Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2013, 09:55
Guinie
Guinie is offline
Ik ga over een paar weken op vakantie. We rijden dit jaar voor het eerst twee dagen, met een hotelovernachtig ertussen. Op eerdere vakanties reden we altijd 's nachts en probeerde ik wat te slapen. Nu gaat dat echter niet lukken.
Daarom vroeg ik me af of jullie ideeën hebben van dingen die je kunt doen in de auto om de tijd door te komen. Natuurlijk heb ik al gegoogled, maar daar kwamen vooral dingen als lezen en film kijken naar voren. Ik word echter vrij snel wagenziek en kan dus niet lezen, haken, film kijken, spelletjes doen, puzzelboekjes volmaken, nintendo-en of iets in die richting tijdens het rijden. Andere tips waren dingen als uit het raam staren en auto's tellen, maar dat houd je geen twee dagen vol .
Heeft iemand anders nog ideeën?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2013, 10:44
Verwijderd
Pilletje nemen tegen wagenziekte?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 10:52
highplaces
Avatar van highplaces
highplaces is offline
Raampje open als je benauwd wordt. Muziek luisteren is misschien ook wel fijn.
__________________
One good thing about music, when it hits you, you feel no pain. - Bob Marley
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 11:50
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik had hetzelfde probleem - je rijbewijs halen en zelf rijden lost een boel op Als je snel wagenziek bent houdt het inderdaad snel op wat je kunt doen, behalve wat muziek (of iets anders) luisteren. Mijn moeder ging uit verveling altijd proberen - in het buitenland - Nederlandse auto's te spotten en dan de nummers op de kentekens (00-99) te sparen. Een beetje duf maar je kunt het wel doen tijdens het naar buiten staren

Dat naar buiten kijken is om je lichaam door te geven dat je beweegt. Reisziekte is een foutmelding tussen lichaam en geest; je lichaam ervaart dat het beweegt maar je geest zegt dat je stil zit. Je lichaam gokt dat dan dat er fysiek iets niet in orde is, en gooit het dan op 'er zit iets verkeerd in het systeem, dat moet eruit' en maakt je misselijk. Door naar buiten te kijken, bij voorkeur naar een vast punt in de horizon, zie je ook dat je beweegt en klopt het weer met je gevoel. Ga je lezen of iets dergelijks vergroot je juist het verschil in ervaring. Als je er gevoelig voor bent beperkt het een boel in wat je kunt doen om de tijd door te komen.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 11:51
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dit topic mag op zich best wel hier op Verkeer en Vervoer
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 12:53
Verwijderd
Raad- en denkspelletjes met je medereizigers. Het kan heel simpel als ik zie ik zie wat jij niet ziet tot raadsels en kwispels waarbij je lateraal denken kunt oefenen (http://privat.stuijts.de/html/kwispel.html en http://www.creatievepuzzels.com/spel...l2/nedsitu.htm). Nu kun jij niet lezen, maar je medereizigers misschien wel, er zijn websites waarvan je raadsels kunt afprinten en spellen met raadsels waarvan je de kaartjes kunt meenemen die een ander wel kan voorlezen waarop de rest vragen kan stellen en raden. Ik ken zulke spellen, maar ik kan niet op de naam komen op dit moment.
En dan heb je ook zonder lateraal denken raadspelletjes. Wie ben ik, wat ben ik. Ook daar zijn kaartjes uit spellen voor.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 13:04
Verwijderd
Het specifieke spel dat ik in mijn hoofd heb (een langwerpige doos met heel veel kaartjes) kan ik niet vinden, maar dit zijn andere voorbeelden en er zullen ook wel raadselboeken zijn enzo.

http://www.bol.com/nl/p/black-stories/1004004013118379/
http://www.bol.com/nl/p/europa-trivia/1004004009056367/
http://www.bol.com/nl/p/brein-breker...4004009719591/
http://www.bol.com/nl/p/logica-raads...4004009067742/
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 13:08
Verwijderd
Ik ben jarenlang met vrienden met de auto op vakantie gegaan, en alhoewel ik wel kan lezen etc in de auto en dat dus ook grote gedeeltes gedaan heb, en bovendien graag rijd en dat dus ook grote stukken doe, moet ik zeggen dat ik me verder nooit heb verveeld. Gewoon kletsen, domme grappen vertellen, of mensen in andere auto's bekijken en daar commentaar op leveren. Ik kan me totaal niet herkennen in de beschreven verveling.

Ga je met je ouders op vakantie?? Dat zou wel een en ander verklaren...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 16:45
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Zingen! Na één dag ben je dat ook wel compleet zat, maar als je met meerdere reisgenoten aan het zingen bent ben je ook voldoende afgeleidt en wordt je ook niet zo misselijk. Gewoon muziek luisteren of naar een luisterboek luisteren terwijl je naar buiten kijkt is ook wel fijn.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-07-2013, 09:01
hanky123
hanky123 is offline
Neem een LSD pil en voor je het weet ben je op je vakantie bestemming

Of wat ik meestal doe is op de PSP of DS en als ik dan wagenziek voel aankomen neem ik een bubbelisjes kauwgumpje of andere eten. Anders kan je altijd nog jezelf vol proppen met melatonine dingetjes dan slaap je gewoon hele tijd, kan best eens als je het niet vaak doet.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2013, 14:56
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Als je niet kunt lezen kun je ook een luisterboek op je mp3-speler zetten.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 05-07-2013, 11:17
Verwijderd
Idd, luisterboeken luisteren!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2013, 11:29
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
En als je redelijk goed bent in Engels zijn er een boel Britse radioshows die erg leuk zijn
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2013, 20:23
Swagtacular
Swagtacular is offline
Vraag of je mag rijden!! Dat is leuk en in het buiteland letten ze er niet zo op als in Nederland..!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2013, 00:36
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Yeah... In het buitenland zijn ze daar ook niet zo dol op hoor, rijden zonder rijbewijs Je verzekering nog minder.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2013, 08:10
Verwijderd
Wat? Letten ze er in Nederland dan goed op? zoiets wordt alleen gecontroleerd als er reden toe is, en als er reden toe is, maakt het echt geen zak uit of dat hier of in het buitenland gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2013, 09:46
Verwijderd
Citaat:
Vraag of je mag rijden!! Dat is leuk en in het buiteland letten ze er niet zo op als in Nederland..!
Ieder jaar volgt er wel een nieuwsbericht "man aangehouden die al 29 jaar zonder rijbewijs rondreed".
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
Verhalen & Gedichten Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal)
Verwijderd
226 27-11-2005 11:00
Levensbeschouwing & Filosofie islam `
=zwart wit=
193 25-02-2005 20:37
Verhalen & Gedichten Daar is ze weer ^_^
Shitonya
14 03-04-2004 18:21
Psychologie gisteravond achtervolgd.............nu nog bang???
HelpMePlease
18 16-09-2002 17:09
Muziek Help help help!!!!!!!!!!!!!!!!!
OLD DIRTY BASTERD
24 25-07-2002 18:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59.