Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2006, 07:05
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
ik heb vaak s nachts kramp in m'n kuit. Het gekke is dat ik nog nooit overdag kramp heb gehad (tijdens sporten ofzo). Hoe kan dit en vooral: wat kan ik ertegen doen?
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 09:02
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
ik heb dit ook wel eens gehad. Nu heb ik speciale zooltjes in mijn schoenen. want mijn ene been was iets langer dan de andere ofzo... en mijn ene been kreeg te veel druk -> dus kramp in bed. De kramp ontstaat wanneer je been in ontspannen toestand is.

wat je er tegen kan doen? Nou bij mij hielp het altijd om op een harde ondergrond te gaan zitten, en je voeten plat op de grond te zetten, en vasthouden.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 11:36
Hartje
Avatar van Hartje
Hartje is offline
het kan ook ontstaan door afkoeling van je kuit. bijvoorbeeld als je met je raam open slaapt (al is dat met deze temp vast niet het geval).
bij mijn tante helpt het om wasmiddel (of een verbrokkeld stuk zeep, dat weet ik niet meer) onder haar onderlaken te leggen. ik weet ook niet precies waarom dat is.
__________________
En ik wil met jou de lente in! :)
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 14:19
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Barones schreef op 05-11-2006 @ 10:02 :
De kramp ontstaat wanneer je been in ontspannen toestand is.

wat je er tegen kan doen? Nou bij mij hielp het altijd om op een harde ondergrond te gaan zitten, en je voeten plat op de grond te zetten, en vasthouden.
Verder kan het ook ontstaan omdat je ontspannen bent en je in je dromen je spieren weer aanspant. Dat heb ik zelf altijd.
Dan schiet de kramp er heel snel in, ook in mn voeten. Kramp in mn kuiten is het makkelijkst te verhelpen, gewoon idd dat doen wat hierboven staat. Dan laten je kuitspieren weer 'los' zegmaar.
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 18:30
Somethinge
Somethinge is offline
Omg dat is echt het meest pijnlijke wat ik ooit heb meegemaakt.. Ik heb wel een oplossing: Als je het hebt, moet je op eeb koude ondergrond gaan staan. Heb het een keer 2 nachten achter elkaar gehad, en die 2de nacht liep ik naar de badkamer (koude vloer) en liep toen weer terug en viel flauw of zo, net naast de trap geluk gehad...
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 19:51
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
klopt soms ontstaat het bij mij ook als ik me eens goed uitrekt in bed. Dan schiet het als het ware vast. Ik weet niet of het bij jou ook ten gevolge van uitrekken ofzo ontstaat. Want dan moet je dat vermijden
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 08:10
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Somethinge schreef op 05-11-2006 @ 19:30 :
Omg dat is echt het meest pijnlijke wat ik ooit heb meegemaakt.. Ik heb wel een oplossing: Als je het hebt, moet je op eeb koude ondergrond gaan staan. Heb het een keer 2 nachten achter elkaar gehad, en die 2de nacht liep ik naar de badkamer (koude vloer) en liep toen weer terug en viel flauw of zo, net naast de trap geluk gehad...
huh? Sorry, maar ik begrijp t niet...
Moet je nou juist wel of niet op een koude ondergrond gaan staan (ik zou zeggen van niet, maar ja...)?

Het doet gewoon nog steeds zeer....
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 09:42
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
bij mij stopt het dan juist. Als ik mijn voet op een harde ondergrond zet.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 10:10
Mara
Mara is offline
Als je kramp in je kuit hebt moet je je tenen naar je neus toetrekken. Dus de spier strekken. Doet pijn, maar dan gaat 't wel meteen over
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 12:45
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Oftewel: je hiel naar de grond trekken, op de grond zetten.
Qua pijn valt het wel mee. Zoals al eerder was gezegd
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 12:47
Mara
Mara is offline
Maar als je in bed ligt en je kramp krijgt is 't makkelijke je spier te rekken dan eerst uit bed te moeten klimmen
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 14:13
Verwijderd
aaah daar heb ik ook heel vaak last van!! Het doet echt zeer! Bij mij gaat het over als ik mijn tenen naar me toetrek =) dan stopt die steek!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 14:17
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Heb ik ook zeer regelmatig last van gehad! Meestal als ik lang achter elkaar gestaan,gesport+gelopen had. Bij mij hielp het door een kussen onder m'n benen te leggen als ik er last van kreeg. Ook tenen naar je toe trekken zoals al gezegt is en vooral ontspannen! Nu gelukkig nooit meer last van
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 17:11
Spacemonkey
Avatar van Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Heb er zelf ook erg vaal last van, kan dan soms wel gillend van de pijn wakker worden. Tenen naar me toe trekken helpt dan vaak ook niet, dan probeer ik meestal een beetje rond te lopen. Mijn nichtje zei laatst ook iets over een stukje zeep oin bed. Maar waarom dat zou moeten helpen weet ik niet..
__________________
Why can't they see. It's complete insanity to argue with the man who is the judge of right en wrong.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 19:40
juno
Avatar van juno
juno is offline
Warmte! Ik hinkel naar de badkamer, laat de wastafel vollopen en doe daar mijn verkrampte voet in. Instant relief.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 21:54
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Idd een beetje rondlopen, alhoewel ik dat dan wel erg pijnlijk vind. Ik heb ook een hele grote dikke kussen en daar leg ik mijn been dan op. Dan ligt je been dus omhoog en op een of andere manier helpt dat ook wel bij mij

Dit is inderdaad echt zo pijnlijk Gelukkig heb ik dat nu nooit meer maar soms lag ik echt huilend in bed van de pijn..
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 09:16
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Soms heb ik zo'n kramp in mn voet, dat ik dan dikke sokken over elkaar aandoe en een grote pantoffel Lig ik daar met zo'n bobbel aan het voeteneind onder mn dekbed
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 10:14
Verwijderd
Ik heb (naast de beruchte kuit) ook wel eens kramp bij twee tenen, die naar elkaar toe trekken. Heel 'aparte' ervaring...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 13:02
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik heb het ook wel eens, zeer irritant. Volgens mij is je spier strekken inderdaad het enige wat helpt. Dat is niet echt leuk of pijnvrij maar het werkt. Misschien warm water ook, alleen lijkt het me nogal een hel om met kramp in je been hinkelend een trap op of af te moeten en dan te gaan staan douchen. Maar ieder zijn meug natuurlijk.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 14:20
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
Citaat:
Snees schreef op 07-11-2006 @ 11:14 :
Ik heb (naast de beruchte kuit) ook wel eens kramp bij twee tenen, die naar elkaar toe trekken. Heel 'aparte' ervaring...
volgens mij weet ik zo ongeveer wat je bedoelt. Bij mij trekt dan mijn hele voet naar binnen. Zeer onprettig
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 16:39
Bottleneck
Bottleneck is offline
Tenen als het ware naar je neus toe trekken en de kramp is weg in no-time..

kan liggen aan vochttekort, magnesiumtekort of teveel gesport/bewogen etc. Zullen vast nog wel meer redenen zijn, maar bij helpen die magnesiumtabletten erg goed voor kramp onder wedstrijden, en das dezelfde kramp
__________________
Tot de volgende post!

Laatst gewijzigd op 07-11-2006 om 16:41.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 17:02
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-11-2006 @ 11:10 :
Als je kramp in je kuit hebt moet je je tenen naar je neus toetrekken. Dus de spier strekken. Doet pijn, maar dan gaat 't wel meteen over
Bij mij ging het dan nooit over, bleh
Ik heb t nu niet meer dus, maar weet niet waarom...
Ik ging toen gewoon zo mn kuiten strekken, zo je ene been achter het andere zetten zegmaar, en dan op je knie leunen
K d8 dat het mss groeipijn was ofzo
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 20:07
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
ja, ik weet wel hoe ik m'n kuit moet rekken, maar het doet dus nu nog steeds zeer (na een miljoen keer rekken, 3 warme baden en een kruik nog steeds )
Wat nu?
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 20:39
Bottleneck
Bottleneck is offline
Een goeie massage doet wonderen! Zelfs midden in de nacht
__________________
Tot de volgende post!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 07-11-2006 @ 11:14 :
Ik heb (naast de beruchte kuit) ook wel eens kramp bij twee tenen, die naar elkaar toe trekken. Heel 'aparte' ervaring...
Dat heb ik vaak als ik zwem, het voelt dan net alsof je tenen gekruist zitten ofzo. Heel raar.

Ik heb ook een poosje kramp in m'n kuit gehad omdat ik me 's nachts in m'n slaap heel erg uitstrekte waardoor de kramp erin schoot. Even kuiten rekken (teen naar je neus) en het was weer over, maar vervelend is het wel.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 15:05
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
iedereen komt met tips hoe ik er diezelfde nacht vanaf kom, maar het is inmiddels 4 dagen later en het doet nog steeds zeer....

Wat nu?
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 15:36
Mara
Mara is offline
Niks, wachten tot het weggaat. Je kan het beschouwen als ernstige spierpijn. Wat masseren en 't warmhouden en wachten tot 't weggaat, meer kan je niet doen.

Ik heb 't zelf wel een keer zo erg gehad (eerste keer kramp, wist niet wat te doen..) dat ik 2 dagen nauwelijks kon lopen van de pijn (hinkelen!). Is uiteindelijk gewoon weggegaan
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 15:00
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
snoopy schreef op 08-11-2006 @ 16:05 :
iedereen komt met tips hoe ik er diezelfde nacht vanaf kom, maar het is inmiddels 4 dagen later en het doet nog steeds zeer....

Wat nu?
Nou.. mss heb je n pees gescheurd(?) als t een week zo blijft zou ik wel ff naar de dokter gaan hoor!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 18:27
Spacemonkey
Avatar van Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Citaat:
snoopy schreef op 08-11-2006 @ 15:05 :
iedereen komt met tips hoe ik er diezelfde nacht vanaf kom, maar het is inmiddels 4 dagen later en het doet nog steeds zeer....

Wat nu?
Is volgens mij gewoon spierpijn. Heb ik ook wel eens als het heel erg is geweest. Dan zie ik gewoon de spieren in mijn kuit samentrekken terwijl ik stil zit. Dat betekent meestal dat ik nog een week met spierpijn zit...
__________________
Why can't they see. It's complete insanity to argue with the man who is the judge of right en wrong.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 01:14
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Ik heb het ook vaak.
Meestal als ik heb lopen stressen voor ik ging slapen. Bijvoorbeeld leren of iets.
Of gewoon als ik teveel heb gelopen.

Ik masseer me kuit meestal en dan gaat het weg.

Ik ben ooit ervoor naar de dokter geweest en hij vertelde dat hij spierkramp is dat je benen dat niet veel heb bewogen. In ieder geval niet voor je kuitspier.
Maar het kon ook hangen van de gelijkheid van je benen dat de ene meer is over belast dan de andere.

Maar waarom gaat de TS niet even naar de dokter dan weet je ook precies wat het eigenlijk is.
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaibook #1164
Verwijderd
500 14-10-2010 12:07
Lichaam & Gezondheid s nachts kramp
snoopy
14 23-03-2005 00:29
Lichaam & Gezondheid iets goed mis met m'n voet
Gothic
18 02-10-2004 09:11
Lichaam & Gezondheid oorkramp s'nachts!?!?!
tommygirl.S
7 31-07-2004 11:36
Lichaam & Gezondheid kramp in been
Verwijderd
21 18-08-2003 22:01
Psychologie Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING]
Eend
27 24-02-2003 18:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.