Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2002, 22:45
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
Hoe sterk is liefde, wat is liefde voor een mens. Is liefde alleen een lekker gevoel, is het genot? Is liefde een manier van leven, is liefde een reden om te presteren? Of is liefde gewoon een tijdsverdrijf net zoals voetballen op het veldje met je maatjes? Hoe serieus is liefde, en hoe serieus neem jij liefde op?
Maar het belangrijkste, wat is de drijfveer voor jou om liefde te zoeken of te behouden? Wat is er geweldig aan liefde? Kan liefde bergen verzetten, kan liefde het weer doen veranderen, kan liefde helpen in een moeilijke tijd van je leven?

Wat is liefde voor jou, en hoe denk jij dat je met liefde om moet gaan???
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2002, 22:56
Little me
Little me is offline
Citaat:
bracelance schreef:
Hoe sterk is liefde, wat is liefde voor een mens. Is liefde alleen een lekker gevoel, is het genot? Is liefde een manier van leven, is liefde een reden om te presteren? Of is liefde gewoon een tijdsverdrijf net zoals voetballen op het veldje met je maatjes? Hoe serieus is liefde, en hoe serieus neem jij liefde op?
Maar het belangrijkste, wat is de drijfveer voor jou om liefde te zoeken of te behouden? Wat is er geweldig aan liefde? Kan liefde bergen verzetten, kan liefde het weer doen veranderen, kan liefde helpen in een moeilijke tijd van je leven?

Wat is liefde voor jou, en hoe denk jij dat je met liefde om moet gaan???
Persoonlijk vind ik liefde iets unieks. Ik denk dat je dat wel in het leven nodig hebt.
Liefde is misschien in het begin een grapje, maar "echte" liefde neem ik uitermate serieus, helemaal omdat ik dan voel dat ik echt geaccepteerd wordt. Niet alleen daarom, hoor. Ook omdat het zo bijzonder is dat twee mensen zoveel om elkaar kunnen geven en dat ook aan elkaar kunnen laten zien. Voordat ik een vriend had, wist ik eigenlijk nog helemaal niet zo goed wat liefde nou precies inhield, maar sinds ik nu samen ben met mijn vriend weet ik wat echte liefde is en ik denk dat ik nu niet meer zonder kan
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 23:22
Verwijderd
Liefde is elke intermenselijke affectie...van vluchtige vriendschap tot een 'echte' relatie. Ik neem aan dat je hier liefde in seksuele zin bedoelt.

Voor mij is liefde een (erg) leuke bijkomstigheid, maar geen doel op zich. Ik heb genoeg aan mijn vrienden, mijn studie en de rest van mijn leven zonder dat ik een vriendin heb. Het zou natuurlijk leuk zijn er één te hebben, maar het zou niet zo zijn dat die dan alle andere prioriteiten een lagere rang zou toekennen.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 23:28
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Liefde maakt niet sterk, liefde maakt zwak.

Psychologische afhanklijkheid van iemand is nou eenmaal een zwakte.


Niet dat ik die zwakte er niet voor over heb hoor
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 23:58
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
Liefde maakt niet sterk, liefde maakt zwak.

Psychologische afhanklijkheid van iemand is nou eenmaal een zwakte.


Niet dat ik die zwakte er niet voor over heb hoor
Het vlees ís zwak.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 07:06
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
Citaat:
nare man schreef:
Het vlees ís zwak.
maar mijn buik niet
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 09:56
Boer_kameeL
Avatar van Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Ik vind dat het woord "liefde" en "ik hou van je" te snel gebruikt worden. "Ik hou van je" is totaal niet hetzelfde als "ik zie je graag", en partners van me die 't eerste al na een paar weken of maanden zeggen vertrouw ik niet meer zo op dat gebied...

IK word niet zo snel verliefd, en maak niet zo snel echte vrienden, maar voor diegenen die er voor me zijn voel ik wel echt meer.
Voor vrienden kan je ook liefde voelen vind ik, maar niet de relatie-soort liefde.

En voor "echte liefde", de soort die door dichters beschreven word - wel ik geloof dat die bestaat, en ik vind het waard om voor te vechten... Volgens mij is dit een goei levensdoel, echte liefde vinden, want ik denk dat het je gelukkig kan maken.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 16:16
Piccola
Piccola is offline
Liefde is voor mij alles waard. Het maakt me gelukkig, sterker en positiever over alles. Het is het waard om voor te vechten. Als iemand zegt dat liefde gewoon tijdsverdrijf is dan weet die niet wat liefde is lijkt mij. Weten dat er iemand is die je warmte geeft, die van je houdt, die voor je wilt vechten, die aan je denkt, die altijd klaarstaat... Dat geeft gewoon kracht en een goed gevoel.

Mjah, ik kan niet uitleggen waarom ik voor zijn liefde wil vechten, waarom ik dat wil behouden... Het is gewoon zo!
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 16:48
)Vampje(
)Vampje( is offline
Hoe sterk liefde is, hangt heel erg af van de persoon met wie je dat deelt. De liefde tussen mij en mijn vriend is buitengewoon sterk. Wij kunnen elkaar alles maken, behalve vreemdgaan, en dan nog komen we er samen uit. We houden zoveel van elkaar dat we alles samen overwinnen. En geloof me; wij hebben echt al belachelijk veel meegemaakt samen. Ik heb over iets heel gemeens tegen hem gelogen en zelfs dàt vergeeft hij me, omdat hij zoveel van me houdt.
Ik ben dus van mening dat liefde ontzettend sterk kan zijn en heel veel kan overwinnen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Vampiria schreef:
Hoe sterk liefde is, hangt heel erg af van de persoon met wie je dat deelt. De liefde tussen mij en mijn vriend is buitengewoon sterk. Wij kunnen elkaar alles maken, behalve vreemdgaan, en dan nog komen we er samen uit. We houden zoveel van elkaar dat we alles samen overwinnen. En geloof me; wij hebben echt al belachelijk veel meegemaakt samen.
*knip*

Ik ben dus van mening dat liefde ontzettend sterk kan zijn en heel veel kan overwinnen.
voormij geld dit dus.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 17:30
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
Liefde... een mooi woord. Highlight is een nog mooier woord slijm slijm.


liefde is iets heel speciaals. Telkens wanneer je dacht dat je liefde had gevonden met je jonge geest ging het een tijd later weer uit en vond je het allemaal zo vreemd dat je eerst liefde hebt gekend. Liefde is iets wat ik niet kan uitleggen. Een simpel lachje of gebaartje kan de ander volledig in of uit zijn/haar doen helpen.

Ik geef direct toe dat ik niet de ideale man ben: ik ben niet zo enorm intelligent, niet de meest knappe vent en al helemaal niet de sociaalste die er is. Ik heb het allemaal wel een beetje maar het is naar mijn mening nooit genoeg. Ik wil het constant verbeteren voor mij liefde, mijn highlight. Liefde is een woord wat werkelijk onbeschrijfbaar is en we kunnen er wel een opstel over schrijven maar we kunnen nooit aan een ander uitleggen wat liefde is. Behalve 1 persoon, degene waarop jij verliefd bent, die kun je laten voelen wat jij voelt. Maar onder woorden brengen van liefde lijkt mij moeilijker dan welk tentamen ook.
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 17:45
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
Ik dwaalde volgens mij af in mijn vorige post... naja.

Voor degene die het nog niet wisten, sinds eergisteren heb ik heb 1,5 jaar met mijn vriendin. Zij zit ook op dit forum (highlight) dus hoogswaarschijnlijk zal ze dit ook wel lezen.

Wat liefde voor mij is? Elke morgen opstaan met de gedachte aan 1 persoon, bij alles wat je doet is ze altijd aanwezig. Elk ander meisje is minder in elk opzicht. Zij is ook de enige reden waarom ik ooit ben begonnen met gedichten schrijven. Zij is mijn inspiratie voor een liefdesgedicht, de positieve dan wel te verstaan. Ze is er altijd als ik haar nodig heb. Ze is de reden voor mij om te presteren omdat ik wil dat ze trots op me is. Ze is de reden dat mijn bankrekening steeds minder wordt, omdat ik naast met woorden en daden ook met cadeautjes wil aangeven dat ze alles voor me is. Ze is degene die me afgeleerd heeft om niet te huilen. Ze is degene die me heeft laten zien dat er meer is in het leven dan zomaar je leven te leven. Ze is de enige waarvoor ik alles opzij zet. Alles vergeet als ik bij haar ben en voel me dan werelds. Ze is voor mij de persoon waarmee ik alles kan delen, met wie ik kan lachen, met wie ik kan huilen. Ze is niet alleen mijn vriendin, maar ook mijn maatje. Ze is gewoon van mij, en dat idee geeft mij elk moment van de dag warme stromen door mijn buik. Ze is voor mij gewoon de reden om nu te leven. Als zij er niet meer zou zijn, zal ze mijn geest en mijn ziel meenemen. Ik zal dan altijd een dood persoon zijn. Want ik denk, dat zonder liefde, je niet een fijn leven kan leiden.

Poepie, ik hou van je, en ook van je pas afgeknipte haar.
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 00:10
Verwijderd
Liefde is een breed begrip.

Ik heb diverse liefdes voor zaken. Ik hou ervan nieuwe dingen te leren, ik hou ervan mijn computers te tweaken, ik hou ervan dingen te ontwikkelen, ik hou ervan 's ochtends een goede wandeling te maken met de hond bij zonneschijn, enzovoorts.

Allemaal kleine liefdes die het leven draagbaar maken. In die zin is liefde een manier van leven, het houdt mij in leven.

Mijn liefde voor mensen is niet zo diep, noch constant. Soms een enkeling waar ik echt om geef en vroeg of laat gaat het toch weer fout. Uiteindelijk moet ik het toch van de kleine dingen hebben denk ik. Hoe cru het ook is, mensen komen en gaan.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 16:08
sinsere
Avatar van sinsere
sinsere is offline
Wederzijdse liefde is het mooiste wat je in je leven tegen kunt komen!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 19:54
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
liefde is voor mij een vorm van respect en bewondering voor iemand, die gepaard gaat met (seksuele) aantrekkingskracht.

En hoe liefde voor mij word getest: 3 maanden zonder aanwezigheid van mijn partner, en toch houd ik steeds meer van hem...
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 20:05
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
bracelance schreef:
1) Hoe sterk is liefde, wat is liefde voor een mens.
2) Of is liefde gewoon een tijdsverdrijf net zoals voetballen op het veldje met je maatjes?
3) Hoe serieus is liefde, en hoe serieus neem jij liefde op?
4) Maar het belangrijkste, wat is de drijfveer voor jou om liefde te zoeken of te behouden?
5) Wat is er geweldig aan liefde?
6) Kan liefde bergen verzetten, kan liefde het weer doen veranderen, kan liefde helpen in een moeilijke tijd van je leven?

7) Wat is liefde voor jou, en hoe denk jij dat je met liefde om moet gaan???
1) Best sterk. Verliefdheid is dus ontwikkeld om vooral ratio uit te schakelen zodat het vrij spel heeft => snel voortplanten. Dit is zo ontwikkeld omdat mens te slim werd om nog als konijnen voort te planten.
2) Ik denk het wel. In plaats van iets anders ga je gewoon met iemand dingen doen en voortplanten... als je ratio wat sterker is dan blokkeer je een kritische stap en is het gewoon sex.
3) Serieus.... - ik heb een paar dagen geleden al mijn definities van liefde ahw overboord gegooid dus ik weet het even niet meer.
4) Weet ik nu dus niet meer. Als ik het nu zou doen dan was het puur om de sex maar is al die onzin die meer of minder frequente vervulling van de behoefte sex wel waard?
5) De sex dus... meer kan ik op het moment niet verzinnen.
6) Bergen verzetten? - nee. Een speling in een netwerk van stroompjes in één of twee hersenen heeft niet de mogelijkheid om dat te doen. (alhoewel sommigen op het mystiekforum anders zullen beweren)

Maar ok, op het moment zit ik in een proces van het herdefineren van liefde, vandaar ook mijn aanwezigheid op dit forum.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.

Laatst gewijzigd op 16-11-2002 om 20:19.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 10:05
dieselgirl17
dieselgirl17 is offline
liefde sucks!!!
als ik denk van iemand te houden zak ik toch altijd weer de put in.
Voor mij, bestaat echte liefde niet.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 13:01
Kleine Tulp
Avatar van Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
Citaat:
bracelance schreef:
Hoe sterk is liefde, wat is liefde voor een mens. Is liefde alleen een lekker gevoel, is het genot? Is liefde een manier van leven, is liefde een reden om te presteren? Of is liefde gewoon een tijdsverdrijf net zoals voetballen op het veldje met je maatjes? Hoe serieus is liefde, en hoe serieus neem jij liefde op?
Maar het belangrijkste, wat is de drijfveer voor jou om liefde te zoeken of te behouden? Wat is er geweldig aan liefde? Kan liefde bergen verzetten, kan liefde het weer doen veranderen, kan liefde helpen in een moeilijke tijd van je leven?

Wat is liefde voor jou, en hoe denk jij dat je met liefde om moet gaan???
liefde is het belangrijkste wat er is!!
als je van niemand houd en niemand van jou, kan je net zo goed dood gaan ofzo. En als je verliefd bent voel je je ook 1000x keer beter en zonder liefde zou het leven egt ontzettend saai zijn!
__________________
ik was dus roos de doos.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-11-2002, 12:48
romytjuh
romytjuh is offline
Citaat:
bracelance schreef:
Hoe sterk is liefde, wat is liefde voor een mens. Is liefde alleen een lekker gevoel, is het genot? Is liefde een manier van leven, is liefde een reden om te presteren? Of is liefde gewoon een tijdsverdrijf net zoals voetballen op het veldje met je maatjes? Hoe serieus is liefde, en hoe serieus neem jij liefde op?
Maar het belangrijkste, wat is de drijfveer voor jou om liefde te zoeken of te behouden? Wat is er geweldig aan liefde? Kan liefde bergen verzetten, kan liefde het weer doen veranderen, kan liefde helpen in een moeilijke tijd van je leven?

Wat heb jij dat mooi gezegd
__________________
-={..LoViN' YoU iS EaSy 'CuSz You'Re BeauTiFuL..}=-
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 15:46
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Citaat:
bracelance schreef:
Wat liefde voor mij is? *txt*
Wouw. Wat megalief
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-je-Hart-topic nummer # 151!
Atelier Madame
500 07-12-2009 15:19
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] De tweede grote liefde
flyaway
0 13-11-2008 11:11
Liefde & Relatie Wat is het moeilijkste dat je ooit hebt meegemaakt in je liefdesleven?
stout!
71 04-10-2004 14:30
Lifestyle Kleding Enquete
Sandra1988
69 16-03-2004 22:34
Verhalen & Gedichten [verhaal] Liefde
Vlooienband
8 21-10-2002 11:26
Seksualiteit hoe denken mensen hier over homo's bi en potten
mastermaster
64 20-02-2002 18:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.