Oud 03-06-2006, 13:00
Firenze
Firenze is offline
Dinsdag kwam ik erachter dat ik voor de tweede keer in mijn leven een schimmelinfectie had. Gelukkig had ik geen last van jeuk, maar wel van een klonterige/korrelige afscheiding en die aanslag op je schaamlippen. Omdat de vorige keer nog niet zo lang geleden was, had ik nog zalf. Die heb ik sindsdien volgens de voorschriften gebruikt.

Sinds gisteren kan ik eigenlijk geen symptomen meer zien - afscheiding is dus weer normaal en geen aanslag meer. Voor de zekerheid heb ik gisteren nog wel de zalf gebruikt.

Maar nu ben ik vandaag ongesteld geworden, en zit ik dus een beetje te twijelen over of ik de zalf nog moet gebruiken of niet. En kan ik beter tampons gebruiken of maandverband? Omdat de infectie natuurlijk wel in mijn vagina zit en niet aan de buitenkant, hebben tampons dan een slechte invloed? En moet ik voor de zekerheid toch nog maar die zalf gebruiken? Die smeer je zoiezo op je schaamlippen en niet in je vagina, dus heeft dat dan nog wel zin?

Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.
__________________
Anders is al groot genoeg...
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 13:45
Verwijderd
Ik zou gaan voor maandverband, regelmatig (vaker dan normaal) verwisselen en gewoon blijven smeren.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 15:22
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Tampons kunnen ook en schimmelinfectie veroorzaken. Maandverband zou beter zijn. Als je begint met smeren tegen een schimmelinfectie moet je dat eigenlijk minstens 10 dagen volhouden om te zorgen dat je alle schimmels gedood hebt en zo niet de resistentie een handje meehelpt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 10:54
Firenze
Firenze is offline
Okee beetje vieze vraag, maar zorgt al het bloed en het wegvegen daarvan niet juist dat de zalf niet zo veel effect heeft?
__________________
Anders is al groot genoeg...
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 11:51
love is life
love is life is offline
Je kan ook iets anders dan zalf gaan halen. Heet daktarin en nog iets. Het zijn "eitjes" die je in je vagina moet inbrengen. Het duurt een tiental dagen en dan ben je ervan af.
Maar je moet dan wel effe aan apotheker vragen of het kwaad kan dat ej al andere zalf gebruikt hebt ...
__________________
...I don't want to be anything other than what I've been trying to be lately...
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 12:13
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
love is life schreef op 04-06-2006 @ 11:51 :
Je kan ook iets anders dan zalf gaan halen. Heet daktarin en nog iets. Het zijn "eitjes" die je in je vagina moet inbrengen. Het duurt een tiental dagen en dan ben je ervan af.
Maar je moet dan wel effe aan apotheker vragen of het kwaad kan dat ej al andere zalf gebruikt hebt ...
Mijn mams had slechts 3 'eitjes'...
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 14:27
love is life
love is life is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 04-06-2006 @ 12:13 :
Mijn mams had slechts 3 'eitjes'...
ja ma je hebt twee soorten een korte behandeling en een lange behandeling
__________________
...I don't want to be anything other than what I've been trying to be lately...
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 14:31
Firenze
Firenze is offline
Dat kan op zich geen kwaad, de zalf en andere middelen door elkaar - heb het al eens eerder gehad en toen was het zo hardnekkig dat ik en de zetpillen, en de zalf, en op het laatst zelfs een gewone orale pil heb gehad.

Maar omdat het nu bij lange na niet zo erg is (geen jeuk/pijn/roodheid/gezwollen huid enzo, alleen die afscheiding en die was dus voor ik ongesteld werd al weer normaal), dacht ik dat het met de zalf alleen wel op te lossen moest zijn. Dat was de vorige keer namelijk het eerste en het laatste wat ik meekreeg toen het niet snel genoeg overging. Alleen omdat ik nu ongesteld ben, weet ik niet hoe het effect daarvan is.
__________________
Anders is al groot genoeg...
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 17:22
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
love is life schreef op 04-06-2006 @ 14:27 :
ja ma je hebt twee soorten een korte behandeling en een lange behandeling
Okay, dat verklaard het
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 17:51
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
love is life schreef op 04-06-2006 @ 11:51 :
Je kan ook iets anders dan zalf gaan halen. Heet daktarin en nog iets. Het zijn "eitjes" die je in je vagina moet inbrengen. Het duurt een tiental dagen en dan ben je ervan af.
Maar je moet dan wel effe aan apotheker vragen of het kwaad kan dat ej al andere zalf gebruikt hebt ...
Je gebruikt twee of drie eitjes en je bent een week lang niet beschermd tegen zwangerschap, omdat die eitjes en de pil niet samen gaan.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 11:23
pourlesyeux_
Avatar van pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
aanslag op je schaamlippen? wat moet ik me daarbij voorstellen als ik vragen mag?
__________________
hitsig
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 14:43
Firenze
Firenze is offline
Soort witte puntjes/stukjes die je eraf kunt vegen. Schimmel, neem ik aan.
__________________
Anders is al groot genoeg...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 19:15
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Geen tampon gebruiken, zoals mijn dokter het zei -ik heb het ook al gehad- is dat 'de bacterie toedekken met een warm dekentje'. Verder zou ik de zalf toch nog een tijdje gebruiken, het is niet omdat de symptomen al ferm verminderd zijn, dat de infectie al helemaal weg is. 't Is natuurlijk irritant in combinatie met je maandstonden, maar even doorbijten, dan ben je er zo vanaf.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 19:12
juno
Avatar van juno
juno is offline
De huisarts kan ook een tabletje voorschrijven dat je kunt slikken. Dan heb je dit soort problemen niet.

Fluconazol.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 23:50
Verwijderd
Nja, ik zou ook niet zo snel de huisarts bellen als de infectie al over lijkt te zijn en je dan nog ongesteld wordt...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 13:31
Elite!
Avatar van Elite!
Elite! is offline
Die schaamlippen zijn binnen een week weggerot
__________________
Als je iets niet ziet, wil dat niet zeggen dat het er niet is...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 14:41
Verwijderd
Staat er niks van in de bijsluiter beschreven dan?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 09:42
Verwijderd
als je naar de dokter gaat met de vraag of je schimmelinfectie hebt, hoe onderzoekt ie dat? kan dat met urine of gaat ie kijken?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 21:14
Firenze
Firenze is offline
Citaat:
z0pje schreef op 10-06-2006 @ 09:42 :
als je naar de dokter gaat met de vraag of je schimmelinfectie hebt, hoe onderzoekt ie dat? kan dat met urine of gaat ie kijken?
Ik heb de vorige (eerste) keer gewoon gebeld met de mededeling dát ik een schimmelinfectie had, omdat het gewoonweg niets anders kon zijn. Als de symptomen vager zijn en het dus ook een soa zou kunnen zijn o.i.d., denk ik dat hij een kijkje neemt en eventueel wat vocht onder een microscoop legt.
__________________
Anders is al groot genoeg...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 16:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Toen ik ongesteld was en een schimmelinfectie had heeft mijn huisarts gezegd dat ik moest wachten tot behandelen tot ik niet meer ongesteld was.

Bij mij wou de huisarts wel ff kijken trouwens. Eerste keer was kijken genoeg, toen het de tweede keer nog niet over was heeft ie een uitstrijkje gemaakt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 18:00
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Ik heb altijd last van veel afscheiding, maar eigenlijk nooit echt jeuk..
Moet ik daar echt voor naar de huisarts (het is een goede kennis, dusja.. ik vind dat niet zo prettig)
__________________
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 19:00
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik vond tampons tijdens infectie echt helemaal niet prettig dus ik zou voor maandverband gaan .
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 21:10
joehoe19
Avatar van joehoe19
joehoe19 is offline
Citaat:
Maija schreef op 11-06-2006 @ 18:00 :
Ik heb altijd last van veel afscheiding, maar eigenlijk nooit echt jeuk..
Moet ik daar echt voor naar de huisarts (het is een goede kennis, dusja.. ik vind dat niet zo prettig)
zou ik ook wel eens willen weten..
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 11:47
jolijn73
jolijn73 is offline
je kunt het ook met de assistente af denk ik.
__________________
- http://www.emperium.nl -
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Maija schreef op 11-06-2006 @ 18:00 :
Ik heb altijd last van veel afscheiding, maar eigenlijk nooit echt jeuk..
Moet ik daar echt voor naar de huisarts (het is een goede kennis, dusja.. ik vind dat niet zo prettig)
Zo lang de afscheiding wittig of doorzichtig is, glad is (zonder brokjes) en niet sterk geurt, heb je waarschijnlijk geen infectie. Je lichaam produceert altijd afscheiding om je vagina schoon te houden, bij de éen is dat meer dan bij de ander .
Het kan helpen om geen synthetische broeken en ondergoed te dragen maar katoen en eventueel linnen. Spijkerbroeken zijn meestal van katoen, voordat je je afvraagt wat je dan nog kan dragen . Het wordt dan wat minder warm en broeierig en er is dan minder afscheiding nodig om je vagina schoon te houden.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid schimmelinfectie + menstruatie = help?
meisjemuis
14 10-02-2015 19:26
Lichaam & Gezondheid Schimmelinfectie
Verwijderd
16 08-12-2007 21:37
Lichaam & Gezondheid schimmelinfectie?
stouver
15 17-09-2005 03:07
Lichaam & Gezondheid Schimmelinfectie
lief mutsje
9 11-01-2005 17:45
Lichaam & Gezondheid schimmelinfectie en ongesteld
Daantje_0705
9 05-06-2003 17:33
Lichaam & Gezondheid schimmelinfectie!
bitchie
4 31-10-2001 20:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:45.