Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2008, 16:48
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik zit bijna te huilen van de stress. En jaja, het is mijn eigen schuld, had ik in de vakantie maar iets moeten doen. Maar ik had alles prima gered als we niet een week krijgen voor een werkcollege-opdracht, en als we de eerste nog niet eens af hebben krijgen we de tweede al (waar we ook een week voor hebben, minder zelfs). En het project moet ook af. Gelukkig moet ik alleen nog een discussie schrijven, maar ik moet ook achter de rest van mijn groep aanzetten. Voor de eerste wco heb ik bijna alles gedaan, ook omdat de rest de helft niet begreep en ik wel omdat ik die zelfstudie gedaan had. Oke, nu begrijp ik dus wel al een deel voor het tentamen (heel klein deel), maar het kost wel veel energie. En bij de tweede wco doet het verslaggroepje echt helemaal niks, gister eens een kwade mail gestuurd en nu zijn ze eindelijk begonnen. Ik word er moe van, maar achter iedereen aanzitten.
En volgende week ook tentamen. Ik kan 's avonds niet slapen omdat ik tot half elf aan het leren ben of zelfstudies of projecten aan het maken ben. Dan ben ik 's ochtends dood op omdat ik de halve nacht wakker lig. En ook stress want gisteren is de nieuwe onderwijsindeling bekend gemaakt, en gelukkig zit ik bij bekende die ik ook wel aardig vind.

Vandaag moest ik wco1 presenteren, samen met nog iemand. Gelukkig ging dat wel goed. Ik snapte alles, dus ik hoefde niet echt een blaadje tekst erbij en had genoeg aan de powerpoint (geen 1 keer op mijn blaadje gekeken, de powerpoint had ik duidelijk gemaakt met plaatjes die voor mij alles uitlegde zodat ik het echt goed kon vertellen zonder blaadje). Ik had het wel het idee dat ik heel snel praatte, en ik haperde af en toe, maar klasgenoten zeiden dat het goed ging. En mijn groepje was als derde, en de twee ervoor hadden het klonen niet goed en wij als eerste groepje wel. En we waren de enige op wie de docent niks aan te merken had. En na afloop kwam een klasgenoot naar me toe om te zeggen dat het goed ging, en ik had niet eens een kleur tijdens de presentatie. Jaja, ik ben best wel trots dat het zo goed ging Nu woensdag nog een presentatie, ik denk dat die slechter gaat omdat ik dat verslag niet maak. Maar ach, we'll see.

Elke druppel is te veel. Ik moet echt zo snel huilen nu. Maandag geloof ik was helemaal idioot. Het internet deed het boven niet, ik kon mijn mail niet eens open. Komt mijn zus iets zeggen, maar ik was boos en wilde leren, dus ik zei dat ze weg moest gaan. Zij helemaal kwaad, en mij uitschelden. Komt mijn vader tegen mij schreeuwen dat ik mijn mond moest houden. Ik: "hallo, zij zegt trut tegen mij en daar zeg je niks van." Hij: "ik hoorde wel wat jij zei!" Alsof ik iets vreselijks tegen haar had gezegd ofzo. En maar in mijn gezicht schreeuwen, terwijl ik niks had gedaan en zus trut tegen mij zei. Oke, zo erg is het niet, maar ik vond het belachelijk dat hij een beetje stond te schreeuwen tegen mij.
En nog zoiets. Mijn zusje zegt op alles wat ik zeg tegen haar/over haar: bemoei je er niet mee. Alleen tegen mij, niet tegen mijn andere zus. En als ik dat dan een keer zeg, omdat ik het dan tegen mijn ouders heb ofzo, zit mijn vader meteen te schreeuwen en te katten. Want je bent al bijna negentien, je moet normaal doen, blabla. Hallo, zusje is zestien, die hoeft niet normaal te doen zeker. Zij is weggelopen, zij gedraagt zich onwijs arrogant naar mij toe, maar als ik er iets van zeg moet ik mijn mond houden. Zelfs als mijn zusje mij zou slaan, zouden zij boos op mij worden en mij uitschelden, want ik heb het natuurlijk gedaan. Het slaat echt nergens op hier in huis. En gezeik over geld. Mijn zusje krijgt waarschijnlijk een nieuwe computer, want zij heeft er zelf geen geld voor. Zij werk niet. Zus en ik betalen alles, maar dan ook alles, zelf. Wij krijgen geen zakgeld meer. Zouden we wel krijgen, via internetbankieren, maar we krijgen het dus niet en mijn ouders hebben daar dus over gelogen. Mijn zusje krijgt zakgeld, kleedgeld om de drie maanden (heb ik echt niet gehad op mijn zestiende), geld voor cadeautjes. Want zij heeft geen geld. Dan moet ze werken. Ja, maar ze is pas zestien. Komop zeg, trek dat kind niet zo voor. Ik moet nieuwe boeken kopen, vijfhonderd/zeshonderd euro. Gelukkig gaat mijn zusje 'maar' naar het hbo en zijn de boeken vast goedkoper, want die kan dat nooit betalen. En ik wel ja, want ik heb een krantenwijk en spaar het geld wat ik in de zomer verdien. Ik heb echt een bloedhekel aan mijn zusje, door haar gedrag en houding en omdat zij zo wordt voorgetrokken.

Ik wilde daar eigenlijk helemaal niet zo over zeuren Maarja, ik ben echt gestresst dus dat is er tenminste uit.
Ik moet nog een week, volgens mij ben ik tien jaar ouder na dit tentamen. Dan een weekend helemaal niks (nouja, verjaardag vieren), en daarna maandag vier hoorcolleges van het nieuwe vak. Wanneer kan ik bijkomen van deze periode?
Goede voornemens: beter plannen bij het nieuwe blok en van tevoren rekening houden met deadlines die je weet!
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Advertentie
Oud 24-01-2008, 16:51
Sagana
Avatar van Sagana
Sagana is offline
Citaat:
*knip*
Bedankt voor de steun...

Vanaf vandaag weet ik dus wat het is: maagkanker, uitgezaait naar de lever. Omdat het uitgezaait is, kunnen ze niet opereren. In de loop van volgende week zullen ze beginnen met de chemo. Dan hangt het er natuurlijk vanaf hoe alles zal aanslaan bij hem.
Eerlijk gezegd heb ik er geen goed oog in. Verdomme, verdomme, weer die stomme KLOTE kanker. Weer eens.
__________________
I'd rather have a life of 'oh wells' than a life of 'what ifs'.
Oud 24-01-2008, 17:01
Verwijderd
@Sagana: meisje toch, hier blijven geen woorden voor! sterkte (knuf)

Ik hier maar in rust, in stress, in rust, in stress, enzovoort. gaat ie wel nog bellen, gaat ie niet nog bellen? spelen ze een spelletje met me daar in de gevangenis? hebben ze geen geld voor toch? Wil ie me echt nog spreken? Sta ik weer in de wachtstand. En vanaf vandaag is mijn laatste week hier ingegaan. Ik ben boos omdat ik deze stad eerder moet achterlaten, en alle lieve Peruanen die mij zo gesteund hebben de afgelopen tijd, en aan de andere kant wil ik rust. Al weet ik nog niet hoe ik die in Nederland ga vinden.
Oud 24-01-2008, 17:05
Cartosa
Avatar van Cartosa
Cartosa is offline
Examen gedaan, viel wel mee, al had ik hier en daar wel preciezer mogen antwoorden, en nu net ontdekt dat ik ergens een foutje heb geschreven pfff. 1 van de 3 vragen iig volledig juist.

En nu ben ik moe zoals ik nog nooit moe ben geweest. Heb nood aan uitwaaien, chillen, rusten maar dat kan niet pfff.
__________________
J'ai vu l'orient dans son écrin, avec la lune pour bannière
Oud 24-01-2008, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Bij een uitgeverij, zodat het meteen heel erg spannend en leuk klinkt, maar het is voornamelijk inpakwerk. En ik denk dat dat op zich wel moet lukken want gigantische auto-onderdelen inpakken bij de DAF lukte me ook Dus ik hoop dat het goed uitpakt, maar ben wel een beetje zenuwachtig ervoor. Maar ik moet wel, ik kan niet altijd voor het leven weg blijven lopen.
Succes, dat lukt je vast!
Oud 24-01-2008, 17:34
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Slapen
Oud 24-01-2008, 18:08
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Sagana: sterkte (})

Nog iets waar ik boos over ben. Ik heb twee weken terug mijn halfzus een mailtje gestuurd. We hebben geen contact meer, omdat zij het contact van ons vandaan (van mijn (en haar) vader dan voornamelijk) slecht en te weinig vond. Zoveel contact was er inderdaad niet, maar het is ook niet zo dat zij zoveel contact met ons opnemen. In het begin zijn ze hier vaak blijven slapen, toen ze nog in Duitsland woonden, maar dat was ook alleen maar omdat wij een half uur rijden ofzo van de rechtbank vandaan wonen waar ze (halfzus+vriend) steeds heen moesten. En zo slecht was het contact nou ook weer niet, niet meer of minder dan met mijn tante ofzo. Je hoeft toch niet elke week te bellen of te mailen als je niks te vertellen hebt?
Nu had zij gezegd dat zij geen contact meer zou opnemen, dat moest mijn vader dan maar doen. Dat is denk ik twee maanden terug. Dus ik dacht, dan stuur ik wel een mailtje om te vertellen hoe het met mijn studie gaat enzo, en ik informeerde ook naar haar en haar vriend enzo. Maar ik heb helemaal geen mail terug gehad, niks. Nu kan het zijn dat of ze zijn op vakantie/internet doet het niet/andere reden waardoor ze het nog niet hebben gelezen, of het mailtje is nooit aangekomen (ik stuurde het vanaf school, dus misschien verkeerde adres ofzo, je weet het niet) of ze wil gewoon niet antwoorden.
Nu weet ik niet of ik moet mailen of ze mijn mailtje wel gehad heeft, want als ze geen contact wil staat het zo opdringerig. Maar ik vind het gewoon stom. Ik heb haar niks gedaan, dan kan ze toch wel terugmailen? En ik begrijp haar kant van het hele verhaal sowieso niet.
En stiekem doet het best een beetje pijn dat ze niet antwoordt (als er geen goede reden is, behalve dat ze niet wil). Ik ken haar nauwelijks, maar toch doet het wel een beetje pijn.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 24-01-2008, 18:10
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Vogelvrij: voor je bijbaantje!

@ Heksjuh: Veel succes met leren nog! Je kunt het!

OT: hele dag in de UB en LB geweest, enorm druk, maar dat werkt altijd wel stimulerend voor mij. Ik hoefde me ook niet echt te concentreren, want ik moest alleen literatuur zoeken voor m'n essay en véél kopieren. Ik heb nu wel een aantal artikelen, maar er is zó veel over geschreven. Ik moet goed in de gaten houden wat wél en niet relevant is voor m'n essay, want ik heb altijd de neiging te veel te lezen. Morgen een opzet in elkaar proberen te flansen en opsturen, misschien krijg ik dan nog tips van m'n docent.

Zo meteen weer weg voor die vergadering. Echt geen zin in, ben moe, vanmorgen om 7:15 opgestaan *trots is*
Oud 24-01-2008, 18:32
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
We had er ook alweer contact met Little_lady? Ben ondertussen wel héél erg benieuwd hoe het met haar is, maar ben vergeten wie hier een tijdje terug de 'contactpersoon' was.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Oud 24-01-2008, 18:47
Verwijderd
Ohohoh, ik ga boodschappen doen en dan weer een avond niets! Terwijl ik best had kunnen gaan sporten!
Sukkel!
Dus.
Oud 24-01-2008, 18:52
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Bleh... ik heb een hoofdstuk doorgewerkt van 30 pagina's en moet er nu nog een van 20 pagina's en ik heb het er eigenlijk best wel mee gehad... *zucht* ik moet en zal zeker nog tot half tien doorgaan, het moet gewoon maar even...
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 24-01-2008, 20:14
Verwijderd
Citaat:
We had er ook alweer contact met Little_lady? Ben ondertussen wel héél erg benieuwd hoe het met haar is, maar ben vergeten wie hier een tijdje terug de 'contactpersoon' was.
Ik ben eigenlijk ook wel heel benieuwd hoe het met haar gaat.

Ik was vanochtend heel zenuwachtig om naar school te gaan, maar het viel allemaal wel mee. De repetitie en de discussie gingen allebei wel goed. Alleen heb ik me nu helemaal overhoop geleerd aan Engels en nu haal ik alles door elkaar. Ik moet, moet, moet het goed doen. Daar gaan we weer, waarom kan ik nou gewoon niet tevreden zijn met gewoon goed. Nee, bij mij moet het weer beter.
Oud 24-01-2008, 20:47
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
ik voel me met de minuut agresiever worden.
en ik heb geen idee hoe het komt.
en me gedachtes blijven maar stijgen.
en ik weet niet hoelang ik ze nog tegen kan houden.
en ik kan bijna niet slapen.
en als ik slaap dan heb ik rare dromen.
en ik zit de helft van de tijd voor me uit te staren.
zo wazig voel ik me.
en zo vol zit mijn hoofd.
en ik zit te denken hoe ik het 'leger' kan krijgen.
en ik heb me vriend de waarheid vertelt.
en daar was hij niet blij mee.
maar dat is zijn eigen schuld.
en ik heb weer een beetje contact met me ex ofzoiets als contact.
niet alleen op het werk maar ook op msn.
en me hoofd ontploft haast.
en ik heb eigenlijk helemaal geen zin om me medicijnen te nemen.
maar ik weet dat als ik ze niet neem dat het dan alleen maar erger word.
en alle herinneringen van vroeger komen terug.
en me zusje blijft maar pesten.
en dat brengt ook al zoveel terug.

deze lange post moest er even uit
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 24-01-2008, 22:01
Verwijderd
Aaaah, waarom moet zo'n gezellige avond nou weer verpest worden door één vraag?
Is het echt raar dat ik aan iemand die ik niet zo goed ken alleen kwijt wil dat ik 'ziek geweest ben en daarom nog steeds m'n bachelor niet heb'? En dat ik dan geen antwoord wil geven op de vervolgvraag 'wat heb je gehad?'?

Nee, ik hoef natuurlijk niks te vertellen als ik dat niet wil, maar het geeft zo'n ongemakkelijke situatie....
Oud 24-01-2008, 22:11
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
*knuffels deelt*

ik moet morgen weer vragenlijsten maken.. blegh
ik tussen nu en de eerste keer 1 maal een gesprek gehad en dr is ruim 4 mnd overhee gegaan.. goed bezig maar goed ga in feb beginnen met crea en gesprekken

mn vinger doet zeer (nagel ingescheurd) voel me leeg (uit eten geweest met de groep, voel me vol gevreten maar leeg van binnen) en ik krijg geen no claim terug (verrassend!)
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 24-01-2008, 22:19
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Lienepien: misschien kun je voortaan zeggen dat je therapie hebt gehad (als je toch antwoord wilt geven om de nare situatie te voorkomen) Dan blijf je heel algemeen, maar geef je toch een bepaalde richting aan. Waarschijnlijk vragen ze dan niet verder. Mensen denken bij ziek zijn vaak aan een bepaalde lichamelijke ziekte, voor hetzelfde geld heb je Pfeiffer gehad. Maar je hoeft uiteraard niet te zeggen wat je hebt gehad, zeker niet tegen een vrijwel onbekend iemand. Zeg gewoon dat je daar liever niet over wilt praten of er niet meer aan wilt denken.

OT: vergadering ging goed en was nuttig. Heb nog best wat bij kunnen dragen.
Nu moet ik eigenlijk al weer slapen, ben echt fulltime bezig geweest vandaag, muv. het treinen dan. Morgen (hopelijk) weer op tijd op.
Oud 24-01-2008, 22:55
Verwijderd
Citaat:
@ Lienepien: misschien kun je voortaan zeggen dat je therapie hebt gehad (als je toch antwoord wilt geven om de nare situatie te voorkomen) Dan blijf je heel algemeen, maar geef je toch een bepaalde richting aan. Waarschijnlijk vragen ze dan niet verder. Mensen denken bij ziek zijn vaak aan een bepaalde lichamelijke ziekte, voor hetzelfde geld heb je Pfeiffer gehad. Maar je hoeft uiteraard niet te zeggen wat je hebt gehad, zeker niet tegen een vrijwel onbekend iemand. Zeg gewoon dat je daar liever niet over wilt praten of er niet meer aan wilt denken.
Maar 'therapie' klinkt (voor mij) dan ook al vrij specifiek. Of niet?
'k Denk ook wel eens dat ik gewoon moet zeggen 'depressie', maar ik ben zo bang dat mensen dan meteen denken dat ik helemaal gek ben...
(ik ben zelf er intussen zo aan gewend dat ik er niet meer van schrik ofzo als iemand dat zegt, maar ik weet niet goed hoe dat bij anderen werkt)
Oud 24-01-2008, 22:59
Redhair
Redhair is offline
Weer eens bij C. geweest, dat was lang geleden. Of nouja, lang, twee weken, maar goed, eerst was ik daar bijna elke dag. Maar het was gezellig en er is gelukkig niets aan de hand tussen ons. We hebben niet over N. gepraat, of over zijn vriendin, niet over het hele gedoe en alle shit, dat was relax. Het is zo goed als voorbij en we vergeten het gewoon. Ik ga daar dus echt weer vaker heen. Is alleen niet goed om het blowen, want dat deed ik nauwelijks meer. Gewoon een grens trekken en het niet vaker gaan doen omdat ik daar ben.
Maar nu ben ik wel weer een beetje stoned. Zo maar een boterham eten en dan slapen.
Ik trek al die drugs niet zo goed meer. Elk weekend twee of drie nachten wakker blijven, nauwelijks eten. Doordeweeks ongeveer twaalf uur per nacht slapen, echt niet wakker kunnen worden. Vijf dagen moe en lui zijn, alleen maar een beetje hangen, beetje snacken en dan weer twee of drie nachten wakker en actief zijn. Dit weekend ga ik gewoon elke nacht slapen. Even geen pep. Ik wil weer meer aan mijn dag hebben. Twaalf uur slapen is te veel, mijn dag is zo kort, ik ben zo moe. Ik moet echt een weekend normaal slapen.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Oud 24-01-2008, 23:33
Verwijderd
what is happening? Ik beleef geuren ineens zo intens! Niet normaal! Sinds vanmiddag kan ik de geur die op mijn kamer hangt echt niet meer uithouden (ik rook op mijn kamer). Ik snapte niet waardoor die geur ineens zo sterk was. Ik heb niet meer gerookt dan anders en ik heb zelfs mijn raam verder open gezet. En nu net ging ik mijn tanden poetsen en die geur van de tandpasta, echt, zo had ik het nog nooit geroken! En de hele badkamer vol met waspoeder-geur. Echt, hoe kan dit?! En nee, ik ben er niet blij mee want mijn kamer stinkt zo erg .
Oud 25-01-2008, 08:08
Verwijderd
I can think of many ways
to screw up all these perfect days
But I am feeling bold an brave
I think I'll just feel good today


Precies, dus dat gaan we doen. Ja, je was afgevallen. Nee, niet zoveel als je wilde. Ja, daar baal je van. Nee, vandaag zal heus niet ineens alles anders zijn. Maar nou en. Ik ga me vandaag niet aan mezelf irriteren, en ook niet aan anderen. Ik ga vandaag niet balen van alles wat ik wel doe en niet moet doen, en niet doe wat ik wel moet doen. Heeft geen zin. Moet ik het maar anders doen.

Vanmiddag komen mijn beste dinnetjes en die hebben elkaar nog nooit gezien, maar komt goed. En dan ga ik mooie kleren aan doen en shoppen en uit eten en vanavond misschien nog meer vrienden en sowieso de kroeg in en niet thuiskomen voor je aangeschoten bent. 'Zolang je op de vloer kunt liggen zonder je eraan vast te houden, ben je nog niet dronken,' dat idee. En ik ga lachen en genieten en open zijn en eerlijk en niet onzeker. Ik ga kijken naar wat ik wel heb.
En als ik me toch rot voel straks, wat ongetwijfeld zo is, dan gaat dat wel weer over. Dan ga ik dat niet de hele dag laten verpesten. Zo.

7u wakker worden is helemaal niet erg als je op je nichtje van 4 maand moet passen. oooh wat een schatje is dat. lekker in bad doen en knuffen enzo <3 volgens mij vind ik haar nog leuker dan dr vader pff wat kun je veel voelen voor zo'n klein mensje. Zo'n drang om haar te beschermen egen alle kwade dingen. Mn zus en ik zijn echt heel close, veel samen. Nichtje voelt dan ook echt heel dichtbij goed voor je humeur.
Oud 25-01-2008, 09:06
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Citaat:
what is happening? Ik beleef geuren ineens zo intens! Niet normaal! Sinds vanmiddag kan ik de geur die op mijn kamer hangt echt niet meer uithouden (ik rook op mijn kamer). Ik snapte niet waardoor die geur ineens zo sterk was. Ik heb niet meer gerookt dan anders en ik heb zelfs mijn raam verder open gezet. En nu net ging ik mijn tanden poetsen en die geur van de tandpasta, echt, zo had ik het nog nooit geroken! En de hele badkamer vol met waspoeder-geur. Echt, hoe kan dit?! En nee, ik ben er niet blij mee want mijn kamer stinkt zo erg .
Moet je soms ongesteld worden? Ik heb namelijk af en toe precies wat jij hier beschrijft, dat ligt dan aan de hormonen.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 25-01-2008, 09:11
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
@ Vogelvrij: voor je bijbaantje!



Ik ben gewoon weer ziekig. Bah.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 25-01-2008, 09:27
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Ik heb gewoon letterlijk en figuurlijk een bord voor mijn kop. Fijn.
Ik snap van mezelf niet waarom ik er nog energie in steek.
Oud 25-01-2008, 09:30
Verwijderd
Citaat:
Moet je soms ongesteld worden? Ik heb namelijk af en toe precies wat jij hier beschrijft, dat ligt dan aan de hormonen.
Hmm, dat zou best wel eens kunnen . Gelukkig heb ik er nu geen last meer van .
Oud 25-01-2008, 10:07
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Maar 'therapie' klinkt (voor mij) dan ook al vrij specifiek. Of niet? 'k Denk ook wel eens dat ik gewoon moet zeggen 'depressie', maar ik ben zo bang dat mensen dan meteen denken dat ik helemaal gek ben...
(ik ben zelf er intussen zo aan gewend dat ik er niet meer van schrik ofzo als iemand dat zegt, maar ik weet niet goed hoe dat bij anderen werkt)
Nouja, je hebt natuurlijk tig soorten therapie. Het hoeft niet meteen therapie mbt. depressie te zijn. Je hebt rouwverwerking, traumaverwerking etc., dat zijn ook therapieën waardoor je lang uit de roulatie kunt zijn. Als je zegt dat je therapie gehad hebt, geef je wel meteen aan dat het niet om iets lichamelijks gaat.
Ja, het is lastig, ik weet ook niet wat ik zou zeggen als ik het had. Ik denk dat ik niet zou schrikken als iemand tegen mij zou zeggen dat hij een depressie gehad heeft. Misschien wel als hij zegt dat hij het nu heeft...hoewel me dat bij een halfvreemde niet veel uit zou maken. Tis moeilijk inderdaad.

OT: ik ben m'n tijd aan het verdoen. Ten eerste al 2 uur later op dan ik wilde en nu zit ik te forummen.

To do-lijst:
- afwassen
- kamer opruimen
- even naar m'n ouders
- boodschappen doen
- artikelen lezen voor essay
Oud 25-01-2008, 11:11
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Het bezoek aan de kapper was gisteren een succes Ik ben er erg blij mee. Alleen jammer dat ik het zelf nooit zo tof in model krijg.. Met het fohnen en stylen is ze dik drie kwartier bezig geweest Nu heb ik een mega volle, krullende haarbos Terwijl ik van nature alleen een slag in mijn haar heb.

Vandaag werken tot 23 uur. Verder weinig plannen. Misschien, als ik me er toe aan kan zetten, schrijf ik nog een nawoord. Ik schat zo in dat vandaag mij geen nawoord zal brengen.

[denkmodus]Of werk doen wat me het meest aanspreekt maar waarbij collega's iets minder leuk zijn, of werk doen waar ik minder affiniteit mee heb maar waar vnl leuke collega's werken.[/denkmodus]
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.

Laatst gewijzigd op 25-01-2008 om 11:19.
Oud 25-01-2008, 11:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
[denkmodus]Of werk doen wat me het meest aanspreekt maar waarbij collega's iets minder leuk zijn, of werk doen waar ik minder affiniteit mee heb maar waar vnl leuke collega's werken.[/denkmodus]
Ik zou voor de leuke collega's gaan. Heb tijdens m'n afgelopen twee stages wel gezien dat dat eigenlijk veeeeeeeel belangrijker is dan het werk leuk vinden. Het werk ga je vanzelf wel waarderen als de sfeer en de mensen leuk zijn.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 25-01-2008, 11:57
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
@ coopergirl: Fotofoto!
En collega's veranderen misschien wel weer, het werk niet? Of is het niet voor zo heel lang?

OT: Woei, gisteren 2.5 jaar samen en ook gewoon echt een hele fijne dag. En vannacht echt 11 uur geslapen ofzo, vrije dagen zijn fijn! Straks lekker in de trein boek lezen enzo
Op zich wil ik er denk ik een half jaar werken, wat dus niet heel lang is.. Het kan best zijn dat wanneer het eenmaal een team is, het in geheel wat hechter is... Toch vind ik het lastig blijven, omdat ik ook van plezier houd tijdens het werk.. Ooit heb ik verschrikkelijke bijbanen gehad die door leuke collega's toch een stuk aangenamer waren.

En wat de kapperskunsten betreft.. In het echt vind ik het er mooier uitzien dan op de foto

__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 25-01-2008, 11:59
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Ik zou voor de leuke collega's gaan. Heb tijdens m'n afgelopen twee stages wel gezien dat dat eigenlijk veeeeeeeel belangrijker is dan het werk leuk vinden. Het werk ga je vanzelf wel waarderen als de sfeer en de mensen leuk zijn.
die ervaring heb ik dus wel met bijbanen inderdaad De ervaring dat collega's belangrijk zijn, deel ik met je. Maar in hoeverre kan een groep mensen veranderen, hechter en leuker worden.. Geen idee
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 25-01-2008, 12:24
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Mmmm.. al de hele ochtend aan het niksen. Nu aan het werk!
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 25-01-2008, 12:37
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Leuk, Coopergirl! Echt heel tof!

ot; Hoe kan je in het heden leven als het verleden in je hoofd zit?
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 25-01-2008, 13:21
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
wtf, mijn vriezer is uit zichzelf gaan ontdooien. XD
Dat verklaart de natte vloer.

Citaat:
En wat de kapperskunsten betreft.. In het echt vind ik het er mooier uitzien dan op de foto
[afbeelding]
[afbeelding]
Oeh, da's wel heel erg leuk geworden! Nais! ^^
Die eerste kan ik niet zien, dus oordeel is op basis van #2.
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Oud 25-01-2008, 13:25
Verwijderd
Volgens mij was Rob contactpersoon van Litte Lady, of heb ik dat nou verkeerd?

ot: Ik kreeg een mailtje van L. Ze stapt bij deze uit de vriendengroep. Kijk, aan die meid ga ik echt niets missen, daar kan ik me ook echt niet druk om maken. Dat ze maar heel gelukkig word, trouwt, duisent kindjes krijgt en samen met dr vriendje oud wordt. Iets anders wil ze eigenlijk toch niet. Maarrrrr waar ik veel banger voor ben is dat nu ook de vriendschap met A. en R. eronder gaat lijden. Ik wéét wel dat die jongens me niet kwijt willen, maar A. heb ik al bijna twee maanden niet meer goed gesproken, en dat is uitzonderlijk. Het enige contact dat we hebben is via sms. Met R. zal het wel meevallen, denk ik. Maar toch.... Dit doet me teveel denken aan de situatie met S.. Zij kreeg het toen ook voor elkaar om de hele klas tegen mij op te zetten, en om iedereen mee te nemen. Ik was toen de enige die wist en zag waar ze mee bezig was, de enige die door haar heen kon kijken. Dat is inmiddels al bijna vijf jaar geleden, en er zijn mensen die haar nog steeds niet doorzien. Terwijl ze voor mij zo doorzichtig als de tering is. Dit is hetzelfde. Eerst vriendinnen, hetzelfde groepje, zich afzonderen en uiteindelijk iedereen meenemen. Mam vroeg al of ik dan werkelijk zo weinig vertrouwen heb in die jongens. Ik weet het allemaal inet meer. Ik heb ooit gezegd: 'ik zeg nooit meer dat ik niet zonder iemand kan' maar atm kan ik echt niet zonder A. Hij gaat vanavond naar L.'s verjaardag, maar ik wil hem zo graag hier hebben, kletsen, hangen, liggen, praten, lachen, dat het bijna fysiek pijn doet. Godverdomme. Ik had nooit aan vrienden moeten beginnen.
I need a hug.

Screw you, I didn't like your taste anyway (....) I'll go out, and find another you.

Laatst gewijzigd op 25-01-2008 om 13:39.
Oud 25-01-2008, 13:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
We had er ook alweer contact met Little_lady? Ben ondertussen wel héél erg benieuwd hoe het met haar is, maar ben vergeten wie hier een tijdje terug de 'contactpersoon' was.
Ik heb even teruggezocht In topic 114 stonden de verhalen van haar maar nergens is iets genoemd over een contactpersoon oid. Alleen dat ze ons zelf op de hoogte zou houden maar dat moet dan wel mogelijk zijn natuurlijk
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 25-01-2008, 13:51
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
@SA: *knuffel* Komt wel goed! Dat weet je ook. Sterk blijven!

MBT Little_Lady: Ik kwam met 't idee, met het idee dat zij in de tussentijd nog wel zou kunnen posten. Maar er was geen contactpersoon, of iets dergelijks. Noch een adres. Dus het is nog even afwachten tot we iets van haar horen.
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Oud 25-01-2008, 14:47
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Hello, hello. There is no place I cannot go.
My mind is muddy but my heart is heavy, does it show?
I lose the track that loses me, so here I go.



Volgens mij weet ik weer waarom ik nauwelijks meer muziek luisterde. Het spookt en dreunt maar door. Elke zin krijgt betekenis. Elke noot een gevoel. Wanneer ik het luister is het fijn, dan droom ik even weg van alles. Maar zodra ik het uitzet word ik onrustig. Weet ik niet wat ik met mijzelf aanmoet, waar ik heen moet, wat ik moet doen.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 25-01-2008, 14:48
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
MBT Little_Lady: Ik kwam met 't idee, met het idee dat zij in de tussentijd nog wel zou kunnen posten. Maar er was geen contactpersoon, of iets dergelijks. Noch een adres. Dus het is nog even afwachten tot we iets van haar horen.
Hm, jammer. Snap gezien de situatie wel dat het voor haarzelf niet echt makkelijk/mogelijk is om ons op de hoogte te houden, maar ben wel echt heel benieuwd. Nouja, afwachten dan maar idd.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Oud 25-01-2008, 15:41
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
Volgens mij weet ik weer waarom ik nauwelijks meer muziek luisterde. Het spookt en dreunt maar door. Elke zin krijgt betekenis. Elke noot een gevoel. Wanneer ik het luister is het fijn, dan droom ik even weg van alles. Maar zodra ik het uitzet word ik onrustig. Weet ik niet wat ik met mijzelf aanmoet, waar ik heen moet, wat ik moet doen.
Ik ken het... Bij mij is muziek momenteel het enige dat nog echt binnenkomt, ik kan als gevolg wel janken als mn ipod vastloopt *zucht* Hmm, die cd van de Foo Fighters die ik gekocht had is wel heel leuk
Dit is echt zo'n nutteloze dag, maar wel mn kamer weer eens opgeruimd en dat werd ook weer eens tijd... En en, ik ga iets van ontspanningstherapie krijgen, wat het ook inhoudt het klinkt iig wel relaxt...
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 25-01-2008, 15:43
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
When you were young
and on your own
How did it feel
to be alone?
I was always thinking
of games that I was playing.
Trying to make
the best of my time.

But only love
can break your heart
Try to be sure
right from the start
Yes only love
can break your heart
What if your world
should fall apart?


trying to make the best of my time......Oh, en dat zeker.
Ik prop zoveel mogelijk leven in mijn dagen, heb veel goede vrienden, ga uit, feestjes, vrijwilligerswerk, reizen, studie die goed gaat, fijne band met grote familie, grappig baantje, dingen waar ik jaren terug alleen van kon dromen, ik tel mijn zegeningen en waardeer. "Be proud of yourself", zoals de labeltjes van yogi-tea zeggen. Ik begrijp het, je moet een leven creëren waar je trots op bent, waar je van houdt, waar je je als een vis in het water voelt. Natuurlijk, allicht, vanzelfsprekend is de wereld en het leven niet maakbaar, verre van. Maar wellicht is er binnen de perken heel wat mogelijk. Dus ik richt mijn leven in, leef en geef het zoals ik het goed en fijn vind. Maar toch die leegte, dat missen.
Ja, als je gelukkig wilt zijn, zul je niet alleen gelukkig moeten zijn met wat je hebt.
Maar ook wat je had. En verloren hebt. En misschien nooit meer zult krijgen.
liefde eens gekent is liefde nooit vergeten
En ik weet nu, dat als je met elkaar de liefde aangaat, het zeerhoogstwaarschijnlijk is dat je elkaar pijn doet. En dat je elkaar dat vooral niet kwalijk moet nemen. Ja, hij leeft zijn leven, hij volgt zijn gevoel. En dan is het aan mij om mijn leven ook te leven. En dat doe ik zeker. Ik houd niet van leegte.
Maar me storten op liefde bleek niet constructief. Een tijd op mezelf.
Ja, zeker, die grond was zeer interessant. Je kunt ook niet altijd vrolijk leven zonder aan je bek te gaan en aan de grond te zitten. En oh, dat was leerzaam. Maar niet duurzaam, ik putte mijn geest, mijn lichaam, mijn optimisme, mijn vrolijkheid, mijn weerbaarheid uit tot en met. Oh het was vreselijk boeiend en interessant. Maar na een paar weken naar de klote is het toch echt de hoogste tijd om verder te gaan. Trots met mijn hoofd om hoog, mijn leven in de hand, life goes on
__________________
never get old
Oud 25-01-2008, 15:59
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Ik ken het... Bij mij is muziek momenteel het enige dat nog echt binnenkomt, ik kan als gevolg wel janken als mn ipod vastloopt *zucht* Hmm, die cd van de Foo Fighters die ik gekocht had is wel heel leuk
Dit is echt zo'n nutteloze dag, maar wel mn kamer weer eens opgeruimd en dat werd ook weer eens tijd... En en, ik ga iets van ontspanningstherapie krijgen, wat het ook inhoudt het klinkt iig wel relaxt...
Precies. Het is net alsof ik buiten de realiteit sta, en dat muziek me weer enig besef geeft van tijd en het nu. Maar als het uit gaat, zoals nu(want mijn mams is thuis), gaat alles langs me heen. Mijn hoofd is onrustig, en flarden van de muziek zetten me aan het denken.

Alleen het woord ontspanning in ontspanningstherapie doet me al rillen. Ontspannen, wat is dat? Maar ik hoop dat je er wat aan gaat hebben!
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 25-01-2008, 17:32
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Ik ken het... Bij mij is muziek momenteel het enige dat nog echt binnenkomt, ik kan als gevolg wel janken als mn ipod vastloopt *zucht* Hmm, die cd van de Foo Fighters die ik gekocht had is wel heel leuk
Dit is echt zo'n nutteloze dag, maar wel mn kamer weer eens opgeruimd en dat werd ook weer eens tijd... En en, ik ga iets van ontspanningstherapie krijgen, wat het ook inhoudt het klinkt iig wel relaxt...
de muziek is bij mij ook alleen het enigste wat binnenkomt.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 25-01-2008, 17:45
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
@ Coopergirl: oeoeoeh! Vet leuk, wou dat ik dat met mijn haar ook kon doen!
@ Secret Agent: bah, ik ken dat soort situaties maar al te goed vrees ik, onenigheid in een vriendengroep, iemand die de knoop doorhakt en dan het gevaar dat de hele groep uit elkaar valt,, wie voor wie kiest etc. Je kan niets anders doen dan afwachten, uiteindelijk blijven je echte vrienden over. Maar het is wel moeilijk! Sterkte daarmee! *knuff*

OT: Hmpf. Weekend M'n SE Engels ging vandaag...tja, geen idee! Ik vond het een leuke tekst en had wel het gevoel dat ik hem aardig begreep, maar goed, altijd als ik denk dat ik een geniale samenvatting heb geschreven, denkt mijn docent daar anders over Was vroeg klaar tot mijn verbazing en het voelde heel onwennig toen ik zo vroeg de zaal verliet, was ook een van de weinigen. Volgens mij is hij wel ietsje te lang maar ja. En ik hoop zoooo dat ik de spelling en grammatica enz goed heb gedaan, want daar zijn ze zooo streng in. Maar nu, weekend! Moet nog wel even keihard leren dit weekend maar het is wel allemaal een stukje relaxter. Morgen naar het feestje van m'n oppaskindje en 's avonds eten en naar cabaret met twee vriendinnen, hartstikke leuk! Maar ik ben zó ontzettend moe, echt niet te geloven, dus ga vanavond maar heerlijk vroeg naar bed denk ik. <3
Heb leuke cadeautjes gekocht voor vriendinnetje en m'n oppaskindje en hihii dat is helemaal lief want die wordt nou ineens groot; gaat naar de middelbare school, ontdekt internet, zal binnekort wel ongesteld worden enzo, superlief

Het enige vervelende dat mijn supergoede humeur verpest op 't moment is dat ROTJOCH een paar huizen verderop dat ALWEERRRR aan het drummen is! Wat zouden jullie daarmee doen? Hij woont 4 huizen verder en eerst drumde hij alleen op zondagmiddag twee uurtjes maar de laatste tijd drumt hij ook gewoon doordeweeks en het lijkt steeds vaker en harder te worden, ik hoor 't echt supergoed hier. Ik vind het vooral vervelend als ik moet leren (zoals nu) voor schoolexamens.. Twijfel nou al weken of ik er iets van ga zeggen?! (Zo goed kan hij het trouwens niet )
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 25-01-2008, 18:07
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Hmm, danoontjes <3 En echt heerlijk gegeten en sociaal gedaan met mijn nieuwe huisgenoot. Fijn zo iemand die van koken houdt, dan krijg ik weer een iets anders binnen dan kip tandoori/siam en andere gerechten uit van die zelfmaakpakjes. Ik ben een beetje gek...
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 25-01-2008, 18:19
Verwijderd
@ Ice Earth: prachtig...

Ik heb vandaag een redelijke dag, ondanks dat ik zojuist mijn ´power to the poessie´ maatje naar het vliegveld heb gebracht. Zij naar Colombia, ik volgende week naar Nederland, en dan zie ik haar weer op Schiphol om haar op te halen. Gek idee. En dan Heydeen, ook zo´n steun voor me. Zo lief. Zo Peruaans. Zo afscheid volgende week. En dan zit zij nog in de shit. Vanavond stappen. En alles maar op me af laten komen.
Oud 25-01-2008, 18:34
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Citaat:
Hm, jammer. Snap gezien de situatie wel dat het voor haarzelf niet echt makkelijk/mogelijk is om ons op de hoogte te houden, maar ben wel echt heel benieuwd. Nouja, afwachten dan maar idd.
Forumbazen hebben haar mailadres toch wel? We kunnen iig iets laten horen...

OT: hmm, lui dagje vandaag. Ik moet eigenlijk echt wel weer gaan leren, maar het is zo heerlijk om gewoon 11 uur te slapen 's nachts (hoewel het dan wel naar is als je nóg moe bent 's ochtends). Leuk mailtje van H. en lekkere eigengemaakte lasagne maken het dan wel weer goed .
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 25-01-2008, 19:17
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
ik vind dat liedje zo mooi vannuh:
wie gelooft er nog in sprookjes, wie gelooft er nog in mij
lalalala
van wie is daaaaat
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 25-01-2008, 20:02
Verwijderd
Citaat:
@ Secret Agent: bah, ik ken dat soort situaties maar al te goed vrees ik, onenigheid in een vriendengroep, iemand die de knoop doorhakt en dan het gevaar dat de hele groep uit elkaar valt,, wie voor wie kiest etc. Je kan niets anders doen dan afwachten, uiteindelijk blijven je echte vrienden over. Maar het is wel moeilijk! Sterkte daarmee! *knuff*
Dankje Ik heb het iets te vaak meegemaakt om er gewoon vertrouwen in te hebben, maar uiteindelijk komt het vast wel goed. En je hebt gelijk, alleen je echte vrienden blijven over. Danke Jij ook nog succes met alle SE's en je drummende buurjongetje

ot: Jezus, wat een interessante gesprekken op msn. 'Heuj' 'Hoi'

Meer komt er niet uit.
Oud 25-01-2008, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Iemand hier vorig jaar heeft geinterraild (of hoe noem/schrijf je dat), maar ik weet niet meer wie. Maar nu wil ik gaan interrailen en wil ik eigenlijk wat weten .
Wie- o- wie?

Hihi
Ik heb ook geinterraild met een vriendin samen, en het is echt super vet .
Oud 25-01-2008, 20:58
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
@Coopergirl: Wow, leuk haar zeg!

De Ikea van Utrecht is leeg nu! Ik heb alles gekocht wat nodig is voor m'n nieuwe kamer. Vooral veel meubels, maar nu is het ook klaar. Wel jammer dat bijna alles nieuw moest, omdat ik gewoon hier geen dingen heb die meekunnen, maar ach. Het is nodig. Volgende week, wanneer ik aan het leren ben thuis, wordt het naar m'n nieuwe kamertje gebracht en gaan we dat weekend alles in elkaar zetten. Ik heb er zo'n zin in!

En nu moet ik naar bed, zodat ik morgen hard kan leren.
Oud 25-01-2008, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Weer eens bij C. geweest, dat was lang geleden. Of nouja, lang, twee weken, maar goed, eerst was ik daar bijna elke dag. Maar het was gezellig en er is gelukkig niets aan de hand tussen ons. We hebben niet over N. gepraat, of over zijn vriendin, niet over het hele gedoe en alle shit, dat was relax. Het is zo goed als voorbij en we vergeten het gewoon. Ik ga daar dus echt weer vaker heen. Is alleen niet goed om het blowen, want dat deed ik nauwelijks meer. Gewoon een grens trekken en het niet vaker gaan doen omdat ik daar ben.
Maar nu ben ik wel weer een beetje stoned. Zo maar een boterham eten en dan slapen.
Ik trek al die drugs niet zo goed meer. Elk weekend twee of drie nachten wakker blijven, nauwelijks eten. Doordeweeks ongeveer twaalf uur per nacht slapen, echt niet wakker kunnen worden. Vijf dagen moe en lui zijn, alleen maar een beetje hangen, beetje snacken en dan weer twee of drie nachten wakker en actief zijn. Dit weekend ga ik gewoon elke nacht slapen. Even geen pep. Ik wil weer meer aan mijn dag hebben. Twaalf uur slapen is te veel, mijn dag is zo kort, ik ben zo moe. Ik moet echt een weekend normaal slapen.
Lees je eigen berichtjes eens terug.. Je wilt telkens niet weer zoveel gebruiken maar toch blijf je het doen? 'Alleen' in het weekend is alsnog veel, zeker als je het twee of drie nachten doet. Het lijkt misschien niet veel in verhouding tot elke dag gebruiken, maar het is alsnog veel meer dan de meeste mensen doen. Probeer het een beetje objectief te bekijken.

Het is ook moeilijk maar let een beetje op jezelf. Dat is alles wat ik wil zeggen.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #120
Verwijderd
492 08-02-2008 17:14
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.