Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2004, 18:20
efixer
efixer is offline
K zit in 5vwo, profiel c&m met in vrije deel economie

Ik ben van plan economie1 te laten vallen en dan aardrijkkunde te gaan doen i.p.v. . Natuurlijk moet ik de achterstand wel inhalen, maar dat is geen punt.

Wie heeft ervaring met aardrijkskunde in 5vwo? Moeilijk? Te doen? Onderwerpen? Invalshoeken? Kortom, vertel jouw ervaringen en kennis over dit vak ;]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2004, 18:42
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Ik zit in 5 vwo op het profiel E&M en heb dus aardrijkskunde. Dit jaar doen we twee modules: Mens en milieu en Actieve Aarde. De eerste module gaat over landschappen en het milieu en de invloed die de mens hierop heeft. De tweede module gaat over de aarde zelf. Het gaat over het ontstaan van vulkanen en aardbevingen etc. Ik vind aardrijkskunde dit jaar moeilijker dan vorig jaar, maar ik heb het uiteindelijk toch nog goed weten af te sluiten, gelukkig...
Deze twee modules zijn best moeilijk maar niet onmogelijk om in te halen.
('k weet niet of je ook nog PO's in moet halen, er zijn er dit jaar 3)
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 18:42
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Bij ons is het boek opzich wel te doen (ben de naam ff kwijt), maar de toetsen zijn wel pittig. Het is een vak waar het gemiddelde een stuk lager ligt dan bij andere vakken. Maar onze school geeft sowieso moeilijkere toetsen dan gemiddeld (heeft te maken met het feit dat zij ervoor kiezen om middelmatige cijfers te halen in de bovenbouw zodat je examen meevalt. Je kan ook makkelijke toetsen geven zodat je examen dan tegenvalt. Uiteindelijk is het gemiddelde dan hetzelfde. Dat is het idee geloof ik).

Dus ja, op zich wel te doen hoor. Maar ik denk niet dat je moet verwachten dat het een 'peace of cake' is.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 18:43
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Lilium schreef op 11-03-2004 @ 19:42:
Ik zit in 5 vwo op het profiel E&M en heb dus aardrijkskunde. Dit jaar doen we twee modules: Mens en milieu en Actieve Aarde. De eerste module gaat over landschappen en het milieu en de invloed die de mens hierop heeft. De tweede module gaat over de aarde zelf. Het gaat over het ontstaan van vulkanen en aardbevingen etc. Ik vind aardrijkskunde dit jaar moeilijker dan vorig jaar, maar ik heb het uiteindelijk toch nog goed weten af te sluiten, gelukkig...
Deze twee modules zijn best moeilijk maar niet onmogelijk om in te halen.
('k weet niet of je ook nog PO's in moet halen, er zijn er dit jaar 3)
Ja, je hebt dezelfde boeken als ons. Je hebt ook nog een boekje over politiek, die is echt niet grappig. En dan ook nog over migratie en mobiliteit ed, die zijn wel heel makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 18:55
Girl87
Avatar van Girl87
Girl87 is offline
Atlantis? Die hebben wij ook. Dit jaar hebben we Vervoer&Ruimtelijke Inrichting gedaan, en we zijn nu bezig met Politiek&Ruimte. Ik vind het best simpel, maar dat is per persoon verschillend.
__________________
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen. *Loesje*
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 18:59
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 11-03-2004 @ 19:43:
Ja, je hebt dezelfde boeken als ons. Je hebt ook nog een boekje over politiek, die is echt niet grappig. En dan ook nog over migratie en mobiliteit ed, die zijn wel heel makkelijk.
die heb ik ook!
ik vind ak dus echt niet zo leuk, en de 1e enzo wa t veel leuker.
politiek en ruimte heb ik net gehad, en nog een anders hoofdstuk. het is zo ontzettend veel stof
het is wel te doen
ik had nooit de opdrachten gemaakt en sta nu toch een 6
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 19:16
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Gadje schreef op 11-03-2004 @ 19:59:
die heb ik ook!
ik vind ak dus echt niet zo leuk, en de 1e enzo wa t veel leuker.
politiek en ruimte heb ik net gehad, en nog een anders hoofdstuk. het is zo ontzettend veel stof
het is wel te doen
ik had nooit de opdrachten gemaakt en sta nu toch een 6
Ik heb nog nooit de opdrachten gemaakt en sta net een 7 Maar dan nog vind ik t vak 1 van de moeilijkste die ik heb. Geen idee waarom eigenlijk, t is niet zo dat k t niet snap ofzo
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 19:19
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Bij het boek: De Geo, krijg je in iedere klas 2 boekjes.
Het ene jaar heb je Mens en Milieu in de 4de, het volgende jaar bijvoorbeeld Migratie en Mobiliteit. (tenminste zo is het bij ons op school)

Ik vind het vak niet zo heel moeilijk. Het belangrijkste aan Aardrijkskunde is, dat je het gewoon goed bijhoud. Je moet veel begrippen en bronnen leren...

Het is niet het moeilijkste vak wat er bestaat, maar ik denk toch dat je hard moet werken om de achterstand in te halen!
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 20:00
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik vind aardrijkskunde een van de makkelijkere vakken. Wij gebruiken de methode Wereldwijs, een dik boek. Ik vind de stof niet echt moeilijk, en het wordt ook nog eens goed uitgelegd in het boek en eindeloos doorwrocht in die suffe opgaven in het opgavenboekje.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 13:32
Freestyler*
Freestyler* is offline
ja, het ligt dus aan het jaar dat je examen gaat doen welke onderdelen je zoal gaat behandelen.. dacht ik
dit jaar mens & milieu vervoer & ruimtelijke inrichting en politiek & ruimte, geloof ik
daarnaast hebben we ook actieve aarde gedaan
Het is wel een lastig vak, voor de meeste leerlingen althans, al ken ik niemand die er ooit echt voor gewerkt heeft
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 16:34
Verwijderd
Mens & Milieu doen we dit jaar al in 4vwo, en is echt moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 13:20
HereIAm
Avatar van HereIAm
HereIAm is offline
Ik heb hetzelfde profiel gedaan, en heb ook economie 1 (na enkele weken ) laten vallen, en aardrijkskunde gekozen. Geen slechte keuze, ik vond aardrijkskunde érg simpel en heb nooit hard hoeven leren
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Te weinig uren + Vak profielwerkstuk
Roflsaurus
7 21-08-2016 13:55
Algemene schoolzaken Nu naar 5VWO, switchen van pakket nog mogelijk?
beethoven
7 10-10-2015 20:49
Studeren VWO of HBO? En welk vakkenpakket?
Rick0
4 27-03-2014 22:18
Algemene schoolzaken In 7 vakken vwo-examen doen
xsChatje166
6 28-03-2012 17:03
Algemene schoolzaken Terug van het hbo naar het vwo
pillbox tales
19 22-10-2004 18:20
Algemene schoolzaken In de vakantie leren? Hoe?
alpha
9 03-07-2003 14:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.