Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2002, 07:25
Firebolt
Avatar van Firebolt
Firebolt is offline
Waarom is Nintendo kiddy? Ik heb een N64 (en ga de cube kopen) maar iedereen zegt dat Nintendo kiddy is (niet dat ik me daaraan stoor). Maar nooit wist iemand ook maar 1 argument te brengen: "Nintendo is kiddy, gewoon." Weet iemand waarom Nintendo dan WEL kiddy is, MET goede argumenten?

I am waiting.
__________________
Life is a game
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2002, 08:17
The Iceman
The Iceman is offline
Wel, je moet maar eens naar de games & kleuren kijken van de meeste nintendo games. Die zien er over het algemeen kinderachtig uit (wat niet wil zeggen dat het slechte games zijn). Kijk maar bv naar de mario series, of zelda, ... Zelf heb ik ook een Nintendo 64, en ik heb misschien wel nie de 'super coole' spellen zoals bv playstation, maar ik heb toch veel fun op men N64. Die andere spellen speel ik wel op mijn pc Tot slot: Mario Tennis & Mario Kart zijn een van de beste games in zijn genre
__________________
The Iceman - Je hebt 0 nieuw(e) bericht(en) sinds je laatste bezoek (07-09-2002 23:09). (c) 20/03/2005 - Terug van weggeweest :)
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 09:24
Francorchamps
Avatar van Francorchamps
Francorchamps is offline
Kijk ook eens naar het ontwerp van de consoles, de N64 en de paarse Gamecube met hun controllers in diverse zuurstokkleuren stralen nou niet bepaald 'stoerheid' uit..
Dit in tegenstelling tot de PS2 en Xbox.

Nintendo richt zich gewoon op een jongere doelgroep, of op kiddies als je dat wilt horen
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 11:56
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
en weer iemand die alleen naar het uiterlijk kijkt .
Ik vind Nintendo niet 'kiddy', aangezien ik (als ik een spel speel) enkel let op de gameplay. Als die 'volwassen' is dan vindt ik het niet kiddy...graphs maken me verder niks uit en het uiterlijk van een console zegt ook niets van de spellen, dus daar trek ik me al helemaal niks van aan.
Het valt me op dat iedereen loopt te zeuren van "ik koop geen GC, want Nintendospellen zijn 'kiddy'"
Weten die mensen wel dat Nintendo niet de enige is die de spellen maakt en dat niet alle spellen van Nintendo er 'kiddy' uitzien...(F-Zero, Wave Race), want ze rekenen nintendo af op 3 dingen:
1 Mario
2 Zelda
3 Pokemon
Het lijkt wel alsof de rest niet bestaat...
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 12:56
Francorchamps
Avatar van Francorchamps
Francorchamps is offline
Kijk gewoon naar het geheel en het zal snel duidelijk worden dat Nintendo zich nou eenmaal op de wat jongere gamers richt.

Maar dat betekent toch niet dat volwassenen er geen plezier aan kunnen beleven?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 13:12
Firebolt
Avatar van Firebolt
Firebolt is offline
Citaat:
Francorchamps schreef:
Kijk ook eens naar het ontwerp van de consoles.
Wat jij wilt zeggen is dat het hem in het uiterlijk zit. zie verder...

Citaat:
Nintendo straalt nou niet bepaald 'stoerheid' uit..
Dit in tegenstelling tot de PS2 en Xbox.
Ik weet niet of je nu wilt zeggen dat de XBOX stoer is. Heb je dat ding wel eens gezien dan? Die is 100x zo groot als een normale PC.

Citaat:
Kijk naar het geheel en het zal al snel duidelijk worden dat Nintendo zich nou eenmaal op de jongere gamers richt
OK:
de Graphics: Doen zeker niet onder voor die van de PS2. Misschien wat kleurrijk, maar dat is in ieder spel.
de gameplay: Minstens net zo goed als PS2 en XBOX, misschien zelfs beter.
de Sounds: Wel een beetje kiddy ja, maar dat is wel gezellig.
de Games: meestal ook wat kinderachtig, maar er zitten ook andere tussen: Resident Evil en Metriod Prime.
het publiek: inderdaad veel kleine kinderen, maar ook grotere, en natuurlijk jaloerse PS2 bezitters.
__________________
Life is a game
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 22:26
MaakUt
Avatar van MaakUt
MaakUt is offline
ja.. het is waar dat nintendo beetje kiddy is maar kleuren van de console's vind ik wel meevallen ik heb een N64 die is zwart (jaja ) en 4 controllers die ook allemaal zwart zijn... en gamecube weet ik niet hoe kiddy die eruit ziet...

het is ook zeker waar dat je op de nintendo veel kiddy spellen hebt maar daarentegen hebben ze ook zeer volwassen UNIEKE (daar schort het nogal eens aan op de PS) spellen die nergens anders op draaien... veel playstation spellen zijn ook op de pc en daarom heb ik jaren geleden gekozen voor een n64 en zou ik nu weer kiezen voor een gamecube.
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 22:37
abcdefghijklmnopqrst
abcdefghijklmnopqrst is offline
Neem het spel mortal kombat op de n64: Geen bloed.
Pokemon: Says it all
De meeste spellen zien er gewoon kinderlijk uit.
En het is grotendeels voor de kleintjes onder de gamers.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 23:57
soulless
soulless is offline
Citaat:
abcdefghijklmnopqrst schreef:
Neem het spel mortal kombat op de n64: Geen bloed.
Pokemon: Says it all
De meeste spellen zien er gewoon kinderlijk uit.
En het is grotendeels voor de kleintjes onder de gamers.
Lijkt me logisch. Als je iemand een klap voor z'n kop geeft spatten er geen liters bloed uit.

IN bijv Tekken vliegt er per match al snel zo'n 500 liter over het beeld.

Dan lijkt de PS me toch echt kiddy en de Cube realistisch
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 07:26
Firebolt
Avatar van Firebolt
Firebolt is offline
Citaat:
abcdefghijklmnopqrst schreef:
Pokemon: Says it all
Zeg niet dat jij geen pokemon gespeelt hebt. (Bijna) iedereen heeft pokemon gespeelt, er zijn natuurlijk ook uitzonderingen, maar pokemon (nu speelt bijna niemand het nog) was ontzettend verslavend.

Citaat:
En het is grotendeels voor de kleintjes onder de gamers.
Pokemon was ook voor de kleintjes bedoelt, maar ik weet zeker dat ook veel van de grotere gamers pokemon gespeelt heeft.
__________________
Life is a game
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 07:47
Lakini's Juice
Avatar van Lakini's Juice
Lakini's Juice is offline
hahaha het zijn altijd weer die playstation-losers die dat zegge, de NGC krijgt wel de exclusieve Resident Evil serie die NIET op de XBOX en PS2 komen!!!

hahahahahaha looooooooooooooserz
__________________
`·.¸¸.·´´¯`··._.·It's self-perpetuating a parahumanoidarianised®! `·.¸¸.·´´¯`··._.·
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 08:40
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Lakini's Juice schreef:
hahaha het zijn altijd weer die playstation-losers die dat zegge, de NGC krijgt wel de exclusieve Resident Evil serie die NIET op de XBOX en PS2 komen!!!

hahahahahaha looooooooooooooserz

vertel ff je echte leeftijd
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 13:42
Francorchamps
Avatar van Francorchamps
Francorchamps is offline
Citaat:
Firebolt schreef een verhaal
Dat uiterlijk van de Nintendo consoles was slechts een voorbeeld van mij om aan te geven dat Nintendo zich op jongere gamers richt.. en dat kun je ook niet gaan ontkennen. Als Nintendo zich echt op oudere gamers richtte zagen de consoles er echt wel anders uit.

Inderdaad is het uiterlijk niet het belangrijkste, het gaat om de gameplay. Door de goede gameplay zijn de Nintendo games ook aantrekkelijk voor volwassenen.

Toch zal Nintendo door de looks van de games en consoles altijd een beetje 'kiddy' image blijven houden, of dat nou terecht is of niet.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 15:14
Firebolt
Avatar van Firebolt
Firebolt is offline
Citaat:
Francorchamps schreef:
Dat uiterlijk van de Nintendo consoles was slechts een voorbeeld van mij om aan te geven dat Nintendo zich op jongere gamers richt.. en dat kun je ook niet gaan ontkennen.
Slechts een voorbeeld? volgens mij is het je enige, want wat zijn je andere dan? Ik heb slecht nieuws voor je: de cube komt ook in het zwart uit. HAHA

Citaat:
Als Nintendo zich echt op oudere gamers richtte zagen de consoles er echt wel anders uit.
Ja, zwart dus...

Citaat:
Inderdaad is het uiterlijk niet het belangrijkste, het gaat om de gameplay. Door de goede gameplay zijn de Nintendo games ook aantrekkelijk voor volwassenen... (zie verder)... Nintendo zal altijd een beetje een kiddy imago houden onder de gamers.
Waarin is Sony beter in, dan Nintendo, behalve dat Nintendo een kiddy imago heeft?

[Dit bericht is aangepast door Firebolt (14-03-2002).]

[Dit bericht is aangepast door Firebolt (14-03-2002).]
__________________
Life is a game
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 15:57
abcdefghijklmnopqrst
abcdefghijklmnopqrst is offline
Citaat:
soulless schreef:
Lijkt me logisch. Als je iemand een klap voor z'n kop geeft spatten er geen liters bloed uit.

IN bijv Tekken vliegt er per match al snel zo'n 500 liter over het beeld.

Dan lijkt de PS me toch echt kiddy en de Cube realistisch


Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 15:58
abcdefghijklmnopqrst
abcdefghijklmnopqrst is offline
Citaat:
Firebolt schreef:
Pokemon was ook voor de kleintjes bedoelt, maar ik weet zeker dat ook veel van de grotere gamers pokemon gespeelt heeft.
Ik moet je helaas toch vertellen dat ik nog nooit pokemon heb gespeeld.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 16:00
abcdefghijklmnopqrst
abcdefghijklmnopqrst is offline
Firebolt, waarom wil jij niet accepteren dat nintendo een kiddy imago heeft?
Je kunt bijna zeggen dat het een feit is.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 16:24
Firebolt
Avatar van Firebolt
Firebolt is offline
omdat ik nog steeds geen ECHTE argumenten gezien heb. "De spellen zijn voor kinderen." waarom voor kinderen. "kijk naar het uiterlijk." Wat is er mis met het uiterlijk"? Dat noem ik dus geen argumenten. En er zijn ook genoeg reply's die zeggen dat Nintendo niet kiddy is (zie the iceman, Baron Sengir, Maakut, Soulles, Lakini's Juice en ik natuurlijk).
__________________
Life is a game
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-03-2002, 17:26
abcdefghijklmnopqrst
abcdefghijklmnopqrst is offline
Citaat:
Firebolt schreef:
omdat ik nog steeds geen ECHTE argumenten gezien heb. "De spellen zijn voor kinderen." waarom voor kinderen. "kijk naar het uiterlijk." Wat is er mis met het uiterlijk"? Dat noem ik dus geen argumenten. En er zijn ook genoeg reply's die zeggen dat Nintendo niet kiddy is (zie the iceman, Baron Sengir, Maakut, Soulles, Lakini's Juice en ik natuurlijk).
*Zucht*
Iceman zegt ook dat het kiddy is.
Je leest de helft maar geloof ik.

Baron Sengir let niet op de graphics maar op de gameplay.

Maakut zegt ook dat het kiddy is.

Wat soulles zegt is gewoon totale onzin. die denkt volgens mij dat ik tegen de N64 ben en daarom noemt hij de ps maar kiddy.

Lakini´s heeft al een knipoog bij zijn bericht en probeert de ps gamers af te zeiken om ze te laten happen waarschijnlijk. Ik zie niet echt een argument.

Knul, lees nou eens voordat je iets zegt.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat de N64 een slechte console is.
Maarja, als je het kiddy vind vind je het ook automatisch een slechte console

En Nintendo heeft gewoon een kiddy imago, je zou bijna kunnen zeggen dat het een feit is.
Accepteer het nou maar gewoon en als je het niet wilt geloven doe je dat niet.
Simple as that.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 20:13
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
abcdefghijklmnopqrst schreef:
[B]
Maarja, als je het kiddy vind vind je het ook automatisch een slechte console
B]
en dat is juist het probleem...waarom is iets dat niet realistisch is meteen kiddy?
Ik ken verschillende mensen in de TV-industrie die juist Nintendo spelen vanwege de originaliteit in tegenstelling tot (laat ik eens iets noemen) Crash Bandicoot (=Mario) Crash Team Racing (=Mario Kart) en dat andere crash spel dat precies is overgenomen van Mario Party...en o, wonder Crash is de mascotte van de PSX...maar ik hoor niemand zeggen dat de PSX kiddy is.

Het verschil is dat Nintendo nog zelf spellen maakt (die niet altijd 'kiddy' zijn...F-Zero, Wave Race) en de PSX...daar worden spellen voor gemaakt door anderen. Nou doet Nintendo dat ook (Rare), maar die gasten bij Sony verzinnen niks origineels, maar nemen alles van Nintendo over met een ander character. (gelieve geen opmerkingen als: beter goed gejat dan slecht bedacht)
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 21:18
abcdefghijklmnopqrst
abcdefghijklmnopqrst is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef:
en dat is juist het probleem...waarom is iets dat niet realistisch is meteen kiddy?
Ik ken verschillende mensen in de TV-industrie die juist Nintendo spelen vanwege de originaliteit in tegenstelling tot (laat ik eens iets noemen) Crash Bandicoot (=Mario) Crash Team Racing (=Mario Kart) en dat andere crash spel dat precies is overgenomen van Mario Party...en o, wonder Crash is de mascotte van de PSX...maar ik hoor niemand zeggen dat de PSX kiddy is.

Het verschil is dat Nintendo nog zelf spellen maakt (die niet altijd 'kiddy' zijn...F-Zero, Wave Race) en de PSX...daar worden spellen voor gemaakt door anderen. Nou doet Nintendo dat ook (Rare), maar die gasten bij Sony verzinnen niks origineels, maar nemen alles van Nintendo over met een ander character. (gelieve geen opmerkingen als: beter goed gejat dan slecht bedacht)
Knul, dat was sarcasme...
Noem mij nou eens een spel dat wel realistisch is.
Elk computerspel is onrealistisch.

En laat ik nog eens iets zeggen, de spellen die nu nog uitkomen zijn geen van allen origineel.

Het gaat niet om de gameplay, het gaat niet om de originaliteit.
Het gaat erom aan wie de spellen gericht zijn.
En voor Nintendo zijn dat de kinderen, grotendeels iig.
Daar kun je gewoon niet omheen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 11:27
Firebolt
Avatar van Firebolt
Firebolt is offline
Dus volgens jouw is dat de rede dat Nintendo een kiddy imago heeft.
Ik heb op internet een aantal consolegamers-statestieken gevonden (het zijn maar statestijken...)
doelgroep---Speelt_N--Speelt_PS--beide
5-7---jaar--42%-------28%--------30%
8-10--jaar--40%-------38%--------22%
11-14-jaar--35%-------45%--------20%
14-18-jaar--35%-------41%--------24%
18+---jaar--28%-------35%--------37%

Wat mij opvalt:
-jongere gamers spelen inderdaad meer N dan PS
-naar mate de leeftijd omhoog gaat, gaar Nintendo omlaag (tot 18+ en gaar weer omhoog)
-sony heeft dus meer gamers van 18+, maar niet veel.

Nou is mijn vraag dus, aan de hand van deze statustieken "Waarom heeft Nintendo zo'n kiddy imago, als PS maar 7% meer exclusive gamers heeft?"
__________________
Life is a game
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 16:04
abcdefghijklmnopqrst
abcdefghijklmnopqrst is offline
*Zucht*

Knul, als je niet wil geloven dat Nintendo kiddy is is dat fine by me.
Maar blijf dan niet doorzeuren tegen de mensen die het wel kiddy vinden dat het niet zo is.

En btw, aan deze statestieken kun je dus al zien dat het grotendeels voor kinderen is.
En dat is dus het kiddy imago.
Omdat VEEL kinderen er op spelen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 17:09
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
En wie zegt dat die statistieken juist zijn...die statistieken hebben al net zo'n waarde als de NIPO-peilingen v.d. verkiezingen. Ze kijken bij niet eens 1 promille (1/1000) van de mensen. Men vindt nintendo kiddy vanwege mario en zelda. Die mensen vergeten echter dat ook de volwassener spellen (Metroid, Wave Race) ook door Nintendo zijn gemaakt. Hoewel Nintendo niet zo ver gaat als bloed e.d. Dit is denk ik ook het enige punt waarom men nintendo kiddy vindt. En als die statistieken zouden kloppen dan zouden alle PSX/XBOX-aanhangers hun mond moeten houden dat nintendo ophoudt te bestaan, aangezien (volgens de statistieken) er een steeds jonger publiek met de consoles speelt. Maar zoals gezegd vertrouw ik die statistieken voor geen meter.
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 17:45
Firebolt
Avatar van Firebolt
Firebolt is offline
Citaat:
abcdefghijklmnopqrst schreef:
*Zucht*
*Zucht*

Citaat:
Knul...
noem me geen knul... dat gaat irriteren. Ik ben GEEN klein kind meer, mocht jij dat soms denken, omdat ik Nintendo speel...

Citaat:
En btw, aan deze statestieken kun je dus al zien dat het grotendeels voor kinderen is.
En dat is dus het kiddy imago.
Omdat VEEL kinderen er op spelen.
Dus jij kan wel uit de statestieken opmaken dat Nintendo kiddy is...
42+30=72% van de gamers 5-7 speelt Nintendo.
28+30=58% van de gamers 5-7 speel een PS.
dat scheelt maar 14 %, dat is 1,4 op de 10, dus er spelen ook VEEL jonge kinderen sony...
__________________
Life is a game
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2002, 17:48
abcdefghijklmnopqrst
abcdefghijklmnopqrst is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef:
En wie zegt dat die statistieken juist zijn...die statistieken hebben al net zo'n waarde als de NIPO-peilingen v.d. verkiezingen. Ze kijken bij niet eens 1 promille (1/1000) van de mensen. Men vindt nintendo kiddy vanwege mario en zelda. Die mensen vergeten echter dat ook de volwassener spellen (Metroid, Wave Race) ook door Nintendo zijn gemaakt. Hoewel Nintendo niet zo ver gaat als bloed e.d. Dit is denk ik ook het enige punt waarom men nintendo kiddy vindt. En als die statistieken zouden kloppen dan zouden alle PSX/XBOX-aanhangers hun mond moeten houden dat nintendo ophoudt te bestaan, aangezien (volgens de statistieken) er een steeds jonger publiek met de consoles speelt. Maar zoals gezegd vertrouw ik die statistieken voor geen meter.

Knul, Nintendo richt zich op een doelgroep.
Die doelgroep zijn kinderen, oftewel, jeugdige gamers.
Daarom heb je dus ook geen bloed.
Daarom heb je veel meer kinderlijke spellen, meer als op andere consoles.

DAT is dus het kiddy imago dat ze hebben.
Niet alleen vanwege het bloed
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 18:25
Firebolt
Avatar van Firebolt
Firebolt is offline
Eigenlijk best wel fun, als ik zie hoe iemand zich helemaal inzet om mij te overtuigen dat Nintendo kiddy is.

Oke, op de Nintendo komen veel "kiddy" titels uit. Maar als je naar de 22 launch games kijkt, zie je toch dat ongeveer 50% daarvan niet kiddy is:

Wave Race: Bleu Storm
Star Wars Rogue Leader
ISS 2
ESPN Winter Sports
Tony Hawk pro Skater 3
Batman Vegeance
Crazy Taxi
Burnout
Universial Studio's
Batman (nog een!)
2002 FIFA World Cup
(bron: Power Unlimetid 3-2002)
__________________
Life is a game
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 18:36
abcdefghijklmnopqrst
abcdefghijklmnopqrst is offline
Citaat:
Firebolt schreef:
Eigenlijk best wel fun, als ik zie hoe iemand zich helemaal inzet om mij te overtuigen dat Nintendo kiddy is.

Oke, op de Nintendo komen veel "kiddy" titels uit. Maar als je naar de 22 launch games kijkt, zie je toch dat ongeveer 50% daarvan niet kiddy is:

Wave Race: Bleu Storm
Star Wars Rogue Leader
ISS 2
ESPN Winter Sports
Tony Hawk pro Skater 3
Batman Vegeance
Crazy Taxi
Burnout
Universial Studio's
Batman (nog een!)
2002 FIFA World Cup
(bron: Power Unlimetid 3-2002)
Toch mooi hoe een knulletje van (zogenaamd) 14 iedereen wil overtuigen dat Nintendo niet kiddy is

Waarom snap je het nog steeds niet?
Daarom moet het steeds opnieuw uitgelegt worden, omdat je het maar niet wilt begrijpen.
Lmd.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 19:01
Firebolt
Avatar van Firebolt
Firebolt is offline
Citaat:
het 3/4de alfabet schreef:
Toch mooi hoe een knulletje van (zogenaamd) 14 iedereen wil overtuigen dat Nintendo niet kiddy is
Zo jij hebt hem door! Ik doe maar alsof ik 14 ben om hierop toegelaten te worden. In het echt heb ik al een vila in de duinen, 2 vakantiehuisjes op de veluwe en ik rij in een mercedes. Binnekort komt mijn bedrijf op de shirt sponsor van Feyenoord, en worden op mijn kosten de twin towers opnieuw opgebouwt. Ik neem het steeds voor Nintedo op dus ik moet wel Myamoto zijn. Jij ben snel van begrip...

Citaat:
Waarom snap je het nog steeds niet?
Daarom moet het steeds opnieuw uitgelegt worden, omdat je het maar niet wilt begrijpen.
Lmd.
Ik doe erg kinderachtig, maar je kan niet ontkennen dat jij dat niet doet. Ik was zogenaamd 14 , jij hebt niet eens je leeftijd erbij staan...
Oke, dat was ff tussendoor...

Jij probeert mij duidelijk te maken dat Nintendo kiddy is, ik kom steeds met argumenten, maar jij slaat die steeds af met: "Waarom snap je het nog steeds niet?
Daarom moet het steeds opnieuw uitgelegt worden, omdat je het maar niet wilt begrijpen."
Zo maak ik jou niks duidelijk, en jij mij niks .
__________________
Life is a game
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 19:01
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
Hey, howbout u guys take this argue to msn..
Lijkt me beter dan iedereen op het board ermee te annoyen -- nu weten we het wel k?

edit: ruzie maken, das pas kiddy!!! hehehe..

[Dit bericht is aangepast door AJMouse (15-03-2002).]
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 19:11
abcdefghijklmnopqrst
abcdefghijklmnopqrst is offline
Citaat:
Firebolt schreef:
ik kom steeds met argumenten
Nou, laat mij dan die (zogenaamde) argumenten dan maar eens zien, want ik zie ze niet.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 19:20
Francorchamps
Avatar van Francorchamps
Francorchamps is offline
Citaat:
Firebolt schreef:
Waarin is Sony beter in, dan Nintendo, behalve dat Nintendo een kiddy imago heeft?

[Dit bericht is aangepast door Firebolt (14-03-2002).]

[Dit bericht is aangepast door Firebolt (14-03-2002).]
zucht.. moet ik hier nou op in gaan? lees mijn stukje gewoon nog een keer, misschien snap je het dan beter. ach laat ook maar..

Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 19:50
Firebolt
Avatar van Firebolt
Firebolt is offline
Citaat:
3/4 alfabet schreef:
Nou, laat mij dan die (zogenaamde) argumenten dan maar eens zien, want ik zie ze niet.
Jij zei dat Firebolt maar de helft las, maar nu doe jij dat! Oke, Firebolt zal je helpen de argumenten, die er wel zijn, te vinden:

Citaat:
Francorchamps schreef:
Nintendo straalt in tegenstelling tot PS2 en XBOX niet echt stoerheid uit.
Daarna, ging Firebolt erop in:
Dus jij wilt zeggen dat het hem in het uitterlijk zit: IS DE XBOX STOER? Nou ik weet niet wat jij stoer noemt, maar iets dat 100x zo groot als een PC is noem ik NIET stoer.

Citaat:
abcdefghijklmnopqrst schreef:
In het spel mortal kombat is geen bloed, Pokemon: says it al.
soulles maakte daarna de zeer scherp geplaatste opmerking:
Als je iemand op zijn bek slaat is het logischbdat je geen bloed ziet.
daarna zei ik dat bijna iedereen Pokemon gespeelt heeft. Dat is ook zo. Niet alleen de kiddy's.

Francorchamps komt daarna weer met: uiterlijk was slechts EEN voorbeeld. Nou waar is de rest dan? Precies. ook niks meer van gehoord.

Toen kwam ik met een hele zooi name die wel positief waren, en jij slaat ze allemaal af (sommige met argumenten, nieuw voor jou. KLAPPUH ALLEMAAL!)We hadden toen dus allebei de helft gelezen.

En darna komt een heel gezeik zonder argumenten. Zo heb je nu de argumenten gezien, of zal ik het herhalen?

PS: AJMouse heeft gelijk met dat ruzie maken pas echt kiddy is. Jij was toch degene die Nintendo kiddy vond ?

[Dit bericht is aangepast door Firebolt (15-03-2002).]
__________________
Life is a game
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 20:11
abcdefghijklmnopqrst
abcdefghijklmnopqrst is offline
Citaat:
abcdefghijklmnopqrst schreef:
Knul, Nintendo richt zich op een doelgroep.
Die doelgroep zijn kinderen, oftewel, jeugdige gamers.
Daarom heb je dus ook geen bloed.
Daarom heb je veel meer kinderlijke spellen, meer als op andere consoles.

DAT is dus het kiddy imago dat ze hebben.
Niet alleen vanwege het bloed
En wat is je tegenargument hierop?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 20:13
abcdefghijklmnopqrst
abcdefghijklmnopqrst is offline
Citaat:
abcdefghijklmnopqrst schreef:
Knul, dat was sarcasme...
Noem mij nou eens een spel dat wel realistisch is.
Elk computerspel is onrealistisch.

En laat ik nog eens iets zeggen, de spellen die nu nog uitkomen zijn geen van allen origineel.

Het gaat niet om de gameplay, het gaat niet om de originaliteit.
Het gaat erom aan wie de spellen gericht zijn.
En voor Nintendo zijn dat de kinderen, grotendeels iig.
Daar kun je gewoon niet omheen.
En hier op?
En kom ajb niet met statestieken aanzetten.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 20:36
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Wat heb jij toch met knul...als je eens je eigen leeftijd erbij durft te zetten heb je recht van spreken...en dubbelposten is zeker ook een nieuw begrip voor je

Laten we deze eindeloze discussie eens ophouden met de volgende woorden:

Jij vindt nintendo kiddy, wij niet. De meningen verschillen en das maar goed ook.

Nog 1 ding dan: waarom kiddy en niet "voor een jongere doelgroep" dat is veel 'vriendelijker' en de nintendospelers voelen zich ook niet meteen aangevallen.
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-03-2002, 20:40
Firebolt
Avatar van Firebolt
Firebolt is offline
stelling 1:
abcdefghijklmnopqr:
zat te zeiken over geen bloed en kiddy games.

Op dat bloed heb ik al gereageerd, nl:
Soulles schreef: het is logisch dat als je iemand een dreun voor zijn aangezicht geeft, de kamer niet meteen overstroomt van het rode spul.
Daar ben ik het dus mee-eens.

De andere kiddi spellen:
Ik heb net al een rits spellen opgenoemt die dus absoluut niet kiddy zijn, maar de spellen die ik niet heb genoemt (11) hoeven geen kiddy games te zijn. Ik loop ze wel ff langs:

Luigi's Mansion: ik denk dat veel gamers dit spel kiddy zullen noemen omdat Luigi in feite Mario's broer is. Dat vooroordeel is dus onjuist. Dit is een game die ik zeker niet wil mislopen.
Sonic Adventure 2 Battle: geen idee, nooit zo verdiept in Sega...
Super Monkey Ball: lijkt mij ook wel een beetje kiddy, maar de PU was er redelijk positief over.
Spiderman: nooit gespeeld, maar heb wel gehoord dat hij ook op PSX uitkomt
Tarzan Untamed en de Donald Duck game... kiddy ja.
De rest... Niet echt super, maar kiddy is ook niet het juiste woord.

Jouw 2de bericht:
Hoezo is Nintendo op kiddy's gericht? OK ik zal je niet op de statestieken wijzen, ik kan het zelf ook wel af...
Zijn spellen als Harry Potter en kiddy troep voor volwassene, NEE! Harry Potter komt op 2 Nintendo platformers uit, maar ook op 2 playstation platformers. Zo...
__________________
Life is a game
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 20:54
Firebolt
Avatar van Firebolt
Firebolt is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef:
Wat heb jij toch met knul...als je eens je eigen leeftijd erbij durft te zetten heb je recht van spreken...en dubbelposten is zeker ook een nieuw begrip voor je

Laten we deze eindeloze discussie eens ophouden met de volgende woorden:

Jij vindt nintendo kiddy, wij niet. De meningen verschillen en das maar goed ook.

Nog 1 ding dan: waarom kiddy en niet "voor een jongere doelgroep" dat is veel 'vriendelijker' en de nintendospelers voelen zich ook niet meteen aangevallen.

Daar ben ik het nou helemaal mee-eens!
__________________
Life is a game
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 21:14
The Iceman
The Iceman is offline
Kijk he, Nintendo64 heeft gewoon een kiddy imago. Ze maken wel andere spellen, die niet kiddy zijn, maar de nadruk ligt wel op de kiddy games. Maar what the fuck is daar nu mis mee? Ik en vele anderen hebben er totaal geen probleem mee, misschien ook omdat mijn vrienden wat volwassener zijn en niet gaan van: "Haha, jij bent kiddy want je hebt een N64." Wat bij jou (firebolt) precies wel het geval is. En, het is toch niet omdat een game 'kiddy' is dat het slecht is? Kijk maar naar de meeste games in de mario reeks. Of GoldenEye, ...
Zoals hier iemand al zei, de meeste PS games kan je ook op je pc spelen, dus waarom nog een PS kopen? Als je er toch maar af en toe opspeelt. Als moet ik toegeven dat GT3 wel super sjiek is.
__________________
The Iceman - Je hebt 0 nieuw(e) bericht(en) sinds je laatste bezoek (07-09-2002 23:09). (c) 20/03/2005 - Terug van weggeweest :)
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 21:39
abcdefghijklmnopqrst
abcdefghijklmnopqrst is offline
Citaat:
Firebolt schreef:
*blaat*
Citaat:
abcdefghijklmnopqrst schreef:
Nintendo richt zich op een doelgroep.
Die doelgroep zijn kinderen, oftewel, jeugdige gamers.
Hieraan heeft Nintendo zijn kiddy imago te danken.


Op deze quote wil ik een tegenargument.
En die heb ik nog steeds niet gezien.
Jij begint steeds over games te ouwehoeren en daar heb ik het totaal niet over.
Maarja, je zal nu ook wel weer over games gaan ouwehoeren...

En Baron Sengir, kiddy staat voor "jongere doelgroep".

*Hoopt nu dat er geantwoord word en dat het begrepen word*
Zal wel niet :/
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 21:44
Inemine
Avatar van Inemine
Inemine is offline
Citaat:
abcdefghijklmnopqrst schreef:
Knul, Nintendo richt zich op een doelgroep.
Die doelgroep zijn kinderen, oftewel, jeugdige gamers.
Daarom heb je dus ook geen bloed.
Daarom heb je veel meer kinderlijke spellen, meer als op andere consoles.

Hier wil ik toch even op reageren. Nintendo richt zich absoluut niet op één bepaalde groep. Ze maken games die iedereen kan spelen. Natuurlijk hebben ze ook games voor kleinere kinderen, maar die vind je ook op de PSX. Ik heb enkele dagen geleden een interview met Miyamoto gelezen, en hij zegt zelf dat Nintendo probeert om zich niet op één bepaalde leeftijdscategorie te focussen.
Ik lees hier trouwens dat Zelda ook als 'kiddy' gezien wordt... Waarom? Ik vind Zelda absoluut niet voor kleine kinderen. Het is te moeilijk voor hen en af en toe is het ook wel te eng (ik ben zelf nog steeds als de dood voor die Redeads).

Stop nu toch gewoon met dit soort topics. Het draait toch altijd op hetzelfde uit, en daar zijn we niets mee.
__________________
Keep smiling- it makes people wonder what you've been up to.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 22:00
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
abcdefghijklmnopqrst schreef:


En Baron Sengir, kiddy staat voor "jongere doelgroep".

*Hoopt nu dat er geantwoord word en dat het begrepen word*
Zal wel niet :/
Ik begrijp je mening wel, maar ben het er niet mee eens...zie reactie hierboven. En btw 'kiddy' staat voorlopig niet in de dikke van dale en wordt eerder geasocieerd met kinderachtig dan met jongere doelgroep. Ik vraag hier enkel duidelijkheid over.

kijk trouwens op deze site (ander forum) voor een aantal screens van GC spellen en geef naar aanleiding van alle screens een duidelijke mening waarom nintendo kiddy is (weet het niet alleen spellen van nintendo, maar wel allemaal voor de GC. Wel: Starfox, SSMB, Mario, Luigi, Pikmin) http://www.saiyanforum.com/cgi-bin/f...31&t=000360&p=

[edit]
Citaat:
Noem mij nou eens een spel dat wel realistisch is.
Elk computerspel is onrealistisch.
SWAT 3 misschien? en F1 World Championship, Empire Earth(behalve de laatste paar epochs)
Moet ik nog doorgaan? [/edit]



[Dit bericht is aangepast door Baron Sengir (16-03-2002).]
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 22:22
abcdefghijklmnopqrst
abcdefghijklmnopqrst is offline
Zucht, en het nog niet begrijpen.

Dat is geen mening, het is een feit.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 22:33
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Als het een feit is geef dan eens een paar objectieve bronnen. Die zullen niet te vinden zijn, dus is het een mening. Verder moet je niet alleen mijn post doorlezen, maar ook van degeen boven me, dan zul je zien dat Miyamoto zelf heeft gezegd zich niet op een bepaalde doelgroep te richten (nog een mening van je...het richten op een doelgroep).
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 07:55
Firebolt
Avatar van Firebolt
Firebolt is offline
Ik ben even weg geweest... (jaja, zelfs Firebolt heeft zijn slaap hard nodig).
Citaat:
abcdefghijklmnopqr shreef:
ik wil een tegenargument op het volgende stuk:
Nintendo richt zich op een doelgroep. Die doelgroep zijn kinderen (kiddy's dus). Hieraan heeft Nintendo zijn kiddy imago te danken.
Nou, eigenlijk is die vraag al lang beantwoord door Baron Sengir. Waarom komen er ook volwassen spellen uit, als de doelgroep kiddy is?
__________________
Life is a game
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 11:26
abcdefghijklmnopqrst
abcdefghijklmnopqrst is offline
Citaat:
Firebolt schreef:
Ik ben even weg geweest... (jaja, zelfs Firebolt heeft zijn slaap hard nodig).
Citaat:
abcdefghijklmnopqr shreef:
ik wil een tegenargument op het volgende stuk:
Nintendo richt zich op een doelgroep. Die doelgroep zijn kinderen (kiddy's dus). Hieraan heeft Nintendo zijn kiddy imago te danken.
Nou, eigenlijk is die vraag al lang beantwoord door Baron Sengir. Waarom komen er ook volwassen spellen uit, als de doelgroep kiddy is?
*Ziet dat uitleggen toch geen nut meer heeft dus stopt er mee*

Naievelingen...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 11:54
LB06
LB06 is offline
Het is wel zo dat op de console van Nintendo meer cartoon-achtige graphics (kunt het kiddy noemen) zijn, maar dat maakt niet uit als de gameplay maar fun is (SSB!!!). En er zijn meer dan genoeg spellen die er níet zo uitzien.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 12:52
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Dat zeg ik ook, maar abcdefghijklmnopqrst blijft het maar een feit noemen, terwijl het toch echt een mening is...
Maar die discussie is nu (hopelijk) beeindigd.
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 13:05
Firebolt
Avatar van Firebolt
Firebolt is offline
Het alfabet probeert gewoon te fokken. Waarom moeten wij eigenlijk steeds met argumenten komen? Waarom komt hij nu niet eens? Als Nintendo kiddy is, abcdefghijklmnopqr, kom dan dit keer eens met argumenten, wij hebben er al genoeg gegeven dat het niet zo is.
__________________
Life is a game
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 13:17
abcdefghijklmnopqrst
abcdefghijklmnopqrst is offline
Citaat:

Nintendo is committed to a fun, and safe, experience for kids.

Dat heb ik dus van de site van Nintendo zelf. http://www.nintendo.com/parents.jsp

Het tekstballonetje bij Mario.

Ik dank jullie vriendelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games [Next Gen Console's]Xbox 360, PS 3 en Revolution
Jolt
199 17-01-2006 14:42
Games Paper Mario 2 ''the thousand year door''
IjSbLoKiE
50 03-01-2005 15:35
Games Nintendo-liefhebbers?
Lakitu
83 13-11-2003 20:11
Games XBOX of PS2 ???
Gerard SnEl
51 06-07-2003 14:05
Games Splinter Cell
S
9 06-09-2002 18:13
Games nintendo?
sniper xxl
22 01-04-2002 10:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:16.