Oud 12-06-2005, 23:16
Verwijderd
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 11-06-2005 @ 11:02 :
ik voelde er niks van, want ik was onder volledige narcose. dus k kan je niet helpen met die vraag...
Dat is toch niet gebruikelijk? Waarom onder narcose?
Oud 13-06-2005, 06:39
Yvonne1985
Yvonne1985 is offline
Citaat:
Z.yl schreef op 13-05-2005 @ 16:47 :
Ik heb zelf ook een zoontje sinds 15 weken, ben nu zelf 16. Niemand wist dat ik zwanger was, ik heb het nooit tegen niemand verteld, zelfs niet tegen mijn beste vriendin. Ik durfde het gewoon niet tegen iemand te zeggen.
Ik heb het ook wel moeilijk gehad met mijn zwangerschap, omdat ik er met niemand over kon praten.
Ik heb nu ook geen vriend of wat. De relatie waar mijn zoontje van is heeft maar 5 maanden geduurd. Hij weet het nu inmiddels wel maar wil er niks van afweten en durft geen woord meer tegen mij te zeggen. Hij zegt ook tegen iedereen dat het zijn kind niet is. Hij heeft tegen 1 vriend gezegd dat het wel zijn kind is, dat is ook een vriend van mij en die heeft het vervolgens ook aan mij verteld.
Jeetje dat is heftig!!
En ik las verderop in het onderwerp dat ze denken dat je dit verzint, nou ik ben misschien wel naief, maar dit komt vaker voor dan je denkt. De schaamte en angst om het te vertellen zit soms erg diep en hoe langer je ermee wacht hoe dieper die angst komt te zitten.
Ik kan het me heel goed voorstellen. Ikzelf ben namelijk ook een jonge moeder ( heb een dochtertje van 2 jaar en 3 maanden) en weet wel hoe je je gevoeld moet hebben.
Zeker als seks bij je thuis een Taboe is en er zowieso al niet over gepraat wordt, probeer dan maar eens aan tafel te gaan zitten en te zeggen: Pap, Mam ik ben zwanger!
Maar goed, ik hoop dat alles goed is nu met je zoontje en jezelf, en je bevalling hoe is dat verlopen eigenlijk?

Ik vertel later vandaag mijn verhaaltje nog wel eventjes
__________________
Groetjes Yvonne, mama van Jennifer (26-02-2003)
Oud 15-06-2005, 08:49
*Ster*
Avatar van *Ster*
*Ster* is offline
Ik en mijn vriend hebben onveilig gevreeën... een paar keer... maar hij is 1 keer klaargekomen en dat gebeurde net niet in mij... We hadden eerst wel een condoom gebruikt, maar aangezien hij bij me sliep konden we onze handen niet van elkaar af houden... Nu de vraag: is de kans groot dat ik zwanger ben, nee toch?

En als ik het zeker wil weten... zo'n zwangerschapstest is toch pas betrouwbaar op de eerste dag dat je normaal gesproken ongesteld zou worden?

Ik voel me misselijk, moe en krijg last van puistjes...misschien is het stress, maar ... straks ben ik wél zwanger

Wil iemand me helpen???
__________________
Leef je leven zoals het komt, met al zijn ups en downs!
Oud 15-06-2005, 12:35
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
*Ster* schreef op 15-06-2005 @ 09:49 :
Ik en mijn vriend hebben onveilig gevreeën... een paar keer... maar hij is 1 keer klaargekomen en dat gebeurde net niet in mij... We hadden eerst wel een condoom gebruikt, maar aangezien hij bij me sliep konden we onze handen niet van elkaar af houden... Nu de vraag: is de kans groot dat ik zwanger ben, nee toch?

En als ik het zeker wil weten... zo'n zwangerschapstest is toch pas betrouwbaar op de eerste dag dat je normaal gesproken ongesteld zou worden?

Ik voel me misselijk, moe en krijg last van puistjes...misschien is het stress, maar ... straks ben ik wél zwanger

Wil iemand me helpen???
Onveilig vrijen geeft altijd een risico, ook als hij nét niet in je klaar is gekomen. Wil je gewoon zeker weten dat je niet zwanger raakt, vrij dan niet onveilig.

Maar goed, om er geen lange preek van te maken, ja die kans is dus aanwezig. Hoe groot die kans is, is moeilijk te zeggen. Wacht dus gewoon af totdat je een test kan doen (idd op de eerste dag van je ongesteldheid), eerder heb je toch geen zekerheid. Die symptomen kunnen inderdaad heel goed van de stress komen, maar ook daar kan ik uiteraard geen uitspraak over doen.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Oud 15-06-2005, 19:38
*Ster*
Avatar van *Ster*
*Ster* is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 15-06-2005 @ 13:35 :
Onveilig vrijen geeft altijd een risico, ook als hij nét niet in je klaar is gekomen. Wil je gewoon zeker weten dat je niet zwanger raakt, vrij dan niet onveilig.

Maar goed, om er geen lange preek van te maken, ja die kans is dus aanwezig. Hoe groot die kans is, is moeilijk te zeggen. Wacht dus gewoon af totdat je een test kan doen (idd op de eerste dag van je ongesteldheid), eerder heb je toch geen zekerheid. Die symptomen kunnen inderdaad heel goed van de stress komen, maar ook daar kan ik uiteraard geen uitspraak over doen.
Ik heb alvast een zwangerschapstest in huis gehaald en heb uitgerekend wanneer ik ongeveer weer ongesteld zou moeten worden... dat is 2 juli... dus dan doe ik de test áls ik niet ongesteld word...
__________________
Leef je leven zoals het komt, met al zijn ups en downs!
Oud 15-06-2005, 21:28
Lolita
Avatar van Lolita
Lolita is offline
Misschien een stomme vraag hoor, maar waarom heb je geen mornig-afterpil gehaald dan? Die werkt het beste als je hem binnen 24 uur slikt maar het kan eventueel ook als je hem binnen 72 uur slikt (kan ernaast zitten maar daar staat me iets van bij)
Op die manier had je een mogelijke zwangerschap meteen afgebroken omdat het eitje niet de kans krijgt zich in te nestelen in je baarmoederwand. Dan heb je niet het gedoe met een zwangerschapstest en daarna eventueel de overweging voor een abortus en het hele verhaal wat daarmee gepaart gaat.

(de zwangerschap verloopt trouwens nog steeds goed bij mij, maadag voor het eerst naar de verloskundige)
__________________
Ooit kom ik hier nooit meer
Oud 16-06-2005, 15:31
*Ster*
Avatar van *Ster*
*Ster* is offline
Citaat:
Support81 schreef op 15-06-2005 @ 22:28 :
Misschien een stomme vraag hoor, maar waarom heb je geen mornig-afterpil gehaald dan? Die werkt het beste als je hem binnen 24 uur slikt maar het kan eventueel ook als je hem binnen 72 uur slikt (kan ernaast zitten maar daar staat me iets van bij)
Op die manier had je een mogelijke zwangerschap meteen afgebroken omdat het eitje niet de kans krijgt zich in te nestelen in je baarmoederwand. Dan heb je niet het gedoe met een zwangerschapstest en daarna eventueel de overweging voor een abortus en het hele verhaal wat daarmee gepaart gaat.

(de zwangerschap verloopt trouwens nog steeds goed bij mij, maadag voor het eerst naar de verloskundige)
Ik heb een soort pillen-angst... en heb niet zo snel gehandeld, want ik had niet zoiets van 'misschien ben ik wel zwanger'... ik dacht eerst van.. hij is niet in mij klaargekomen, dus ben ik niet zwanger... nu besef ik maar al te goed dat voorvocht alleen al risico's met zich meedraagt...
__________________
Leef je leven zoals het komt, met al zijn ups en downs!
Oud 17-06-2005, 15:15
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Ik heb vanmiddag seks gehad en op een gegeven moment bleek het condoom gescheurd te zijn. We weten zeker dat we nog geen minuut met die scheur hebben gevreeën en hij is ook niet klaargekomen. Het condoom was met zaaddodend glijmiddel en er was echt een heel klein beetje voorvocht. Probleem is dat ik alleen ongeveer weet wanneer ik ongesteld was (rond eind vorige maand of begin deze) en dus ook niet kan nagaan of ik vruchtbaar was vandaag, mijn menstruatie is nl. wel heel regelmatig.
Hij wil nu een morning-after pil gaan halen maar ik denk dat het een beetje overdreven is, de kans is immers zeer klein lijkt me. Wat denken jullie dat ik moet doen, we hebben allebei nogal geen geld namelijk dus ik vind het zonde om voor niets zo'n ding te gaan halen?
__________________
Elu on ilus.
Oud 17-06-2005, 15:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Subject schreef op 17-06-2005 @ 16:15 :
Ik heb vanmiddag seks gehad en op een gegeven moment bleek het condoom gescheurd te zijn. We weten zeker dat we nog geen minuut met die scheur hebben gevreeën en hij is ook niet klaargekomen. Het condoom was met zaaddodend glijmiddel en er was echt een heel klein beetje voorvocht. Probleem is dat ik alleen ongeveer weet wanneer ik ongesteld was (rond eind vorige maand of begin deze) en dus ook niet kan nagaan of ik vruchtbaar was vandaag, mijn menstruatie is nl. wel heel regelmatig.
Hij wil nu een morning-after pil gaan halen maar ik denk dat het een beetje overdreven is, de kans is immers zeer klein lijkt me. Wat denken jullie dat ik moet doen, we hebben allebei nogal geen geld namelijk dus ik vind het zonde om voor niets zo'n ding te gaan halen?
Ik zou een Morning Afterpil halen maar ik zou dan ook echt geen enkel risico willen lopen. Tuurlijk kost dat wat maar een kind is echt vele malen duurder en die zekerheid zou me dat ook wel waard zijn.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-06-2005, 15:40
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 13-06-2005 @ 00:16 :
Dat is toch niet gebruikelijk? Waarom onder narcose?
omdat ik al 19 weken ver was toen ik erachter kwam.
volgens mijn huisarts was er niks aan het handje
en vanaf 17 weken geloof ik, doen ze volledige narcose.
Oud 21-06-2005, 12:51
watermuis
watermuis is offline
ik vraag me iets af.
als je de pil slikt heb je een stopweek van zeven dagen.
als je dan ongesteld bent geweest, maar je neemt die pil een dag te laat (dus een stopweek van 8 dagen)
en je hebt dan sex zonder condoom, kun je dan zwanger zijn?

mijn eerste gedachte was van niet, omdat tijdens je menstruatie alle troep uit je baarmoeder enz verwijderd word en dus ook een onbevrucht eitje. (en er dus geen eicel is om te bevruchten als je onveilige sex hebt de dag dat je eigenlijk weer met de pil had moeten beginnen)
Oud 21-06-2005, 12:54
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
watermuis schreef op 21-06-2005 @ 13:51 :
ik vraag me iets af.
als je de pil slikt heb je een stopweek van zeven dagen.
als je dan ongesteld bent geweest, maar je neemt die pil een dag te laat (dus een stopweek van 8 dagen)
en je hebt dan sex zonder condoom, kun je dan zwanger zijn?

mijn eerste gedachte was van niet, omdat tijdens je menstruatie alle troep uit je baarmoeder enz verwijderd word en dus ook een onbevrucht eitje. (en er dus geen eicel is om te bevruchten als je onveilige sex hebt de dag dat je eigenlijk weer met de pil had moeten beginnen)
Ja, dan kan je zwanger zijn. Als je je stopweek te lang maakt vergeet je in feite een pil van je eerste week van je strip en in dat geval moet je rekening houden met kans op zwangerschap als je in je stopweek seks gehad hebt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-06-2005, 12:57
Verwijderd
de eerste paar pillen zijn juist het gevaarlijkst om te vergeten! Normaal gesproken houdt de pil een eisprong tegen, en is er dus helemaal geen eitje. Tijdens de stopweek krijgt je lichaam die hormonen niet, en is het in feite bezig om op te bouwen naar een eisprong. Tegen het eind van de stopweek zit je bijna tegen een eisprong aan, maar de eerste paar pillen van de strip voorkomen dat dit gebeurt. Als je dus een van de eerste pillen vergeet, dan heb je een eisprong en kun je dus zwanger raken (van sperma dat dan pas de baarmoeder binnenkomt, of van sperma dat er nog in zat van een vrijpartij een paar dagen eerder).
Oud 22-06-2005, 15:35
Freshh~
Avatar van Freshh~
Freshh~ is offline
hm ik heb nu 4 x sex gehad en slik nog niet de pil (heb hem vorige week pas gehaald voor het eerst, dus kan hem nog niet slikken omdat ik nog niet ongesteld ben)
maar denk de hele tijd dat ik zwanger ben
misschien een soort angst ofzo, maar ik ben dus nog niet ongesteld en dacht dat ik het ongeveer nu moet worden
ben het altijd onregelmatig, maar ik weet nou niet meer of het meer dan een maand geleden is..
is erg veel kans dat ik zwanger ben? we hebben altijd een condoom gebruikt
alleen een keer zakte hij bijna af, maar dat was toen hij hem er uit trok..


het is best wel vervelend als je steeds denkt dat je zwanger bent, of dat er wat fout is gegaan..
Oud 22-06-2005, 19:30
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Als je dat condoom goed gebruikt hebt, ben je in principe beschermd, al is er altijd een hele kleine kans dat er iets mis gaat. Als je het zeker wilt weten kun je een test doen, maar je menstruatie kan door stress ook uitblijven, dus dat wil niet perse zeggen dat je zwanger bent.

@Support81, gaat het goed met je? Hoe was het bij de verloskundige?
Oud 22-06-2005, 21:28
Lolita
Avatar van Lolita
Lolita is offline
Vandaag precies 9 weken zwanger

Ben maandag naar de verloskundige geweest. Het was eigenlijk meer echt een soort intake gesprek want de baarmoeder is nog niet te voelen en het hartje kon ze ook nog niet horen omdat het kindje nog achter mijn schaambeen ligt en het nog erg klein is dus dat werd moeilijk. Omdat ik me zo druk maakte over de tijdsduur heb ik echter wel vandaag een vroege echo gekregen!!!!

Echt heel de nacht wakker gelegen, want ik ben al 3 dagen niet misselijk dus begon me helemaal zorgen te maken of het kindje nog wel leefde en of alles wel goed was en omdat ik nu al een buikje heb wilde ik ook heel graag zeker weten dat het er wel maar een is en niet toevallig meer. (normaal komt een buikje bij de eerste zwangerschap pas veel later)
Maar allemaal zorgen om niks. Het is 1 kindje van nu ongeveer 3 cm en 2 gram en het doet het helemaal goed. Ik heb het hartje zien kloppen en de armpjes en beentjes zien bewegen dus ik ben helemaa gerustgesteld en ben trots aan iedereen de foto van de echo aan het laten zien!
__________________
Ooit kom ik hier nooit meer
Oud 23-06-2005, 00:26
Freshh~
Avatar van Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
Bloem schreef op 22-06-2005 @ 20:30 :
Als je dat condoom goed gebruikt hebt, ben je in principe beschermd, al is er altijd een hele kleine kans dat er iets mis gaat. Als je het zeker wilt weten kun je een test doen, maar je menstruatie kan door stress ook uitblijven, dus dat wil niet perse zeggen dat je zwanger bent.
mja zal wel door de stress zijn.. idd
Oud 24-06-2005, 13:27
KusjeJusje
Avatar van KusjeJusje
KusjeJusje is offline
Ben in de eerste week van m'n nieuwe strip de pil vergeten.. Vanaf wanneer ben je dan weer beschermd tegen zwangerschap? En je bent toch ook veilig in de stopweek?
__________________
So many stupid people, so few comets..
Oud 24-06-2005, 16:21
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Support81 schreef op 22-06-2005 @ 22:28 :
Vandaag precies 9 weken zwanger

Ben maandag naar de verloskundige geweest. Het was eigenlijk meer echt een soort intake gesprek want de baarmoeder is nog niet te voelen en het hartje kon ze ook nog niet horen omdat het kindje nog achter mijn schaambeen ligt en het nog erg klein is dus dat werd moeilijk. Omdat ik me zo druk maakte over de tijdsduur heb ik echter wel vandaag een vroege echo gekregen!!!!

Echt heel de nacht wakker gelegen, want ik ben al 3 dagen niet misselijk dus begon me helemaal zorgen te maken of het kindje nog wel leefde en of alles wel goed was en omdat ik nu al een buikje heb wilde ik ook heel graag zeker weten dat het er wel maar een is en niet toevallig meer. (normaal komt een buikje bij de eerste zwangerschap pas veel later)
Maar allemaal zorgen om niks. Het is 1 kindje van nu ongeveer 3 cm en 2 gram en het doet het helemaal goed. Ik heb het hartje zien kloppen en de armpjes en beentjes zien bewegen dus ik ben helemaa gerustgesteld en ben trots aan iedereen de foto van de echo aan het laten zien!
Oh wat fijn voor je joh, ook dat je nu gerustgestelt bent dat alles goed is. Lijkt me heel bijzonder om het hartje te zien kloppen Ik hoop dat je zwangerschap een beetje soepel verloopt, en dat je er van kunt genieten.
Oud 24-06-2005, 16:31
pudding met vel
Avatar van pudding met vel
pudding met vel is offline
Hallo!
Ik ben al een aantal jaar aan de pil. Normaal neem ik m s avonds, zo rond middernacht maar afgelopen week ben ik het een keer vergeten. Ik nam hem toen de dag daarna, wel binnen de twaalf uur.

Toen iets van 2, 3 dagen later kreeg ik een soort van tussenbloeding, gewoon een heel klein beetje rood/bruin in mn onderbroek, ik zocht er niet echt iets achter. Alleen nu heb ik last van hele pijnlijke tepels. Dat vond ik toch wel een beetje verdacht. Het weekend voordat ik die pil vergat had ik nog seks zonder condoom gehad. Kan ik nu zwanger zijn?

Het is even afwachten of ik ongesteld word, als ik het niet word zal het niet aan stress te wijten zijn want ik ben er heel relaxed onder. Ik zou zelfs eigenlijk wel blij zijn met een kindje, hoe gek het ook klinkt.

Nou ja, ik hoop dat iemand iets weet

Liefs
__________________
(\__/)
Oud 24-06-2005, 16:55
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
In principe ben je gewoon beschermd, misschien is je lijf toch een beetje in de war omdat je de pil normaal goed slikt, in combinatie met het weer (wat ook best wat met je lijf kan doen) zou het dat kunnen zijn. Maar goed, idd even afwachten tot je ongesteld wordt.
Oud 24-06-2005, 18:28
<...>
<...> is offline
Ik ben bang dat ik zwanger ben. Heb een test gedaan maar die deed het op een of andere manier niet goed. Ben wel aan de pil maar slikte um in die maand niet ontzettend regelmatig. Ben best wel vaak misselijk enzo en nja eigenlijk zou t gewoon niet kunnen maar t voelt op een of andere manier wel zo. Kan het op een of andere manier toch zo zijn?
Oud 24-06-2005, 18:40
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
<...> schreef op 24-06-2005 @ 19:28 :
Ik ben bang dat ik zwanger ben. Heb een test gedaan maar die deed het op een of andere manier niet goed. Ben wel aan de pil maar slikte um in die maand niet ontzettend regelmatig. Ben best wel vaak misselijk enzo en nja eigenlijk zou t gewoon niet kunnen maar t voelt op een of andere manier wel zo. Kan het op een of andere manier toch zo zijn?
Als jij niet regelmatig de pil hebt geslikt en wel seks hebt gehad zonder ander voorbehoedsmiddel kun je zwanger zijn ja. Nog maar een test doen, eentje die wel goed is dus.
Oud 25-06-2005, 17:39
<...>
<...> is offline
Citaat:
Bloem schreef op 24-06-2005 @ 19:40 :
Als jij niet regelmatig de pil hebt geslikt en wel seks hebt gehad zonder ander voorbehoedsmiddel kun je zwanger zijn ja. Nog maar een test doen, eentje die wel goed is dus.
Niet op de manier van ik ben er een paar vergeten, gewoon erg onregelmatig kwa tijdstip (6 uur sochtens 2 uur smiddags enzo) En ik ben nog vanplan een test te gaan halen.
Oud 25-06-2005, 19:35
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
<...> schreef op 25-06-2005 @ 18:39 :
Niet op de manier van ik ben er een paar vergeten, gewoon erg onregelmatig kwa tijdstip (6 uur sochtens 2 uur smiddags enzo) En ik ben nog vanplan een test te gaan halen.
Mjah opzich, als je niet langer dan 12 uur te laat bent, zou dat niet erg moeten zijn. Maar de werking schijnt het best te zijn als je 'm elke dag op ongeveer dezelfde tijd slikt.
Oud 29-06-2005, 07:38
Freshh~
Avatar van Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
Freshh~ schreef op 23-06-2005 @ 01:26 :
mja zal wel door de stress zijn.. idd
shit ben nog steeds niet ongesteld
Oud 30-06-2005, 18:33
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Freshh~ schreef op 29-06-2005 @ 08:38 :
shit ben nog steeds niet ongesteld
Doe dan een test.
Oud 01-07-2005, 13:10
pudding met vel
Avatar van pudding met vel
pudding met vel is offline
Week verder: ik ben wel ongesteld geworden maar heb voor de zekerheid toch een test gedaan. Die was negatief, maar toch ben ik er nog steeds niet gerust op. Ik ben namelijk veel korter en lichter ongesteld dan normaal en er zijn allemaal van die bultjes die ook op je tepelhof zitten op de tepel zelf verschenen. Weet niet of dat een teken is, maar goed.

Probleem is: ik moet normaal vanavond weer met de pil beginnen, alleen denk ik niet dat dat verstandig is als ik wel zwanger ben. Of maakt het niet uit? Ik weet t niet..
Is het anders misschien handig om 1 maand met de pil te stoppen totdat ik meer weet?
__________________
(\__/)
Oud 01-07-2005, 13:31
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Misschien ben je nu lichter ongesteld omdat je al een tussenbloeding hebt gehad, dat je nu zeg maar in 2 keer ongesteld bent geweest terwijl je dat normaal in 1 keer bent. Je zou nog een test kunnen doen, die zijn in principe pas betrouwbaar als je ongesteld zou moeten worden, niet daarvoor. Maar ik denk dat de kans echt heel erg klein is, zo niet verwaarloosbaar. Ik denk dat je gewoon met de pil kunt beginnen weer, koop desnoods voor de zekerheid nog een test vandaag of morgen, als je dan tóch zwanger bent heb je maar 1 of 2 pillen geslikt en dat zal geen kwaad kunnen.
Oud 01-07-2005, 13:56
pudding met vel
Avatar van pudding met vel
pudding met vel is offline
Ok bedankt voor je reactie! je hebt vast gelijk, ik zie gewoon dingen die er niet zijn. Ik ga gewoon de pil nemen en ik zie het verder dan wel.
__________________
(\__/)
Oud 01-07-2005, 14:13
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Doordat je ongesteld bent kunnen je borsten trouwens ook van vorm en gevoeligheid enzo veranderen, dus dat zou ook nog daardoor kunnen komen
Oud 02-07-2005, 18:09
Freshh~
Avatar van Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
Bloem schreef op 30-06-2005 @ 19:33 :
Doe dan een test.
ja heb ik gedaan en bleek het niet te zijn
28 mei was de laatste dag dat ik ongrsteld was
Oud 02-07-2005, 18:28
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Freshh~ schreef op 02-07-2005 @ 19:09 :
ja heb ik gedaan en bleek het niet te zijn
28 mei was de laatste dag dat ik ongrsteld was
Wanneer heb je die test gedaan dan? Want ze zijn pas betrouwbaar vanaf de dag dat je overtijd bent, daarvoor niet
Oud 02-07-2005, 20:52
Freshh~
Avatar van Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
Bloem schreef op 02-07-2005 @ 19:28 :
Wanneer heb je die test gedaan dan? Want ze zijn pas betrouwbaar vanaf de dag dat je overtijd bent, daarvoor niet
vanmiddag en ik ben zeker al meer dan dagen overtijd..
maar ik vind het wel lang duren zal dan wel de stress zijn
Oud 04-07-2005, 13:17
Lolita
Avatar van Lolita
Lolita is offline
Het kan dat je menstratie een tijdje uitblijft. Bij mij sloeg het ondanks de pil regelmatig een maand over. Omdat ik wel eens wilde weten of ik als ik de pil niet gewoon na een week weer ging slikken later in die maand ongesteld zou worden ben ik toen gestopt met slikken.
Ik ben toen 8 en een halve MAAND niet ongesteld geworden...

Oftewel het kan van alles zijn, stress, onregelmatig leven, een zwakke hormoonhuishouding, etc etc.

De zwangerschap verloopt nog steeds helemaal goed nu 10 weken en 5 dagen!
Er staan al 3 tassen met babyspullen in huis en de uitzet is bijna compleet iedereen had nog wel iets thuis wat ik mocht hebben echt helemaal top.
__________________
Ooit kom ik hier nooit meer
Oud 04-07-2005, 18:02
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-06-2005 @ 13:57 :
de eerste paar pillen zijn juist het gevaarlijkst om te vergeten! Normaal gesproken houdt de pil een eisprong tegen, en is er dus helemaal geen eitje. Tijdens de stopweek krijgt je lichaam die hormonen niet, en is het in feite bezig om op te bouwen naar een eisprong. Tegen het eind van de stopweek zit je bijna tegen een eisprong aan, maar de eerste paar pillen van de strip voorkomen dat dit gebeurt. Als je dus een van de eerste pillen vergeet, dan heb je een eisprong en kun je dus zwanger raken (van sperma dat dan pas de baarmoeder binnenkomt, of van sperma dat er nog in zat van een vrijpartij een paar dagen eerder).
Maar een eitje kan toch pas bevrucht worden als het vrij komt? En dat gebeurt toch pas de 14de dag? Of ben ik nu heel blond
Oud 04-07-2005, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Muchacha schreef op 04-07-2005 @ 19:02 :
Maar een eitje kan toch pas bevrucht worden als het vrij komt? En dat gebeurt toch pas de 14de dag? Of ben ik nu heel blond
ja, en bij de pil komt er geen eitje vrij maar als je de eerste of eerste paar pillen vergeet, kan dat dus wel gebeuren. De onttrekkingsbloeding in de stopweek heeft er niets mee te maken, want dat is geen echte menstruatie.

Als je de pil níet gebruikt, is de eisprong ongeveer 14 dagen na de eerste dag van je menstruatie, ja
Oud 04-07-2005, 19:54
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Help, ik snap het niet Moet zo'n eitje niet eerst rijpen voor het vrij kan komen? Of is het gewoon: dag één pil, dag twee pil, dag drie geen pil, oops, eitje vrij!
Oud 04-07-2005, 20:11
Verwijderd
voor zo ver ik weet rijpt dat eitje wel gewoon als het er is zeg maar... het staat er al te wachten
natuurlijk kun je geluk hebben en toch geen eisprong hebben als je een pil vergeet omdat de hormonen van de vorige nog goed genoeg werkten
Oud 07-07-2005, 11:19
suusje86
suusje86 is offline
Hoi,

Ik heb een vraag.. Als je een test doet, moet je die dan altijd doen op het moment dat je ongesteld moet worden? Of kan het ook ervoor?
Ik ben namelijk de pil vergeten in de eerste week en zit de laatste maand nogal raar in mijn vel..
- Ik moet vaak huilen, gisteravond om helemaal niks en eergisteren ook al.
- Mijn borsten doen zeer, het voelt als groeipijn die ik in de puberteit heb gehad en ze zijn ook groter geworden, mijn vriend en oma zagen het ook al.
- Ik heb zo'n 2 á 3 keer in de week hoofdpijn.
- Ik ben vaak misselijk als ik eet, eerst kon ik zoveel eten als ik wou, nu krijg ik 's middags maar 3 boterhammen weg en de 4e met moeite, met als gevolg dat ik 3 uur later weer honger heb. Als ik dan het gevoel krijg dat ik vol zit, moet ik kokhalzen.

Kan iemand mij iets meer vertellen?

Groetjes Susan
Oud 07-07-2005, 11:37
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
In de bijsluiter van de zwangerschaptest staat dat je 'm kan gebruiken vanaf de eerste dag dat je ongesteld zou moeten worden. Maak je eerder gebruik van de test, dan is de uitslag onbetrouwbaar.

Sterkte overigens!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 08-07-2005, 18:53
barbiebitch
barbiebitch is offline
Ik heb ff een vraagje:
Ik heb de laatste tijd elke keer veilige sex gehad, maar de laatste keer dat ik ongesteld moest worden heb ik maar één dag bloed verloren, en dat was echt maar een heel klein beetje. Niet eens tampons gebruikt, terwijl ik het normaal toch wel 2 dagen erg ben en dan nog 3 dagen licht. Ik maakte me er niet zoveel zorgen om, omdat ik mn pil elke keer goed geslikt heb. maar nu, ongeveer twee weken later ben ik erg moe, vaak misselijk, heb ik veel vreetbuien en kreeg ik vandaag ook nog eens buikpijn en hoofdpijn..allemaal symptonen van een zwangerschap. Ik ben ook nog aangekomen, terwijl ik al 1 á 2 jaar hetzelfde gewicht heb.

Is er een kans dat ik toch zwanger ben?
__________________
It only gets better..
Oud 28-07-2005, 21:10
mar87
mar87 is offline
Een aantal weken geleden heb ik op een vrijdagavond seks gehad. De donderdagavond ervoor ben ik begonnen met een nieuwe strip en zondagavond ben ik 'm vergeten. Maandagavond 2 pillen geslikt. De dokter gebeld en die zei dat de kans klein is dat ik zwanger ben omdat ik in het begin van de strip zat. (tegenstrijdig met wat ik hierboven ergens lees trouwens.... ) Het was te laat voor een Morning After Pil.

Ik heb de strip gewoon afgemaakt en zal volgende week ongesteld moeten worden, maar omdat ik door wil slikken (vakantie enzow) weet ik niet of ik dan wel gewoon normaal een zwangerschapstest kan doen die een betrouwbare uitslag geeft.

Alvast Bedankt!
Oud 29-07-2005, 23:35
Chandis
Chandis is offline
Citaat:
mar87 schreef op 28-07-2005 @ 22:10 :
Een aantal weken geleden heb ik op een vrijdagavond seks gehad. De donderdagavond ervoor ben ik begonnen met een nieuwe strip en zondagavond ben ik 'm vergeten. Maandagavond 2 pillen geslikt. De dokter gebeld en die zei dat de kans klein is dat ik zwanger ben omdat ik in het begin van de strip zat. (tegenstrijdig met wat ik hierboven ergens lees trouwens.... ) Het was te laat voor een Morning After Pil.

Ik heb de strip gewoon afgemaakt en zal volgende week ongesteld moeten worden, maar omdat ik door wil slikken (vakantie enzow) weet ik niet of ik dan wel gewoon normaal een zwangerschapstest kan doen die een betrouwbare uitslag geeft.

Alvast Bedankt!
Zwangerschapstesten zoeken naar een hormoon (eeeh....) en als je dit in je bloed en urine hebt, dan ben je zwanger. Volgens mij beïnvloedt het doorslikken van de pil dit hormoon niet en dus ook de uitslag van de zwangerschapstest niet. Maar dit is mijn idee ervan... dus kan het fout hebben. Als ik jou was zou ik gewoon een zwangerschapstest doen op de dag dat je ongesteld moet worden en dan misschien een week later weer. Als het twee keer negatief is, weet je wel zeker dat je niet zwanger bent.

succes
Oud 30-07-2005, 13:07
Rozen
Rozen is offline
Afgelopen maandag heb ik onveilige seks gehad. Ik slik wel de pil, maar ik was op vakantie, dus het was niet zo regelmatig als ik het normaal zou doen. (dus niet rond hetzelfde tijdstip steeds) Nu heb ik sinds woensdag buikkrampen en opgezwollen borsten. Is er een kans dat ik toch zwanger ben geworden? Of zit ik mezelf zodanig op te fokken dat mijn lichaam het overneemt ofzo?
Alvast bedankt.
Oud 01-08-2005, 00:20
Dark Red
Avatar van Dark Red
Dark Red is offline
Nu moet me toch ook iets van het hart....
Een tijdje geleden,2maand ofzo heb ik gevreeën
Zonder condoom,slik wel de pil,alleen niet regelmatig:ben hem al vaker vergeten(geloof dat ik hem die week 1x vergeten was,had het zondag gedaan)+ niet op hetzelfde tijdstip(heb een drukke schema)...Normaal moet ik hem nemen om 22.30 maar het wordt meestal later,23u,24u en soms zelfs 3u of 5u 's nachts!!!
Die ene keer dat ik de pil ben vergeten weet ik niet meer precies of ik hem na 12u innam,ik vrees van wel,weet niet zeker...
Nouja,toen begon het,aantal daagjes(2-3)bloedingen
Huh? ah zullen wel tussenbloedingen zijn,geen probleem
en heb de week erna weer gevreeën,idem dito,toen hield het heel lang aan,1,5 week,toen was het weer van ?
Toen was het tijd om de stopweek in te lassen,deed ik dus en was maar 3-4dagen 'ongesteld' ,normaal altijd langer...
Sindsdien is het echt vreselijk geworden!!
Eerst totaal geen eetlust meer,van eten te zien of zelfs te denken moest ik al kokhalzen,moe was ik niet,tot voor kort...
Al een week of 2-3 heb ik enorme last van buikpijnen,steken
Soms loop ik echt krom,lag ik als een hoopje bijna te huilen van de pijn met mijn benen opgetrokken,ook erg veel diarree...(en nu ik eraan denk,had ook een beetje diarree tijdens het nemen van de pil in die bewuste weken)...De slaap niet kunnen vatten om vervolgens de volgende dag tot 17u te slapen...
En toen begon het:veel slapen,heel moe,en bovenal,veel willen eten,veel honger...ook was ik vaak erg draaierig,zonder een reden(gevoel alsof ik flauwviel),ik ben ook vaak misselijk,elke dag,niet 's ochtends,vaak in de dag...ook moet ik vaker plassen dan anders...ook ben ik wat dikker geworden,kan zelfs mijn eigen geslachtsdeel niet meer zien als ik recht naar beneden kijk als ik rechtsta Alcohol kan ik echt niet meer verdragen,wel kan ik het drinken maar later zweet ik het uit door stekende buikpijnen...verder ben ik erg emotioneel en best chagrijnig...
Op mij kan je echt momenteel niet meer liggen,doet pijn aan buik en bovendien ook aan mijn borsten...verder eet ik dingen wat anderen echt smerig vinden(bv salami met choco)...
En jah,af en toe koppijn kan er ook nog door
Verder slik ik nog de pil,ik heb 1x moeten doorslikken,dus dit is de 2e strip,2e week...Ik heb nog wel een test gedaan in de 1e strip
Dom,was ochtendurine voor nodig,en bovendien veel te vroeg

Nouja,nu denk ik dus dat ik zwanger ben
Nu is mijn vraag,wat denken jullie?
__________________
Het Is Mijn Vriend...Maar Ook Mijn Vijand
Oud 01-08-2005, 09:27
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Nou, in de tijd dat je dit verhaal hebt getypt had je ook een test kunnen kopen, dan weet je het tenminste zeker.
Oud 01-08-2005, 10:36
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Bloem schreef op 01-08-2005 @ 10:27 :
Nou, in de tijd dat je dit verhaal hebt getypt had je ook een test kunnen kopen, dan weet je het tenminste zeker.
Precies, al die vage klachten kunnen ook door iets anders komen.

ps: salami met chocolade?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 01-08-2005, 11:45
Dark Red
Avatar van Dark Red
Dark Red is offline
Citaat:
Roos schreef op 01-08-2005 @ 11:36 :
Precies, al die vage klachten kunnen ook door iets anders komen.

ps: salami met chocolade?
Nee,salami met chocopasta
__________________
Het Is Mijn Vriend...Maar Ook Mijn Vijand
Oud 01-08-2005, 11:47
Dark Red
Avatar van Dark Red
Dark Red is offline
Citaat:
Bloem schreef op 01-08-2005 @ 10:27 :
Nou, in de tijd dat je dit verhaal hebt getypt had je ook een test kunnen kopen, dan weet je het tenminste zeker.
Dat is ook juist een vraag
Kan ik een zwangerschapstest kopen tijdens mijn strip?
En als ik de strip stop(zit nu in de laatste dag van de 1e week)en de stopweek inlas,kan ik daarna weer verder gaan met de strip en dan na 2weken terug een stopweek inlassen?
__________________
Het Is Mijn Vriend...Maar Ook Mijn Vijand
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Het Grote Zwangerschaps- en Babytopic #12
blauw engeltje
500 30-11-2010 10:06
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic #2
rare kwast
500 24-03-2009 15:13
Lichaam & Gezondheid [B]Voor Zwangeren meisjes/vrouwen (om te praten)[/B]
bosa
9 24-06-2008 16:02
Lichaam & Gezondheid zwanger of niet?
hahahaha159
8 16-07-2007 14:21
Seksualiteit vraagje
Romie
13 05-03-2006 16:07
Lichaam & Gezondheid zwanger???
kosamlover
6 11-01-2005 18:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:41.