Eaters" mij meer Amerikaans-Engels dan het taaltje van Hagrid.

Maar wellicht is dit ook de Amerikaanse editie.
Maar ik zou er niet op gokken.
Oud 15-07-2005, 13:01
Verwijderd
Ik hoorde dat in Canada een boekenverkoper tien boeken had verkocht. Nu had een rechter besloten dat die boeken teruggebracht moesten worden (en de tien mensen zouden een gesigneerde versie krijgen op de 16de). Ik kan me niet voorstellen dat mensen niet iets gaan scannen uit die boeken, als het verhaal al waar is.
Zijn de boeken sowieso al 'vertaald' naar het Amerikaans?
Oud 15-07-2005, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 15-07-2005 @ 14:01 :
Zijn de boeken sowieso al 'vertaald' naar het Amerikaans?
Ja.
Oud 15-07-2005, 13:32
Kanteeltje
Avatar van Kanteeltje
Kanteeltje is offline
volgens mij is het hermelien. Juist omdat ze altijd als een vrij voorzichtig persoontje overkomt en lekker slim is gaat ze er volgens mij aan nu en in deel 7 weten ron en harry niet hoe ze het jaar door moeten komen zonder haar. Maar we komen er snel genoeg achter.
__________________
Hieperdepiep
Oud 15-07-2005, 14:43
Verwijderd
Citaat:
hppa schreef op 15-07-2005 @ 14:05 :
Ja.
Zou natuurlijk ook raar zijn als het niet zo is. Maar hmm, nu hoop ik niet dat het plaatje hierboven klopt

Laatst gewijzigd op 15-07-2005 om 14:54.
Oud 15-07-2005, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 15-07-2005 @ 15:43 :
Zou natuurlijk ook raar zijn als het niet zo iets. Maar hmm, nu hoop ik niet dat het plaatje hierboven klopt
'Niet goed, geld terug'.
Advertentie
Oud 15-07-2005, 14:49
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik gok Marcel
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 15-07-2005, 14:49
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik weet het niet, en ik hoef het niet te weten totdat de Nederlandse versie uitkomt.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 15-07-2005, 15:45
Vejji
Avatar van Vejji
Vejji is offline
ik denk dat harry pee word neergeschoten door zo'n teleurgestelde gefreakte fan na het spelen van een potje cs.
Die rent dan die school in en knalt ie iedereen overhoop.

DAT had ik gedaan als ik die boekjes had geschreven, de cash heeft rowling toch al, alleen nog ff een origineel einde
__________________
Woei!
Oud 15-07-2005, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Grimm schreef op 14-07-2005 @ 19:20 :
Och, ik vind alles wel best, twee of drie tegelijk is ook mooi.

Trouwens, jullie vergeten er één en dat is Anderling. Die was laatst (vorige boek) toch te grazen genomen door een paar mensen, of is die weer opgeknapt?
Ik ben net vijf nog aan het lezen. Anderling (McGonagall) was door een Stunning Spell gevloerd door Dolores Umbridge (het nieuwe hoofd, hoe heet ze ookweer in het Nederlands?) en haar maatjes, maar is weer helemaal hersteld.

Laatst zei iemand dat het Perkamentus/Dumbledore wel zou kunnen zijn. Ik hoop het niet, hij is mijn lichtpuntje in bange Harry Potter dagen, als hij spreekt word ik rustig

Ron en Hermelien hopelijk ook niet. Misschien... Lupos? Of is die niet belangrijk genoeg?

Citaat:
LUH-3417 schreef op 14-07-2005 @ 22:52 :
Ik weet niets van het verhaal, maar qua onvermijdelijke verfilming lijkt het me wel voordelig als Perkamentus doodging. De man die hem speelde was in het echie nu toch ook kassiewijlen?
Ja, maar die is al doodgegaan toen twee verfilmd was, en is in deel 3 heel goed vervangen door 'hoe-heet-die-gast-ookweer'... Michael Gambon. De oude was Richard Harris. Gambon is van 1940 en zou het in principe nog wel een tijdje uit kunnen houden.

Citaat:
Soapsie schreef op 15-07-2005 @ 09:36 :
Jaa, want Harry gaat, als het goed is in het laatste deel, Perkamentus opvolgen als schoolhoofd...
Als ie nog op school zit? Think not.

Laatst gewijzigd op 15-07-2005 om 15:49.
Oud 15-07-2005, 16:46
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 15-07-2005 @ 16:46 :
Als ie nog op school zit? Think not.
Ik heb het ook maar ergens gelezen. Ik bedoelde meer dat Harry Perkamentus zou opvolgen ná de afronding van zijn studie.
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Oud 15-07-2005, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Soapsie schreef op 15-07-2005 @ 17:46 :
Ik heb het ook maar ergens gelezen. Ik bedoelde meer dat Harry Perkamentus zou opvolgen ná de afronding van zijn studie.
Dat gerucht had ik ook al opgevangen ja.

Sneep gaat eraan.
Oud 15-07-2005, 17:49
Saarah
Saarah is offline
Ik denk Hagrid.


Wanneer liggen de boeken eigenlijk in België in de boekhandel? Gewoon in het Engels bedoel ik dus
Oud 15-07-2005, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Saarah schreef op 15-07-2005 @ 18:49 :
Ik denk Hagrid.


Wanneer liggen de boeken eigenlijk in België in de boekhandel? Gewoon in het Engels bedoel ik dus
Morgen. De engelse versie komt morgen uit, boekhandels in Nederland en België (en in veel meer landen natuurlijk) hebben waarschijnlijk al dozen vol met HP6 in het Engels liggen Sommige winkels (geen idee welke in NL) gaan vannacht om middernacht open om alvast boeken te verkopen (Hoewel; in Engeland zal het om middernacht zijn, hier is het dan een uur later... dus ik denk dat áls er winkels hier open gaan om ze te verkopen, dat pas om 1 uur zal zijn, vannacht dus.)

Ik vind het zo'n gek idee dat mijn boek nu waarschijnlijk ergens in een post-verwerkings-systeem zit, dus hij is gewoon al onderweg Of hij ligt klaar om morgen naar mij toe gebracht te worden... Raar hoor

Laatst gewijzigd op 15-07-2005 om 18:22.
Oud 15-07-2005, 18:22
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Ik wil 'm ik wil 'm ik wil 'm ook morgen.

Dus ga ik 'm kopen, maar dan moet-ie niet al uitverkocht zijn .

Al iets van 2miljoen in de voorverkoop, toch?
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Oud 15-07-2005, 19:23
Verwijderd
Citaat:
CSN schreef op 15-07-2005 @ 19:22 :
Ik wil 'm ik wil 'm ik wil 'm ook morgen.

Dus ga ik 'm kopen, maar dan moet-ie niet al uitverkocht zijn .

Al iets van 2miljoen in de voorverkoop, toch?
Natuurlijk. Door de speculaties alleen al is het boek succesvol voordat het gelezen is. Ik boycot het.
Oud 15-07-2005, 19:33
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Ik gok op dumbledore want ik had daar over gedroomd
__________________
a pill-popping jukebox
Ads door Google
Oud 15-07-2005, 19:34
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Citaat:
Grimm schreef op 15-07-2005 @ 20:23 :
Natuurlijk. Door de speculaties alleen al is het boek succesvol voordat het gelezen is. Ik boycot het.
Jammer.
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Oud 15-07-2005, 19:35
Verwijderd
Citaat:
CSN schreef op 15-07-2005 @ 20:34 :
Jammer.
Als de hype over is zal ik het boek zeker wel lezen Maar ik vind het nu nog te hyperig.
Oud 15-07-2005, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Grimm schreef op 15-07-2005 @ 20:35 :
Als de hype over is zal ik het boek zeker wel lezen Maar ik vind het nu nog te hyperig.
Beetje sneu om iets te vermijden omdat het een hype is. Straks doe je nog mee met een hype, pfoe, dat zal toch zo on-cool zijn...
Oud 15-07-2005, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 15-07-2005 @ 20:41 :
Beetje sneu om iets te vermijden omdat het een hype is. Straks doe je nog mee met een hype, pfoe, dat zal toch zo on-cool zijn...
Mmmja, dat is waar, maar ik vind het vooral vervelend een boek meteen aan successtatus te helpen ook al is er door het publiek nog geen letter van gelezen.
Oud 15-07-2005, 20:11
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Grimm schreef op 15-07-2005 @ 20:51 :
Mmmja, dat is waar, maar ik vind het vooral vervelend een boek meteen aan successtatus te helpen ook al is er door het publiek nog geen letter van gelezen.
I totaly agree!
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Oud 15-07-2005, 21:09
Flshman
Avatar van Flshman
Flshman is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 15-07-2005 @ 19:20 :
Morgen. De engelse versie komt morgen uit, boekhandels in Nederland en België (en in veel meer landen natuurlijk) hebben waarschijnlijk al dozen vol met HP6 in het Engels liggen Sommige winkels (geen idee welke in NL) gaan vannacht om middernacht open om alvast boeken te verkopen (Hoewel; in Engeland zal het om middernacht zijn, hier is het dan een uur later... dus ik denk dat áls er winkels hier open gaan om ze te verkopen, dat pas om 1 uur zal zijn, vannacht dus.)

Ik vind het zo'n gek idee dat mijn boek nu waarschijnlijk ergens in een post-verwerkings-systeem zit, dus hij is gewoon al onderweg Of hij ligt klaar om morgen naar mij toe gebracht te worden... Raar hoor
Op mijn werk kregen we hem vandaag binnen Gelukkig gaan we vannacht niet open, 's nachts werken is wel het laatste waar ik zin in heb Ons andere filleaal ging vorig jaar wel 's nachts open voor de Nederlandse versie, stelletje gekken
Oud 15-07-2005, 21:43
Guenevery
Avatar van Guenevery
Guenevery is offline
Citaat:
Flashman schreef op 15-07-2005 @ 22:09 :
Op mijn werk kregen we hem vandaag binnen Gelukkig gaan we vannacht niet open, 's nachts werken is wel het laatste waar ik zin in heb Ons andere filleaal ging vorig jaar wel 's nachts open voor de Nederlandse versie, stelletje gekken
Dat is wel kei gezellig Ik ben vorig jaar met een stel vriendinnen naar de inkomst van de Zweinstein Express op Rotterdam centraal geweest. Kwam dat boek helemaal binnen met een geweldig oude lokomotief, en ik heb nog bijles toverdranken van Sneep gehad <3, niet de echte, maar wel een cutie. Anyway, ik dwaal af. Het is in iedergeval wel heel gezellig. En hype of niet, ik las die boeken al vanaf deel een in het nederlands is vertaald, en dat zal ik ook blijven doen . Maar nu in het Engels dus.
__________________
'Een Hollander is een Engelsman die rechts rijdt' Louis Paul Boon
Oud 15-07-2005, 22:02
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ha, ik benieuwd of dat screenshot echt is. Zou wel balen zijn, maar ook een mooie stunt. Op een forum waar ik zit hebben ze de spoiler doodleuk in de titel van een subforum gezet.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 15-07-2005, 22:17
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Hoeveel pagina's heeft deze Potter eigenlijk?
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Oud 15-07-2005, 22:47
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Waar gaan jullie 'm kopen? (lees: waar is 'ie het goedkoopst , moet ook nog op vakantie heh)
Oud 15-07-2005, 22:58
In Your Room
Avatar van In Your Room
In Your Room is offline
Citaat:
CSN schreef op 15-07-2005 @ 23:17 :
Hoeveel pagina's heeft deze Potter eigenlijk?
672.
__________________
And if rain brings winds of change, let it rain on us forever.
Oud 15-07-2005, 23:23
Cethlion
Avatar van Cethlion
Cethlion is offline
Citaat:
kiek schreef op 15-07-2005 @ 23:47 :
Waar gaan jullie 'm kopen? (lees: waar is 'ie het goedkoopst , moet ook nog op vakantie heh)
Bij het Kruidvat kost het 16,98 euro, geloof ik. Op de site staat alleen de volwassen versie, ik weet niet of ze ook de 'kinder'editie hebben, maar ik neem aan van wel.
__________________
Ford, you're turning into a penguin. Stop it.

Laatst gewijzigd op 15-07-2005 om 23:26.
Oud 15-07-2005, 23:36
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Citaat:
Cethlion schreef op 16-07-2005 @ 00:23 :
Bij het Kruidvat kost het 16,98 euro, geloof ik. Op de site staat alleen de volwassen versie, ik weet niet of ze ook de 'kinder'editie hebben, maar ik neem aan van wel.
Dankje
Je bedoelt gewoon de omslag? Dat maakt toch verder niets uit? Erg goedkoop, vergeleken met die van 2 jaar geleden. Ik meen me te herinneren dat ik 30 euro heb betaald voor deel 5

Laatst gewijzigd op 15-07-2005 om 23:39.
Oud 16-07-2005, 00:42
Cethlion
Avatar van Cethlion
Cethlion is offline
Citaat:
kiek schreef op 16-07-2005 @ 00:36 :
Dankje
Je bedoelt gewoon de omslag? Dat maakt toch verder niets uit? Erg goedkoop, vergeleken met die van 2 jaar geleden. Ik meen me te herinneren dat ik 30 euro heb betaald voor deel 5
Ja, de omslag. En in principe maakt dat niet zoveel uit, maar ik heb alle andere Engelse en Nederlandse versies al in de kinderversie. Dan staat het zo raar om daar opeens een volwassenversie tussen te zetten. Vind ik. Al is de volwasseneditie best mooi.

30 euro is wel veel, inderdaad. Ik moest 19,95 betalen, ik kreeg 2 euro korting omdat ik er vroeg bij was, oid. Dit jaar is het geloof ik zo'n 21 euro.
__________________
Ford, you're turning into a penguin. Stop it.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.