Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2003, 20:04
hellraiser
hellraiser is offline
Ik moet binnekort langs de school doktor (laatste keer geloof ik )
Gaat tie dan ook bij je geslachtsdeel kijken? en wat doet tie precies?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 20:05
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
In welke klas zit je?

Volgens mij bekijken ze alleen of je
goed groeit, een gezond gewicht ed hebt..
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 20:09
Verwijderd
Nee hoor, mijn zus heeft mij er toen helemaal bang mee gemaakt, maar ze kijken alleen naar of je goed groeit, je gewicht, ze testen je ogen en misschien ook je oren... meer echt niet hoor
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 20:12
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
ik kreeg toen vragen hoe ik piste

wat n dikke onzin, zown vatsig oud wijf dat zich interesseert voor je op dat moment nog minimale lulletje pfff
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 20:16
Spacemonkey
Avatar van Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik werdt altijd gecontroleerd omdat ik zo lang ben en snel groeide. Moest vor eht laatst in de tweede. Zit nu in de vierde. Maar ze testen je ogen en oren. Je gewicht en je lengte. Je moetw el in je ondergoed gaan staan . Maarja op zich valt het mee. Ik heb jaren onder controle gestaan. duzzzz........

SUCCES, hoop voor je dat hij/zij niet beetje aardig is!!!!
__________________
Why can't they see. It's complete insanity to argue with the man who is the judge of right en wrong.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 21:13
Sweet Serenity
Avatar van Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline
euh jawel, nuja hier moet je maar tot het vierde middelbaar naar de schooldokter maarreh die keek dus inderdaad
zeer beschamend , ik weigerde telkens mee te werken op één of andere manier raakte ik er toch telkens onderuit hoor!
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." - Einstein. Fantasie is belangrijker dan kennis.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 21:23
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
!! hoorde ze niet elke keer aan je fluitje te zitten dan? die vent kon er maar niet afblijven



volgens mij mogen ze dat niet eens meer, het meeste wat ik ooit bij een schooldokter heb uitgetrokken was mijn jas en schoenen, toen ik op de weegschaal moest
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 00:06
Eva*
Avatar van Eva*
Eva* is offline
In de 2e klas van de middelbare school ben ik voor het laatst naar de schooldokter geweest. Net als alle 2e-klassers mocht ik alleen m'n onderbroek aan houden. De schooldokter vroeg mij op m'n hand te blazen en keek toen in m'n onderbroek ja, met als rede dat hij wilde zien of ik een liesbreuk zou hebben.

Toen ik dat van tevoren van klasgenoten hoorde, vond ik 't echt niet leuk. Maar achteraf boeit 't eigenlijk niet, die dokter vind geslachtsdelen inmiddels net zo gewoon als bijv. voeten. Ook vergeet dat mens in no-time weer wie je bent.

So don't worry!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 11:08
Verwijderd
Citaat:
E.v.a schreef op 12-04-2003 @ 01:06:
In de 2e klas van de middelbare school ben ik voor het laatst naar de schooldokter geweest. Net als alle 2e-klassers mocht ik alleen m'n onderbroek aan houden. De schooldokter vroeg mij op m'n hand te blazen en keek toen in m'n onderbroek ja, met als rede dat hij wilde zien of ik een liesbreuk zou hebben.
Over liesbreuken:
'Over het algemeen hebben kinderen weinig last van deze afwijking. Er is een zichtbare bult in een of beide liezen die al of niet wegdrukbaar is. Soms echter kan het gepaard gaan met pijnklachten, misselijkheid en zelfs braken. In deze uitzonderlijke gevallen kan er sprake zijn van het beklemd raken van de buikinhoud in de breuk.'

http://www.ziekenhuis.nl/ziektebeelden/26.html

Dan hoeft hij toch alleen maar naar je liezen te kijken en verder niet...?

Onze schoolarts keek/voelde ook alleen maar naar je liezen, verder (gelukkig) niet. Had ze ook niet moeten doen.

@ hellraiser: Misschien kun je het aan klasgenoten vragen die al geweest zijn? Of voor dat die arts begint met het onderzoek vragen wat hij/zij allemaal gaat onderzoeken.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 11:30
Defenderzzz
Avatar van Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Ik heb in groep 8 van de basisschool het schoolonderzoek mooi geweigerd, en als 14jarige op de middelbare school ga ik echt niet me ballen laten zien aan 1 of ander GGD trutje..
__________________
Verander vastbesloten van mening
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Defenderzzz schreef op 12-04-2003 @ 12:30:
Ik heb in groep 8 van de basisschool het schoolonderzoek mooi geweigerd, en als 14jarige op de middelbare school ga ik echt niet me ballen laten zien aan 1 of ander GGD trutje..

Idd, je kan toch zelf ook wel bekijken of ze wel goed in het zakje zitten?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 18:11
Colorama
Colorama is offline
Citaat:
Defenderzzz schreef op 12-04-2003 @ 12:30:
Ik heb in groep 8 van de basisschool het schoolonderzoek mooi geweigerd, en als 14jarige op de middelbare school ga ik echt niet me ballen laten zien aan 1 of ander GGD trutje..
Dat is echt niet zo erg, tegen mij zeiden ze dat ook toen ik in de 2de zat dat ze je lul gingen bekijken,
ik had meer zoiets van "nou en".
maja, dat bleken ze later toch niet te doen dus tjah.
Waarom maakt iedereen zich zo druk daarom, die mensen hebben echt wel vaker naaktje jongens/meisjes gezien,
en waarom zou je bang zijn, je bent in de 2de toch wel gegroeid daar beneden (jongens in ieder geval)
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 20:01
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
De laatste keer dat ik ben geweest was ook in de tweede, toen moest ik naar de GGD fietsen en kwam die niet meer op school langs... Daar hoefte ik niet in m'n hemd / onderbroek te staan, in de eerste volgens mij wel bij de schooldokter....
Waar naar wordt gekeken in opsomming:
* Groei (lengte / gewicht)
* Groei van de rug / houing)
* Testen van de ogen
* Testen van de oren
Sja, dat was het eigenlijk.. Ik zag er altijd best wel behoorlijk tegenop.... Terwijl het niets voorstelt
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Snufje schreef op 13-04-2003 @ 21:01:
De laatste keer dat ik ben geweest was ook in de tweede, toen moest ik naar de GGD fietsen en kwam die niet meer op school langs... Daar hoefte ik niet in m'n hemd / onderbroek te staan, in de eerste volgens mij wel bij de schooldokter....
Waar naar wordt gekeken in opsomming:
* Groei (lengte / gewicht)
* Groei van de rug / houing)
* Testen van de ogen
* Testen van de oren
Sja, dat was het eigenlijk.. Ik zag er altijd best wel behoorlijk tegenop.... Terwijl het niets voorstelt
Zo ging dat bij mij dus ook, als meisje werd je ook nog eventjes gevraagd of je al ongesteld was geworden en of je nog wist wanneer (ik wist het nog exact en volgens de mevrouw was ik precies op de goede dag ongesteld geworden, zat echt exact op het gemiddelde ) en tja, verder keek een man nog naar m'n rug (ik moest gewoon met kleren aan m'n tenen proberen vast te pakken zonder m'n knieën te buigen).
Mja, verder eigenlijk niets....

In groep acht werd ik alleen gewogen en gemeten...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 20:06
Verwijderd
Bij mij testten ze m'n groei, m'n gewicht, m'n bloeddruk en hartslag, m'n ogen en m'n oren. Ik was te klein, te dun, mijn bloeddruk was relatief laag en mijn hartslag relatief hoog (ja ik ben raar), mijn ogen hadden -4 en mijn oren waren normaal. Maar dat wist ik op dat moment bijna allemaal al (alleen die bloedruk niet). Ik mocht bijna al m'n kleren aanhouden, ik moest m'n trui uitdoen toen ze m'n hartslag gingen beluisteren, maar ik mocht m'n t-shirt zelfs nog aanhouden.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 21:26
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
perseus schreef op 12-04-2003 @ 12:38:
Idd, je kan toch zelf ook wel bekijken of ze wel goed in het zakje zitten?
boeiend ik heb nu echt al 10 keer mijn ballen moeten laten zien/voelen bij een arts
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 21:28
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Big Brother schreef op 13-04-2003 @ 22:26:
boeiend ik heb nu echt al 10 keer mijn ballen moeten laten zien/voelen bij een arts

Zo'n grote zien ze niet vaak. Je hebt echt een hele goeie nick bedacht!
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 22:17
Eva*
Avatar van Eva*
Eva* is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-04-2003 @ 12:08:
Over liesbreuken:
*tekst*

Dan hoeft hij toch alleen maar naar je liezen te kijken en verder niet...?
Dat leek mij ook, het kwam bij mij dan ook over als een soort smoes.

De schooldokter was trouwens geen 'hij' maar een 'zij.'
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 22:47
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 13-04-2003 @ 22:28:
Zo'n grote zien ze niet vaak. Je hebt echt een hele goeie nick bedacht!
lol
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 22:48
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
E.v.a schreef op 13-04-2003 @ 23:17:
Dat leek mij ook, het kwam bij mij dan ook over als een soort smoes.

De schooldokter was trouwens geen 'hij' maar een 'zij.'
nou bij mij moesten ze dus aan mijn ballen voelen of ik een liesbreuk had.. en daarna nog een paar keer maar bij heel andere afwijkingen
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 22:49
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Als je er het nut niet van inziet, dan heb je altijd het recht om het te weigeren. Heb ik ook gedaan....ze vertelde nl dat ze wou kijken of er 'daar' wel haar groeide....kon ze ook gewoon vragen....

Mijn visie: in elke kinderarts schuilt een (soort van) pedofiel..
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 23:08
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Big Brother schreef op 13-04-2003 @ 23:48:
nou bij mij moesten ze dus aan mijn ballen voelen of ik een liesbreuk had.. en daarna nog een paar keer maar bij heel andere afwijkingen
Wij hadden er een die ging testen op aambeien. Zeker een latente homo, al die kindjes met hun billen gespreid en bukken.

De engerd!
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 23:43
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 14-04-2003 @ 00:08:
Wij hadden er een die ging testen op aambeien. Zeker een latente homo, al die kindjes met hun billen gespreid en bukken.

De engerd!
stop it
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 23:53
Infaustus
Avatar van Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
D@mien schreef op 13-04-2003 @ 23:49:


Mijn visie: in elke kinderarts schuilt een (soort van) pedofiel..


ja idd, wat bezielt een mens anders om kinderarts/schooldoktor te worden.
__________________
A.i.d.s: Anally injected death sentence
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 17:40
hellraiser
hellraiser is offline
thnanx voor de tips ik zit in de 2e klas
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 18:17
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
De laaste x dat imk er geweest ben was in groep 8

Ze vroeg of ze in mn onderbroek mocht kijken, ze wou zien hoe het met de haargroei zat, dat had met mn lengte te maken

Ik zij gewoon van "vind ik niet prettig, doe maar niet" dus hoefte het niet
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 09:52
Miss. Tandenborstel
Avatar van Miss. Tandenborstel
Miss. Tandenborstel is offline
Jah ik moest ook naar de dokter jah!!
Maar gelukkig kon ik me ouders overhalen dat ik niet hoefde!!
Mijn ouders hadden ook zoiets..als je ergens last van hebt ga je zelf maar naar de dokter..
maja iedereen denkt er natuurlijk anders over.. Maar persoonlijk vind ik zo'n schooldokter maar niks neej!!
Ik zit in dus in de 4de en zelfs daar moest je je soms helemaal uitkleden jah! om te kijken of alles goed groeide ofzo
succes ermeej!
__________________
*Whieeeeeeeeeee*
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:08
FloatAZiggy85
Avatar van FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
en waarom zou je bang zijn, je bent in de 2de toch wel gegroeid daar beneden (jongens in ieder geval)
Wat een onzin, khoef me lul niet aan iedereen te laten zien. En zeker niet voor zo'n nutteloze reden
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 12:17
Sven
Avatar van Sven
Sven is offline
Hm.. kan me herinneren dat ik ook ooit eens naar de schooldokter moest.. kregen we eerst zo'n brief mee voor onze ouders.. die heb ik gewoon nooit aan hun gegeven Ben er dus gelukkig onderuit gekomen..
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 12:51
Verwijderd
Hij grijpt je slurf, trekt je voorhuis hard heen en weer, w8 tot ie stijf wordt, en dna is ie gezond..... nou goed?!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 13:02
FloatAZiggy85
Avatar van FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Stoere binkjes
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 14:14
Shitfly
Avatar van Shitfly
Shitfly is offline
mjah dan heb ik het toch mooi makkelijk gehad, ik kan bijna niet geloven dat de schooldokter in je onderbroek gaat kijken\voelen .
Ik moest gewoon in me blote bast (jaja )

Hij keek ff of mijn rug, lengte, gewicht goed waren.
__________________
Error: 404 Don't we hate those?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 14:56
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Ed De Pijpslet schreef op 15-04-2003 @ 23:54:
ik ben ontmaagd door de schooldokter
hoesow ontmaagd door hem?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 15:24
Shitfly
Avatar van Shitfly
Shitfly is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 16-04-2003 @ 15:56:
hoesow ontmaagd door hem?
die moet je niet serieus nemen...
__________________
Error: 404 Don't we hate those?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 16:22
Legaly-Blondje
Legaly-Blondje is offline
Gisteren kwam de schooldokter ook ff langs bij onze klas..
Ik was als 3e , scheen dat je in je bh en string moest gaan staan.. en dan fijn bukken enzow!
Kom ik daar op een gegeven moment aan, kijkt ze in mijn papieren zegt ze opééns og jij bent al geweest (kben blijven zittuh)
Was ik ff blij..!! haha
Al die andere in paniek..
__________________
!!..¤ LiL Misz Naughty ¤..!!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 18:53
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
naja, volgens mij doet iedere schooldokter het anders hoor, want ik heb dus niet in mijn ondergoed hoeven te staan.
als ik het me goed herinner hebben ze me gewogen, gemeten, mn ogen gecontroleerd (tss, ik heb lenzen en loop al 6 jaar bij de opticien), uhm, dat was het dacht ik. valt dus best wel mee.

ik vraag me af waar ze naar kijken als je in je ondergoed staat, of je geslagen wordt door je ouders ofzo??
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 19:40
Legaly-Blondje
Legaly-Blondje is offline
Najah en toch is het zo.. kijken ze naar je rug enzow!
Ik vond het ook erg vreemd, en vorig jaar hoefde dat ook niet.
Dit jaar dus duidelijk wel..
__________________
!!..¤ LiL Misz Naughty ¤..!!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 09:48
fib
Avatar van fib
fib is offline
Jullie, snappen er ook niets van: Ze meten alleen je lengte en gewicht voor de statestieken.

Want iedere leerkracht kan wel een beetje zien wie er te zwaar/te licht, te klein of te groot is. Dus opzich hoeven ze alleen maar de twijvel en probleem gevallen qua groote door te sturen naar zo iemand van de GGD. Maar dat doen ze niet ivb met de statestieken.
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 13:36
Verwijderd
wij moesten er alleen in de brugklas heen, toen werd je rug gecontroleerd en iets met kleurenzien.

Ik had met beide problemen; heb namelijk rugklachten en ben kleurenblind
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55.