Oud 18-06-2011, 07:10
winifredanne
winifredanne is offline
Voor een onderzoek van de Universiteit Leiden willen we graag weten hoe rokers het rookverbod in de horeca ervaren. Vul de vragenlijst in op www.xr.com/roken en ontvang een cadeaubon van 5 EURO.

Alvast hartelijk dank voor het meedoen.



Sander van der Heiden

Afdeling Klinische- en Gezondheidspsychologie

Universiteit Leiden

heidensvander@fsw.leidenuniv.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2011, 12:00
Verwijderd
Kun je die waardebon gebruiken voor sigaretten?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2011, 13:13
Verwijderd
Ik rookte nog toen het rookverbod in de horeca in ging. Ik vind het nog steeds een verschrikkelijk domme regel.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2011, 15:13
Verwijderd
Dit. Roken hoort gewoon bij een lekkere maaltijd of een lekker drankje
Met citaat reageren
Oud 18-06-2011, 15:44
Verwijderd
Te lang en ik zou Belgen niet uitsluiten omdat zij vanaf 1 juli ook een rookverbod krijgen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2011, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Dit. Roken hoort gewoon bij een lekkere maaltijd of een lekker drankje
Mwah. Het gaat er meer om dat mensen in hun vrijheid worden beperkt doordat ze in hun eigen café of restaurant niet mogen bepalen of mensen roken. Slechte zaak.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2011, 17:11
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Dit. Roken hoort gewoon bij een lekkere maaltijd of een lekker drankje
In een restaurant vind ik het behoorlijk smerig om in iemand anders rook te moeten eten. Aan de andere kant is een volledig rookverbod ook weer het uiterste. Zoals het nu is vind ik het prima geregeld. Grote tenten een rookhok en in kleine eenmanszaakje mag gewoon gerookt worden.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2011, 18:26
hmkey
hmkey is offline
Ingevuld
Met citaat reageren
Oud 20-06-2011, 00:30
TheEditor
TheEditor is offline
Ik vond de vragenlijst grotendeels meer gaan over roken zelf dan het horecaverbod.

Verder een heel net onderzoek.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2011, 13:47
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mwah. Het gaat er meer om dat mensen in hun vrijheid worden beperkt doordat ze in hun eigen café of restaurant niet mogen bepalen of mensen roken. Slechte zaak.
Wat een onzin. Elk bedrijf moet voldoen aan regels. Horecabedrijven dus ook.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-06-2011, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Dit. Roken hoort gewoon bij een lekkere maaltijd of een lekker drankje
Ik vind dat echt smerig als je naast mensen zit die zitten te roken, mn hele eetlust gaat er aan
Ik heb zelf ook gerookt maar roken naast iemand die zit te eten is asociaal
Met citaat reageren
Oud 21-06-2011, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Wat een onzin. Elk bedrijf moet voldoen aan regels. Horecabedrijven dus ook.
Ik zeg dan ook dat die regel onzin is durr hurr
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 11:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik zeg dan ook dat die regel onzin is durr hurr
Waarom zou voor roken een uitzondering gelden, en overlastgevend gedrag wel toegestaan moeten zijn dan?

Dan moet je ook consequent zijn, en iemand in elkaar beuken na een avondje stevig zuipen, of een ongeluk veroorzaken met drank op achter het stuur, ook legaliseren.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 12:17
Verwijderd
Zolang de eigenaar van het café overlastgevend gedrag of roken wil toestaan in zijn eigendom moet hij dat vooral zelf weten. Overlastgevend gedrag heeft verder trouwens niets met roken te maken. Mensen die geen behoefte hebben aan bovenstaande kunnen naar een café gaan waar ze zich wel thuis voelen.

Je 2e alinea slaat nergens op maar ik denk dat je dat ook wel begrijpt.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat echt smerig als je naast mensen zit die zitten te roken, mn hele eetlust gaat er aan
Ik heb zelf ook gerookt maar roken naast iemand die zit te eten is asociaal
Ik rook dan ook alleen na het eten als diegene klaar is en er geen last van heeft. Als die aangeeft er last van te hebben ga ik ergens anders heen. Ik ben de roker, dus ik moet ergens anders gaan staan, vind ik altijd
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 14:49
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mensen die geen behoefte hebben aan bovenstaande kunnen naar een café gaan waar ze zich wel thuis voelen.
Dat is hypocriet en asociaal. Roken is jouw keuze, jouw zwakte. Voor jouw rekening dus alle gevolgen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 17:11
Verwijderd
Dat is hypocriet en dom. Naar binnen gaan bij een café waar de eigenaar heeft bepaald dat je mag roken is jouw keus, jouw zwakte. Voor jouw rekening dus alle gevolgen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Ik rook dan ook alleen na het eten als diegene klaar is en er geen last van heeft. Als die aangeeft er last van te hebben ga ik ergens anders heen. Ik ben de roker, dus ik moet ergens anders gaan staan, vind ik altijd
dus in een restaurant wacht je tot iedereen klaar is met eten? Ik vind het een goede maatregel als er aparte rookruimtes zijn
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-06-2011, 21:28
Verwijderd
Citaat:
dus in een restaurant wacht je tot iedereen klaar is met eten? Ik vind het een goede maatregel als er aparte rookruimtes zijn
Neej ik wacht alleen tot iedereen aan mijn tafel klaar is met eten. Dan ga ik naar buiten of naar de rookruimte voor een sigaretje
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 09:36
mopi
Avatar van mopi
mopi is offline
Citaat:
Te lang en ik zou Belgen niet uitsluiten omdat zij vanaf 1 juli ook een rookverbod krijgen.
idd en geloof me dat we gevloekt hebben!! das gewoon raar om nu een cafe binne te gaan zonder die walm te zien pak minder fun vind ik
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 09:47
Verwijderd
Ja de traanogen door de walm zal ik missen
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 17:10
Axel900
Axel900 is offline
Citaat:
Dat is hypocriet en dom. Naar binnen gaan bij een café waar de eigenaar heeft bepaald dat je mag roken is jouw keus, jouw zwakte. Voor jouw rekening dus alle gevolgen.
Hear hear.

Roken is gewoon onderdeel van de kroeg, mensen gingen daar naar toe om te roken en te drinken (heel wat anders dan een restaurant naar mijn mening), sinds die verbod is de omzet van café's flink gedaald en je merkt al dat het in zoveel steden/woonplaatsen café's gewoon letterlijk leegbloeden (naar persoonlijk ervaring zelfs binnen een week). Mensen gaan nu meer kraakfeesten houden of in de achtertuin, en ik vind de kroeg toch wel deel van de Nederlandse cultuur.

Als je niet tegen roken kan, ga niet naar de kroeg. Op alle andere plekken luister ik wel naar je en doe gewoon mijn peuk uit.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2011, 09:23
Verwijderd
Ja want mensen met astma gaan naar een kroeg om te roken Nu het rookverbod er weer is hebben de meeste kroegen wel passende oplossingen gezocht.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2011, 13:26
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik vind de manier waarop het nu gaat prima.

Ik ben inmiddels gestopt met roken maar rookte nog toen het rookverbod in ging. Ik woon in Haarlem en nagenoeg alle kroegen zijn rookvrij geworden. Ik heb er nooit moeite mee gehad om naar buiten te moeten. Er zijn nog wel een aantal eenmanszaakjes (ook iets grotere kroegen trouwens) waar nog binnen gerookt mag worden maar dat zijn over het algemeen tenten waar ik toch niet kom dus last heb ik er niet van.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 16:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
sinds die verbod is de omzet van café's flink gedaald
Uhm... Ga even bij het CBS kijken, omzetcijfers horeca? Die waren in een vrije val geraakt, maar precies hetzelfde kwartaal dat het rookverbod in ging stopte de omzet met dalen, en steeg daarna zelfs.

Aangezien het economisch tij in die periode alleen maar slechter werd, moet het rookverbod de omzet dus juist sterk verhoogd hebben.

Van die zogenaamde daling is nooit bewijs gevonden, en iedereen die er naar verwijst komt daarna met sites van de tabakslobby aan zetten. Tja...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2011, 10:16
Verwijderd
Uhm... was het niet zo dat die omzetcijfers voor de complete horeca golden maar na uitsplitsing ging de omzet van cafés toch achteruit en die van Restaurants & Hotels juist omhoog?

In ieder geval is het zo dat in mijn stamkroeg de omzet 25% is gestegen in twee weken tijd sinds de asbakken teruggeplaatst werden op tafel.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2011, 11:14
Verwijderd
CBS = anti-tabakslobby.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26.