Oud 11-11-2012, 21:36
Gewooniemanduit
Gewooniemanduit is offline
Ik hoorde laatst dat iemand een boete kreeg omdat zijn achterlicht niet fel genoeg was, maar hoe meten jullie dat dan? Of is dat gewoon een inschatting die jullie maken?
Advertentie
Oud 11-11-2012, 22:21
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Ik hoorde laatst dat iemand een boete kreeg omdat zijn achterlicht niet fel genoeg was, maar hoe meten jullie dat dan? Of is dat gewoon een inschatting die jullie maken?
Je achterlicht moet bovenal zichtbaar zijn, als het niet goed te zien is omdat de batterijen bijna leeg zijn ben je net zoals bij geen verlichting voeren gevaarlijk bezig. Als een agent dus heel lastig je achterlicht kan zien kan hij het oordeel geven dat het niet zichtbaar genoeg is.
__________________
Always be berating and belittling
Oud 13-11-2012, 13:12
Don Heins
Avatar van Don Heins
Don Heins is offline
De richtlijn van het OM is dat je inderdaad 5 gram eigen gebruik mag hebben. Althans we kunnen je wel aanhouden en meenemen naar bureau maar je zal niet worden vervolgd. Maar je mag het niet op straat roken. Althans dat ligt aan de gemeentelijke Algemene Plaatselijke Verordening. Meestal staat daarin dat je in een aangewezen gebied niet mag drinken (alcohol) op straat en of ook geen drugs mag gebruiken (wiet/hash) op straat.
__________________
Je kan me volgen op twitter: @SchoolagDelft
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl
Oud 13-11-2012, 16:13
Intikken
Intikken is offline
Waarom staan er nooit mensen van de politie bij scholen? Dan kunnen ze iedereen die met z'n 3en naast elkaar fietst bekeuren. Met al dat geld hoeft er dan ook niet meer bezuinigd te worden

Neem deze post niet al te serieus.
__________________
Trol.
Oud 15-11-2012, 08:46
Don Heins
Avatar van Don Heins
Don Heins is offline
Citaat:
Waarom staan er nooit mensen van de politie bij scholen? Dan kunnen ze iedereen die met z'n 3en naast elkaar fietst bekeuren. Met al dat geld hoeft er dan ook niet meer bezuinigd te worden

Neem deze post niet al te serieus.
Wie moet dan bij de politie al die boeven vangen die op pad zijn als we bij die scholen staan?
__________________
Je kan me volgen op twitter: @SchoolagDelft
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl
Oud 15-11-2012, 09:29
Don Heins
Avatar van Don Heins
Don Heins is offline
Citaat:
Je achterlicht moet bovenal zichtbaar zijn, als het niet goed te zien is omdat de batterijen bijna leeg zijn ben je net zoals bij geen verlichting voeren gevaarlijk bezig. Als een agent dus heel lastig je achterlicht kan zien kan hij het oordeel geven dat het niet zichtbaar genoeg is.
Komt tie:
" Als fietser bij nacht, of dag indien het zicht ernstig wordt belemmerd geen voortdurend voor tegemoetkomende weggebruikers zichtbaar wit of geel licht aan de voorzijde voeren en/of voordurend voor van achter naderende weggebruikers zichtbaar rood licht aan de achterzijde voeren".
__________________
Je kan me volgen op twitter: @SchoolagDelft
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl

Laatst gewijzigd op 15-11-2012 om 12:07.
Oud 15-11-2012, 09:31
Don Heins
Avatar van Don Heins
Don Heins is offline
Citaat:
vraagje
als ik 5 gram softdrugs heb (wiet hash) kan mij dat tijdens een aanhouding ingevorderd worden?
en mag het gebruik op straat gewoon???
want als ik naar mijn werk fiets dan rook ik vooraf altijd een jointje
greetz van jan
De richtlijn van het OM is dat je inderdaad 5 gram eigen gebruik mag hebben. Althans we kunnen je wel aanhouden en meenemen naar bureau maar je zal niet worden vervolgd. Maar je mag het niet op straat roken. Althans dat ligt aan de gemeentelijke Algemene Plaatselijke Verordening. Meestal staat daarin dat je in een aangewezen gebied niet mag drinken (alcohol) op straat en of ook geen drugs mag gebruiken (wiet/hash) op straat.
__________________
Je kan me volgen op twitter: @SchoolagDelft
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl
Oud 19-11-2012, 20:28
BeautifulMe8888
BeautifulMe8888 is offline
Als iemand je achtervolgt, mag je dan 112 bellen?
Oud 21-11-2012, 08:31
Kristian
Avatar van Kristian
Kristian is offline
Citaat:
Als iemand je achtervolgt, mag je dan 112 bellen?
Goedemorgen, alleen dit enkeltje zinnetje is iets te weinig informatie om een heel goed antwoord op te geven. Als ik het lees zoals ik het nu gelezen heb zou ik zeggen ja. Ik denk dan aan het feit dat je het gevoel hebt dat diegene kwade bedoelingen heeft. Als jij daar reden voor hebt omdat aan te nemen, bijvoorbeeld dat je al ruzie hebt met diegene of wanneer je een meisje laat over straat alleen bent, kun je zeker 112 bellen.

Hopelijk heb je iets aan dit antwoord. Zo niet dan vraag ik je je vraag nogmaals te stellen en dan wat duidelijker op te schrijven.

Groet, Kristian
__________________
www.vraaghetdepolitie.nl
www.facebook.com/schoolwijkagentsegbroek
Oud 28-11-2012, 20:22
bram007
bram007 is offline
Hallo allemaal,

Ik heb van de week een brommobiel gekocht.
Er zitten 2 stoelen in maar ik wil er nog 2 achter maken ook met gordel.
Mijn vraag is dus of dit is toegestaan.

mvg, Bram Oomen
Oud 30-11-2012, 17:28
Verwijderd
Ik heb een vraag dat betrekking heeft tot rechten wat ik mij al een tijdje afvraag of dat wettelijk aangegeven is;

Als een vrouw een man tegen zijn wil verkracht en de vrouw zwanger raakt, mag de man dan de vrouw tot abortus dwingen?

Danku!
Oud 30-11-2012, 18:25
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Een tijdje geleden is er bij mijn thuis brand gesticht. Ik heb hier al aangifte van gedaan. Worden dit soort zaken vaak opgelost?

Mijn fiets wordt trouwens eens in de zoveel weken gestolen, ook al heb ik hem op slot staan, plus nog twee van die rode hangsloten (eentje om het voorwiel aan het frame vast te maken, eentje om het frame aan een paaltje o.i.d. vast te maken), Heeft het oplossen van fietsdiefstal enige prioriteit? Zou de politie er wel achteraan gaan als ik videobewaking zou hebben?
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Oud 02-12-2012, 00:47
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Mogen speelgoed/nep-wapens als deze in Nederland? Passeren.ze de douane zonder probleem als.ze uit het buitenland komen? Er zit een.oranje.dop op de loop, maar hwt ziet ee vrij.realistisch uit.
http://m.airsoftmegastore.com/2645-W...AEG-Rifle.aspx
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Oud 02-12-2012, 12:53
Chris95
Chris95 is offline
lezen die agenten hun PM's niet??
Oud 02-12-2012, 12:53
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
lezen die agenten hun PM's niet??
Het kan even duren: ze zijn niet altijd online. Er moeten ook nog boeven worden gevangen
Oud 02-12-2012, 13:21
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Mogen speelgoed/nep-wapens als deze in Nederland? Passeren.ze de douane zonder probleem als.ze uit het buitenland komen? Er zit een.oranje.dop op de loop, maar hwt ziet ee vrij.realistisch uit.
http://m.airsoftmegastore.com/2645-W...AEG-Rifle.aspx
Nee, denk het niet want zien er te echt uit. Je kunt het proberen maar als de douane het onderschept heb je een probleempje.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 02-12-2012, 21:28
kersevlaai
kersevlaai is offline
Citaat:
Een tijdje geleden is er bij mijn thuis brand gesticht. Ik heb hier al aangifte van gedaan. Worden dit soort zaken vaak opgelost?

Mijn fiets wordt trouwens eens in de zoveel weken gestolen, ook al heb ik hem op slot staan, plus nog twee van die rode hangsloten (eentje om het voorwiel aan het frame vast te maken, eentje om het frame aan een paaltje o.i.d. vast te maken), Heeft het oplossen van fietsdiefstal enige prioriteit? Zou de politie er wel achteraan gaan als ik videobewaking zou hebben?
Ligt eraan of er genoeg bewijs is verzameld tijdens forensisch onderzoek. Zonder bewijs geen dader, zo simpel is het.

Het lijkt me trouwens onwaarschijnlijk dat fietsendiefstal veel prioriteit heeft. Tenzij er sprake is van een duidelijk verband tussen meerdere fietsendiefstallen. Achteraf gezien heeft het sowieso weinig nut om de dader te pakken aangezien het voor de politie, de overheid, of voor het 'slachtoffer' weinig oplevert. De waarde van een fiets is minder dan dat het kost om een agent de dader op te sporen en vaak wordt de fiets niet eens teruggevonden. Volgens mij doet de politie wel veel aan preventie ervan, zoals verspreiden van informatie of gebruik van lokfietsen om veelplegers van fietsendiefstal te pakken.

Tip: de laatste tijd zijn er gevallen geweest waarbij laptops of tablets werden teruggevonden via de gps. Er zijn apps verkrijgbaar die bijvoorbeeld je iPhone terug kunnen vinden. misschien is het een idee om een gps-systeem in je fiets te bouwen? Of anders voortaan een 'wegwerp-fiets' te gebruiken, je weet wel, zo'n verroeste oma fiets van 5 euro die niemand wil hebben.
Oud 02-12-2012, 21:32
kersevlaai
kersevlaai is offline
Citaat:
Ik heb een vraag dat betrekking heeft tot rechten wat ik mij al een tijdje afvraag of dat wettelijk aangegeven is;

Als een vrouw een man tegen zijn wil verkracht en de vrouw zwanger raakt, mag de man dan de vrouw tot abortus dwingen?

Danku!
Dit lijkt me trouwens hoogst onwaarschijnlijk. Maar mocht het je toch gebeuren, volgens mij is het dan niet mogelijk dat een man een vrouw tot abortus dwingt, tenzij hij kan bewijzen dat de vrouw geen goede moeder voor het kind kan zijn. Dan nog zal dit moeilijk zijn. Wel denk ik dat je in dit geval geen opvoedingsplicht hebt en geen alimentatie hoeft te betalen .
Oud 03-12-2012, 08:28
Don Heins
Avatar van Don Heins
Don Heins is offline
Citaat:
lezen die agenten hun PM's niet??
Ik heb je vraag net beantwoord. Maar naast dit forum hebben we meerdere werkzaamheden. Dus ik kijk regelmatig wel even op het forum maar ik zit er niet bovenop. Je kan ook een tweet sturen zodat ik weet dat er een PeeM staat. Wat is een PM eigenlijk?
__________________
Je kan me volgen op twitter: @SchoolagDelft
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl
Oud 03-12-2012, 08:35
Don Heins
Avatar van Don Heins
Don Heins is offline
Citaat:
Hallo allemaal,

Ik heb van de week een brommobiel gekocht.
Er zitten 2 stoelen in maar ik wil er nog 2 achter maken ook met gordel.
Mijn vraag is dus of dit is toegestaan.

mvg, Bram Oomen
Bram,

Ik heb je vraag via vraaghetdepolitie.nl even uitgezet. Zij zullen met bureau verkeer contact opnemen. Ik weet het niet precies maar volgens mij mag het niet ivm overteding van het voertuigreglement. Maar bureau verkeer gaat mij het juiste antwoord geven. Je hoort dus nog!

gr.
Don
__________________
Je kan me volgen op twitter: @SchoolagDelft
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl
Oud 03-12-2012, 08:40
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik heb je vraag net beantwoord. Maar naast dit forum hebben we meerdere werkzaamheden. Dus ik kijk regelmatig wel even op het forum maar ik zit er niet bovenop. Je kan ook een tweet sturen zodat ik weet dat er een PeeM staat. Wat is een PM eigenlijk?
Een personal message of privébericht
Oud 03-12-2012, 08:45
Don Heins
Avatar van Don Heins
Don Heins is offline
Citaat:
Ligt eraan of er genoeg bewijs is verzameld tijdens forensisch onderzoek. Zonder bewijs geen dader, zo simpel is het.

Het lijkt me trouwens onwaarschijnlijk dat fietsendiefstal veel prioriteit heeft. Tenzij er sprake is van een duidelijk verband tussen meerdere fietsendiefstallen. Achteraf gezien heeft het sowieso weinig nut om de dader te pakken aangezien het voor de politie, de overheid, of voor het 'slachtoffer' weinig oplevert. De waarde van een fiets is minder dan dat het kost om een agent de dader op te sporen en vaak wordt de fiets niet eens teruggevonden. Volgens mij doet de politie wel veel aan preventie ervan, zoals verspreiden van informatie of gebruik van lokfietsen om veelplegers van fietsendiefstal te pakken.

Tip: de laatste tijd zijn er gevallen geweest waarbij laptops of tablets werden teruggevonden via de gps. Er zijn apps verkrijgbaar die bijvoorbeeld je iPhone terug kunnen vinden. misschien is het een idee om een gps-systeem in je fiets te bouwen? Of anders voortaan een 'wegwerp-fiets' te gebruiken, je weet wel, zo'n verroeste oma fiets van 5 euro die niemand wil hebben.
Wat je schrijft klopt aardig. Als er inderdaad een verband is tussen fietsendiefstallen zal daar onderzoek naar worden gedaan. Fietsendieven worden vaak in heterdaad situaties aangehouden. En er zijn inderdaad gps fietsen dieons kunnen helpen in zulke situaties.

Met betrekking tot de Brandstichting het volgende:
Als er er geen aanknooppingspunten (lees bewijs en opf beeldmateriaal) zijn dan houd het helaas op voor ons.
__________________
Je kan me volgen op twitter: @SchoolagDelft
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl
Oud 03-12-2012, 08:47
Don Heins
Avatar van Don Heins
Don Heins is offline
Citaat:
Dit lijkt me trouwens hoogst onwaarschijnlijk. Maar mocht het je toch gebeuren, volgens mij is het dan niet mogelijk dat een man een vrouw tot abortus dwingt, tenzij hij kan bewijzen dat de vrouw geen goede moeder voor het kind kan zijn. Dan nog zal dit moeilijk zijn. Wel denk ik dat je in dit geval geen opvoedingsplicht hebt en geen alimentatie hoeft te betalen .
goed bezig kersevlaai!
__________________
Je kan me volgen op twitter: @SchoolagDelft
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl
Oud 03-12-2012, 08:49
Don Heins
Avatar van Don Heins
Don Heins is offline
Citaat:
Een tijdje geleden is er bij mijn thuis brand gesticht. Ik heb hier al aangifte van gedaan. Worden dit soort zaken vaak opgelost?

Mijn fiets wordt trouwens eens in de zoveel weken gestolen, ook al heb ik hem op slot staan, plus nog twee van die rode hangsloten (eentje om het voorwiel aan het frame vast te maken, eentje om het frame aan een paaltje o.i.d. vast te maken), Heeft het oplossen van fietsdiefstal enige prioriteit? Zou de politie er wel achteraan gaan als ik videobewaking zou hebben?
ik heb je vraag beantwoord maar dat heeft kersevlaai ook gedaan en daar heb ik op gereageerd. Dus even in de tijdlijn zoeken aub.

gr.

Don
__________________
Je kan me volgen op twitter: @SchoolagDelft
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl
Oud 03-12-2012, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Dit lijkt me trouwens hoogst onwaarschijnlijk. Maar mocht het je toch gebeuren, volgens mij is het dan niet mogelijk dat een man een vrouw tot abortus dwingt, tenzij hij kan bewijzen dat de vrouw geen goede moeder voor het kind kan zijn. Dan nog zal dit moeilijk zijn. Wel denk ik dat je in dit geval geen opvoedingsplicht hebt en geen alimentatie hoeft te betalen .
is dit wettelijk te bewijzen?
Oud 03-12-2012, 20:32
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
is dit wettelijk te bewijzen?
Een verplichte abortus zal in Nederland nooit gebeuren. Indien nodig wordt het kind (na de geboorte) wel uit huis geplaatst.
Oud 04-12-2012, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Een verplichte abortus zal in Nederland nooit gebeuren. Indien nodig wordt het kind (na de geboorte) wel uit huis geplaatst.
Oké, dankje!
Oud 10-12-2012, 06:13
Riqui
Riqui is offline
Heey ff vraagje is dit alleen voor Nederland of ook het Belgisch district?
Oud 10-12-2012, 21:29
Elintjaah
Elintjaah is offline
Iets wat ik altijd al wilde weten: als het bijvoorbeeld in de ochtend nog donker is staan er wel eens agenten die boetes uitdelen voor op een fiets rijden zonder licht. maar wanneer moet dit licht dan wettelijk gezien aan zijn? want wat de een donker vind is voor de ander al licht zat om alles te zien, dus hoe werkt dit precies?
Oud 11-12-2012, 19:50
Verwijderd
Die straatlantaarns weetjewel. Als die aan zijn, moet je licht ook aan zijn.
Oud 11-12-2012, 20:07
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ben ooit aangesproken door een agent voor fietsen zonder licht toen de straatlantaarns nog aan waren. Toen de preek afgelopen was en ik weer op de fiets stapte (met licht aan), sprongen de lantaarns uit...
Oud 12-12-2012, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Die straatlantaarns weetjewel. Als die aan zijn, moet je licht ook aan zijn.
Maar als het overdag heel mistig is ofzo, dan gaan straatlantaarns toch ook niet aan? Het lijkt me wel dat je licht dan aan moet.
Oud 12-12-2012, 16:29
Verwijderd
Lijkt me wel dat ze dan aangaan, zijn er toch voor de veiligheid.. Maar weet ik niet zeker.
Oud 14-12-2012, 11:12
Don Heins
Avatar van Don Heins
Don Heins is offline
Citaat:
Hallo allemaal,

Ik heb van de week een brommobiel gekocht.
Er zitten 2 stoelen in maar ik wil er nog 2 achter maken ook met gordel.
Mijn vraag is dus of dit is toegestaan.

mvg, Bram Oomen
Bram het heeft even geduurt maar hier het antwoord zoals ik dat ook weer gekregen heb.

Op het kenteken van de brommobiel staat als het goed is dat er 2 zitplaatsen aanwezig zijn.

Uitbreiding van de zitplaatsen is dan ook niet toegestaan.

Er zijn op internet wel veel creatieve oplossingen te vinden dat het aanbrengen van de achterbank technisch mogelijk is, helaas is dit tot nu toe wettelijk niet toegestaan.
__________________
Je kan me volgen op twitter: @SchoolagDelft
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl
Oud 14-12-2012, 11:19
Don Heins
Avatar van Don Heins
Don Heins is offline
Citaat:
Iets wat ik altijd al wilde weten: als het bijvoorbeeld in de ochtend nog donker is staan er wel eens agenten die boetes uitdelen voor op een fiets rijden zonder licht. maar wanneer moet dit licht dan wettelijk gezien aan zijn? want wat de een donker vind is voor de ander al licht zat om alles te zien, dus hoe werkt dit precies?
Als fietser bij nacht of DAG als het zicht ernstig word belemmerd is de criteria. En ja dat is ter beoordeling van de agent. Vaak word de zon opkomst tijden aangehouden.
__________________
Je kan me volgen op twitter: @SchoolagDelft
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl
Oud 14-12-2012, 11:21
Don Heins
Avatar van Don Heins
Don Heins is offline
WOENSDAG 19 DECEMBER 2012 VAN 19UUR TM 21UUR. LIVE CHAT MET POLITIEDESKUNDIGEN OVER (ILLEGAAL) VUURWERK. KOMT ALLEN EN CHAT MEE!!!
http://www.vraaghetdepolitie.nl/sf.mcgi?1038
__________________
Je kan me volgen op twitter: @SchoolagDelft
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl
Oud 14-12-2012, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Als fietser bij nacht of DAG als het zicht ernstig word belemmerd is de criteria. En ja dat is ter beoordeling van de agent. Vaak word de zon opkomst tijden aangehouden.
Ik meende een keer te horen dat voor fietsers in Nederland over het algemeen de lantaarn-tijden aangehouden dienen te worden. Dus op het moment dat de lantaarns aan gaan omdat het 'te donker' zou zijn, dat het dan ook voor fietsers verplicht is.

Lijkt me ook een stuk logischer mechanisme dan zoiets overlaten aan een individu. Zo krijg je nooit duidelijke regelgeving over iets wat helemaal niet gecompliceerd hoeft te zijn.
Oud 18-12-2012, 15:39
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik doe ook de lantaarntijden, dat is mij ook vertelt dat je die moest aanhouden (door wie weet ik al niet meer ) dat vind ik ook veel duidelijker dan 'hmmm, nee ik vind het tóch wel donker' van een agent, want dat laatste verschilt weer per mens en daarmee weer per agent. Als de lantaarns gek doen en midden op de dag ineens aangaan terwijl het licht is, trek ik me er dan weer niet zoveel van aan, maar dat zijn meestal maar een paar lantaarns. En als het heel mistig is of heel hard regent, ook nog wel eens, als ik merk dat ik andere fietsers lastig zie.

Eigenlijk vind ik het wel een onprettig idee dat een agent dat dus een beetje subjectief kan inschatten, want straks vind ik het nog niet nodig om mijn lichten aan te doen en een agent wel en krijg ik een boete omdat de regels niet heel duidelijk zijn en ik geen gedachten kan lezen - naar mijn idee dan. Komt dat trouwens vaak voor? Dat mensen zoiets hebben van 'ja maar de lantaarnpalen zijn nog uit/ik vind het nog niet donker!' of is dat bijna nooit/duidelijk een slechte smoes dan?
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Oud 20-12-2012, 12:52
DeGeneraal
Avatar van DeGeneraal
DeGeneraal is offline
een simpele verwijzing moet voldoende zijn.

rtikel 35 RVV 1990 bepaalt:

1. Fietsers voeren tijdens het rijden bij nacht of bij dag indien het zicht ernstig wordt belemmerd, verlichting overeenkomstig het tweede tot en met het vierde lid.
2. Een fiets op twee wielen en een fiets op drie wielen met één voorwiel moeten zijn voorzien van een wit of geel licht dat aan de voorzijde wordt gevoerd, tenzij de bestuurder een wit of geel licht voert op zijn borst.
3. Op een fiets op meer dan twee wielen met twee voorwielen moeten aan de voorzijde twee witte of twee gele symmetrisch links en rechts van het midden bevestigde lichten worden gevoerd.
4. Een fiets moet zijn voorzien van een rood achterlicht dat aan de achterzijde wordt gevoerd, tenzij de bestuurder of een achter de bestuurder gezeten passagier een rood licht voert op zijn rug.
5. Een fiets mag zijn voorzien van twee ambergeel licht stralende richtingaanwijzers aan de voorzijde en twee aan de achterzijde.
6. Er mogen niet meer lichten worden gevoerd op een fiets, door de bestuurder daarvan of door een achter de bestuurder gezeten passagier dan de in het tweede tot en met vijfde lid genoemde lichten.

(verwijzing naar rechtspraak: http://zoeken.rechtspraak.nl/resultp...st=licht+fiets)
Oud 21-12-2012, 08:32
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
@Em. Bij twijfel zal de agent je alleen staande houden met het verzoek of je licht zou kunnen gaan voeren. Een boete krijg je niet zomaar.
__________________
Always be berating and belittling
Oud 22-12-2012, 03:04
Don Heins
Avatar van Don Heins
Don Heins is offline
Ik ben even een tijdje niet op het forum maar in januari 2013 zal ik het weer bij gaan houden. Alvast fijne feestdagen en een veilig 2013 gewenst.
__________________
Je kan me volgen op twitter: @SchoolagDelft
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl
Oud 27-12-2012, 19:44
FREAKY_7
FREAKY_7 is offline
Ik woon een aantal jaar in Duitsland aand de grens met NL.
Nogal vaak als ik terug kom van school (in NL) en de grens overga word ik aangehouden door de Duitse politie.
Deze vragen dan of ik drugs bij me heb en of ze me kunnen fouilleren en mijn tas doorzoeken.

Wat zijn hier mijn rechten? Kan ik weigeren om gefouilleerd te worden en ook weigeren dat mijn tas doorzocht word? Kunnen ze smoesjes verzinnen om een reden te hebben als ze die nodig hebben?

Ik had hier nooit problemen maar laatste keer gingen ze lekker alles uitpakken en er grapjes overmaken.
(zoals een pak koek voor de grap rondgeven)
En dat de Duitse politie niet erg vriendelijk is wist ik al langer maar ze zeiden ook nog 'hij heeft het vast goed verstopt'.

Ik weet niet of ze duane zijn of 'gewone politie', ze rijden wel altijd in undercover auto's.

Bvd
Oud 07-01-2013, 19:09
Kwaliteit
Avatar van Kwaliteit
Kwaliteit is offline
Vraag:

Binnenkort willen ze een nieuwe wet gaan laten 'door gaan' namelijk het alcohol gebruik onder de 18 jaar is verboden (in het openbaar).
Ik ben 15 en zal binnenkort 16 worden, stel de regel word gehandhaafd, wat zijn de straffen als je gepakt/betrapt word door de politie/wijkagenten etc etc vanwege open baar drinken (of openbaar dronkenschap?)
Gewoon een vraag
Oud 07-01-2013, 19:35
blondysuzy
Avatar van blondysuzy
blondysuzy is offline
Wat kan je het beste doen tegen huiselijk geweld van je broer tegen jezelf en je ouders?
Oud 07-01-2013, 19:56
Tomdabom
Avatar van Tomdabom
Tomdabom is offline
Waarom heeft een brommer/scooter een constructie snelheid maar een auto niet? Ik bedoel een gemiddelde auto kan ook wel 180 maar mag niet harder dan 120 en daar zit geen constructie snelheid op. En waarom is die maar 45km/h en niet bijvoorbeeld 60? Dit rijdt veel beter op lange rechte wegen en je bent het overige verkeer minder tot last dan met zo'n slakkengangetje.
Oud 07-01-2013, 21:38
steve01
steve01 is offline
Beste,

Op mij school staan altijd veel kinderen aan de overkant van de school te roken.
Als de school-agent er aan komt weten ze niet hoe snel ze moeten zijn om de sigaret weg te gooien.
Ik weet dat je onder de 16 jaar geen tabak mag kopen maar mag je het wel gebruiken kan de school agent wat doen?
Oud 07-01-2013, 21:45
ShySora
ShySora is offline
Beste agenten,


ik woon dan wel in België, maar ik denk dat de wetgeving min of meer hetzelfde zal zijn.
En ookal is dit niet zo, wij bevinden ons geregeld op Nederlands grond gebied. We wonnen niet heel ver van de grens.

Sinds kort hebben wij een jonge puppy, en nu is de vraag: wanneer mag mijn hond los lopen (zonder leiband dus) =3


Vriendelijke groeten,


=D
Oud 07-01-2013, 21:55
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Beste,

Op mij school staan altijd veel kinderen aan de overkant van de school te roken.
Als de school-agent er aan komt weten ze niet hoe snel ze moeten zijn om de sigaret weg te gooien.
Ik weet dat je onder de 16 jaar geen tabak mag kopen maar mag je het wel gebruiken kan de school agent wat doen?
Nee, hij kan er helemaal niks aan doen, behalve het vertellen aan papa en mama. Waarom deze man geen echt politiewerk gaat doen is mij echter nog steeds een raadsel. Wel vind ik het bewonderenswaardig dat jullie nog angst hebben voor de politie, en dat is wel goed.
__________________
Always be berating and belittling
Oud 08-01-2013, 00:26
nigelgein
nigelgein is offline
Beste agent,

wat zijn de minimale alcholleeftijden in het buitenland ? op internet staan namelijk verschillende info.
voooral frankrijk, italie en duitsland zijn voor mij belangerijk.

wat is de wetgeving omtrent maximale snelheden op zee/heb je vaarbewijs nodig voor open zee ? is daar uberhaupt een wet voor ?

gaat de alcoholleeftijdsverhoging nou wel of niet door, en zo ja, waneer ?

wat valt onder cat 1 (hele jaar door legaal ) vuurwerk in 2013 (horen elektrische ijsfonteinen daar ook bij ?

alvast bedankt voor het beantwoorden (van mijn hele lijst XD)
__________________
yolo so enjoy it a.s.a.p.
Oud 08-01-2013, 16:58
hetisdenatuur
hetisdenatuur is offline
Wat doen jullie als er een melding binnen komt van een jongere die een schietpartij aan wil richten op zijn/haar school? en als deze persoon wapens in bereikt heeft en jullie daarvan op de hoogte zijn, wat doen jullie dan??
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen.
Verwijderd
110 21-09-2006 01:04
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 15:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap CDA wil woningkraak verbieden
Gatara
152 09-11-2003 13:14
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 22:20
ARTistiek [op verzoek van 2 forummers, nogmaals Mi casa es en fuego
Bor
1 19-08-2002 10:18
Drugs & Alcohol Legalisering Drugs.
Isa
28 31-12-2001 12:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22.