Oud 23-02-2018, 18:12
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Ik heb eindelijk ‘call me by your name’ gezien. Mijn weemoedsniveau is nu honderd!
Advertentie
Oud 24-02-2018, 12:23
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Citaat:
Lees jij teletekst, Colonel?

Ik wel, het is een van mijn primaire nieuwsbronnen. Niet via de tv, uiteraard, ik lees het op Twitter en er is een app. Ze hebben zo vaak knullige goeie titels, ik denk dat je 't wel zou waarderen.
Yes meer teletekstfans! ik word altijd uitgelachen omdat ik het gebruik.
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Oud 24-02-2018, 12:57
Verwijderd
Waarom zou je iemand daarom uitlachen

Ik gebruik het nooit omdat ik er nooit aan denk eigenlijk.
Oud 26-02-2018, 10:11
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Yes meer teletekstfans! ik word altijd uitgelachen omdat ik het gebruik.
Vroeger was ik enorm fan van TT 316.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 26-02-2018, 20:16
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
ik ben dus de inloggegevens voor turk february kwijt
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 26-02-2018, 20:35
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
ik ben dus de inloggegevens voor turk february kwijt
Daar is toch een knopje voor? Of weet je het mailadres niet meer?
Oud 26-02-2018, 20:37
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Daar is toch een knopje voor? Of weet je het mailadres niet meer?
Dat kunnen wij wel opzoeken toch
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 26-02-2018, 20:38
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Dat kunnen wij wel opzoeken toch
Ja het mailadres kunnen we opzoeken, het wachtwoord niet!
Oud 26-02-2018, 20:53
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
We kunnen het wachtwoord gewoon aanpassen hoor
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 26-02-2018, 21:00
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Daar is toch een knopje voor? Of weet je het mailadres niet meer?
Het mailadres waarmee ik die heb aangemaakt weet ik ook niet meer.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 26-02-2018, 21:05
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Het mailadres waarmee ik die heb aangemaakt weet ik ook niet meer.
Dat kunnen we wel voor je nakijken en per PM naar dit account sturen als je dat wil.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 26-02-2018, 21:39
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Dat kunnen we wel voor je nakijken en per PM naar dit account sturen als je dat wil.
Nee, ik bedoel, het ww van dat adres weet ik niet meer!
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 26-02-2018, 21:48
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Nee, ik bedoel, het ww van dat adres weet ik niet meer!
Wij kunnen dat e-mail adres ook voor je wijzigen naar een mailadres waar je nog wel bij kunt
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 26-02-2018, 22:14
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Citaat:
ik ben dus de inloggegevens voor turk february kwijt
Ha, opiniemaker!
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Oud 26-02-2018, 23:11
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Uice in het Saai-topic, dat is ook lang geleden, zeg! Wat heb je voor raar plaatje in je avatar, Uice?
Oud 27-02-2018, 09:21
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
ik ben dus de inloggegevens voor turk february kwijt
Ter voorkoming.

On a sidenote; laatst nog iemand gezien die wachtwoorden op een (Windows) sticky note bijhield. The fuck.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 27-02-2018, 10:45
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik werd net wakker met een kat op mijn schouder en toen ik me draaide om hem wakker en van me af te krijgen, rekte hij zich uit en lag ik ineens in het hoekje van het bed en meneer prinsheerlijk in het midden wat een aap is het toch
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 27-02-2018, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Ter voorkoming.

On a sidenote; laatst nog iemand gezien die wachtwoorden op een (Windows) sticky note bijhield. The fuck.
Ik beken!

Voor de meeste van onze applicaties is single sign-on geregeld, en de applicaties waar om moverende reden nog een check nodig is word een token gebruikt. Of nu ja, tegenwoordig een app op mijn telefoon.

Voor één applicatie is een afwijkend wachtwoordbeleid, simpelweg omdat de applicatie zo oud is dat het ze niet lukt single sign-on er in te krijgen. Ik heb enkel kijkrechten in die applicatie en er staat niets in die applicatie wat niet buiten die applicatie te vinden is (maar dan verspreid en in verschillende formats, vandaar de applicatie). De applicatie moet iedere maand een nieuw wachtwoord met wat specifieke vereisten. Ik open de applicatie gemiddeld ééns per maand en het wachtwoord haal ik dan uit een excel-sheet waar ik het opsla.

Alle andere wachtwoorden doe ik uit mijn hoofd Zijn er niet zo veel, op werk dus letterlijk één. Dat lukt nog wel
Oud 02-03-2018, 23:10
Verwijderd
Wachtwoorden bijhouden doe je in SecureAnyBox
Oud 05-03-2018, 10:04
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Waarom ben je hier fan van? Het is niet gratis, via resellers waarbij niet duidelijk is wat de licentiekosten zijn het produkt moeten aanschaffen, en qua functionaliteit lijkt me vooral overkill voor de huis-, tuin-, en keukengebruiker ten opzichte van bijvoorbeeld KeePass.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 05-03-2018, 10:46
Verwijderd
Omdat er geen wachtwoorden in het geheugen staan, er zijn werkende plugins en als je een poortje openzet kan je het wereldwijd gebruiken.

En ik hoef geen licenties te betalen natuurlijk. Goede software mag best wat kosten. Voor mijn gehele organisatie kost het iets van 1000 euro per jaar (voor 50.000 users).
Oud 05-03-2018, 10:47
Verwijderd
Oh en ik maak veelvuldig gebruik van het principe van White Envelopes. Probleem met KeePass is dat als de database open is, ik heel makkelijk wachtwoorden kan capturen.
Oud 05-03-2018, 11:11
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Noobvraag: wat is er mis met de ingebouwde keychain van google of firefox?
Oud 05-03-2018, 11:26
Verwijderd
Ik vind ze persoonlijk niet veilig genoeg. Ik gebruik die van Google wel voor niet belangrijke dingen maar een offline KeePass database is gewoon ontzettend veilig als backup. Als je geen multi-factor-authenticatie aangezet hebt op je Google-account dan is het vragen om gezeik.
Oud 05-03-2018, 11:29
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Omdat er geen wachtwoorden in het geheugen staan, er zijn werkende plugins en als je een poortje openzet kan je het wereldwijd gebruiken.
Geheugenmanagement van passwords zijn toch configurabel bij een manager? KeePass houdt out of the box een copy 12 seconden vast voor de paste maar kan ook protected space gebruiken. Dit vereist wel een manual action, dat is minder handig.

Citaat:
En ik hoef geen licenties te betalen natuurlijk. Goede software mag best wat kosten. Voor mijn gehele organisatie kost het iets van 1000 euro per jaar (voor 50.000 users).
Yeah, dat begrijp ik, het was meer waarom het voor "reguliere" thuisgebruikers niet zo'n goed idee is (ook qua functionaliteit).

Citaat:
Oh en ik maak veelvuldig gebruik van het principe van White Envelopes. Probleem met KeePass is dat als de database open is, ik heel makkelijk wachtwoorden kan capturen.
Wat bedoel je met capturen? Hoe?

Citaat:
Noobvraag: wat is er mis met de ingebouwde keychain van google of firefox?
Ik krijg daar geen goed gevoel bij, kan dat verder niet (goed) onderbouwen, maar alternatieven genoeg.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 05-03-2018, 11:34
Verwijderd
Beetje reclame maken
Oud 05-03-2018, 11:40
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Ah, je tweede voornaam is Kickback?
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 05-03-2018, 15:43
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Grrmbll, fucking tyfus DHL... Zaterdag zouden ze komen tussen 9-15 en belden ze voor 9'en, toen ik nog in een zware coma lag. Vandaag weer tussen 9-15, ik ben de hele tijd wakker, ik volg de T&T... staat er na 3'en ineens 'ontvanger niet thuis'. Bitch, ik zit hier!
__________________
Who's this jabroni?
Oud 05-03-2018, 20:45
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Dit is cool. Chuck Tingle is een bijzonder productieve auteur. https://www.amazon.com/Chuck-Tingle/...6WCAVPKZAEE7ZX

Citaat:
Jeremy was never quite sure about his feelings for Oliver, his gay pet dinosaur, until Oliver scores big and leaves home to pursue his dreams of being a dancer.

Years later, the two of them reconnect for dinner in New York City, and realize that there may have been more to their relationship besides prehistoric pet and master. Now a wealthy socialite, Oliver the triceratops is willing to take another chance on Jeremy, and soon the two find themselves locked in a passionate evening of gay human-dino love.

This erotic tale is 4,300 words of sizzling human on gay triceratops action, including anal, blowjobs, rough sex, and prehistoric beast love.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 05-03-2018, 21:07
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Oud 05-03-2018, 21:16
Verwijderd
Dat is het raarste dat ik in lange tijd geleden heb
Oud 06-03-2018, 00:31
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Chuck Tingle is een fucking held.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 06-03-2018, 08:41
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Grrmbll, fucking tyfus DHL... Zaterdag zouden ze komen tussen 9-15 en belden ze voor 9'en, toen ik nog in een zware coma lag. Vandaag weer tussen 9-15, ik ben de hele tijd wakker, ik volg de T&T... staat er na 3'en ineens 'ontvanger niet thuis'. Bitch, ik zit hier!
Klacht indienen, dat soort dingen doet DHL aan de lopende band.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 06-03-2018, 08:42
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Klacht indienen, dat soort dingen doet DHL aan de lopende band.
Inderdaad ja. Doen ze zelfs bij bedrijven. Heb al meerdere klachten richting DHL kunnen versturen omdat ze nalatig zijn en wij daardoor productie mislopen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 06-03-2018, 08:44
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Bij mij zijn ze 1x op tijd geweest en verder altijd te vroeg. Ik heb dan zoiets van, geef dan geen tijd op als je toch komt wanneer je zelf wil
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 06-03-2018, 11:43
Verwijderd
Ik heb dat nog nooit heb gehad en we krijgen n toch met regelmaat pakketjes van dhl.
Oud 06-03-2018, 12:18
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Mss is't iets van de randstad? Ik heb iig altijd gezeik en het domme is dat je niet bij het bestellen al kunt aangeven wanneer je iets wilt laten bezorgen of waar. Pas als ze je 1 of 2 keer gemist hebben kan je op de website een afhaalpunt kiezen. Jongeh, doe dat gewoon meteen, dat scheelt toch een hoop tijd voor iedereen!
__________________
Who's this jabroni?
Oud 06-03-2018, 12:23
Verwijderd
Ik weet ook niet hoe het daar zit, maar hier zijn het ook vrijwel altijd dezelfde bezorgers. Van zowel postnl als dhl. En de buren nemen gewoon pakketjes aan. Scheelt ook denk ik. Maar dat baseer ik nergens op.
Oud 06-03-2018, 12:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ligt waarschijnlijk gewoon aan de bezorger.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 07-03-2018, 01:30
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ligt waarschijnlijk gewoon aan de bezorger.
Dat kan wel wezen, maar ik kan niet echt een bezorger kiezen natuurlijk. Als ik elke keer een knurft heb die niet eens de moeite neemt om aan te bellen, werkt het hele bedrijf voor mij gewoon kut. Mijn buren nemen ook met liefde pakketjes aan, maar daar werd dus ook niet aangebeld.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 07-03-2018, 08:27
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hoi
Oud 07-03-2018, 09:39
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Mijn ouders hebben ook altijd struggles met de pakketbezorger. Of hij belt gewoon niet aan terwijl je er thuis voor bent gebleven, of je komt thuis en vindt een zeiknatgeregent pakketje achter de plantenbak of op een andere creatieve niet droge plek.
Zelf hebben we er in ons complex geen last van. De bezorger belt gewoon aan. Maar scheelt misschien ook wel dat je langs het raam van de woonkeuken loopt als je richting de brievenbus loopt. Dan ben je sws al gezien.


Gefeliciteerd fluffie!
Oud 07-03-2018, 09:40
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Ben wel benieuwd naar waarom die bezorgers (blijkbaar nog steeds) naadje zijn, eigenlijk. Conform nieuwe CAO is niet langer sprake van stukloon, dus wat is dan de motivatie er zo'n kutzooi van te maken? Misschien dat er alsnog een halfgare constructie (categorie: strikt genomen wettelijk toegestaan maar bepaald niet "in de geest van") achter zit waardoor die CAO ontdoken wordt en de bezorger min of meer slachtoffer en de ontvanger van pakket collateral damage.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 07-03-2018, 10:16
Verwijderd
Bij ons was het enige wat er nog wel eens fout ging dat ze pakjes zelf tekenen en het dan in de garage leggen. Ik heb drie keer gemeld dat ik niets ontvangen heb en daarna geen issues meer gehad. Eén keer zaten er ontzettend vertrouwelijke stukken bij.
Oud 07-03-2018, 10:24
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Een kennis heeft 2 jaar terug ofzo als pakketbezorger gewerkt. Volgens hem is vooral de tijdsdruk een ding. Als je 65 pakketten op een dag moet bezorgen, verdeeld over verschillende woonplaatsen en binnen je werktijden dan word je volgens hem af en toe vanzelf wat creatiever. Maar dat praat het natuurlijk niet goed. Ik heb overigens geen idee of dat nog steeds hetzelfde werkt.
Oud 07-03-2018, 10:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Misschien is het inmiddels veranderd maar toen mijn broertje bij Post NL werkte mocht hij maar een x percentage mee terugnemen wat niet te bezorgen was. Als buren dan niet aan willen nemen ga je misschien creatief bezorgen.

Alleen dingen als briefjes in de bus doen dat je niet thuis was, terwijl je het wel was, snap ik dan niet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 07-03-2018, 13:06
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik had volgens mij bij coolblue de optie om het pakket op te halen in een postnl locker. Dat is echt vet handig, want je kan ophalen wanneer je wil. En hier is't op het station en daar werk ik, dus yes! Maar dat kan bij veel andere bedrijven dus niet. Stom.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 07-03-2018, 13:10
Verwijderd
De mensen die die lockers moeten vullen.... heb ik echt medelijden mee Dat gaat LANGZAAM joh
Oud 07-03-2018, 19:02
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Dat zou toch niet zo hoeven te zijn? Ligt het aan software dat het zo langzaam gaat of zijn de mensen gewoon sloom?

Btw, net pakketje ophalen was ook echt
Ze konden het niet vinden omdat het bedrijf 't in een oude schoenendoos had gepleurd (het is een groot internationaal bedrijf!) en alleen m'n voornaam er verkeerd gespeld had opgeschreven.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 07-03-2018, 19:36
Verwijderd
Nee het gaat unit voor unit! Tenminste de vier of vijf die ik eerder heb gezien.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20.