Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2004, 17:01
Verwijderd
Citaat:
MarKel schreef op 02-07-2004 @ 17:16 :
Volgens de "linkse rakkers" ja
Daar lopen de meningen over uiteen.
Is dat zo? Zijn er dan mensen die beweren dat bezuinigen op de korte termijn leidt tot economische groei?

Lijkt mij nogal onzinnig, maar goed, ik ben dan ook geen econoom.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2004, 18:43
Boate Bob
Avatar van Boate Bob
Boate Bob is offline
Citaat:
Als laatste punt: je laatste zin suggereert dat dominee's de neiging hebben om niet-gelovigen hun mening op te dringen. Ik denk dat je waarschijnlijk dan net de verkeerde predikanten treft. Ikzelf wil ook predikant worden en ik kan je vertellen dat dominee's er zeker niet op uit zijn om zomaar hun mening op te dringen. Wel staan de meeste altijd open voor discussie, maar ja, dat sta jij, als atheist, (waarschijnlijk) ook.
Ik zeg niet dat dominee's er op uit zijn om andere ongelovigen te overtuigen van hun geloof. Maar je moet toegeven dat het raar is dat Christenen er elke zondag aan herrinderd moeten worden dat er een god bestaat.. Ik heb nog nooit gehoord van een groep atheisten die elke zondag verzamelen in een speciaal gebouw om zichzelf er van te overtuigen dat er geen god is en dat ze het juiste doen.
Ik denk dat iedereen wel zelf kan beslissen hoe de wereld in elkaar steekt, zonder kerk.

Veel succes trouwens met je predikanten studie (of hoe dat ook maar heet) Ik heb respect voor mensen die iets doen waar ze zelf achter staan en dat ook verdedigen. Dat is wat anders dan iemand je eigen mening opleggen.
__________________
All messed up and I don't care, so come on and take off your underwear!

Laatst gewijzigd op 02-07-2004 om 18:46.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 19:06
Mimosa
Avatar van Mimosa
Mimosa is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-07-2004 @ 15:18 :
De schrijver van dit stukje begrijpt duidelijk niets van economie. Immers, er wordt bezuinigd om de staatsschuld weg te werken, en niet om een recessie tegen te gaan. Bezuinigingen zijn slecht voor de economie op de korte termijn.

'Verantwoordelijkheid nemen' betekent voor mij iets heel anders, namelijk de belastingen verhogen voor de hogere inkomens in plaats van de minima te plukken, zodat wij onze beschaving in stand kunnen houden.
Inderdaad.
De schrijver heeft inderdaad geen verstand van zaken (maar goed nu heb ik nooit heil gezien in de plannen van het CDA, ervan uitgaande dat de schrijver nog tot de relatief milde Christenen behoort).
In hoeverre hebben we eigenlijk nog een beschaving? De Nederlandse fabriek der graaicultuur draait als een tierelier en een politieke partij die ons linea recta in de jaren 50 van de 20e eeuw wil terugsturen doen me twijfelen aan het moderne tolerante Nederland.

Een land dat bovendien na de Tweede Wereldoorlog op 8 jaar na geregeerd is door Christelijke politieke partijen...
__________________
And touch we touched the soul, the very soul, the soul of what we were then
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 19:06
Mimosa
Avatar van Mimosa
Mimosa is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-07-2004 @ 18:01 :
Is dat zo? Zijn er dan mensen die beweren dat bezuinigen op de korte termijn leidt tot economische groei?

Lijkt mij nogal onzinnig, maar goed, ik ben dan ook geen econoom.
Maar goed ook.
__________________
And touch we touched the soul, the very soul, the soul of what we were then
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 19:11
Saraï_h
Saraï_h is offline
De schrijver van dat artikel wil zijn punt duidelijk maken en richt zich wbt de opmerking over bezuigingen op de mensen die klagen dat Balkenende bezuinigt. Kort of lang termijn doet er absoluut niet toe. Niet te discussie-ziek he
__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 19:20
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Ietwat off-topic;

Sarai_h, wat is er voorgevallen in je leven dat je opeens ene dergelijke abrupte persoonlijkheidsswitch hebt doorgemaakt? Als ik je posting history bekijk, zie ik een verandering van vrijgevochten gothic alto-meisje naar een fundamentalistisch aandoend christen[k][t]utje. How come? Een religieuze ervaring, opdringerige ouders, aanraking met een sekte, een dominante vriend...?

Henk Mul !
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 19:33
breedbekkikker
breedbekkikker is offline
Hoi pipeloi!

Oef, ik heb me net door dit forum heen "geworsteld" T onderwerp spreekt me nogal, kben zelf namelijk ook christelijk. Ik ben denk ik niet zo "streng" als Esther, maar ik ga wel gewoon naar de kerk enzo.

Wat ik niet zo goed snap, is dat de atheisten onder ons (de meeste dan), denken dat christenen onverdraagzaam zijn en hun menig op willen dringen. Nou, daar ben ik het dus niet mee eens. Er zullen er heus wel zijn, I mean, er zijn altijd minder prettige mensen, onder welke groep dan ook. Over het algemeen proberen christenen juist heel verdraagzaam te zijn, ook al kan ik je uit ervaring vertellen dat dat nogal moeilijk is. Maar dat is wel je opdracht als christen om tegenover andere mensen geduldig te zijn.

Over dat mening opdringen: Als jij iets stellig gelooft en je bent ervan overtuigt dat je zonder dat zeker weten zal vergaan, dan wil je er toch voor zorgen dat je medemensen daarvan op de hoogte te zijn?! Zo denk ik er tenminste over. Ik ben ervan overtuigd dat je zonder Jezus zal vergaan. En dan kom je natuurlijk weer bij t punt dat het nogal liefdeloos van God is om mensen die niet in Hem geloven maar regelrecht naar de hel te sturen. Is denk ik al vaak genoeg uitgelegd: als jij niet naar Zijn Woord luistert en alles wat Hij voor jou overheeft maar in de wind slaat, dan heb je dat ook verdient. Tjonge, klinkt inderdaad best liefdeloos maar dat is wel logisch.
Stel, je bent verliefd. Je stuurt de jongen of het meisje van je dromen brieven, mailtjes, bloemen, bonbons (lekker ouderwets ) je vraagt hem/haar mee uit. Maar die persoon interesseert het zich geen bal. Hij/zij leeft lekker verder en maakt tegenover vrienden en vriendinnen spottende opmerkingen over je. Dat zit je ook niet lekker en op een gegeven moment ben je het spuugzat. Zo zou je het kunnen zien wat het voor God is. Maar God geeft jou wel een heel leven om Hem te zoeken, you know. En daaraan zie je dat Hij harstikke vol liefde is!

Okej, genoeg gepreekt
__________________
'Sometimes the breaking of things is cruel, and sometimes it is necessary, and sometimes it is just an accident.'
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 19:41
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
breedbekkikker schreef op 02-07-2004 @ 20:33 :
Over dat mening opdringen: Als jij iets stellig gelooft en je bent ervan overtuigt dat je zonder dat zeker weten zal vergaan, dan wil je er toch voor zorgen dat je medemensen daarvan op de hoogte te zijn?! Zo denk ik er tenminste over. Ik ben ervan overtuigd dat je zonder Jezus zal vergaan. En dan kom je natuurlijk weer bij t punt dat het nogal liefdeloos van God is om mensen die niet in Hem geloven maar regelrecht naar de hel te sturen. Is denk ik al vaak genoeg uitgelegd: als jij niet naar Zijn Woord luistert en alles wat Hij voor jou overheeft maar in de wind slaat, dan heb je dat ook verdient. Tjonge, klinkt inderdaad best liefdeloos maar dat is wel logisch.
Stel, je bent verliefd. Je stuurt de jongen of het meisje van je dromen brieven, mailtjes, bloemen, bonbons (lekker ouderwets ) je vraagt hem/haar mee uit. Maar die persoon interesseert het zich geen bal. Hij/zij leeft lekker verder en maakt tegenover vrienden en vriendinnen spottende opmerkingen over je. Dat zit je ook niet lekker en op een gegeven moment ben je het spuugzat. Zo zou je het kunnen zien wat het voor God is. Maar God geeft jou wel een heel leven om Hem te zoeken, you know. En daaraan zie je dat Hij harstikke vol liefde is!

Okej, genoeg gepreekt
Stel je bent almachtig en alwetend en je kunt met een vingerknip de hele wereld gelukkig maken, dan ben je toch een trieste hond als je het niet doet?
Als een mens dat zou kunnen zou god het als een zonde zien als hij zijn gaven niet ten behoeve van de gehele mensheid zou gebruiken en dan zou god hem als een uitbuiter zien als hij of zij daar wat voor terug zou vragen.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 19:43
Verwijderd
Citaat:
breedbekkikker schreef op 02-07-2004 @ 20:33 :
Tjonge, klinkt inderdaad best liefdeloos maar dat is wel logisch.
En wat is er zo logisch aan?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 19:49
breedbekkikker
breedbekkikker is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 02-07-2004 @ 20:41 :
Stel je bent almachtig en alwetend en je kunt met een vingerknip de hele wereld gelukkig maken, dan ben je toch een trieste hond als je het niet doet?
Als een mens dat zou kunnen zou god het als een zonde zien als hij zijn gaven niet ten behoeve van de gehele mensheid zou gebruiken en dan zou god hem als een uitbuiter zien als hij of zij daar wat voor terug zou vragen.
Waarom zou God dat doen als wij niets doen voor Hem? Je geloof niet eens in Hem!!
Je hebt wel gelijk wat betreft die zonde, maar er is sowieso toch geen mens die dat kan, dus daar zou ik me maar niet zo druk om maken. Bovendien vraagt God niets terug van ons, Hij geeft alleen maar! Maar als jij ook van God gaat houden, wil je gewoon vanzelf Hem dienen.
__________________
'Sometimes the breaking of things is cruel, and sometimes it is necessary, and sometimes it is just an accident.'
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 19:51
breedbekkikker
breedbekkikker is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-07-2004 @ 20:43 :
En wat is er zo logisch aan?
Wij hebben God verlaten en dat niet alleen, meer dan de helft van de mensheid gelooft al niet meer in Hem. Menselijk gezien vrij logisch dat Hij ons zou straffen. Maar zoals ik al schreef, God geeft ons nog zoveel, terwijl wij dat helemaal niet verdienen! Als God nou echt onrechtvaardig zou zijn, had Hij ons allang allemaal van de aarde weggehaald en in de hel gedumpt. Dat zou eerlijk zijn tegenover wat wij allemaal doen, maar dat doet Hij niet so....
__________________
'Sometimes the breaking of things is cruel, and sometimes it is necessary, and sometimes it is just an accident.'
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 19:58
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
breedbekkikker schreef op 02-07-2004 @ 20:49 :
Waarom zou God dat doen als wij niets doen voor Hem? Je geloof niet eens in Hem!!
Je hebt wel gelijk wat betreft die zonde, maar er is sowieso toch geen mens die dat kan, dus daar zou ik me maar niet zo druk om maken. Bovendien vraagt God niets terug van ons, Hij geeft alleen maar! Maar als jij ook van God gaat houden, wil je gewoon vanzelf Hem dienen.
Noem 1 ding wat god voor mij heeft gedaan? Alstjeblieft. En kom nu niet aan met de wereld gemaakt of dat soort onzin, stel god bestaat en heeft dat gedaan dan heeft hij dat voor de soort mens gedaan. Wat heeft god voor mij als individu gedaan wat het voor mij rechtvaardig maakt om mijn hele leven aan zijn aanbidding te wijden?
Wat dat betreft kan ik alleen maar dingen bedenken die hij niet voor mij gedaan heeft.

Verder vind ik het een slechte weerlegging, ik zei stel dat iemand het kan. Niet zo lastig om dat voor te stellen, toch?
Nu stel het je eens voor, zou het een zonde zijn als hij aanbidding vroeg voor zijn hulp? Of offers? Of een bepaalde manier van leven? Iemand die, zoals god dus, alles kan.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 19:59
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Boate Bob schreef op 02-07-2004 @ 19:43 :
Ik zeg niet dat dominee's er op uit zijn om andere ongelovigen te overtuigen van hun geloof. Maar je moet toegeven dat het raar is dat Christenen er elke zondag aan herrinderd moeten worden dat er een god bestaat.. Ik heb nog nooit gehoord van een groep atheisten die elke zondag verzamelen in een speciaal gebouw om zichzelf er van te overtuigen dat er geen god is en dat ze het juiste doen.
Ik denk dat iedereen wel zelf kan beslissen hoe de wereld in elkaar steekt, zonder kerk.

Veel succes trouwens met je predikanten studie (of hoe dat ook maar heet) Ik heb respect voor mensen die iets doen waar ze zelf achter staan en dat ook verdedigen. Dat is wat anders dan iemand je eigen mening opleggen.
Dominees zijn er niet om mensen eraan te herinneren dat God bestaat, hoor: dat weten de kerkmensen meestal idd zelf wel. Feit is echter dat de Bijbel een moeilijk boek is en dat een beetje uitleg nooit weg is: zie hier de taak van een dominee.

Bovendien doet een dominee nog heel veel buiten de kerk, meer nog dan in de kerk: bezoeken, mensen ondersteunen, vragen beantwoorden, studeren etc.....

Bedankt voor je succes-wensen!
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 20:09
Verwijderd
Citaat:
breedbekkikker schreef op 02-07-2004 @ 20:51 :
Wij hebben God verlaten en dat niet alleen, meer dan de helft van de mensheid gelooft al niet meer in Hem. Menselijk gezien vrij logisch dat Hij ons zou straffen. Maar zoals ik al schreef, God geeft ons nog zoveel, terwijl wij dat helemaal niet verdienen! Als God nou echt onrechtvaardig zou zijn, had Hij ons allang allemaal van de aarde weggehaald en in de hel gedumpt. Dat zou eerlijk zijn tegenover wat wij allemaal doen, maar dat doet Hij niet so....
En hoe weet jij of God wil dat wij in Hem geloven?

Misschien wel Hij dit juist niet.

Jij weet het in ieder geval niet.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 20:17
breedbekkikker
breedbekkikker is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 02-07-2004 @ 20:58 :
Noem 1 ding wat god voor mij heeft gedaan? Alstjeblieft. En kom nu niet aan met de wereld gemaakt of dat soort onzin, stel god bestaat en heeft dat gedaan dan heeft hij dat voor de soort mens gedaan. Wat heeft god voor mij als individu gedaan wat het voor mij rechtvaardig maakt om mijn hele leven aan zijn aanbidding te wijden?
Wat dat betreft kan ik alleen maar dingen bedenken die hij niet voor mij gedaan heeft.

Verder vind ik het een slechte weerlegging, ik zei stel dat iemand het kan. Niet zo lastig om dat voor te stellen, toch?
Nu stel het je eens voor, zou het een zonde zijn als hij aanbidding vroeg voor zijn hulp? Of offers? Of een bepaalde manier van leven? Iemand die, zoals god dus, alles kan.
Ik ken je niet, ik ken je situatie thuis niet, dus ik heb bijv. geen idee of je gelukkig bent of niet. Maar stel dat je nu vrienden hebt die je gelukkig maken, of een vriendin die je hele leven gelukkig maakt. Of je hebt familie die van je houdt. Je bent gezond, je leeft in een vrij rijk land, je hebt allerlei comfortabele dingen om je heen. Als je honger hebt, ren je even naar de supermarkt of een snackbar en je haalt waar je zin in hebt. Dat zijn toch al heel wat dingen en ik kan nog wel even zo door gaan. Nu vraag ik me af of je dit allemaal wel ziet als iets van God, maar ik zie dat in ieder geval wel zo.

Oke, toegeven was een slecht antwoord van me, dat een mens dat toch nooit zou kunnen. Ik denk wel dat het verkeerd is als iemand je hulp aanbiedt en daar vervolgens wat voor vraagt. Maar als iemand jou een miljoen geeft omdat je diep in de schulden zit, dan ben je toch zo dankbaar dat je hem daar toch wel erg dankbaar voor bent! Dat doe je niet als plicht, maar uit dankbaarheid. En wat de manier van leven betreft, wij als christenen vinden in de Bijbel hoe God wil dat wij leven.
__________________
'Sometimes the breaking of things is cruel, and sometimes it is necessary, and sometimes it is just an accident.'
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 20:20
breedbekkikker
breedbekkikker is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-07-2004 @ 21:09 :
En hoe weet jij of God wil dat wij in Hem geloven?

Misschien wel Hij dit juist niet.

Jij weet het in ieder geval niet.
Wat staat er dan in de Bijbel?!! Daar staat het vol van geloven in God!
Johannes 1:12 Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, [namelijk] die in Zijn Naam geloven;
bijv.
ik kom er nog wel op terug...
__________________
'Sometimes the breaking of things is cruel, and sometimes it is necessary, and sometimes it is just an accident.'
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 20:23
Verwijderd
'Dat staat in de Bijbel' is natuurlijk voor een niet-gelovige geen geldig argument.

Wat jij gelooft is prima, maar je moet het niet als waarheid gaan verkondigen, want dat is het niet. Het is een hypothese.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 20:36
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-07-2004 @ 21:23 :
'Dat staat in de Bijbel' is natuurlijk voor een niet-gelovige geen geldig argument.

Wat jij gelooft is prima, maar je moet het niet als waarheid gaan verkondigen, want dat is het niet. Het is een hypothese.
Dat woord gebruikte de schrijver van dat artikel ook Ik ben er niet zo voor om dure woorden te gebruiken, je kunt maar beter duidelijk zijn in je posts.
__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 20:37
Verwijderd
[QUOTE]Bart Klink schreef op 02-07-2004 @ 17:22 :
Citaat:
Dus alle ellende van vandaag is de schuld van twee mensjes. God is zo ‘rechtvaardig’ om zelfs kleine baby’s te laten leiden voor een fout die twee mensen ooit begaan hebben? Hoe kan iemand gestraft worden voor iets wat hij of zij zelf niet heeft gedaan?

Dit is hetzelfde als een Duits baby’tje een nazi noemen omdat zijn overgrootopa een mof was. is dat rechtvaardig?
nee zo is het niet. Adam en Eva waren eigenlijk het prototype van de mens. En het prototype faalde. God had Adam en Eva kunnen uitroeien en aan een nieuwe creatie beginnen, maar dat deed Hij niet omdat Hij van ze hield.
Elk mens zondigt. Keer op keer. Niet alleen Adam en Eva. Als een baby op zou groeien zou die ook zondigen en slechte dingen doen.
Misschien wordt een baby al gestraft voor zonden die hij nog moet begaan, je weet het niet.

Houd er rekening mee dat een kind een deel is van zijn ouders. Als het slecht gaat met een kind zijn de ouders daar niet blij mee.



Citaat:
Kortom: God is een dictator. Luister naar mij of je zult eeuwig branden!
het enige wat deze reactie aangeeft is jouw trots als mens.
Elke ongelovige bezit deze trots. Denkt alles beter te weten.

Je kan het gewoon niet accepteren dat er iets is wat zo hoog boven je staat. Dat je Zijn creatie bent. Dat Hij alles beter weet(of heb ik het mis)?


Tevens is een dictator een menselijk begrip.
God heeft uit het niks alles gemaakt wat je ziet. Alles is Zijn creatie. Hij bepaalt Zelf wat Hij ermee doet. Hij heerst dus over alles.

Stel jij maakt een mini-mensje. Je vertelt hem wat hij moet doen en hoe hij moet leven omdat jij immers alles beter weet dan dat mini-mensje.
Maar het mensje steekt zijn middelvinger op naar jou en zegt: "Fuck you Bart, ik bepaal zelf wel wat ik doe!"
Kan je je voorstellen dat je het mensje dan straft omdat hij jou niet gehoorzaamt? Jij hebt hem immers gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 20:38
Verwijderd
Citaat:
HenkMul schreef op 02-07-2004 @ 20:20 :
Ietwat off-topic;

Sarai_h, wat is er voorgevallen in je leven dat je opeens ene dergelijke abrupte persoonlijkheidsswitch hebt doorgemaakt? Als ik je posting history bekijk, zie ik een verandering van vrijgevochten gothic alto-meisje naar een fundamentalistisch aandoend christen[k][t]utje. How come? Een religieuze ervaring, opdringerige ouders, aanraking met een sekte, een dominante vriend...?

Henk Mul !
God bekeert, niet mensen
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 20:40
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
breedbekkikker schreef op 02-07-2004 @ 21:17 :
Ik ken je niet, ik ken je situatie thuis niet, dus ik heb bijv. geen idee of je gelukkig bent of niet. Maar stel dat je nu vrienden hebt die je gelukkig maken, of een vriendin die je hele leven gelukkig maakt. Of je hebt familie die van je houdt. Je bent gezond, je leeft in een vrij rijk land, je hebt allerlei comfortabele dingen om je heen. Als je honger hebt, ren je even naar de supermarkt of een snackbar en je haalt waar je zin in hebt. Dat zijn toch al heel wat dingen en ik kan nog wel even zo door gaan. Nu vraag ik me af of je dit allemaal wel ziet als iets van God, maar ik zie dat in ieder geval wel zo.
Ok dat zou je als dingen kunnen zien die god voor je geregeld heeft. Dan stel ik mij wel de vraag, waaraan heb ik dit verdient en de kindjes in Afrika niet? Erg flauw, weet ik, maar toch. Zou god niet voor een basis van gelijkheid moeten zorgen zodat ieder mens dezelfde kansen heeft, en het dus ook duidelijk is dat iemand voor god kiest. Een afrikaan heeft nu eenmaal meer reden om voor god te kiezen dan ik. Ik heb alles al.
Conclusie: god is gemeen? Nee dat kan en wil ik niet geloven, dus ga ik er maar van uit dat god niet bestaat. Misschien wel omdat ik gemakzuchtig ben?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-07-2004 @ 21:09 :
En hoe weet jij of God wil dat wij in Hem geloven?

God heeft mij laten zien dat Jezus Zijn Zoon is nadat ik Hem had gevraagd of dat idd zo was.

Daaruit kan ik meteen opmaken dat de Bijbel waarin over Jezus geschreven staat waar is. (ik vroeg namelijk over de Jezus van de Bijbel)
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 20:44
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
rspct schreef op 02-07-2004 @ 21:37 :
Stel jij maakt een mini-mensje. Je vertelt hem wat hij moet doen en hoe hij moet leven omdat jij immers alles beter weet dan dat mini-mensje.
Maar het mensje steekt zijn middelvinger op naar jou en zegt: "Fuck you Bart, ik bepaal zelf wel wat ik doe!"
Kan je je voorstellen dat je het mensje dan straft omdat hij jou niet gehoorzaamt? Jij hebt hem immers gemaakt.
Stel nu ik maak een typpfout, dan ros ik mijn toetsenbord toch niet doormidden, dan ben ik namelijk diegene die de fouten toets indrukt.
Nu, god maakt de mensen, god kan alles, god weet alles. En dan maakt hij....een mislukt exemplaar? En dat gaat hij dat mislukte exemplaar straffen omdat het mislukt is?
Lekker rechtvaardig dan
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 20:44
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
rspct schreef op 02-07-2004 @ 21:41 :
God heeft mij laten zien dat Jezus Zijn Zoon is nadat ik Hem had gevraagd of dat idd zo was.

Daaruit kan ik meteen opmaken dat de Bijbel waarin over Jezus geschreven staat waar is. (ik vroeg namelijk over de Jezus van de Bijbel)
Ja zo ging het bij mij ook
__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 20:48
Verwijderd
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 02-07-2004 @ 21:44 :
Stel nu ik maak een typpfout, dan ros ik mijn toetsenbord toch niet doormidden, dan ben ik namelijk diegene die de fouten toets indrukt.
Nu, god maakt de mensen, god kan alles, god weet alles. En dan maakt hij....een mislukt exemplaar? En dat gaat hij dat mislukte exemplaar straffen omdat het mislukt is?
Lekker rechtvaardig dan
maar God heeft geen fout gemaakt. De mens wel (vrije wil enzo, je weet wel).
God straft dus voor de ongehoorzaamheid.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Saraï_h schreef op 02-07-2004 @ 21:44 :
Ja zo ging het bij mij ook
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Saraï_h schreef op 02-07-2004 @ 21:36 :
Dat woord gebruikte de schrijver van dat artikel ook Ik ben er niet zo voor om dure woorden te gebruiken, je kunt maar beter duidelijk zijn in je posts.
hy·po·the·se (de ~ (v.), ~n/~s)
1 aangenomen veronderstelling => vooronderstelling
2 wetenschappelijke, te falsifiëren stelling

Waarbij het hier natuurlijk om de eerste betekenis gaat.

http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...oord=hypothese
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 20:57
Verwijderd
Citaat:
rspct schreef op 02-07-2004 @ 21:41 :
God heeft mij laten zien dat Jezus Zijn Zoon is nadat ik Hem had gevraagd of dat idd zo was.

Daaruit kan ik meteen opmaken dat de Bijbel waarin over Jezus geschreven staat waar is. (ik vroeg namelijk over de Jezus van de Bijbel)
Wat zijn dan de criteria die God hanteert voor het beantwoorden van die vraag?

Want aan mij geeft hij geen antwoord.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 20:57
Saraï_h
Saraï_h is offline
Ik hoorde eens de uitspraak "er zijn 2 fouten die je kunt maken wbt het geloven in een duivel/demonen, er niet in geloven en erom lachen, er wel in geloven en er een ongezonde fascinatie voor hebben"

Kun je ook op de hel toepassen.
__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 20:59
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
McCaine schreef op 29-06-2004 @ 00:49 :
Ha, hij is bekeerd!
Citaat:
Joël schreef op 29-06-2004 @ 11:24 :
Nee, eigenlijk vind ik dat helemaal niet zo leuk.
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 29-06-2004 @ 11:27 :
Waarom vind je het niet leuk? en waarom heb je het dan gedaan?
Nou... Eigenlijk zou ik veel liever christelijk zijn... Had ik maar een zeer goede reden om te geloven. In die tijd was ik veel gelukkiger. Ik heb nu eigenlijk bitter weinig om voor te leven, hoewel dat misschien ook wel deels aan mijzelf ligt. Oh ja, niet te vergeten, ik ben na 2,5 jaar een vriendin verloren die niet meer verder met me wilde omdat ik niet Christelijk ben.
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Saraï_h schreef op 02-07-2004 @ 21:57 :
Ik hoorde eens de uitspraak "er zijn 2 fouten die je kunt maken wbt het geloven in een duivel/demonen, er niet in geloven en erom lachen, er wel in geloven en er een ongezonde fascinatie voor hebben"

Kun je ook op de hel toepassen.
Ik hoorde wel eens de uitspraak 'wat een dikke BS'.

Van mij, zonet.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 21:17
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-07-2004 @ 22:04 :
Ik hoorde wel eens de uitspraak 'wat een dikke BS'.

Van mij, zonet.
Ja je hoort nooit dat mensen een fascinatie hebben voor de hel eigenlijk. Daar geloven ze nooit in, alleen christenen. Maar in demonen/geesten geloven heel veel mensen. Ook niet-christenen... hmz hoe zou dat nou komen? Misschien toch het idee van "stel je voor dat het toch zo is"... In demonen en geesten geloven lijkt vrijblijvender ofzo denk ik?
__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 21:44
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
rspct schreef op 02-07-2004 @ 21:48 :
maar God heeft geen fout gemaakt. De mens wel (vrije wil enzo, je weet wel).
God straft dus voor de ongehoorzaamheid.
Dus god is toch een dicator, hij geeft vrije wil maar straft vervolgens diegene wat er gebruik van maken door zich van hem af te keren.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Saraï_h schreef op 02-07-2004 @ 22:17 :
Ja je hoort nooit dat mensen een fascinatie hebben voor de hel eigenlijk. Daar geloven ze nooit in, alleen christenen. Maar in demonen/geesten geloven heel veel mensen. Ook niet-christenen... hmz hoe zou dat nou komen? Misschien toch het idee van "stel je voor dat het toch zo is"... In demonen en geesten geloven lijkt vrijblijvender ofzo denk ik?
Wat is het verschil tussen in de hel geloven en in demonen en geesten geloven?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 22:51
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-07-2004 @ 23:02 :
Wat is het verschil tussen in de hel geloven en in demonen en geesten geloven?
Stel: je hebt een geest.

Die geest is geen God

Die geest vliegt boven je hoofd rond.

Stel: er is geen hemel en geen hel, want deze geest straft geen mensen.

Je gelooft dus wel in de geest en niet in de hel. Ziehier het verschil. Zie ook natuurgodsdiensten.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 00:51
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
breedbekkikker schreef op 02-07-2004 @ 21:20 :
Wat staat er dan in de Bijbel?!! Daar staat het vol van geloven in God!
Johannes 1:12 Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, [namelijk] die in Zijn Naam geloven;
bijv.
ik kom er nog wel op terug...
......en de bijbel is waar omdat die van God komt en die komt van God omdat dat in de bijbel staat.

Zo lust ik er nog wel een paar!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 00:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mimosa schreef op 02-07-2004 @ 13:34 :

En waarom worden Christelijke politici zo hard aangepakt? Vraag je dat maar eens af? Misschien door het idee om God in de Europese grondwet te krijgen. Een belediging voor andersgelovigen.
Een tweede, SGP-voorman Van der Vlies is een christen-(fundamentalist) en komt trouwens niet in het nieuws. De man verdient respect maar hobbelt nog steeds in een totaal andere wereld rond. Hoezo Verlichting?

Balkende heeft wel gelijk, normen en waarden zijn leuk, maar zonder geld gebeurd er niks, het is niet zo dat god wekelijks even een kasstorting bij het rijk komt verrichten, daarom dus.


de SGP is kwa opvattingen zo ongeveer de meest foute legale politieke partij van Nederland, wie in zijn idealen geloofd verdiend geen respect, maar dient veracht te worden vanwege zijn achterhaalde, meermaals onwaar bewezen, en verkeerd onderbouwde principes.


dat Europa een verwijzing naar god zou moeten bevatten is dan ook ronduit een belediging voor Nederland als seculiere staat. Frankrijk staat hier veel dichter bij haar principes, en ik hoop dat het hen lukt deze tekst te stoppen, aan Nederland zal dit standpunt weinig steun hebben, we beweren wel seculier te zijn, maar in de praktijk geld dit helaas niet.

ik denk dan: OF eruit met het geloof in de politiek, OF weg met de grondwet in zijn huidige vorm.


(logischerwijs vind ik de eerst optie ook de beste oplossing)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 01:05
Bart Klink
Bart Klink is offline
[QUOTE]rspct schreef op 02-07-2004 @ 21:37 :
nee zo is het niet. Adam en Eva waren eigenlijk het prototype van de mens. En het prototype faalde.
Waarom maakt een almachtige en algoede God een falend prototype? Als Hij alwetend is had Hij dit al voorzien.

Citaat:
Elk mens zondigt. Keer op keer. Niet alleen Adam en Eva. Als een baby op zou groeien zou die ook zondigen en slechte dingen doen.
Je kunt pas zondigen als je keuzes kunt maken. Een babytje van een paar weken oud kan dat niet. Toch sterft het.
Citaat:
Misschien wordt een baby al gestraft voor zonden die hij nog moet begaan, je weet het niet.
En dat noem jij rechtvaardigheid?

Citaat:
het enige wat deze reactie aangeeft is jouw trots als mens.
Elke ongelovige bezit deze trots. Denkt alles beter te weten.
Ik ben ook trots als mens. Trots dat ik zelf mag nadenken over wat goed en fout is in plaats van klakkeloos de normen en waarden over te nemen uit een boek van duizenden jaren oud. Trots dat ik zelf mag uitzoeken wat de waarheid is in plaats van geïndoctrineerd te worden met het ‘ware’ geloof. Trots dat ik zelf kritisch naar mijn eigen overtuigingen mag kijken in plaats van me krampachtig vast te moeten houden aan religieuze dogma’s

Thank god i’m an atheist!

Citaat:
Je kan het gewoon niet accepteren dat er iets is wat zo hoog boven je staat. Dat je Zijn creatie bent. Dat Hij alles beter weet(of heb ik het mis)?
Er staat niets bovennatuurlijks boven mij en ik (net als de rest van de menselijke soort) ben het product van de blinde processen van evolutie.

Citaat:
Tevens is een dictator een menselijk begrip.
God heeft uit het niks alles gemaakt wat je ziet. Alles is Zijn creatie. Hij bepaalt Zelf wat Hij ermee doet. Hij heerst dus over alles.

Stel jij maakt een mini-mensje. Je vertelt hem wat hij moet doen en hoe hij moet leven omdat jij immers alles beter weet dan dat mini-mensje.
Maar het mensje steekt zijn middelvinger op naar jou en zegt: "Fuck you Bart, ik bepaal zelf wel wat ik doe!"
Kan je je voorstellen dat je het mensje dan straft omdat hij jou niet gehoorzaamt? Jij hebt hem immers gemaakt.
Het idee dat een liefdevolle god ons geschapen heeft is puur het gevolg van het antropocentrische wereldbeeld dat de meeste gelovigen hebben. De mens is het product van evolutie, niet van een een of andere god.

Laatst gewijzigd op 03-07-2004 om 01:10.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 01:08
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
rspct schreef op 02-07-2004 @ 21:48 :
maar God heeft geen fout gemaakt. De mens wel (vrije wil enzo, je weet wel).
God straft dus voor de ongehoorzaamheid.
De mens kan geen vrije wil hebben als God alwetend is.

Trouwens, volgens de bijbel heeft God het kwaad zelf gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 01:32
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
God wil dus kennelijk dat wij geloven dat hij bestaat. Waarom maakt hij dat dan niet duidelijk kenbaar? Zoals we allemaal weten dat vliegtuigen, vogels en sterren bestaan, waarom presenteert god zich niet op die manier? Waarom zouden we gestraft worden voor het niet toegeven van zijn bestaan als we geen enkel sluitend bewijs hiervoor hebben?

En het antwoord mag gegeven worden door .........Saraï_h
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 01:49
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
breedbekkikker schreef op 02-07-2004 @ 21:20 :
Wat staat er dan in de Bijbel?!! Daar staat het vol van geloven in God!
Johannes 1:12 Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, [namelijk] die in Zijn Naam geloven;
bijv.
ik kom er nog wel op terug...
je bedoelt het vast goed, maar ik vind het echt sneu dat je de moeite neemt om hier zo'n triest verhaal neer te kwakken
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 10:33
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 03-07-2004 @ 02:05 :
Je kunt pas zondigen als je keuzes kunt maken. Een babytje van een paar weken oud kan dat niet. Toch sterft het.

En dat noem jij rechtvaardigheid?


Ik ben ook trots als mens. Trots dat ik zelf mag nadenken over wat goed en fout is in plaats van klakkeloos de normen en waarden over te nemen uit een boek van duizenden jaren oud. Trots dat ik zelf mag uitzoeken wat de waarheid is in plaats van geïndoctrineerd te worden met het ‘ware’ geloof. Trots dat ik zelf kritisch naar mijn eigen overtuigingen mag kijken in plaats van me krampachtig vast te moeten houden aan religieuze dogma’s

Thank god i’m an atheist!


Er staat niets bovennatuurlijks boven mij en ik (net als de rest van de menselijke soort) ben het product van de blinde processen van evolutie.


Het idee dat een liefdevolle god ons geschapen heeft is puur het gevolg van het antropocentrische wereldbeeld dat de meeste gelovigen hebben. De mens is het product van evolutie, niet van een een of andere god.
Christenen worden (in de meeste gevallen, dat geef ik toe) niet geindoctrineerd. Christenen zijn vaak erg kritische mensen, die hun eigen standpunten, net als jij, als ik je verhaaltje moet geloven, zeer kritisch bekijken. Dat mensen het toevallig niet met je eens zijn, betekent dat niet automatisch dat ze minder kritisch zijn. Als jij denkt dat christenen alleen maar rok-dragende, geindoctrineerde zielepieten zijn, heb je toch wel een erg slecht en zielig beeld van deze mensen.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 10:33
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 03-07-2004 @ 02:05 :
Je kunt pas zondigen als je keuzes kunt maken. Een babytje van een paar weken oud kan dat niet. Toch sterft het.

En dat noem jij rechtvaardigheid?


Ik ben ook trots als mens. Trots dat ik zelf mag nadenken over wat goed en fout is in plaats van klakkeloos de normen en waarden over te nemen uit een boek van duizenden jaren oud. Trots dat ik zelf mag uitzoeken wat de waarheid is in plaats van geïndoctrineerd te worden met het ‘ware’ geloof. Trots dat ik zelf kritisch naar mijn eigen overtuigingen mag kijken in plaats van me krampachtig vast te moeten houden aan religieuze dogma’s

Thank god i’m an atheist!


Er staat niets bovennatuurlijks boven mij en ik (net als de rest van de menselijke soort) ben het product van de blinde processen van evolutie.


Het idee dat een liefdevolle god ons geschapen heeft is puur het gevolg van het antropocentrische wereldbeeld dat de meeste gelovigen hebben. De mens is het product van evolutie, niet van een een of andere god.
Christenen worden (in de meeste gevallen, dat geef ik toe) niet geindoctrineerd. Christenen zijn vaak erg kritische mensen, die hun eigen standpunten, net als jij, als ik je verhaaltje moet geloven, zeer kritisch bekijken. Dat mensen het toevallig niet met je eens zijn, betekent dat niet automatisch dat ze minder kritisch zijn. Als jij denkt dat christenen alleen maar rok-dragende, geindoctrineerde zielepieten zijn, heb je toch wel een erg slecht en zielig beeld van deze mensen.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 11:56
breedbekkikker
breedbekkikker is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 02-07-2004 @ 21:40 :
Ok dat zou je als dingen kunnen zien die god voor je geregeld heeft. Dan stel ik mij wel de vraag, waaraan heb ik dit verdient en de kindjes in Afrika niet? Erg flauw, weet ik, maar toch. Zou god niet voor een basis van gelijkheid moeten zorgen zodat ieder mens dezelfde kansen heeft, en het dus ook duidelijk is dat iemand voor god kiest. Een afrikaan heeft nu eenmaal meer reden om voor god te kiezen dan ik. Ik heb alles al.
Conclusie: god is gemeen? Nee dat kan en wil ik niet geloven, dus ga ik er maar van uit dat god niet bestaat. Misschien wel omdat ik gemakzuchtig ben?
Tja, das de overbekende vraag als je het over geloven hebt: waarom is het dan zo ongelijk verdeeld. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het daar ook eerst moeilijk mee had. Inderdaad heeft een Afrikaan meer redenen "om voor God te kiezen". Zij zijn afhankelijker en hebben God veel meer nodig in hun dagelijkse levensbehoeften dan jij. Maar je zou het ook zo kunnen zien: Wij hierzo hebben genoeg van alles en hebben ook de mogelijkheid om daar in Afrika die mensen te gaan helpen. Misschien was dat wel Gods plan!
Kijk, ik kan het ook niet uitleggen, want dat snapt niemand. Je kan nu eenmaal Gods plan met de wereld en met ons niet begrijpen.
En jij hebt ook redenen genoeg om voor God te kiezen!
__________________
'Sometimes the breaking of things is cruel, and sometimes it is necessary, and sometimes it is just an accident.'
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 12:11
Verwijderd
Ik ben ook christen, Katholiek en ik ga om met mensen van een heel ander geloof, en ik heb daar ook respect voor. Zij krijgen ook opmerkingen over zich heen, ik eigenlijk nooit, ik ben niet streng katholiek ofzoo, en ik draag ook nooit een rok. Ik vind het belachelijk dat mensen zich druk maken om het uiterlijk of geloof van andere mensen. De mensen die dat doen hebben denk ik zelf moeite met zichzelf
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 12:14
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
breedbekkikker schreef op 03-07-2004 @ 12:56 :
Je kan nu eenmaal Gods plan met de wereld en met ons niet begrijpen.
Mag ik je er in dat verband even op wijzen dat het bestaan van God niet meer is dan een hypothese?

Citaat:
breedbekkikker schreef op 03-07-2004 @ 12:56 :
En jij hebt ook redenen genoeg om voor God te kiezen!
Hoewel dit tot De Veroorzaker is gericht wil ik daar toch graag even zelf op antwoorden. Misschien zijn er vanuit jouw standpunt redenen genoeg om voor God te kiezen, maar dat wil niet zeggen dat dat ook geldt voor mensen die er net als ik een ander standpunt op nahouden.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 12:20
breedbekkikker
breedbekkikker is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 03-07-2004 @ 13:14 :
Mag ik je er in dat verband even op wijzen dat het bestaan van God niet meer is dan een hypothese?


Hoewel dit tot De Veroorzaker is gericht wil ik daar toch graag even zelf op antwoorden. Misschien zijn er vanuit jouw standpunt redenen genoeg om voor God te kiezen, maar dat wil niet zeggen dat dat ook geldt voor mensen die er net als ik een ander standpunt op nahouden.
Misschien is voor jou het bestaan van God niet meer dan een hypothese maar voor mij is het de waarheid!

Nee, ik weet ook wel dat er voor anderen misschien geen redenen zijn om voor God te kiezen. Toch wil ik anderen daar wel op wijzen.
__________________
'Sometimes the breaking of things is cruel, and sometimes it is necessary, and sometimes it is just an accident.'
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 13:08
Verwijderd
Citaat:
breedbekkikker schreef op 03-07-2004 @ 13:20 :
Misschien is voor jou het bestaan van God niet meer dan een hypothese maar voor mij is het de waarheid!

Nee, ik weet ook wel dat er voor anderen misschien geen redenen zijn om voor God te kiezen. Toch wil ik anderen daar wel op wijzen.
Mag ik je er dan op wijzen dat de objectieve waarheid niet bestaat, nooit zal bestaan en religie geen religie meer is als er feiten worden beschreven?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 14:12
Verwijderd
Mephostophilis
Citaat:
Wat zijn dan de criteria die God hanteert voor het beantwoorden van die vraag?

Want aan mij geeft hij geen antwoord.
criteria? Ik heb geen letterlijk antwoord van God gehad hoor. Maar een duidelijk teken.

Als God geen 'antwoord' geeft aan jou heb je het Hem niet goed gevraagd. Daar zijn regels voor namelijk:

-Nederig zijn als je het vraagt. (daarvoor moet je proberen te beseffen tegen wie je het hebt. Je moet je trots als mens aan de kant kunnen zetten. God is zo overweldigend dat alleen het zien van God een mens laat sterven.)

-Je motieven moeten oprecht zijn. (bijvoorbeeld mensen die erg worstelen met het bestaan van God en het niet meer weten. Die vragen met een oprecht hart of God Zich aan hen wil openbaren als Hij bestaat.
Maar die eerste stap wordt bij de meeste niet-christenen niet zo snel gezet. Omdat ze er geen reden voor hebben, ze hebben het goed. Welvaart, vrienden etc. 'Waar heb ik God nou voor nodig' denken ze.
Pas als mensen ernstig ziek worden of ellende hebben kan er een kans komen dat ze op hun knieen gaan de eerste stap zetten. Want daar gaat het om. God wacht bij ieder mens op de eerste stap zodat Hij kan handelen en openbaren).
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 14:16
Verwijderd
veroorzaker:
Citaat:
Dus god is toch een dicator, hij geeft vrije wil maar straft vervolgens diegene wat er gebruik van maken door zich van hem af te keren.
een dictator is een negatief begrip. Een dictator doet denk aan Hitler die mensen onderdrukt terwijl hij zelf niet beter/zelfs slechter is dan andere mensen.
Alles is God's creatie, Hij doet ermee wat Hij wil. Dat is toch niet gek? Wat wil je, dat wij met ons lage verstand en inzicht samen met God gaan bepalen hoe we moeten leven? Dat het een democratie wordt? Kan toch niet...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Hoe sta jij in je geloof als christen?
Miekje*
285 25-11-2008 19:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Tijd om de biezen te pakken! [afghanistan, andere moslimlanden, .dk & .nl topic]
Verwijderd
134 19-03-2008 11:37
Liefde & Relatie mannen en vreemdgaan
Verwijderd
59 19-05-2005 16:08
Levensbeschouwing & Filosofie fanatieke christenen
Beware
130 13-07-2004 10:20
Levensbeschouwing & Filosofie waarom geloven???
Denise1988
98 03-11-2003 18:53
Levensbeschouwing & Filosofie : ‘Hoe ver mag je gaan om je vrienden te interesseren voor God?
debotjuh
79 31-08-2003 09:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23.