Oud 30-04-2008, 18:16
weetweinig
weetweinig is offline
Hebben jullie ook dat de oefenexamens veel minder goed gaan dan de schoolexamens?
Ik haal op zo'n oefenexamen al gauw 2-3 punten minder dan mijn
schoolexamengemiddelde. En dat terwijl ze bij ons op school altijd zeggen dat het cijfer voor het CE bijna altijd ongeveer gelijk is aan het SE-cijfer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2008, 20:05
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Mwah, ik heb voornamelijk een probleem met mijn snelheid. Wat ik maak is over het algemeen vaak goed, maar ik heb er veel te veel tijd voor nodig. Als ik me echt zou houden aan de tijd, dan zou ik denk ik wel lagere cijfers halen ja. Maar ik ben pas net begonnen met oefenen dus ik kan er nog weinig over zeggen. De vraagstelling is misschien ook gewoon anders dan op SE's. Volgens mij is het over het algemeen wel zo tegenwoordig dat scholen te makkelijke toetsen maken die niet goed overeenkomen met de examens. Gewoon veel oefenen met examens. Ik denk dat dat het beste is.

Succes
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 21:32
Verwijderd
^wat hierboven staat.
Ik heb ook niet zulke topcijfers, maarja, ik begin pas net en jij waarschijnlijk ook? Met uitzondering van biologie hebben we bij geen enkel vak echt al 3 jaar geoefend. Dus ik denk dat je het uit deze periode zal moeten halen.. en wat je allemaal al weet natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 21:34
weetweinig
weetweinig is offline
Ik heb van alle vakken al een stuk of 5 examens gemaakt, maar het wordt niet veel beter.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 17:34
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Heb je al gekeken waar het probleem nou zit met examens maken? Je moet denk ik doel gerichter oefenen en niet steeds een heel examen maken.

Maakt je het te snel? Concentreer je je niet goed? Werk je niet systematisch? Heb je al wel goed de theorie geleerd?

En gaat het bij alle vakken mis? (Welke vakken doe je überhaupt?)
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 18:57
weetweinig
weetweinig is offline
Ik doe NG
Alle sommen enzo gaan goed, maar als ik in woorden moet antwoorden is het meestal fout.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 19:11
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Dan gaat het dus vooral mis bij biologie, want bij natuurkunde, scheikunde en wiskunde is niet zoveel te antwoorden in woorden.

Als de sommen goed gaan hoef je je daar toch niet meer druk om te maken? Richt je dan goed op het formuleren van de antwoorden. Het is ook belangrijk dat je dat goed kunt.

Ging het bij je tentamens en repetities ook altijd minder, open vragen beantwoorden?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 21:13
weetweinig
weetweinig is offline
Natuurkunde en wiskunde gaan wel goed.
Maar bij scheikunde moet je ook heel veel in woorden uitleggen. Terwijl we op het schoolexamen bijna alleen maar sommen en reactievergelijkingen en formules kregen.
Bij de talen zijn vooral de open vragen moeilijk.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2008, 11:17
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Het is een heel bekend probleem, het is ook lastig. Maar wát doe je precies mis? Weet je niet hoe je het uit moet leggen (niet vakkundig genoeg)?

Bij talen kun je in de examenbundels de open vragen vaak apart oefenen.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2008, 18:29
weetweinig
weetweinig is offline
Ik noem dingen niet die ik wel had moeten noemen. Maar je kunt van tevoren niet raden wat je wel moet vermelden en wat niet.
(En dat terwijl leraren altijd zeuren dat antwoorden vaak te lang zijn.)
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 14:08
Pruts0r
Avatar van Pruts0r
Pruts0r is offline
Ikzelf heb vorig jaar het gevoel gekregen (wel op de HAVO), dat de oudere CSE's een stuk moeilijk waren, dan die wat ik vorig jaar had. Ik deed toen NT en dat viel me reuze mee. Geen één onvoldoende
Spoiler
__________________
Stop living in the past, live for the future!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2008, 12:21
Verwijderd
De moeilijkheid van examens kan per jaar verschillen. Ze proberen om ieder jaar dezelfde moeilijkheid te bereiken, maar dat lukt gewoon niet altijd. Daarnaast zijn de examens van vóór 2002 zowieso moeilijker dan die van erna. Na 2002 zijn de examens makkelijker geworden, de reden weet ik niet meer. Veel examens uit 2002 zelf zijn een mix van oude en nieuwe stijl.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 10:09
weetweinig
weetweinig is offline
Ik heb eerder het gevoel dat de hele oude examenvragen juist makkelijker zijn. Maar het zal wel individueel verschillen.
Overigens gaat het nog steeds hopeloos.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 19:17
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Misschien helpt een beetje examen stress/concentratie ook wel. Dan werk je preciezer en dan denk je verder na. Sta je nu heel erg slecht dat je denk dat je gaat zakken? Want goede moed is wel belangrijk voor je examens.

Trouwens zijn jullie in de proefexamens ook vragen tegen gekomen die letterlijk in de tentamens zijn gekomen?
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 19:26
tonio
tonio is offline
Citaat:
Trouwens zijn jullie in de proefexamens ook vragen tegen gekomen die letterlijk in de tentamens zijn gekomen?
Haha ja genoeg
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 06:25
weetweinig
weetweinig is offline
Nee, niet zo veel. Onze leraar zet vooral hele oude examenvragen in de SE''s, van voor de Tweede Fase, en eigen vragen. Daar zitten niet zulke lappen tekst bij. Ik vond die eigenlijk makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 01:31
elysea
Avatar van elysea
elysea is offline
Citaat:
Ik doe NG
Alle sommen enzo gaan goed, maar als ik in woorden moet antwoorden is het meestal fout.
ik heb dat ook, vooral bij natuurkunde. ik meen dat het verstandig is de dingen die fout gaan even op te schrijven in steekwoorden en dan een aantal keer voor jezelf te formuleren hoe het in elkaar steekt. eventueel even neertypen. dan kijken of het klopt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Rijles en Rijbewijs topic #9
Verwijderd
500 13-02-2007 15:41
Psychologie Het Grote Lucht-je-Hart-topic # 78
Roosje
494 12-12-2006 21:07
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic # 58
Stefanie
491 14-05-2006 16:09
VWO Nederlands
coldplayfan
225 18-06-2005 18:01
Eindexamens 2003 biologie geleerd? examen 5havo...
Verwijderd
27 15-05-2003 23:42
Eindexamens 2003 !Het Grote Examendagboek Topic!
*Sneeuwmuts*
46 25-04-2003 19:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.