Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2006, 16:43
Pufsnuivert
Pufsnuivert is offline
Hey ik heb een probleem, Ik scheer met Mach 3 Gillette (groen/grijs) scheermes, maar krijg in mn gezicht van die irritante hele kleine puistjes, hoe kan ik dat voorkomen? en tegen gaan? Ik gebruik ook de standaard schuim ervan.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 17:12
Anika
Op tijd een nieuw scheermesje pakken, dus niet met botte dingen gaan scheren. Verder schoonmaken nadat je geschoren hebt en eventueel aftershave gebruiken.

Of niet meer scheren
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 14:55
Bertje B.
Bertje B. is offline
Vind het zonde om een heel topic ervoor te openen dus stel ik mijn vraag maar ff hierzo tussendoor. Ik scheer me dus nu al een tijdje met een scheerapparaat maar ik heb dus al sinds dat ik me scheer elke keer last van puisten op de plekken waar ik scheer (behalve bij m'n snor). En ik kan me uiteraard ff een weekje of 2 niet scheren maar dan komt het weer terug en bovendien heb ik dan aardig wat haar wat er ook niet uitziet. Ik heb het al geprobeerd met onder de douche scheren, met gel etc. maar dat helpt ook niet. Iemand een oplossing?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 15:06
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
over met de hand scheren : voldoende scheershuim, en scheren bij een kraan zodat je telkens je mesje schoon kan spoelen. (ja, daar worden ze bot van, dus op tijd een nieuwe pakken).

over scheren met een apparaat : als je zo'n 'recht' apparaat hebt, NIET tegen de haargroeirichting in scheren.
als je zo'n philishave (o.i.d., zo'n ronde iig) hebt : scheren met roterende bewegingen, dus zeg maar in rondjes.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 19:06
Pufsnuivert
Pufsnuivert is offline
Maar als je een normale scheermes heb (Gillette mach , van david becka (grijs groen) kan je dan gwn ook tegen het verkeer scheren?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 19:09
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Pufsnuivert schreef op 31-10-2006 @ 20:06 :
Maar als je een normale scheermes heb (Gillette mach , van david becka (grijs groen) kan je dan gwn ook tegen het verkeer scheren?
Kan wel, het wordt er ook gladder van, maar je hebt wel meer kans op bultjes.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 20:31
Pufsnuivert
Pufsnuivert is offline
Citaat:
Roos schreef op 31-10-2006 @ 20:09 :
Kan wel, het wordt er ook gladder van, maar je hebt wel meer kans op bultjes.
Ja maar dat is de enigste manier om te scheren.. hoe krijg ik dat bultjes dan weg IS er geen speciale creme ofzo? kom op meiden, jullie moeten dat weten!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 20:35
BleuEyes
Avatar van BleuEyes
BleuEyes is offline
Citaat:
Pufsnuivert schreef op 31-10-2006 @ 21:31 :
Ja maar dat is de enigste manier om te scheren.. hoe krijg ik dat bultjes dan weg IS er geen speciale creme ofzo? kom op meiden, jullie moeten dat weten!
Haha, er bestaan vast wel cremetjes.. Maar mijn vriend heeft daar voor zover ik weet geen last van.
__________________
Je hebt een vriend, iemand die voor jou door vuur gaat, elke dag weer voor je klaar staat, voor altijd aan je zij**
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 23:21
Rambo
Avatar van Rambo
Rambo is offline
niet tegen de haar richting in scheren inderdaad en desnoods kan je bij de apotheker een tube benzoylperioxide 5 % halen en dat er op smeren is het de dag erna wel weg
niet te veel op smeren want dan gaat het lekker branden
__________________
Het gaat er niet om dat je storm overleeft maar dat je in de regen kan dansen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 11:20
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Volgens mij helpt het ook wel als je het goed bij houdt, dus iedere ochtend scheren ipv om de dag ofzo. En niet te grote scheerbewegingen maken.
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 11:40
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Men zegt dat gezichtsbeharing geen haargroei richting heeft. Maar als je niet van onder naar boven scheert krijg je sowieso geen ingegroeide haren, want dat veroorzaakt juist uitslag op je bovenlip.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32.