Oud 20-10-2006, 13:51
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Heeft een hormoonspiraaltje invloed op de grootte van je borsten? Bij is het zo dat ong de 1e helft van de cyclus ik kleine borsten heb, en klein weekje voor en tijdens mn menstruatie grote borsten. Als ik een spiraaltje neem ben ik niet meer ongesteld, maar wat gebeurt er dan met mn borsten? Ik kan daar niet echt iets over vinden. K zou het namelijk zwaar rot vinden als ik dan fulltime kleine borsten heb, zeker omdat mijn borsten tot een jaar of 2 geleden altijd zelfde maat waren(groot)
Opzich lijkt het spiraaltje me een goed idee, want ik heb ook heel erg last van mn menstruatie. Ben dan 2 dagen echt ziek en aan de pijnstillers. Ook ben ik bang dat het inbrengen best pijn kan doen, aangezien ik nog geen kinderen heb gehad.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 15:14
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Ik weet niet direct een antwoord op je vraag, maar wat ik mij afvraag is wat het verschil in de grootte van je borsten dan is? Je hebt het over klein en groot, maar ik kan me niet voorstellen dat het verschil meer dan een cupmaat is.
Verder, ben je al aan de pil (geweest)? Zo nee, waarom begin je daar niet mee voordat je een spiraaltje neemt? De pil kan menstruatieklachten ook behoorlijk verminderen.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 16:29
Larry Flint
Larry Flint is offline
Eh zat er een verschil van 2 cupmaten in ofzo? dat is namelijk klein-groot en het lijkt me sterk dat dat veroorzaakt wordt door je cyclus?
Denk niet dat buitenstaanders veel verschil zullen zien dus ik zou mn besluit daar niet van laten afhangen.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 23:46
Verwijderd
als je een spiraaltje neemt betekent dat niet automatisch dat je menstruatie wegblijft, houd daar rekening mee. een vriendin van mij heeft er een, ze vond het vreselijk pijn doen, heeft een aantal dagen erge buikpijn gehad en ze raadde het mij af, maar nu is ze er toch wel blij mee, hoewel ze wel meer last heeft van pukkels dan toen ze aan de pil was. dat is natuurlijk wel verschillend per persoon, maar het schijnt wel redelijk pijnlijk te zijn.

en idd, als je de pil nog niet hebt geprobeerd, doe dat dan eerst, of een andere, want daar kun je ook van aankomen (in je borsten dus ook).
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 00:15
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Ik wil dus niet aan de pil, omdat het ook een voorbehoedsmiddel is voor mij. En met mijn geheugen ga ik dat zeker een paar keer vergeten.
Dr zijn ook nog wat bijwerkingen van de pil waar ik bang voor ben, en ik heb niet zo'n zin om daar mee te gaan kloten.

Maar het verschil in borsten is precies 1 cupmaat, en het loopt ook heel erg netjes met mn cyclus mee.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 12:53
Verwijderd
Kun je uberhaupt in zo'n korte tijd zoveel vet erbij krijgen en weer kwijtraken, of hou je dan vocht vast ofzo? Vind 't een beetje vaag..
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 14:10
pourlesyeux_
Avatar van pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
ik heb een hormoonspiraaltje.
ben nooit meer ongesteld, heeeeel af en toe een kleine bloeding maar die is echt verwaarloosbaar.

heb helaas geen grotere borsten gekregen, maar die kreeg ik met de pil ook niet.
__________________
hitsig
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 19:01
Ming-Xia
Avatar van Ming-Xia
Ming-Xia is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 23-10-2006 @ 00:15 :
Ik wil dus niet aan de pil, omdat het ook een voorbehoedsmiddel is voor mij. En met mijn geheugen ga ik dat zeker een paar keer vergeten.
Dr zijn ook nog wat bijwerkingen van de pil waar ik bang voor ben, en ik heb niet zo'n zin om daar mee te gaan kloten.

Maar het verschil in borsten is precies 1 cupmaat, en het loopt ook heel erg netjes met mn cyclus mee.
Waarom probeer je dan niet eerst de Nuvaring? Is iets minder heftig dan gelijk een spiraaltje, aangezien die afgeraden wordt als je nog geen kinderen hebt gehad.

Bij de site van de Nuvaring kun je je ook aanmelden voor de SMS- en emailservice, dan krijg je de dag voordat je je ring moet verwijderen of inbrengen een smsje en een emailtje én je krijgt een uur van te voren een sms en een emailtje. Persoonlijk vind ik dat ideaal, want ik vergat de pil ook nog wel eens.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 19:24
Verwijderd
nou dat lijkt mij echt niks, dan zou ik eerder voor de prikpil gaan
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 20:30
Verwijderd
Het nadeel van de prikpil is dat als er vervelende bijwerkingen zijn, het zo lang duurt voor je daar weer vanaf bent als je stopt. Je weet niet hoe lang die stof precies in je lichaam blijft zitten.

Trouwens, Poepkind, hoe kun je de hormonen van de pil nou vervelend vinden en die van een hormoonspiraaltje niet? Bij een lichte pil krijg je heus niet zo veel hormonen binnen...

Een vriendin van mij heeft trouwens een gewoon spiraaltje, en dat deed inderdaad behoorlijk pijn bij het inbrengen. Daarna heeft ze er geen last meer van gehad.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 13:44
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Morgan schreef op 23-10-2006 @ 20:30 :

Truwens, Poepkind, hoe kun je de hormonen van de pil nou vervelend vinden en die van een hormoonspiraaltje niet? Bij een lichte pil krijg je heus niet zo veel hormonen binnen...
spiraaltje is de laagste concentratie hormonen, maar ik heb nooit gezegd dat ik tegen de hormonen van de pil ben
De pil heeft gewoon wat meer bijwerkingen (vooral migraine ben ik bang voor, aangezien ik dat zelf wel eens heb)
Tsja kan ook zo'n staafje in mn arm planten, heb je ook geen pijn bij inbrengen Maar het probleem met de borsten blijft Ze zijn ook n beetje gaan rimpelen van dat groot klein gebeuren. Dat zie je dus alleen in de klein versie. Maareh nuvaring heppik ook aan gedacht, lage hormoonconcentratie en kleine kans dat je t vergeet. Maar met nuvaring hoe zit het dan met je borsten? Ik wil gewoon heel de tijd zelfde maat hebben.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 13:48
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik denk dat je daar weinig aan doet. Als je gevoelig bent voor vocht vasthouden (want daar komt het door lijkt me) dan zul je dat waarschijnlijk altijd wel houden.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 24-10-2006 @ 13:44 :
spiraaltje is de laagste concentratie hormonen, maar ik heb nooit gezegd dat ik tegen de hormonen van de pil ben
De pil heeft gewoon wat meer bijwerkingen (vooral migraine ben ik bang voor, aangezien ik dat zelf wel eens heb)
Tsja kan ook zo'n staafje in mn arm planten, heb je ook geen pijn bij inbrengen Maar het probleem met de borsten blijft Ze zijn ook n beetje gaan rimpelen van dat groot klein gebeuren. Dat zie je dus alleen in de klein versie. Maareh nuvaring heppik ook aan gedacht, lage hormoonconcentratie en kleine kans dat je t vergeet. Maar met nuvaring hoe zit het dan met je borsten? Ik wil gewoon heel de tijd zelfde maat hebben.
Verkeerd gelezen Maar de bijwerkingen zijn volgens mij bij alle hormonendingen ongeveer hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 22:06
Zeldom
Zeldom is offline
Ik heb ook een hormoonspiraaltje. Het inzetten voelde wel vervelend, alsof je heel erg kramp in je buik hebt. Maar verder vind ik het een geweldig voorbehoedsmiddel. Je bent er in een keer vijf jaar vanaf.
Ik heb ook drie jaar de pil gebruikt en ik merkte toen wel dat als ik aan het einde van de strip was mijn borsten toch ook groter waren dan aan het begin. Ik zou niet willen zeggen dat het een enorm verschil was hoor, maar wel duidelijk. Dat heb ik nu niet meer. Ze zijn nu gewoon 'normaal' zeg maar. Dus misschien dat dat bij jou ook wel kan werken, maar ik durf er verder niks over te zeggen.
__________________
Shall I compare thee to a summer's day?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 14:36
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Ik vraag me toch af welk hormoon tijdens je cyclus nu zorgt voor grotere borsten. Voor zover ik weet hebben veel vrouwen dat hun borsten wat groter worden als ze ongesteld zijn. Nu worden er in het 2e deel van je cyclus progesteron en oestrogeen afgescheiden, welk van die twee is dan verantwoordelijk voor de vergroting of zwelling(hoe je t noemen wilt)
Ik ben er iig nog steeds niet uit
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 15:53
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
In het eerste deel van je cyclus wordt er oestrogeen afgescheiden. In het tweede deel pas progesteron. Beide voor de opbouw van het baarmoederslijnmvlies. Het klierweefsel in borsten bevat ook oestrogeenreceptoren. Het antwoord is dus oestrogeen. Dat laat zich ook wel raden aangezien progesteron een hormoon is wat vooral door een eitje geproduceert wordt itt oestrogeen. Aan het begin van je puberteit heb je natuurlijk nog geen cyclus en dus geen progesteron. Oestrogeen is gewoon het hormoon van de vrouw wat "altijd" in een bepaalde hoeveelheid in het bloed aanwezig is. Dus dat zorgt voor de borstgroei. Aan de andere kant is het ook bekend dat vrouwen boven de 50 niet langer dan 5 jaar de pil mogen slikken ivm het risico op borstkanker en al helemaal niet als er borstkanker in de familie voorkomt. Daarnaast is een van de behandelingsmethoden bij de behandeling van borstkanker een oestrogeenreceptorblokker (Tamoxifen etc). Dit alles laat zien dat oestrogeen een rol speelt bij de groei van de borsten.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 17:42
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Hmmz ik had wikipedia verkeerd begrepen maaar als progesteron in het 2e deel van de cyclus wordt uitgescheiden, en ik in het 2e deel vergrote borsten krijg, dan zou dat hormoon toch daarvoor moeten zorgen?
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 19:02
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 05-11-2006 @ 17:42 :
Hmmz ik had wikipedia verkeerd begrepen maaar als progesteron in het 2e deel van de cyclus wordt uitgescheiden, en ik in het 2e deel vergrote borsten krijg, dan zou dat hormoon toch daarvoor moeten zorgen?
Ja in de eerste helft dus oestrogeen en in de tweede helft oestrogeen en progesteron (ronde de ovulatie dus). Mogelijk komt dat door het feit dat progesteron als het ware de functie van oestrogeen overneemt voor de opbouw van het baarmoederslijmvlies. Progesteron zorgt er voor dat de oestrogeenreceptoren in het baarmoederslijmvlies minder worden. Er blijft dus meer oestrogeen in het bloed. Al dat oestrogeen kan dus naar de borsten gaan, die dus ook receptoren hebben. Het gevolg is meer stimulatie daar----> vergrote borsten.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 19:46
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Citaat:
pourlesyeux_ schreef op 23-10-2006 @ 14:10 :
ik heb een hormoonspiraaltje.
ben nooit meer ongesteld, heeeeel af en toe een kleine bloeding maar die is echt verwaarloosbaar.

heb helaas geen grotere borsten gekregen, maar die kreeg ik met de pil ook niet.
krijg je dan meer pukkels als dat je de pil slikt (die slik ik namelijk voor een gedeelte omdat ik heel erg last had van acne en nu dus niet meer) of blijft het gewoon hetzelfde?
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 22:00
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
DDM schreef op 05-11-2006 @ 19:02 :
Ja in de eerste helft dus oestrogeen en in de tweede helft oestrogeen en progesteron (ronde de ovulatie dus). Mogelijk komt dat door het feit dat progesteron als het ware de functie van oestrogeen overneemt voor de opbouw van het baarmoederslijmvlies. Progesteron zorgt er voor dat de oestrogeenreceptoren in het baarmoederslijmvlies minder worden. Er blijft dus meer oestrogeen in het bloed. Al dat oestrogeen kan dus naar de borsten gaan, die dus ook receptoren hebben. Het gevolg is meer stimulatie daar----> vergrote borsten.
Maar als ik dan een hormoonpreparaat ga gebruiken, wat gebeurt er dan met dat mechanisme van borstmaatverandering. Hmm dat is de grote vraag. Ik wil iig eerst 3 maanden nuvaring gaan gebruiken, kijken wat er dan gebeurt. Want wat doet zo'n preparaat precies met je lichaam en hormoonspiegels?
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 14:13
barbara.inc
Avatar van barbara.inc
barbara.inc is offline
ik heb ook een spiraaltje (mirena) en heb nog wel wat borst-grootte-schommelingen. maar ik ben er niet echt minder ongesteld door geworden, helaas integendeel zelfs...heb hem al bijna een jaar, en zodra ik ongesteld wordt, houdt dit zo'n 2 weken aan.
Laten zetten vond ik niet heel vervelend (voelt als hele heftige ongesteldheidsbuikkramp) maar dit wel...
__________________
*Work like you don't need the money, love like you've never been hurt, dance like nobody's watching and fuck like you're beiing filmed* A.K.A Barbelle
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.