Oud 26-09-2004, 15:57
devilcat
devilcat is offline
IVM jaloezie??

Alletwee krijgen ze veel aandacht , en ik weet niet hoe mijn kat er bijvoorbeeld op gaat reageren.

Hebben mensen hier ervaring mee dat je een nieuw katje hebt, of een nieuwe kat, en hoe reageren de andere huisdieren erop?Zijn die jaloers? Zondigen ze zich af? Etc

Want ik zou absoluut geen nieuw beestje in huis halen als ik weet dat mijn huidige huisdieren daaronder lijden.


BEdankt alvast.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2004, 17:46
Verwijderd
Je weet nooit hoe een al aanwezige kat (of hond) op een nieuw katje zal reageren...kwestie van uitproberen... Het moet klikken, net als dat het tussen mensen moet klikken...al is dat bij katten vaak nog wel wat extremer... De eerste periode vechten ze vaak ook regelmatig, om uit te maken wie de baas is. Als dat gebeurd is (het is dus ook niet handig ze steeds weer uit elkaar te houden) dan is het vaak in orde. Maar soms blijft het bij een gewapende vrede of kunnen ze het gewoon helemaal niet met elkaar vinden. Kwestie van uitproberen hoe het bij jouw kat(ten) uitpakt.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 08:52
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
afgelopen vrijdag de 6e kat in ons huis verwelkomt, we hebben 1 hond van 6 jaar en de andere katten variëren in leeftijd van 4 tot 18 jaar... de eerste dagen vonden ze het nogal vreemd en wilden ze er niks van weten, nu spelen ze met elkaar en slapen ze op een bult
__________________
ChIcHiNg!
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 11:03
devilcat
devilcat is offline
als het niet klikt kan ik niet zomaar dat katje wegdoen.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 18:30
Verwijderd
Citaat:
devilcat schreef op 27-09-2004 @ 11:03 :
als het niet klikt kan ik niet zomaar dat katje wegdoen.
Dat kan (vrijwel) niemand die een twee (of derde of vierde of ...) kat neemt...dat is dan ook een risico dat je neemt. Bij de meeste asiels heb je wel twee weken 'proeftijd', maar twee weken zegt vaak nog weinig...veel katten kijken dan nog de (spreekwoordelijke ) kat uit de boom.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 10:16
Verwijderd
Wij hadden 2 oudere katten en een hond en wilden een jong katje erbij nemen. Maar dat hebben we geweten, de 2 oudere katten waren er doodsbang van en kropen overal achter, de hond had het er ook niet helemaal mee. Het kleintje hing in de gordijnen en was hondsbrutaal. Maar het was dus geen doen voor onze katten die we al hadden en dan moet het kleintje terug. Het zou niet eerlijk zijn de katten in de stress te laten zitten omdat wij een kleintje schattig vinden. Zorg dus dat je de kans hebt om het uit te proberen en dat er nog een weg terug is. Als je het kleintje niet zomaar kunt terugbrengen, zou ik het niet zomaar proberen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 12:28
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Wij hebben een hond van 7, die wel vroeger ook al eens met een andere kat en een andere hond heeft geleefd. Verder logeert hier sinds vorig jaar december een kat van 15.
We hebben eerst het baasje van de kat opgebeld, die zei dat het wel goed ging met andere katten.
Toen heb ik dus een jong katje gekregen, maar het gaat toch niet altijd goed. Hij springt geregeld boven op de oude kat.
Gelukkig is duidelijk te zien dat hij alleen maar wil spelen, aangezien hij precies hetzelfde bij de hond doet (alleen die is wat groter, dus dan hangt ie aan een poot ofzo..).
Toch hoop ik voor de oude kat dat hij snel weer naar huis kan, hij vind het niet echt leuk.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 15:30
Verwijderd
Ik had een paar jaar geleden (ruim 10 jaar terug) een kat van 5 jaar oud .
& toen kreeg ik er een kleintje bij .
Die konden elkaar toen niet verdragen eigenlijk .



Nu hebben we een hond (2 jaar)
Kat (9 jaar)
Kat (4 jaar)
Kat (1 jaar)
Katjes (2 maand)

Nu gaat dat goed .
Maar dat zal er wel aan liggen .
Dat de twee katten vanaf toen de hond baby was bij elkaar waren .
De andere katjes zijn er pas bijgekomen toen de hond er bij was , en zo dus opgegroeid .


Komt er op neer , dat ik niet weet of het een goed idee is .
ligt eraan hoe dominant die beesten zijn ofzo .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.