Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2003, 18:52
ldv2
ldv2 is offline
Hallo,

bij het installeren van windows 2000 Pro versie English editie loopt het insttallatie programma steeds vast bij het installeren van de drivers, dus in het begin van de installatie. Ik had eerst windows 98 geinstalleerd, dus nog met FAT32 indeling. Voordat ik windows 2000 installeerde station C:\ geformatteerd en overgezet naar NTFS. Mijn overige partities had ik nog eerst FAT gelaten.

Weet iemand hoe het kan dat het installatieprogramma vastloopt bij het installeren van de drivers?

Alvast bedankt.

Leon
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2003, 19:23
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Wil je helemaal overgaan naar Windows 2000? Of wil je Windows 2000 naast je vorige Windows 98 draaien?

Verder, wat is de configuratie van je computer? En wil je persé Windows 2000 en niet XP?
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 19:25
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 12-04-2003 @ 20:23:
Wil je helemaal overgaan naar Windows 2000? Of wil je Windows 2000 naast je vorige Windows 98 draaien?

Verder, wat is de configuratie van je computer? En wil je persé Windows 2000 en niet XP?
Hoe zou die dan aan een legale xp versie moeten komen. K denk niet dat hij zn legale versie van win 2k weggooit en xp gaat komen (just jokin )
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 19:32
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 12-04-2003 @ 20:25:
Hoe zou die dan aan een legale xp versie moeten komen. K denk niet dat hij zn legale versie van win 2k weggooit en xp gaat komen (just jokin )
Of hij dat legaal of illegaal doet moet hij zelf weten, dat is zijn eigen afweging, heb ik niets mee te maken.

Ik vraag hem naar zijn redenen Windows 2000 te gebruiken. Als hij zegt dat hij Windows 2000 al heeft gekocht, en Windows XP licensie te duur vindt, dan lijkt me het beste dat hij bij Win2000 blijft en de tech support belt voor ditsoort vragen.

Maar misschien kan hij Windows XP heroverwegen, wat waarschijnlijk zijn probleem oplost. Voorwaarde is dat zijn computer redelijk recent is en voldoende geheugen heeft.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 19:36
ldv2
ldv2 is offline
De reden dat ik geen XP wil draaien is dat mijn computer hier niet goed genoeg voor is. Ik heb nu een P3 600 Mh waar ik dus windows 2000 op wil draaien, dus niet naast windows 98. Deze versie van windows 2000 is wel legaal, maar kan het misschien zijn dat windows 2000 geen drivers beschikbaar heeft voor bepaalde hardware in mijn computer?

Leon
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 19:42
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Tja alles zou kunnen. Maar je computer is niet oud, P3 600MHz kan XP ook prima op draaien overigens, mits je maar voldoende geheugen hebt. Vanaf 256MB loopt het lekker. Geheugen is nu erg goedkoop, dus je zou kunnen overwegen wat bij te kopen.

Verder, tenzij je een OEM-versie hebt, kun je ook de tech support van Microsoft bellen.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 19:45
ldv2
ldv2 is offline
Ik heb wel 256 MB RAM, dus ik overweeg nu toch maar XP aan te schaffen. Loopt XP wel lekker op P3 600 MHz 256 RAM? Of moet er toch wat meer geheugen of een snellere processor in? En zijn drivers voor windows XP wel makkelijk te vinden/te krijgen?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 19:48
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Windows XP heeft meer hardware support.

www.windowsupdate.com altijd doen na het installeren.

Windows XP OEM versies zijn te koop vanaf €95. Kijk hiervoor op www.tweakers.net/meuktracker en dan bij Software.

256MB en 600MHz kun je prima Windows XP op draaien. Mogelijk moet je de translucent selection rectangle uitzetten, maar dat is het dan wel zo'n beetje, draait prima. Meer geheugen kun je overwegen, maar alleen indien je zware applicaties draait, zoals eMule, Photoshop of andere geheugenverslindende apps.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 20:29
niemand
Avatar van niemand
niemand is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 12-04-2003 @ 20:48:
Windows XP OEM versies zijn te koop vanaf €95. Kijk hiervoor op www.tweakers.net/meuktracker en dan bij Software.
mss ook handig om erbij te melden:
als je student bent (en ja dat kan ook als je 16 bent), kan je mss via een SURF licentie voor iets van 19 euro xp legaal krijgen
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 20:37
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
niemand schreef op 12-04-2003 @ 21:29:
mss ook handig om erbij te melden:
als je student bent (en ja dat kan ook als je 16 bent), kan je mss via een SURF licentie voor iets van 19 euro xp legaal krijgen
Inderdaad, indien je studeert (Hogeschool of uni) kun je zo'n licensie krijgen. Kost je haast niks.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 21:13
ldv2
ldv2 is offline
Ik studeer dus helaas nog niet, ik zit nog op het VWO.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 22:57
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 12-04-2003 @ 21:37:
Inderdaad, indien je studeert (Hogeschool of uni) kun je zo'n licensie krijgen. Kost je haast niks.
Dat ligt er aan, het is verschillend per school, de ene school doet het wel de andere weet niet.
Mijn school (Grafisch Lyceum Rotterdam) doet het bijvoorbeeld niet, maar de school waar een vriend van mij op zit ( dat is een middelbare school (Schravenlang(VWO+)))
die doen daar wel aan, daar heb ik voor €49 Windows XP en OfficeXP gekocht.
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Voor- en nadelen van een Ibook
*gaapt*
45 05-02-2006 18:29
Software & Hardware [Systeem] Win XP hierop soepel?
filmfreak
9 15-12-2004 15:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.