Oud 26-12-2005, 03:35
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
Goed...
de nieuwe Jim carry film..:

IMDB

Website



Als de onderneming waarvoor Dick werkt, betrokken raakt bij een schandaal in de aard van de affaire-Enron en het ernaar uitziet dat hij alles gaat verliezen, zien Dick en Jane zich verplicht overvallen te gaan plegen om het allemaal terug te krijgen.
--------------------------------------------------------------------------------

Regisseur : Dean Parisot
Acteurs : Jim Carrey , Tea Leoni , Alec Baldwin , Richard Jenkins
Genre : Komedie


---
( heb hem gezien ) Wel een leuke film met een echt verhaal.. en een leuk einde
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-12-2005, 10:39
Verwijderd
Als ik die paar regeltjes hier lees, lijkt het me een beetje een flauwe film eerlijk gezegd

maar dit is het allereerste wat ik over die film hoor, dus wie weet verandert het nog wel
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 23:21
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
Fun with Dick and Jane - Dean Parisot

Uitgegeven: 9 februari 2006 13:24
Laatst gewijzigd: 9 februari 2006 13:52

Redelijke komedie met Jim Carrey en Téa Leoni als een berooid echtpaar dat bankovervallen gaat plegen.


Twaalf jaar draait Jim Carrey nu alweer mee in Hollywood, als de komiek met het rubberen gezicht. Zijn beste rollen speelde hij echter met een uitgestreken gezicht, in The Truman Show en Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Maar een ingetogen Carrey betekent helaas geen kassa: de vermoeiende postenmakerij van Bruce Almighty betekent daarentegen wél Cash & Carrey. En dus grijpt de komiek voor zijn fans regelmatig terug op de fratsen die hem groot hebben gemaakt.


Kat in de zak

Zo ook in Fun with Dick and Jane, losjes gebaseerd op een gelijknamige komedie uit 1977, die zijn titel trouwens weer ontleende aan een bekende Amerikaanse kinderboekenserie. Het uitgangspunt is hetzelfde gebleven, maar wel aangepast aan de moderne tijd. Een echtpaar, gespeeld door Carrey en Téa Leoni, weet het anno 2000 als tweeverdieners met één kind aardig te rooien in de suburbs. Dat vergt wat offers: hun zoontje wordt opgevoed door de Mexicaanse hulp en spreekt als gevolg daarvan vloeiend Spaans, wat aanleiding is voor een van de aardigste running gags.

Zwaardere offers zijn nodig wanneer Dick een promotie krijgt die een kat in de zak blijkt: hij moet als kersverse woordvoerder live commentaar geven op het beursschandaal waarin de firma is verzeild geraakt. Al snel daarop is hij ontslagen en dat Jane intussen haar vervelende baan heeft opgegeven - op Dicks aanraden nog wel- maakt hun situatie ineens behoorlijk nijpend. En anno 2000 is het voor een IT-er als Dick erg lastig weer een baan te vinden. Nadat er op van alles is bezuinigd, van de tv tot aan het gazon, zien Dick en Jane nog maar één uitweg: bankovervallen plegen.

Cher

Deze als vanzelfsprekend gepresenteerde noodsprong is niets meer dan een aanleiding voor kluchtige situaties vol vergezochte vermommingen. Praktisch is het niet om je als man bij een overval uit te dossen als Cher -naaldhakken en strakke jurk maken vluchten vrijwel onmogelijk- maar fans van Carrey op drift zullen niet meer bijkomen. Gelukkig bevat de wisselvallige komedie ook subtielere grappen (zoals de voortdurend Spaans sprekende zoon) en zelfs satirische speldenprikken naar bedrijven waarvan de bazen hun personeel laten boeten voor hun beursschandalen. Zo biedt Fun with Dick and Jane van alles wat en probeert Parisot (maker van het helaas veel betere Galaxy Quest) iedereen te vriend te houden. Fun with Dick and Jane is een aardige komedie, maar iets meer fun (of desnoods satire) was welkom geweest.

Het Parool: "luidruchtige komedie (..) stripverhaal met veel visuele flair"
In 75 zalen



-------
in de bios dus vanaf vandaag
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 00:01
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 26-12-2005 @ 10:39 :
Als ik die paar regeltjes hier lees, lijkt het me een beetje een flauwe film eerlijk gezegd
Volgens mij is het dat ook gewoon

Maar ik ga hem zaterdag zien, dus ik ben benieuwd Ik geloof nooit dat het geen leuke film is, het kan ook best leuk zijn als het flauw is
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 00:08
Darth Lotteke
Avatar van Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Snap wel waarom, maar vind het zo flauw dat de film toch echt Fun With Dick AND JANE heet, maar dat overal alleen maar heel groot Jim Carrey staat.

Lijkt me verder inderdaad net zo'n film als Bruce Allmighty: een paar leuke grappen, maar vooral veel te gelikt en een zoetsappig braakeinde.
__________________
Als het leven geen zin heeft, dan maakt het maar zin!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 00:10
Verwijderd
Lijkt me niet bijster interessant. Maar wie weet zie ik 'm ooit nog.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 06:22
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
Staat op me computer, maar moet nog kijken
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 16:21
Menahem
Avatar van Menahem
Menahem is offline
In de sneak (sneak heerscht!) gezien vorige week.
Niet echt grappig verhaal, het is meer een aaneenschakeling van kleine sketches met een dun rood draadje erdoor.
Nu is dat wel vaker zo met komedies, maar bij deze film viel het mij wel erg op.
Geen geplanned bioscoop bezoekje waard vind ik.
__________________
All work and no play makes Jack a dull boy
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 16:23
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 17:22
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
Gister ging hij bij ons in premiere en ach als je een avondje niet wiilt nadenken en een beetje om domme grappen wilt lachen is ie wel te doen.. vond vooral dat zoontje erg schattig en grappig.. maar het is geen film om vaak te zien ofzo.. maar voor mij op dit moment wel een verademing om bij te werken met al die lange films de laatste tijd..
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 18:22
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
ja dat zoontje helemaal spaans haha

als ze bellen en hij dan de telefoon opneemt haha
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 19:23
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Volgens mij kan ik alleen om deze film lachen als ik alcohol opheb
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 21:56
Doodle!
Avatar van Doodle!
Doodle! is offline
Ik vind Jim sowiezo echt he-le-maal níks. Die grappen, z'n overdreven humor en z'n hele doen en laten. Nope.

Zoals er boven staat; alleen in z'n rustigere en serieuze films issie te doen
__________________
In love with my oven glove. <3
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 00:13
SimplyABoy19
Avatar van SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Ik heb het niet zo op Jim Carey, dus bij een komend bioscoop bezoek zal het alles behalve deze film worden

Al was hij in The Mask wel fun
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 20:03
Verwijderd
Ik heb m gezien. Jim Carrey heeft zn beste tijd gehad.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 22:10
BCR
Avatar van BCR
BCR is offline
Niet!

Het lijkt me niet zo geweldig, maar wel vermakelijk. Ik wil hem wel zien. Alleen lijkt me Tea Leoni (?) niet zo'n goede comedy-actrice.
__________________
I'll find you.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 22:53
Verwijderd
Was wel vermakelijk, maar viel tegen voor een Jim Carrey-film. Moet wel zeggen dat Tea Leoni zich wel aardig staande houdt naast Carrey

Eigenlijk echt een huurfilm voor een flauwe avond. Liar Liar en Bruce Almighty zijn stukken beter.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 09:51
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Tea Leoni<333333333333333333333
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Wilke felm je het lietst gezaan hebt en wat je ervon vand #22
Verwijderd
500 26-06-2006 21:25
Films, TV & Radio Naar welke film kijk jij naar uit?
BrunetJuh
156 08-06-2006 00:32
Films, TV & Radio wilke film je het laatst gezien hebt en wat je dr van vond, deel nummero 21!
DanielC
500 22-04-2006 19:23
Films, TV & Radio wilke film je het laatst gezien hebt en wat je dr van vond, deel nummero twintig
Uice
500 05-03-2006 17:38
Films, TV & Radio Fun with Dick and Jane
Verwijderd
2 10-10-2005 19:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.