Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2005, 23:28
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Nee je hoeft geen test te doen als je de pil altijd op tijd slikt, en trouwens, waarom gebruik je een condoon terwijl je aan de pil bent? En alleen vlak voor hij klaar komt?
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 24-08-2005, 00:08
Verwijderd
als je een zwangersschap test wilt doen moet je die dan de eerste dag van je stopweek doen? (ik slik de pil) of moet je die doen op de dag dat je ongesteld zou moeten worden? (ik begin mijn stopweek altijd op een donderdag, en ben altijd vanaf die zondag ongesteld.)

en kun je die ook bij het kruidvat halen?
(zo nee, waar dan, behalve de appotheek)

(en hoeveel kost zo'n ding?)

Laatst gewijzigd op 24-08-2005 om 00:25.
Oud 24-08-2005, 06:12
Verwijderd
www.zwangerschapstest.nu

voor een paar euro heb je ze thuis (in blanco verpakking)
Oud 24-08-2005, 08:36
Punkiej-Fish
Avatar van Punkiej-Fish
Punkiej-Fish is offline
Citaat:
WPWW schreef op 24-08-2005 @ 00:28 :
Nee je hoeft geen test te doen als je de pil altijd op tijd slikt, en trouwens, waarom gebruik je een condoon terwijl je aan de pil bent? En alleen vlak voor hij klaar komt?
Omdat ik het vervelend vind, als hij in me klaarkomt.
Dan moet ik altijd meteen naar de wc, (1x gedaan, en toen had ik meteen blaasontsteking, vandaar )
Oud 24-08-2005, 08:41
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Tyrande schreef op 24-08-2005 @ 01:08 :
als je een zwangersschap test wilt doen moet je die dan de eerste dag van je stopweek doen? (ik slik de pil) of moet je die doen op de dag dat je ongesteld zou moeten worden? (ik begin mijn stopweek altijd op een donderdag, en ben altijd vanaf die zondag ongesteld.)
Ik quote Roos even.
Citaat:
Roos schreef op 08-08-2005 @ 20:15 :
Je kunt de test dan doen vanaf de dag, dat je normaal gesproken ongesteld zou worden (als je niet zou doorslikken).

Bij veel vrouwen is dat dus ongeveer na 3 dagen, dus als je 3 pillen van je nieuwe strip hebt genomen: misschien is dit bij jou langer of korter.
Oud 24-08-2005, 10:05
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
Punkiej-Fish schreef op 24-08-2005 @ 09:36 :
Omdat ik het vervelend vind, als hij in me klaarkomt.
Dan moet ik altijd meteen naar de wc, (1x gedaan, en toen had ik meteen blaasontsteking, vandaar )
Maar die blaasontsteking kwam dan toch niet doordat hij is je klaar komt? Het is jouw keus natuurlijk maar het lijkt me gewoon vervelend om elke keer een condoom om te doen vlak voordat ie klaar komt.
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 24-08-2005, 14:00
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Kan wel hoor, wpww, als je daar gevoelig voor bent.
Oud 24-08-2005, 15:11
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Wat raar, naja weer wat geleerd!
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 25-08-2005, 17:57
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 07-02-2005 @ 17:14 :
2 jaar geleden heb ik een abortus laten doen toen ik 19 weken in verwachting was, dus als mensen vragen hebben of met iemand willen praten hierover kunnen ze ook bij mij terecht

en ik vind idd dat er ook meer info moet komen over t kind houden, want dr zijn ook mensen die dat willen
Je was 19 weken zwanger haha sorry hoor maar als eerst kan het dan niet eens meer het is dan al te groot en te ontwikkeld
Oud 25-08-2005, 19:05
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
chantyyy schreef op 25-08-2005 @ 18:57 :
Je was 19 weken zwanger haha sorry hoor maar als eerst kan het dan niet eens meer het is dan al te groot en te ontwikkeld
Zij heeft het écht laten doen, dus kan je beter je commentaar even voor je houden

Mogelijkheden voor het beëindigen van de zwangerschap zijn:

de morning-afterpil:
tot drie dagen na onvoldoende beschermde geslachtsgemeenschap

de abortuspil:
tot een zwangerschapsduur van zeven weken

de zuigcurettage:
tot een zwangerschapsduur van twaalf weken

de zuigcurettage + verkleining van de vrucht en moederkoek:
vanaf een zwangerschapsduur van 12 tot 22 weken

inleiding van de bevalling:
vanaf een zwangerschapsduur van 12 tot 22 weken

Laatst gewijzigd op 25-08-2005 om 19:07.
Oud 26-08-2005, 07:33
Jonkvrouw
Avatar van Jonkvrouw
Jonkvrouw is offline
Ik slik de pil en ben hem geen van de dagen vergeten. Afgelopen maandag was de laatste dag dat ik hem heb geslikt en dan word ik normaliter op donderdag ongesteld.

Ik weet dat het onregelmatig en dergelijke kan zijn, maar gisteren begon mijn menstruatie dus een klein beetje (er kwam wat van het smotsige vliesje mee tijdens het plassen, en m'n plas was lichtverkleurd), maar sinds ik gisteravond (zonder condoom) seks heb gehad is dat helemaal gestopt.

Nu vraag ik mij af of je ook nog zwanger kan worden als het eitje langzaam al afgestoten werd, maar dat dat nog niet helemaal gebeurd was?

edit: Misschien hoort dit meer in de pill-topic, maar dit leek me het beste...

Laatst gewijzigd op 26-08-2005 om 07:35.
Oud 26-08-2005, 10:37
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Als je de pil goed geslikt hebt en niet vergeten bent, ben je in je stopweek ook gewoon beschermd en is de kans dus nihil dat je zwanger bent.
Oud 28-08-2005, 17:59
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
chantyyy schreef op 25-08-2005 @ 18:57 :
Je was 19 weken zwanger haha sorry hoor maar als eerst kan het dan niet eens meer het is dan al te groot en te ontwikkeld
Abortus kan eventueel zelfs tot 24 weken in sommige gevallen
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 28-08-2005, 18:52
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Liss schreef op 28-08-2005 @ 18:59 :
Abortus kan eventueel zelfs tot 24 weken in sommige gevallen
Jeetje, dat is toch eigenlijk wel bizar als je je bedenkt dat een kindje vanaf 25/26 weken levensvatbaar is...
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Oud 31-08-2005, 22:46
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Liss schreef op 28-08-2005 @ 18:59 : Abortus kan eventueel zelfs tot 24 weken in sommige gevallen

Citaat:
J eetje, dat is toch eigenlijk wel bizar als je je bedenkt dat een kindje vanaf 25/26 weken levensvatbaar is...
Hmmja, maar anderzijds is het soms pas na die periode duidelijk of je een gezond kind hebt of niet...
Oud 06-09-2005, 21:48
iLaySha_007
iLaySha_007 is offline
Ik was gister bij me vriend,en we waren in de verleiding om sex te hebben. Dus ik zei 'heb je wel een condoom want ik wil het veilig doen' (Want meestal doen we het zonder alles dus pil,condoom. Met het gelukt dat het nooit mis is gegaan) Hij zei ja en toen was hij klaargekomen in die condoom. Maar later die avond hadden we weer sex,maar ik dacht er niet bij na om het weer met condoom te doen. Hoe groot is de kans dat ik zwanger ben. Ik was 23 augustes voor het laatst ongesteld. En waneer kan ik zo een test het best testen

ps.excuses voor de rommelige opbouw
__________________
life is what u make of it
Oud 06-09-2005, 22:16
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Dus je hebt het zonder de pil en condoom gedaan? Dan is de kans er zeker wel dat je zwanger bent! Je kunt een test doen in de tijd dat je eigenlijk ongesteld zou moeten worden maar waarom ga je niet gewoon aan de pil? Dan hoef je je nooit meer zoregn te maken om zwanger te worden! Succes!
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 07-09-2005, 09:59
Lolita
Avatar van Lolita
Lolita is offline
Ff een update aangezien ik jullie op de hoogte zou houden.

Ik ben vandaag precies op de helft van mijn zwangerschap en alles gaat nog steeds helemaal goed. Heb er nu echt zin in en ben druk bezig alle spulletjes voor mij en de baby te verzamelen. Ik krijg van iedereen wat maar het is nog een heel geregel om dat ook werkelijk allemaal op te halen enzo. Gelukkig heb ik de belangrijkste dingen nu wel zo'n beetje dus dat komt helemaal goed.

Het kindje is inmiddels af en toe druk aan het bewegen in mijn buik en heeft het er volgens mij prima naar zijn zin. Van zwangerschapsklachten heb ik bijna geen last behalve dan maagzuur zodra ik ga liggen maar ja het hoort erbij zullen we maar denken.

De vader van mijn kindje wil nog steeds geen vaderrol maar wil wel contact houden om elkaar zo niet helemaal uit het oog te verliezen. Hij heeft het niet aan zijn ouders verteld iets dat ik wel heel belangrijk vind want die mensen moeten weten dat ze een kleinkind krijgen. Inmiddels heb ik besloten te wachten tot na de geboorte en het ze dan zelf te vertellen, per brief of telefoon daar ben ik nog niet helemaal over uit.
__________________
Ooit kom ik hier nooit meer
Oud 07-09-2005, 19:11
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Oh Support, wat gaat dat snel zeg Krijg je al echt zo'n mooie buik? (Ik heb geen idee hoe snel je dat gaat zien...) Jammer dat de vader geen vaderrol wil, maar wel fijn dat jullie een beetje contact gaan houden, mocht je kindje zijn/haar vader dan ooit eens willen zien, is hij makkelijker te vinden. \

Veel succes met de laatste helft!
Oud 13-09-2005, 20:00
watermeloentje
watermeloentje is offline
Hey

eerst en vooral: ik weet dat het dom van me was, maar het is gebeurd en ik kan er niets meer aan veranderen. Ik heb zaterdagavond seks gehad met mn vriendje en het condoom was gescheurd. Hij is niet klaargekomen, maar toch ben ik nu een beetje bang dat ik zwanger ben. Ik heb wat opgezocht over de kenmerken van zwanger zijn de eerste dagen. En enkele van die dingen heb ik. Ik maak me nu echt zorgen. Is er een grote kans dat ik zwanger ben en wat moet ik nu doen?
Oud 13-09-2005, 20:05
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Als je niet aan de pil bent zou je zwanger kunnen zijn door het voorvocht, even wachten tot je normaal gesproken ongesteld moet worden, word je dat niet kun je een test doen. Nou kan je menstruatie ook uitblijven door de stress dat je misschien wel zwanger bent, maar als je een test doet weet je het zeker.
Oud 13-09-2005, 20:14
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
aangezien ik mijn pil om de 1 of andere rare reden niet helemaal vertrouw
Zaterdagnacht seks gehad, maar het condoom "bleef hangen". Ik slik dus de pil (elke dag trouw) en ik moet morgen ongesteld worden. Met andere woorden, dan is er toch helemaal niets aan de hand? {omdat die ei-sprong allang is geweest?}
Oud 13-09-2005, 22:43
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Als je de pil braaf slikt is er niks aan de hand.
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 14-09-2005, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Rachel schreef op 13-09-2005 @ 21:14 :
aangezien ik mijn pil om de 1 of andere rare reden niet helemaal vertrouw
Zaterdagnacht seks gehad, maar het condoom "bleef hangen". Ik slik dus de pil (elke dag trouw) en ik moet morgen ongesteld worden. Met andere woorden, dan is er toch helemaal niets aan de hand? {omdat die ei-sprong allang is geweest?}
je laatste eisprong was waarschijnlijk vóórdat je met de pil begon. Die is dus waarschijnlijk al máánden geleden (of jaren, ligt eraan hoe lang je al aan de pil bent).
Oud 14-09-2005, 13:57
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Sarah schreef op 14-09-2005 @ 13:42 :
je laatste eisprong was waarschijnlijk vóórdat je met de pil begon. Die is dus waarschijnlijk al máánden geleden (of jaren, ligt eraan hoe lang je al aan de pil bent).
Oh oke...
Maar.. hoe kan het dan dat sommige mensen toch zwanger worden terwijl ze aan de pil zijn?
Kan dan toch spontaan zo'n eitje groeien ofzo?
Oud 14-09-2005, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Rachel schreef op 14-09-2005 @ 14:57 :
Oh oke...
Maar.. hoe kan het dan dat sommige mensen toch zwanger worden terwijl ze aan de pil zijn?
Kan dan toch spontaan zo'n eitje groeien ofzo?
meestal komt dat doordat ze een pil zijn vergeten of een pil hebben uitgebraakt, dan kan er wel een eisprong komen
en bij heel sommige mensen reageert hun lichaam niet voldoende op de stoffen uit de pil, waardoor dat ook kan gebeuren.
Oud 14-09-2005, 14:23
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
oo oke...
Oud 14-09-2005, 17:30
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 28-08-2005 @ 19:52 :
Jeetje, dat is toch eigenlijk wel bizar als je je bedenkt dat een kindje vanaf 25/26 weken levensvatbaar is...
Dat is inderdaad heel raar, ik heb ooit de autopsie ("ontleding") van een 23-weken oude foetus bijgewoond. Echt alles zit er al op en aan: vingertjes, oogjes, en alle inwendige organen.
Deze baby was ook geaborteerd. Gek gevoel.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 15-09-2005, 17:59
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Roos schreef op 14-09-2005 @ 18:30 :
Dat is inderdaad heel raar, ik heb ooit de autopsie ("ontleding") van een 23-weken oude foetus bijgewoond. Echt alles zit er al op en aan: vingertjes, oogjes, en alle inwendige organen.
Deze baby was ook geaborteerd. Gek gevoel.
Ja, ik zag vandaag op het OK-programma (werk op afdeling chirurgie) ook een vrouw staan die onder narcose een abortus liet ondergaan, omdat ze al bijna 20 weken zwanger was. Kreeg er best wel een triest gevoel bij, ik zou dat écht niet kunnen laten doen... Sowieso zou ik nooit voor abortus kiezen, laat staan als het kindje al zo ver gegroeid is!
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Oud 18-09-2005, 08:52
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Citaat:
chantyyy schreef op 25-08-2005 @ 18:57 :
Je was 19 weken zwanger haha sorry hoor maar als eerst kan het dan niet eens meer het is dan al te groot en te ontwikkeld
hahaha informeer jezelf eerst eens voordat je domme uitspraken gaat doen.
Oud 19-09-2005, 16:16
aboe
aboe is offline
Oke..ik heb een vraagje...
Ik begon met de pil te slikken. Ik heb een strip helemaal afgemaakt. Ik wilde geen stopweek en ben doorgegaan. (had toen 1x de pil niet genomen) Maar kreeg toch bloedingen dus heb ik het maar laten komen. Het toen een week geen pil gehad. Van zaterdag tot zaterdag. Nu heb ik die zaterdag onveilig sex gehad.
IS er een kans dat ik zwanger ben?

Bedankt!
__________________
het veiligste is om te doen waar je bang voor bent
Oud 19-09-2005, 16:32
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
aboe schreef op 19-09-2005 @ 17:16 :
Oke..ik heb een vraagje...
Ik begon met de pil te slikken. Ik heb een strip helemaal afgemaakt. Ik wilde geen stopweek en ben doorgegaan. (had toen 1x de pil niet genomen) Maar kreeg toch bloedingen dus heb ik het maar laten komen. Het toen een week geen pil gehad. Van zaterdag tot zaterdag. Nu heb ik die zaterdag onveilig sex gehad.
IS er een kans dat ik zwanger ben?

Bedankt!
Als ik het goed begrijp: 21 pillen > 1 dag geen pil >1 pil > 8 dagen geen pil

Dat was niet zo slim. Na 21 dagen de pil te hebben geslikt, mag je max. 7 pilvrijedagen nemen. Dus korter dan 7 dagen mag, maar je moet daarna wel weer 21 dagen de pil slikken, anders ben je niet veilig.

Maar je kunt ook kiezen de pil meteen na die 21 dagen door te slikken, dan mag je op elk moment stoppen en kun je dan weer je 7 pilvrije dagen nemen.

Volgens mij heb je geen van beide gedaan
Oud 20-09-2005, 20:58
Verwijderd
Het probleem is dat ik nu heel erg gestressed ben;

de situatie is namelijk zo: mijn vriendje en ik hebben halverwege de ovulatie gevreeen. Mijn vriend lag met zijn penis tegen mijn vagina aan. Geen penetratie dus en ik ben nog steeds maagd. Nu, 2 weken later dus. Ben ik ongesteld geworden. De eerste dag was erg heftig; zo erg was het nog nooit. Omdat ik tegenlijkertijd ziek ben geworden, heb ik nog geen tampon ingedaan, dus moest ik elk uur naar de wc. Nu las ik dat het begin van een zwangerschap soms gelijk gaat met ziekzijn en ook dat sommige vrouwen nog eens ongesteld worden, alhoewel ze zwanger zijn. We gebruikten geen anti-conceptie.

Hoe groot is de kans dat ik zwanger ben?
Oud 20-09-2005, 21:19
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Je bent gewoon ongesteld geworden, dus de kans dat je dan toch zwanger bent, is heeeel klein.
Laat je niet gek maken door vrouwen die toch een bloeding kregen, ookal waren ze zwanger. Die kans is echt klein.

Natuurlijk is er niks uit te sluiten, dan zou je even een test moeten doen.

Ik kan niks garanderen natuurlijk, maar ik zou 't haast doen (dat je niet zwanger bent )

succes
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 21-09-2005, 18:32
Meg-chan
Avatar van Meg-chan
Meg-chan is offline
Ik heb een vraagje.

Ik slik de pil al meer dan een half jaar. Nu is het zo dat ik in mijn eerste week 1 pil vergeten ben. Ik begin altijd op donderdag. Vrijdag was ik naar bed gegaan met mijn vriend, zaterdag was ik mijn pil vergeten.Ik heb zondag er wel 2 ingeslikt.
Maandag heb ik de morning-afterpil gehaald. Volgens de vrouw die daar werkte moest ik 1 meteen nemen en 12 uur daarna moest ik de andere nemen. Ik las de bijsluiter en daar stond in dat ik ze alle 2 tegelijk moest nemen. Dat heb ik dus ook gedaan. Nu ben ik dus 2 weken verder en begint mijn stopweek. Ik las net dat als je zwanger bent je nog ongesteld kunt zijn in je stopweek. Daar schoot ik dus van in de stress. Ik zou graag willen weten wat jullie ervan denken.
Oud 21-09-2005, 20:36
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Als je het niet zeker weet moet gewoon ff een test doen, dat kan vanaf de dag dat je ongesteld moet worden.
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 02-10-2005, 20:33
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Support81 schreef op 07-09-2005 @ 10:59 :
Ff een update aangezien ik jullie op de hoogte zou houden.

Ik ben vandaag precies op de helft van mijn zwangerschap en alles gaat nog steeds helemaal goed. Heb er nu echt zin in en ben druk bezig alle spulletjes voor mij en de baby te verzamelen. Ik krijg van iedereen wat maar het is nog een heel geregel om dat ook werkelijk allemaal op te halen enzo. Gelukkig heb ik de belangrijkste dingen nu wel zo'n beetje dus dat komt helemaal goed.

Het kindje is inmiddels af en toe druk aan het bewegen in mijn buik en heeft het er volgens mij prima naar zijn zin. Van zwangerschapsklachten heb ik bijna geen last behalve dan maagzuur zodra ik ga liggen maar ja het hoort erbij zullen we maar denken.

De vader van mijn kindje wil nog steeds geen vaderrol maar wil wel contact houden om elkaar zo niet helemaal uit het oog te verliezen. Hij heeft het niet aan zijn ouders verteld iets dat ik wel heel belangrijk vind want die mensen moeten weten dat ze een kleinkind krijgen. Inmiddels heb ik besloten te wachten tot na de geboorte en het ze dan zelf te vertellen, per brief of telefoon daar ben ik nog niet helemaal over uit.
Echt heerlijk lijkt het me om je eigen kindje in je buik te voelen en zien groeien. Heb je al een dikke buik?

Ik heb net al je potst in dit topic gelezen, maar vroeg me af waar je nu woont. Misschien heb ik er over heen gelezen, maar ik kon dat zo snel niet vinden. Gaat de vader ook alimentatie betalen? Of wil je dat niet?
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 02-10-2005, 20:34
kusj
kusj is offline
Zou ik zwanger kunnen raken als ik morgen sex heb met mijn vriend, maar ik ben niet aan de pil,
En ik ben vorige week maandag ongesteld geworden, duurt meestal 6 dagen bij mij, dus een week later, is gewoon dag 7 van mn cyclus.

Wel gewoon condoom enz.
Oud 02-10-2005, 20:35
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Sinds een tijdje knap ik veel sneller af op mannen, omdat ik een kindje wil met een mooie man. Is dat raar?
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 02-10-2005, 20:36
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
kusj schreef op 02-10-2005 @ 21:34 :
Zou ik zwanger kunnen raken als ik morgen sex heb met mijn vriend, maar ik ben niet aan de pil,
En ik ben vorige week maandag ongesteld geworden, duurt meestal 6 dagen bij mij, dus een week later, is gewoon dag 7 van mn cyclus.

Wel gewoon condoom enz.
Pfff je kunt ook gewoon even het topic door lezen.

Daar staat minstens 10x in vermeld dat als je sex hebt en het condoom goed gebruikt en het niet scheurt, je niet zwanger kunt raken.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 03-10-2005, 07:40
kusj
kusj is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 02-10-2005 @ 21:36 :
Pfff je kunt ook gewoon even het topic door lezen.

Daar staat minstens 10x in vermeld dat als je sex hebt en het condoom goed gebruikt en het niet scheurt, je niet zwanger kunt raken.
Nou, ik heb het al een paar keer gelezen, en het is me nog steeds niet duidenlijk,
Maar stel dat er iets misgaat met het condoom, zit k nu niet juist in die fase voor de ovulatie(ofzo) zodat ik gewoon bijna niet zwanger kan raken, (als ik dat weet voel ik me meteen een stuk geruster)
Oud 03-10-2005, 10:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
kusj schreef op 03-10-2005 @ 08:40 :
Nou, ik heb het al een paar keer gelezen, en het is me nog steeds niet duidenlijk,
Maar stel dat er iets misgaat met het condoom, zit k nu niet juist in die fase voor de ovulatie(ofzo) zodat ik gewoon bijna niet zwanger kan raken, (als ik dat weet voel ik me meteen een stuk geruster)
Je moet er niet vanuit gaan dat je in bepaalde perioden van je cyclus minder kans hebt om zwanger te raken dan in andere perioden. Je cyclus kan heel onregelmatig zijn, zeker als je jong bent dat dat echt een te riskante methode is. Als je echt veilig wil zijn slik dan de pil of gebruik een ander voorbehoedsmiddel dat veiliger is dan een condoom. Je kan natuurlijk ook een condoom gebruiken en de pil slikken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 03-10-2005, 20:30
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Probleempje.
Een vriendin met mij is gestopt met de pil. sindsdien is ze niet meer ongesteld. ( )
Laatst heeft ze onveilig gevreeen. Op de zwangerschapstest staat altijd; wacht met de test totdat je ongesteld moet worden. wanneer kan zij nu de test doen? Gewoon een paar weken wachten?
Hopelijk kan iemand me helpen, bedankt alvast! Liefs.
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Oud 03-10-2005, 20:44
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Ze kan de test doen vanaf de dag dat ze eigenlijk ongesteld moest worden.
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 04-10-2005, 09:33
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Citaat:
x-ViXeN-x schreef op 03-10-2005 @ 21:44 :
Ze kan de test doen vanaf de dag dat ze eigenlijk ongesteld moest worden.
ja maar ze is dus niet meer ongesteld sinds ze met de pil is gestopt. ze weet dus niet wanneer ze ongesteld 'hoort' te zijn.
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Oud 04-10-2005, 12:53
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Dan kun je het zo bekijken: Toen ze nog aan de pil was, was ze dus wel ongesteld? Dan kun je het wel berekenen, per maand daarna.
Hmmm kan het niet zo goed uitleggen zo, kun je anders ff vertellen wanneer ze voor het laatst ongesteld was en wanneer ze onveilig heeft gevreeen?
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 21-10-2005, 13:19
Verwijderd
Misschien een stomme vraag maar ik ben er nieuwsgierig naar en het lijkt me altijd wel makkelijk om te weten.
Hoe groot is de kans op zwangerschap als je gewoon "droogneukt" beide braaf met kleertjes aan? Of is dat zo goed als niet?
Oud 21-10-2005, 13:44
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Dat kan echt helemaal niet
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 21-10-2005, 13:49
Verwijderd
nouja als je allebei alleen ondergoed aan hebt en de jongen komt klaar of maakt erg veel voorvocht aan, en je hebt ongelofelijk veel pech, dan kan het wel.
Oud 26-10-2005, 14:02
waterbloempje
waterbloempje is offline
heej heej , ik had een vraagje ik ben niet aan de pil en erg onregelmatig ongesteld.nu hebben mijn vriend en ik het een week geleden gedaan. we hebben gewoon een condoom gebruikt en die is ook niet gescheurd. alleen toen ik hem om wilde doen zat ie anders om. hoe groot is de kans dat ik nu zwanger zou kunnen zijn?
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Het Grote Zwangerschaps- en Babytopic #12
blauw engeltje
500 30-11-2010 10:06
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic #2
rare kwast
500 24-03-2009 15:13
Lichaam & Gezondheid [B]Voor Zwangeren meisjes/vrouwen (om te praten)[/B]
bosa
9 24-06-2008 16:02
Lichaam & Gezondheid zwanger of niet?
hahahaha159
8 16-07-2007 14:21
Seksualiteit vraagje
Romie
13 05-03-2006 16:07
Lichaam & Gezondheid zwanger???
kosamlover
6 11-01-2005 18:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.