Oud 02-03-2004, 15:48
HowLovely
Avatar van HowLovely
HowLovely is offline
hoe zit het bij jullie op school? hebben jullie het idee dat jullie op dit examen voorbereid zijn...of helemaal niet?
__________________
...::: buy me some happy :::...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2004, 18:20
HowLovely
Avatar van HowLovely
HowLovely is offline
uuhm... ik niet
__________________
...::: buy me some happy :::...
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 18:37
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik weet nog steeds niet wanneer ik examen heb
Al in april of pas in mei bij de andere examens...
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 18:47
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Overigens: welk onderwerp heb jij? een bepaalde bundel ofzo en zo ja, hoe heet ie dan?
Volgens mij heb ik namelijk een site gevonden waarop staat dat ik gewoon in mei m'n ckv2 examen heb (oef, ik hoop het maar!) maar ik wil het nog ff checken.
Dus waar gaat jouw examen in april over?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 21:40
HowLovely
Avatar van HowLovely
HowLovely is offline
je hebt alleen cd-rom ja...
pff die onderwerpen weet k zo niet uit mn hoofd sorry.. zla ze wel f n keer opzoeken... als k ze vindt dan post k ze wel ff...k?
__________________
...::: buy me some happy :::...
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 15:14
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Even over die datum: vorig jaar was er een heel stel (op S&S) die hun CKV2 examen idd in april hadden, dat vond ik toen erg vreemd, ik had het nml gewoon in mei. Volgens mij heeft het iets te maken met het verschil tussen het officiele ckv2/3 en tekenen/handenarbeid/etc. Ik had namelijk gewoon het vak tekenen.
Maar ik weet dit niet zeker hoor.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 15:22
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
alpha schreef op 03-03-2004 @ 15:14:
Even over die datum: vorig jaar was er een heel stel (op S&S) die hun CKV2 examen idd in april hadden, dat vond ik toen erg vreemd, ik had het nml gewoon in mei. Volgens mij heeft het iets te maken met het verschil tussen het officiele ckv2/3 en tekenen/handenarbeid/etc. Ik had namelijk gewoon het vak tekenen.
Maar ik weet dit niet zeker hoor.
ja zoiets had ik gelezen.
maar voor de mensen die dat weten:

klopt het dat je voor het examen in MEI de bundel Kunst, Kennis en Kunde II hebt en dat het examen in APRIL over iets anders gaat?
zo ja, dan ben ik heel gelukkig
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 18:02
HowLovely
Avatar van HowLovely
HowLovely is offline
wij hebben em 1 april
__________________
...::: buy me some happy :::...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 15:06
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
HowLovely schreef op 04-03-2004 @ 18:02:
wij hebben em 1 april
ja, dat weet ik wel, maar gaat dat dus over Kunst, Kennis en Kunde II of over een ander boekje/stof?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 14:44
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Hebben jullie allemaal iets anders voor ckv 2 ofzo dan? Dat is bij mij gewoon kunstgeschiedenis. Wij hebben het 1 april(is landelijk).. en het lijkt me heel erg raar als sommige scholen het op een andere datum doen. Dan weet je alle vragen en antwoorden al.
Wij hebben gewoon een ckv2 boek, de bespiegeling.. en daar moet je alle periodes die je hebt gehad(alles dus behalve de romantiek) leren.
Wij hebben de afgelopen paar tentamens zo'n oud examen gemaakt als tentamen. En we gaan het de komende weken ook nog in de les oefenen(hebben het al een paar keer gedaan). Dus weet wel hoe er zo ongeveer gaat enz. Vind het wel een stuk beter dan de tentamens die zij zelf maakte, want die maakte ik veel slechter.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 19:15
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Shadina schreef op 11-03-2004 @ 14:44:
Hebben jullie allemaal iets anders voor ckv 2 ofzo dan? Dat is bij mij gewoon kunstgeschiedenis. Wij hebben het 1 april(is landelijk).. en het lijkt me heel erg raar als sommige scholen het op een andere datum doen. Dan weet je alle vragen en antwoorden al.
Wij hebben gewoon een ckv2 boek, de bespiegeling.. en daar moet je alle periodes die je hebt gehad(alles dus behalve de romantiek) leren.
Wij hebben de afgelopen paar tentamens zo'n oud examen gemaakt als tentamen. En we gaan het de komende weken ook nog in de les oefenen(hebben het al een paar keer gedaan). Dus weet wel hoe er zo ongeveer gaat enz. Vind het wel een stuk beter dan de tentamens die zij zelf maakte, want die maakte ik veel slechter.
hehe, nou heb ik eindelijk zekerheid.

even om uit te leggen: er zijn 2 examens van ckv2
de één is op 1 april en de ander is op 4 juni.
Niemand doet aan beide examens mee. Het ligt aan de manier waarop ckv2,3 bij jou op school gegeven wordt of je het op 1 april of op 4 juni hebt. Het heeft er ook mee te maken wat jouw ckv3 is (dus muziek, drama of beeldende vorming).
De mensen van 1 april krijgen een examen met een cd-rom. Ik zag net jouw onderwerpen en weet daardoor dat ik hem op 4 juni heb. De mensen van 4 juni krijgen namelijk een examen over een speciaal boekje, genaamd Kunst, Kennis en Kunde II. We krijgen dus een heel ander examen, met een ander thema en een andere manier van toetsing.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 20:22
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Balance schreef op 11-03-2004 @ 19:15:
hehe, nou heb ik eindelijk zekerheid.

even om uit te leggen: er zijn 2 examens van ckv2
de één is op 1 april en de ander is op 4 juni.
Niemand doet aan beide examens mee. Het ligt aan de manier waarop ckv2,3 bij jou op school gegeven wordt of je het op 1 april of op 4 juni hebt. Het heeft er ook mee te maken wat jouw ckv3 is (dus muziek, drama of beeldende vorming).
De mensen van 1 april krijgen een examen met een cd-rom. Ik zag net jouw onderwerpen en weet daardoor dat ik hem op 4 juni heb. De mensen van 4 juni krijgen namelijk een examen over een speciaal boekje, genaamd Kunst, Kennis en Kunde II. We krijgen dus een heel ander examen, met een ander thema en een andere manier van toetsing.
Ow oke. Ben blij dat ik je heb kunnen helpen dan.
Maarre is dat ook zoiets als kunstgeschiedenis dan?
En ik heb trouwens drama als ckv 3. Had liever handvaardigheid ofzo gehad. Alsof je wat kunt met drama.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 22:26
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Citaat:
Shadina schreef op 11-03-2004 @ 20:22:
En ik heb trouwens drama als ckv 3. Had liever handvaardigheid ofzo gehad. Alsof je wat kunt met drama.
Alsof je met handvaardigheid meer kan dan met drama. Je kunt met geen van beide iets, wil je niet iets in die richting. Drama is ook nog eens leuker. Ik wou dat ik dat kon kiezen, ik had heel saai tekenen..
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 13:04
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
alpha schreef op 11-03-2004 @ 22:26:
Alsof je met handvaardigheid meer kan dan met drama. Je kunt met geen van beide iets, wil je niet iets in die richting. Drama is ook nog eens leuker. Ik wou dat ik dat kon kiezen, ik had heel saai tekenen..
Nou.. handvaardigheid komt echt wel vaker te pas dan drama. En drama is helemaal niet leuk!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Shadina schreef op 12-03-2004 @ 13:04:
Nou.. handvaardigheid komt echt wel vaker te pas dan drama. En drama is helemaal niet leuk!
Ik denk dat je vaker wat hebt aan drama, het is in veel situaties handig als je een beetje toneel kunt spelen. En in sommige vervolgopleidingen + beroepen (bv. lerarenopleiding - leerkracht) is dat ook wel handig. Als het vak drama vooral praktisch is dan iig. Hv kan je vaak of wel of niet en als je het wel kunt, dan kun je het zonder les ook wel. Bij drama is bepaalde informatie of trucjes volgens mij wel handig om te weten.

Ik denk dat het vooral persoonlijk is, waar je meer aan hebt. En of het leuk is of niet helemaal.

Ik heb geen ckv gehad, wel havo eindexamen muziek gedaan.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 15:53
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Shadina schreef op 11-03-2004 @ 20:22:
Ow oke. Ben blij dat ik je heb kunnen helpen dan.
Maarre is dat ook zoiets als kunstgeschiedenis dan?
En ik heb trouwens drama als ckv 3. Had liever handvaardigheid ofzo gehad. Alsof je wat kunt met drama.
Ik heb ckv3 tekenen.
En ja, mijn ckv2 is dus ook gewoon kunstgeschiedenis. Alleen het examen gaat over specifieke dingen uit de kunstgeschiedenis.
Kunst, Kennis en Kunde II (het boekje waar dus de tekst in staat die je moet kennen) gaat vooral over het menselijk lichaam en over techniek en wetenschap binnen de kunst.
Je zou hier kunnen kijken als je precies wil weten wat wij moeten leren.
Het is trouwens maar een boekje van zo'n 100 blz (gok ik), dus dat vind ik wel beter. Vergelijk de hoeveelheid stof met de gs2 bundels van Lancashire en gezagsdragers (mocht je die hebben).
En naast die kennis moeten we natuurlijk wel gewoon een schilderij kunnen beschrijven oid.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 20:47
zita swoon
zita swoon is offline
Ik weet niet precies wanneer ik CKV heb maar in ieder geval niet op 1 april.
Is het zo dat je verplicht een bepaalde stof moet leren voor CKV? Want wij leren niets uit een boek ofzo.
En als ik kijk wat jij (balance) allemaal moet leren! Wij hebben nog nooit zulk soort dingen gehad. Wij krijgen gewoon schildrijen te zien daar moeten we aantekeningen bij maken en oude examenvragen bij maken. (alleen jij dot VWO)
Vorig jaar hebben we een of ander boek uit 1960/1970 uit ons hoofd moeten leren, wat zo moeilijk was dat je het met een woordenboek ernaast moest leren en we moesten alle kunststromingen vanaf de Renaissance uit ons hoofd leren met kenmerken, schilders, kunstenaars en zulk soort dingen.
Maar ik heb dus nog nooit uit een echt boek geleerd.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 21:34
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Balance schreef op 12-03-2004 @ 15:53:
Ik heb ckv3 tekenen.
En ja, mijn ckv2 is dus ook gewoon kunstgeschiedenis. Alleen het examen gaat over specifieke dingen uit de kunstgeschiedenis.
Kunst, Kennis en Kunde II (het boekje waar dus de tekst in staat die je moet kennen) gaat vooral over het menselijk lichaam en over techniek en wetenschap binnen de kunst.
Je zou hier kunnen kijken als je precies wil weten wat wij moeten leren.
Het is trouwens maar een boekje van zo'n 100 blz (gok ik), dus dat vind ik wel beter. Vergelijk de hoeveelheid stof met de gs2 bundels van Lancashire en gezagsdragers (mocht je die hebben).
En naast die kennis moeten we natuurlijk wel gewoon een schilderij kunnen beschrijven oid.
Moet je echt al die dingen kennen?
Ik heb ook best veel theorie.. maar je kunt eigenlijk best een examen maken zonder de theorie echt door te nemen. Als je maar een beetje oplet in de les. Want ze vragen toch niks letterlijk of wat dan ook. Ze nemen gewoon een voorbeeld en daar moet je de stof zeg maar op toepassen. (kun je ook gewoon op los lullen. )
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-03-2004, 22:20
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik heb ook 1 april examen over het boek de Bespiegeling.
Maar ik zie hier boven staan 'over alles wat je gehad hebt, dus alles behalve romantiek'.
Beetje vaag, dat is toch per school verschillend? Wij hebben de Romantiek uitgebreid behandeld..
Ik snap het nog steeds niet, volgens mij moeten we alles weten..
Maar ja, ik ben dan ook al sinds december niet meer in de les geweest.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 12:37
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Shadina schreef op 15-03-2004 @ 21:34:
Moet je echt al die dingen kennen?
Ik heb ook best veel theorie.. maar je kunt eigenlijk best een examen maken zonder de theorie echt door te nemen. Als je maar een beetje oplet in de les. Want ze vragen toch niks letterlijk of wat dan ook. Ze nemen gewoon een voorbeeld en daar moet je de stof zeg maar op toepassen. (kun je ook gewoon op los lullen. )
Ik denk niet dat je die theorie helemaal uit je hoofd moet leren. Ik was het in ieder geval niet van plan. Je moet idd, wat jij al zegt, het kunnen toepassen op de schilderijen ed.
Ik vind het overigens helemaal niet zo moeilijk. Best makkelijke door te lezen tekst en minder saai dan al die kunststromingen. Bovendien maar een dun boekje, dus dat is goed te doen.
Sowieso ben ik blij dat ik niet alle kunststromingen hoef te kennen, want wij hebben 3 jaar lang bar-slecht les gehad, waardoor ik nog steeds geen enkele kunststroming in een tijd kan plaatsen; laat staan dat ik weet hoe die stroming te herkennen is
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 13:40
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Konijn schreef op 15-03-2004 @ 22:20:
Ik heb ook 1 april examen over het boek de Bespiegeling.
Maar ik zie hier boven staan 'over alles wat je gehad hebt, dus alles behalve romantiek'.
Beetje vaag, dat is toch per school verschillend? Wij hebben de Romantiek uitgebreid behandeld..
Ik snap het nog steeds niet, volgens mij moeten we alles weten..
Maar ja, ik ben dan ook al sinds december niet meer in de les geweest.
Nee het is niet per school anders.. het is gewoon zo afgesproken dat er dit jaar niks over de romantiek wordt gevraagd. Alleen weet ik niet of havo hetzelfde heeft als vwo. Ik doe trouwens vwo.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 13:43
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Balance schreef op 16-03-2004 @ 12:37:
Ik denk niet dat je die theorie helemaal uit je hoofd moet leren. Ik was het in ieder geval niet van plan. Je moet idd, wat jij al zegt, het kunnen toepassen op de schilderijen ed.
Ik vind het overigens helemaal niet zo moeilijk. Best makkelijke door te lezen tekst en minder saai dan al die kunststromingen. Bovendien maar een dun boekje, dus dat is goed te doen.
Sowieso ben ik blij dat ik niet alle kunststromingen hoef te kennen, want wij hebben 3 jaar lang bar-slecht les gehad, waardoor ik nog steeds geen enkele kunststroming in een tijd kan plaatsen; laat staan dat ik weet hoe die stroming te herkennen is
Ik heb trouwens maar sinds vorig jaar ckv2. Sinds de 5e dus. In de bespiegeling is alles heel vaag uitgelegd vind ik. Maar we hebben het in de les ook over al die kunststromingen gehad(al had ik toen niet echt opgelet). Maar weet wel zo'n beetje waar je ze aan kunt herkennen. Het is alleen zo kut dat sommige zo erg op elkaar lijken en dat de stromingen steeds meer bij elkaar komen.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 13:57
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Shadina schreef op 16-03-2004 @ 13:40:
Nee het is niet per school anders.. het is gewoon zo afgesproken dat er dit jaar niks over de romantiek wordt gevraagd. Alleen weet ik niet of havo hetzelfde heeft als vwo. Ik doe trouwens vwo.
Aha, op die manier. Dan zal ik wel gewoon gemist hebben dat ze dat hebben gezegd.
Ik doe ook vwo, dus zal wel hetzelfde hebben.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 14:03
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Shadina schreef op 16-03-2004 @ 13:43:
Ik heb trouwens maar sinds vorig jaar ckv2. Sinds de 5e dus. In de bespiegeling is alles heel vaag uitgelegd vind ik. Maar we hebben het in de les ook over al die kunststromingen gehad(al had ik toen niet echt opgelet). Maar weet wel zo'n beetje waar je ze aan kunt herkennen. Het is alleen zo kut dat sommige zo erg op elkaar lijken en dat de stromingen steeds meer bij elkaar komen.
oh ik heb al vanaf de 4e ckv2 (helaas )
En ik heb een boek dat Kunst ten Toon heet, maar dat heb ik in 3 jaar tijd waarschijnlijk maar 1 keer ingekeken
En de lessen bestonden eigenlijk uit je huiswerk van het volgende uur maken. We hebben zelden echt iets gedaan.
Tja, dan wordt het toch wel rot als je richting de examens gaat. Daarom ben ik zo blij dat we een apart onderwerp hebben en het examen dus niet over de jaarstof van de afgelopen 3 jaar gaat.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 17:11
Verwijderd
Ben ik dan de enige havo-klant hier?
Naja, ik heb m dus de 31e. We hebben geoefend met de cd-rom en het viel me reuze mee. Ik vond het voornamelijk een kwestie van goed kijken naar de plaatjes en goed lezen.
Mijn leraar zei dat je gewoon de History-boekjes (die hebben wij ja met de onderwerpen: Cultuur van de Massa, Burgerij van de 17e eeuw ofzo en Cultuur van het moderne..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2004, 18:42
HowLovely
Avatar van HowLovely
HowLovely is offline
uuhm.... iemand samenvattingen H5+6 van vwo de bespiegeling?
__________________
...::: buy me some happy :::...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 21:27
HowLovely
Avatar van HowLovely
HowLovely is offline
succes allemaal morgen!
__________________
...::: buy me some happy :::...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 12:41
Ygdrassil
Ygdrassil is offline
Ik vond het best redelijk te doen die toets, behalve blok 3, nogal vaag gestelde vragen eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 18:10
HowLovely
Avatar van HowLovely
HowLovely is offline
k vond t allemaal moeilijk
TE moeilijk
__________________
...::: buy me some happy :::...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2004 Welke examens moet jij allemaal maken!
hi
166 25-05-2004 19:56
Algemene schoolzaken Wanneer heb jij proefwerkweek?
rijk_v
53 06-03-2004 12:56
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie CKV2 lessen
HowLovely
5 18-02-2004 17:24
Eindexamens 2003 wanneer beginnen jullie??
MiZz TeRiOuZz
29 27-03-2003 12:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37.